Nem érted a a powerszelep értelmét.(de nem baj, néhány szóban leírom:)
Egy adott motor, magas kipunyílással a hengeren csak magas fordulatotn megy, mert alacsoiny fordulaton nagy a friss töltet veszteség, viszont nagy fordulaton erős, mert akkor már nincs idő, hogy elvesszen a töltet, mivel a dugó hamarabb odaér és bezárja a nyílást, alacsony kipunyílással kis fordulaton kicsi a veszteség,mivel már kis fordulaton is bezárja a dugó időben az alacsony nyílást, viszont így meg nem tud forogni a motor, kisebb lesz a csúcsfordulat,és a csúcsteljesítmény.
Szóval, ha alacsony, akkor alul megy, de gyenge és nem forog, ha magas, akkor csak felül megy de ott erősebb.
A powerszelep ezt a két állapotot kombinálja össze azzal, hogy a magas kipunyílást( egy körtolattúval, vagy egyéb modón, )alacson fordulaton KISEBBRE VESZI ezáltal a motor forogni is tud, de alul sem teljesen halott.
NA most, ha egy poweres motrnak kikötik a powerszelepét, és az ettől jobban megy, akkor annak valszeg megdöglött a powere, és vagy nem nyit ki, vagy valahol fél álapotban leragadt, szóval nem működik rendesen.
Ez rendszerint azért van, mert a lusta gazdi trágya olajjal járatja, és az összekokszolja a powert, amitől az beragad, leég a motorja, stb.
Szóval normális olaj,és karbantartás.
El vagy kicsit tájolva szerintem. Most nincs időm, de a lényeg, hogy ettől a motor nem lesz jobb, felül ugyanolyan marad, (7 fölött) de alatta egy használhatatlan szar lesz. Mivel elveszlik az a minimális nyomtéka is, amit nyer a power segítségével.Uff.
Hello. Azt szeretném kérdezni, hogy a power szelep "kiakasztásáról" mik a tapasztalatok?
Miért nem szokták a népek úgy használni a motorjukat?
Csak azért kérdem, mert barátom egy macska-nsr en "kiakasztotta" a powert, és a motor marha erős lett tőle.
Esetleg hamarabb tönkremegy a motor? vagy nő a fogyasztás?
A kiakasztás alatt azt értem, hogy a powert foylton nyitott állapotba helyezni.
Üdv.: Just
majd dobok fel egy vidit arról hogy hogyan pöfög 500 ason de bemelegítem akor 80 ason is :P szentem tök sézp hangja van én is sokszor mikor megyek és oda lefut oda kapok hogy le ne áljon de utána fasázn lekúszik mikor meghúzom 2 ezerig után leeseik 800 ra az naon fasza sokan azt hiszik mindjárt lefullad de olyan szépen megy :P
Nekem a fogyasztás gyári beállításokkal 4-5 liter közt volt. Mikor számoltam 4,5-4,7 közt volt mindig. Most is tele lett öntve, szerintem mérek egyet a héten. (ha lenne pénz...) Ebbe volt elkerülő, városi huligánkodás és szaladgálás.
Alapjárat téma:1400 +- 100. Ez a gyári. Nekem 1300 körül pattog általában. Elnézést a hitetlenkedésért, de egy 500as fordulatot nem bírok elképzelni. Az milyen? Én már 1100-nál odakapok ne hogy leálljon. Bár nem szokott.
És egy kis jó hír a végére: A 6 hónap garanciás akksim 6 hónap 10 naposan kifeküdt
Állítólag ha elbírja az 1000 es fordulatot akor jó a kompreszió nekem hidegen 500 melegen 800:P de nekem így nagyon tetszik mert jó kis pattogós hangja van :P olyan fasza mély nem olyan mint 1500 körül de szerintem ahhoz hogy mekkora az alapjáratod annak semmi köze hoz hogy neked menyit eszik a mocid de annál inkább számít a levegő csavar mert ha több a levegő akor hörög és nem megy rendesen ha meg nincs elég levegő akor meg sokat eszik olyan mint mikor dugult a légszűrő akor is felkúszik a fogyasztás. azt is nézzétek meg hogy a légszűrőtök milyen állapotban van. a kreszben benne is vn hogyha nem tiszta a légszűrő akor nő a fogyasztás mert túl dús lesz a keverék :P
Tudom nekem is hihetetlen volt! Kiszamoltam direkt 2x meg figyeltek 3 an mikozben szamoltam, ugyhogy tuti jo! De mondom sztem az volt az oka, hogy vegig szelarnyekban mentem a kocsink mogott, meg alig volt forgalom igy csak tartani kellett a sebesseget kb! Amikor megvettem 8kw os koraban akkor 2,8-3 literekkel jarkaltam.. Legdurvabb asszem valami 5,2 volt de azt ugy hogy mindenkit alaztunk haverral meg mindenhol nyelen mentunk!
Nem lehet, hogy karbid nem a gyari beallitason van? Mert gyarilag ugye alapjarat 1400 +-100 es a benzin-levego csavar meg 2,5 fordulatra kell kitekerni. Igy vannak belove a gyarban!
Amióta ennyi mindent kicseréltem a mociban, vettem én is egy új BR9ECS-t, aztán amikor elértem az 1000 km-t, átcseréltem egy BR9EIX-re, de a fogyasztás nemhiszem, hogy változott. (az irridiumosban most van kb 300 km)
Mivel éppen csak be van járatva, passzolom ezt a kérdést, nem pörgettem még ki teljesen, de még nyáron jártam vele munkába, és autópályán 130-ig simán ment.
olvastam a fogyasztásokat,megvettem az nsr-t,viccesnek találtam a 4 litereket.aztán mióta a gyertyánál matattam a 6,5-7 literes(!) fogyasztás beállt 4,5 körülire!
Eddig folyamatosan ez volt minden motoromnál, volt egy DT-m, azt mondta mindenki hogy 4 literrel elmegy.... Vettünk egy DT-t, 6, de inkább 7 litert evett. Aztán végigolvastam az NSR topicot teljesen előről a 0. oldaltól, mindenkinek 3 meg 4 litert eszik a motorja. Ok. Vettem egy NSR-t, először 6 alatt alig jött ki a fogyasztás, most talán 5. Ja és még volt egy Yz-m is közben, amire szintén azt mondták hogy nem eszik az sokat.... ja, majdnem 20-at megetettem vele...
És ami a legdurvább, hogy a haver nemrégiben vett egy 600F-et, és max 6 literrel eljár, aztán azért van kis különbség az nsr meg a cbr között, holott fogyasztásra szinte ugyanaz.
Úgyhogy nekem ezek a mesébeillően kevés fogyasztások mindíg mosolyt csalnak a szám szélére.
Még annyit hozzáteszek mielőtt valaki megelelőzne, hogy nem kopott a motor, hengertalptól felfele minden új(henger, dugó, gyűrűk, power alkatrészek, tömítések, stb) és fúvókakombináció a helyén van, kipu kiégetve, lánckerék 14-35, és sehol nem küszködik, könnyedén megy, nem kell pörgetni.
Ez számomra elég hihetelen. 150-nél már eléggé power-en van, meg kb 10000es fordulaton, szóval elég érdekes az a 3.9, tudván hogy ki van nyitva a tüdeje meg a torka+ fúvókák nagyobbak mint a gyári. Nem maradt le egy 0 valahol? Én egyszerűen alig bírok 5 liter alatt maradni, pedig nem hajszolom, nem megyek ész nélkül, max 90-100, nem pörgetem infravörösig és mágis legel rendesen.
hát nem tom,hogy...de én ma csak a te kedvedért megnéztem...nekem csak akkor mozdul meg a köv. szám ez első után,amint átlép a 9-esre,és utána aza szám együtt forog át a 9-esről a 0-ára...addig megse moccan egyik szám sem...de irjon más is,hogy neki hogy van...és nekem tuti nem volt visszatekerve óra
230 km-re vagyok tölled,az ahol te laksz oda én rengeteget jártam még amikor fuvaroztam,és csodás helynek tartom Zala megyét.De azért köszi rendes a felajánlásod.
bika nsr
Egy adott motor, magas kipunyílással a hengeren csak magas fordulatotn megy, mert alacsoiny fordulaton nagy a friss töltet veszteség, viszont nagy fordulaton erős, mert akkor már nincs idő, hogy elvesszen a töltet, mivel a dugó hamarabb odaér és bezárja a nyílást, alacsony kipunyílással kis fordulaton kicsi a veszteség,mivel már kis fordulaton is bezárja a dugó időben az alacsony nyílást, viszont így meg nem tud forogni a motor, kisebb lesz a csúcsfordulat,és a csúcsteljesítmény.
Szóval, ha alacsony, akkor alul megy, de gyenge és nem forog, ha magas, akkor csak felül megy de ott erősebb.
A powerszelep ezt a két állapotot kombinálja össze azzal, hogy a magas kipunyílást( egy körtolattúval, vagy egyéb modón, )alacson fordulaton KISEBBRE VESZI ezáltal a motor forogni is tud, de alul sem teljesen halott.
NA most, ha egy poweres motrnak kikötik a powerszelepét, és az ettől jobban megy, akkor annak valszeg megdöglött a powere, és vagy nem nyit ki, vagy valahol fél álapotban leragadt, szóval nem működik rendesen.
Ez rendszerint azért van, mert a lusta gazdi trágya olajjal járatja, és az összekokszolja a powert, amitől az beragad, leég a motorja, stb.
Szóval normális olaj,és karbantartás.
Miért nem szokták a népek úgy használni a motorjukat?
Csak azért kérdem, mert barátom egy macska-nsr en "kiakasztotta" a powert, és a motor marha erős lett tőle.
Esetleg hamarabb tönkremegy a motor? vagy nő a fogyasztás?
A kiakasztás alatt azt értem, hogy a powert foylton nyitott állapotba helyezni.
Üdv.: Just
Alapjárat téma:1400 +- 100. Ez a gyári. Nekem 1300 körül pattog általában. Elnézést a hitetlenkedésért, de egy 500as fordulatot nem bírok elképzelni. Az milyen? Én már 1100-nál odakapok ne hogy leálljon. Bár nem szokott.
És egy kis jó hír a végére: A 6 hónap garanciás akksim 6 hónap 10 naposan kifeküdt
Nem lehet, hogy karbid nem a gyari beallitason van? Mert gyarilag ugye alapjarat 1400 +-100 es a benzin-levego csavar meg 2,5 fordulatra kell kitekerni. Igy vannak belove a gyarban!
És ami a legdurvább, hogy a haver nemrégiben vett egy 600F-et, és max 6 literrel eljár, aztán azért van kis különbség az nsr meg a cbr között, holott fogyasztásra szinte ugyanaz.
Úgyhogy nekem ezek a mesébeillően kevés fogyasztások mindíg mosolyt csalnak a szám szélére.