Ha megtkinted a kapcsrajzot,, akkor az R-es(az f es kicsit más voltmár erről ebben afórumban tavaly)
Szóval az R es kapcsrajza szerint a a kakajót termelő háromfázisú generátor mellett van egy gyújtótekercs (töltőnek mondva, hiszen valóban az, mivel a CDIben a kondit töltögeti) és van egy jeladó.
Csináltam pár éve az aprliliámra egy aksi feszültség őrt. A lényeg hogy van egy bicolor led amit a műszerfalba be lehet építeni. 4 jelzést tud adni:
piros - a feszültség 11,5 volt alatt van
narancs - fesz 11,5 -13,5 volt között
zöld - 13,5 -14,8 volt között
nem világít 14,8 volt felett van a töltés, gubanc van :)
Volt róla videó is, de már letöröltem mert folyamatosan kaptam a leveleket hogy gyártsak még.
Végülis olcsó dolog pár száz forintból megvan és egyszerű módszer hogy az ember nyugodt legyen. Menet közben azonnal látszik ha gond van. Persze a feszültségek a zener diódák típusával tetszés szerint változtathatóak. Van még egy a fiókomban majd összerakom és megmutatom.
De tölthetsz... 30 perc alatt csutkáról toppra tölti. Ez azért van gondolom, hogy minden világítás mehessen. Viszont a generátor feszültsége az 276W...
pontosan is írtad le.Az általad leírt adatok hozzák a gyári ráhagyást.Tehát minimum 13 Volt, 2,5 Amperrel, az 32Watt.Minimum ennyivel többet kell termelnie a fejlesztőnek, mint az összes fogyasztás.
Tulajdon képen a cdi gyújtásos motorok úgy működnek(ha jól tudom), hogy az akku+az áramfejlesztő+az öszes fogysztó+a gyújtás egy rendszeren van.Amit termel a fejlesztő, azt elosztja egy fejlett elektronika.Egyébként valóban azt mondta apám is(elektroműszerész), hogy az összes elképzelhető terheléssel együtt nem szabad töltés közben a kapocs feszültségnek 13 Volt alá esnie.Ekkor rendesen ki van számolva minden.És szerintem ezt is úgy kéne kiszámolni, hogy nem feltétlenül az áramfejlesztő max teljesítményén, hanem egy alacsonyabb fordulaton is meg legyen a megfelelő töltés....máskülönben előbb-utóbb akksit kell venni.Tegnap kiszámoltam a gyári ráhagyásokkal h mi kell ahhoz h nagyobb izzókat lehessen berakni.
Nem akarok péniszséget írni, de manualban azt írják, hogy 13,5-15,5V/2,5A jön az egyenirányítóból 5.000 rpm-en. Akkor ez használódik az aksi töltésére?
nemtudom de majd megpróbálom a tavasszal egy másik szabályzóval is
amugy teljesen jól világítt így is
vagyis az első lámpa az nem eléggé, de az aksit 500mA-el tölti
az aksit mértem egy árammérővel
az hogy reflektoron minden világítt az nem jó
nekem csak ugy világítt egyszerre a reflektor meg a tompított ha tompított közbe fénykürtöt húzom
ha szétszeded a lámpát és kiveszed az égőt akkor meg tudod nézni hogy tényleg egyszerre világíttanak-e
Szóval az R es kapcsrajza szerint a a kakajót termelő háromfázisú generátor mellett van egy gyújtótekercs (töltőnek mondva, hiszen valóban az, mivel a CDIben a kondit töltögeti) és van egy jeladó.