Nem tudod a dugót üzemi hőfokon tartani addig sem, amig a gyertya helyére becsavarod a nyomásmérőt, mivel a dugó tömege kicsi, a hengeré, és a benne lévő vízé meg nagy.
De mondom, még, ha lehetne is, akkor sincs sok értelme, elgfeljebb azt lehet megállapítani, hogy van e benne gyűrű bagy nincs:) szóval a drasztikus elváltozásokat, mert mint mondtam, ha a MOTOR JÁR jóval nagyobb a csúcsnyomás, mint ha nemjár, mert a rezó dolgozik, nem is kicsit.
Nyomásméréssel legfeljebb a szarrákopott/használható infotartomáynt lehet meghatározni, de azt sem nagy biztonsággal.
Arról nem is beszélve, hogy 2t motornál a motor működéséből fakadóan MŰKÖDÉS KÖZBEN eleve nagyobb hengertültés, ezért nagyobb sűrítési végnyomás keletkezik mint hidegen lassan átforgatva, de mondjuk ha ad abszurdum megpörgetnénk egy fúrógéppel vagy valamivel, akkor is jóval kisebb nyomást mérhetnénk, mint ami valójában üzem közben keletkezik, még akkor is, ha ezt üzemmeleg motornál tennénk.
Arról nem is beszélve, hogy üzemmeleg motort mérni annyira nem egyszerű, mivel a kis tömegű dugattyú gyorsan lehül, és megintcsak elmegy az illesztés, szóval ennek nem sok értelme van.
Aki meg akar tudni valamit a motorjáról, szedje le a hengert, fogjon mikrométert, és mérjen a hengerben illetve a dugón, ez mindent elárul.
Jól elbeszélgettem magammal
Ezzel a "kompresszió mérés" című történettel kapcsolatban azt kell megérteni, hogy a kis köbcentis 2t motorok mindenképpen viszonylag magas fordulaton dolgoznak, ide vannak méretezve.
Namost, egy mezei nyomásmérővel HIDEGEN MÉRVE teljesen fals érték keletkezik, mivel a magasabb fordulatu, és keverékkenésű motorok illesztése viszonlyag laza, így teljesen értelmetlen hidegen alacsony fordulaton-netán kézzal átfordítva- sűrítést mérni.
Mellesleg, egy 2t motornál a valójában mérhető legnagyobb sűrítési végnyomás, alig ad valami infót a motor belső állapotáról.
Viszont végzetes hiba, a kompresszióVISZONYT összekeverni a SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁSSAL.
Ez azért van, mert minimum 3 féle "kompresszióviszony" számítás létezik!
Európában a hyagyományos(geometriai) kompresszióviszonyt szokták alkalmazni, a japánok viszont konzekvensen a valóshoz közelebb állót azt, ami úgy jön ki, ha akipucsatornát már éppen elzárta a dugó.
Simán lehetséges, hoyg egy európában 10-12 re megadott motor japán számítás szerint 8 alatt van, inkább 6 körül.
Helló mindenkinek honda nsr 125-öst szeretnék venni lehetőleg baranya megye és közelében adnék cserébe egy hangrendszert 350 wattos erősítő egy 300 wattos amcsi mélyláda 2*100 watt mélyközép és 2* 150 watt magas vagy egy simsont adnék cserébe , ha jó a motor müködik és tipp topp össze van rakva akkor még a kettőt is oda adom cserébe ezeknek az össz értéke együtt kb 200 ezer forint!. olyan motor érdekelne ami teljesen fedett még a blokk is! várom a válaszokat üdv: Tamás
MSN:patamas@citromail.hu
E-mail:crunch92@freema
il.hu
De mondom, még, ha lehetne is, akkor sincs sok értelme, elgfeljebb azt lehet megállapítani, hogy van e benne gyűrű bagy nincs:) szóval a drasztikus elváltozásokat, mert mint mondtam, ha a MOTOR JÁR jóval nagyobb a csúcsnyomás, mint ha nemjár, mert a rezó dolgozik, nem is kicsit.
Nyomásméréssel legfeljebb a szarrákopott/használható infotartomáynt lehet meghatározni, de azt sem nagy biztonsággal.
Arról nem is beszélve, hogy üzemmeleg motort mérni annyira nem egyszerű, mivel a kis tömegű dugattyú gyorsan lehül, és megintcsak elmegy az illesztés, szóval ennek nem sok értelme van.
Aki meg akar tudni valamit a motorjáról, szedje le a hengert, fogjon mikrométert, és mérjen a hengerben illetve a dugón, ez mindent elárul.
Jól elbeszélgettem magammal
Namost, egy mezei nyomásmérővel HIDEGEN MÉRVE teljesen fals érték keletkezik, mivel a magasabb fordulatu, és keverékkenésű motorok illesztése viszonlyag laza, így teljesen értelmetlen hidegen alacsony fordulaton-netán kézzal átfordítva- sűrítést mérni.
Viszont végzetes hiba, a kompresszióVISZONYT összekeverni a SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁSSAL.
Európában a hyagyományos(geometriai) kompresszióviszonyt szokták alkalmazni, a japánok viszont konzekvensen a valóshoz közelebb állót azt, ami úgy jön ki, ha akipucsatornát már éppen elzárta a dugó.
Simán lehetséges, hoyg egy európában 10-12 re megadott motor japán számítás szerint 8 alatt van, inkább 6 körül.
én 10re tippeltem volna
MSN:patamas@citromail.hu
E-mail:crunch92@freema
il.hu