Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Te meg merre jártál báránykám? Eltűntél, mint Zsandár!
Köszi, rendes tőled, hogy segítesz... Amit leírtál nem teljesen igaz, de nem vitatkozom... Az olyan dolgok, amik nem mennek, azok b...sznak csak fel mocskosul... ezek általában a motor, az autó, meg egy-két műszaki kütyü, de ezt már írtam... Az életem minden más területe stabil... :)
A segítséget köszönöm, lehet, hogy nekimegyek, meglátjuk... Igazából az ilyeszt meg, hogy mindenhonnan azt hallom, hogy pöcsölős folyamat, meg egy egész napot igényel, meg próbálgatni kell, aztán újra szétszedni, stb... Ez igazából a legnagyobb baj, hogy mindenki akikkel beszéltem tegnap óta, olyanokat mondanak, amiktől már alapból negatívan állok hozzá...
De ezekkel a segítségekkel, amiket adtatok, azt hiszem neki merek állni...
Mégegyszer köszönöm!
Szépjónapot mindenkinek!Kicsit eltűnés után ittenvagok
Szóval fogsz egy kinyomtatott manuált, szép nyugodtan leülsz, és elhatározod, hogy nem fogo magad felbaszni semmiképpen.
HA valami nem megy elsőre, azt nem kudarcként, hanem a tanulási folymat részeként éled meg.

Szerelési folyamat:

Beteszel a hűtőbe egy sört.
(ezt majd akkor iszod meg, ha sikerült a reparálás:)

Fogsz egy sámlit, tiszta nem szálazó -szöszölő rongyot, valami tiszta tálcaszerűséget amire majd az alkatrészeket teszed, egy ycsvarhúzót, meg egy féktosztító sprét.

Leszereled a karbi szátszedését akadályozó burkolatokat.
Lemosod a karbit és környákát benznnel ,vagy féktisztítóval.
kezet mosol.
(redvás kézzel nem nyúlkálunk karburátorba)

Fogsz egy csavarhúzót, egyik kézzel lefogod a suberház fedelét, a másikkal meg szépen kicsavarod a két csavart.
A subert rugó nomja kifelé.

HA felszabadult a fedél, kihúzod bovdenestül a vázon kívülre az egész xart.

Mielőtt szétválasztod a bovdentől a cuccokat, tanulmányozot, mi, miylen sorrandben van összerakava.
Le is lehet fényképezni.

A rugó ellenében , a bovdent a suber felé a nyomod, ha alulról nézed, látni ahogy kiakad a bovdenvég és szétjön az egész.

Kihúzod a subertűt, és a rajta lévő lemezt a kiván rovátkába átakasztod.
Ha a kúposodó vége felé rakod, többet kap kzépen, ha az ellenkező irányban teszed odébb akkor kevesebbet.

Féktisztítóval lefujkálod az összes baszást, szárazra törld.
Sokkal könynebb szérazon összerakni mint olajosan.

A megfelelő sorrendben összerakod az egészet, vágül a rugó ellenében, visszafűzöd a bovdent.

Nem kezdesz el örjöngeni ha szétugrik, másnak is szét szokott, még x10 év ygakorlattal is.

Ha az összerakás nem megy, mert rájössz, hogy vlami nem úgy áll ahgy kellene, akkor is nyugi, ez is előfordul mással is.

HA jól összállt, nagyon vékonyan beolajozod a subert, és a tájolópöcökhelyzetének megtalálása után, visszarakod, csavarozod az egészet.

Nem egy ördöngősség, kis türelem kell hozzá.
Sokadszor írod ezt a felidegesedést követő rongálást.
Nem bazsogatás képen, de erre a dühöngés által kiváltott euforiára halál komoylan rá lehet szokni mint a narkóra.

Ahogy az exrtém sportosok az adrenalinlöketre, úgy az öngerjesztő dühöngők is egy a szervezet által kiválasztott anyagra "állnak rá"
A helyedben sürgősen elkezdenék megpróbálni uralkodni magadon, mert egyrészt az egész életed mnden területét tönkreteszi ez, másrészt meg ez ténylegesen orvosilag leírt valami, tehát nem normális, elfogadható állapot.

Onnan tudom ezt, hogy dolgoztam egy iylen dühöngő emberrel, és utánanáztem miért csinálja.
Persze, azt csinlsz amit akarsz, semmi közöm hozzá...
Ez remélem segít.
Na jó, lehet, hogy megpróbálom... :)
De őszintén bevallom, kicsit félek, hogy felidegesít... :)
Na majd ha összeszedem minden bátorságomat, akkor nekimegyek és megírom, hogy mi lett a vége...
Ha gyári értékeket állítassz be akkor az a minimum szal ha kopik a motor akk max fulladhat mert több kell neki. Ha már gyári értékeken sokat kap akkor gebsz van. :)

A karbi maradhat a motorban nem kell kivenni. A karbi fekete műanyag tetejét kell levenni amin bemegy a bowden 2db csavar fogja. Aztán kihúzhatod a súberrel együtt. Nem tud szétesni. 1db rugó van benne és alatta egy kis lemez de nem tud szétugrani mert a bovden összefogja. ha összehnyomod a rugót a tűt ki lehet venni nem nagy mutatvány berakod a zégert és viszsa az egészet. Itt nem ronthatsz el semmit nem nehéz művelet.
Ha segítenél és tudnám, hogy melyik csavarokat kell kivenni, lehet hogy neki is mennék... De a szerelőm már ismer, és azt javasolta, hogy ne álljak neki egyedül... Látta amikor egy hosszú csavarhúzót áttoltam a motoron, mert ideges voltam... :)
Meg beszélt valami rugókról, meg hogy ha szét is szedem, akkor óvatosan... szóval nem tudom, hogy nekiálljak-e...
Én is azt mondtam a szerelőmnek, hogy majd ha viszem legközelebb emiatt, akkor állítsa vissza gyári értékre. A válasza az volt: "mivel ezek használt motorok, a gyári értékeket már b...szhatod..." Ha belegondolsz, akkor igaza lehet. Asszem nekem majd a subert feljebb kell emelni... de mivel nem értek hozzá, ezért rá hagyatkozom... csak tudja, ő a szerelő.
A kalapácsot viszont kerüld... nagyon sok kárt tettem már autóban, motorokban, műszaki dolgokban, csak azért mert eldurrant az agyam és olyankor nem számít semmi... Főleg szerencsétlen motorok.... utólag sajnálom, de mivel akkor éppen "állat" vagyok, nekem ilyenkor a motornak nincs értéke...
A subertű állításhoz nem kell szétszedni csak a tetejét kell levenni ami két csavar. A tűt kiveszed van rajta 5 rovátka és egy zégergyűrű gyárilag középen van azt teheted fejjebb vagy lejjebb ennyi....
Az a helyzet hogy én bártran hozzányulok és beállítom de most nem értem a dolgot. Elvileg minden gyári értéken és állapotban van ha fulladozna akk még megérteném de hogy sokat kap....... egyedül a rezóm a kakukktojás de ha az csinálja a cirkuszt tuti nekimegyek kalapáccsal
Nem irigyellek... én ráadásul a krabit nem is merem szétszedni, mert ha felidegesít, akkor nem rakom össze sosem! :)
Pedig állítani kell a suberen...
aztán ha visszaengedem és csak lassan húzom, akkor szépen, egyenletesen gyorsul...
Nem... 5000 körül kezdi...
Kicseréltem a főtengő szimeringeket. Reménykedtem hogy az én darálásomat ez okozza de nem ...
8000-től ledadog mint ha sokat kapna. Na most már végképp nem tom hogy kaphat sokat. Alap gyári fúvókaméretek vannak benne. A gyárinál kisebbet nem tűnik túl logikusnak belerakni. 145-ös fúvókával már olyan mint ha rajta hagynám a szivatót. A légszűrőm gyári frissen takarítva. A karbit átnéztem többször is.
A kipufogó csinálhat ilyen tünetet? Azt nem tudom megmondani milyen gyártmányú rezóm van. Házi barkács munkának nem tűnik mert a varratokat nem is látom szinte, nagyon profi munka. Most levéve nézegettem és melléraktam egy régi rozsdás gyári pufót az ívek és a méretek megegyeznek olyan mint ha a gári lenne megcsinálva vékony lemezből minden sallang és folytások nélkül üresen. Az ívek és a méretek ugyan azok így ránézésre. Minden más gyári és rendben van most már csak arra tudnék tippelni hogy a rezó szivat. Csak lenne már 1-2 szabad napom hogy fogalakozni tudjak vele. Ez így nem jó hogy délután kapkodva nekiugrok sötétedésig.
Nem ott dadog, ahol a power nyit?
Nem tötymörögtem vele, mert így is qrva jól megy, csak egy bizonyos fordulaton darál... aztán visszaengedem a gázt és lassan húzom, akkor semmi gond!
ilyet vettem boccs rosszul irtam le mégse birta
ha tötyögtl vele, a gyertya nem mutat semmi kb
de te nem ilyet vettél vagy rosszul írtad le...
nah királyságos azért képet légyszives adatlapodra csak a kiváncsiság miatt :D
az előbb írtam le...
tudom hogy ez kell bele mégse birt csak 20km-tert
igen jó csak a gyertya volt rossz pedig tiszta uj de 20km-tert birt most egy ocska shampion van benne azzal semmi gond de vennék egy ulyat de már nem tudom mit vegyek bele