Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha megtkinted a kapcsrajzot,, akkor az R-es(az f es kicsit más voltmár erről ebben afórumban tavaly)
Szóval az R es kapcsrajza szerint a a kakajót termelő háromfázisú generátor mellett van egy gyújtótekercs (töltőnek mondva, hiszen valóban az, mivel a CDIben a kondit töltögeti) és van egy jeladó.
Sosem felejtem el az első alkalmat
Csináltam pár éve az aprliliámra egy aksi feszültség őrt. A lényeg hogy van egy bicolor led amit a műszerfalba be lehet építeni. 4 jelzést tud adni:
piros - a feszültség 11,5 volt alatt van
narancs - fesz 11,5 -13,5 volt között
zöld - 13,5 -14,8 volt között
nem világít 14,8 volt felett van a töltés, gubanc van :)
Volt róla videó is, de már letöröltem mert folyamatosan kaptam a leveleket hogy gyártsak még.
Végülis olcsó dolog pár száz forintból megvan és egyszerű módszer hogy az ember nyugodt legyen. Menet közben azonnal látszik ha gond van. Persze a feszültségek a zener diódák típusával tetszés szerint változtathatóak. Van még egy a fiókomban majd összerakom és megmutatom.
Na látom legalább volt értelme linkelni őket .Jó dolog megosztani másokkal is az ilyen élményeket.
Ezt én magam is így gondoltam. :)
Én szentül hittem, hogy a(z) rectifier kifejezés egyenirányító-t jelent. Hogy a gyújtás egyenáramról vagy váltóról megyen-é azt én nem tudom.:)
meglestem a kapcsrjzot, és nem tévedtem.
Az nsr nek a generátorától független gyújtótekercse és jeladója van.
(mint a simsonnak például)

MAgyrul, ha kiveszed az akkut, a motor zavartalanul gyújt.
Emlékeim szerint az nsr nek nem inverteres a gyújtása.
Ebből indultam ki.
Hát tavaly voltam Kunmadarason gyorsulási versenyen,de az autókba nem ültem be csak néztem :)
Tök jó, dolgozok, és közbe ezeket a zenéket hallgatom amik be vannak linkelgetve.... hangulatos...
ez nem így megy
egy akumlátort a teljesítményének az 1 tizedével lehet tölteni
vagyis 4Ah*0,1=0,4A
De tölthetsz... 30 perc alatt csutkáról toppra tölti. Ez azért van gondolom, hogy minden világítás mehessen. Viszont a generátor feszültsége az 276W...
egy 4Ah-s aksit nem tölthetsz 2,5A árammal mert akkor kigyulladna alattad az ülés
nemtudom mit akar ezzel a manual
pontosan is írtad le.Az általad leírt adatok hozzák a gyári ráhagyást.Tehát minimum 13 Volt, 2,5 Amperrel, az 32Watt.Minimum ennyivel többet kell termelnie a fejlesztőnek, mint az összes fogyasztás.
Tulajdon képen a cdi gyújtásos motorok úgy működnek(ha jól tudom), hogy az akku+az áramfejlesztő+az öszes fogysztó+a gyújtás egy rendszeren van.Amit termel a fejlesztő, azt elosztja egy fejlett elektronika.Egyébként valóban azt mondta apám is(elektroműszerész), hogy az összes elképzelhető terheléssel együtt nem szabad töltés közben a kapocs feszültségnek 13 Volt alá esnie.Ekkor rendesen ki van számolva minden.És szerintem ezt is úgy kéne kiszámolni, hogy nem feltétlenül az áramfejlesztő max teljesítményén, hanem egy alacsonyabb fordulaton is meg legyen a megfelelő töltés....máskülönben előbb-utóbb akksit kell venni.Tegnap kiszámoltam a gyári ráhagyásokkal h mi kell ahhoz h nagyobb izzókat lehessen berakni.
Nem akarok péniszséget írni, de manualban azt írják, hogy 13,5-15,5V/2,5A jön az egyenirányítóból 5.000 rpm-en. Akkor ez használódik az aksi töltésére?
nemtudom de majd megpróbálom a tavasszal egy másik szabályzóval is
amugy teljesen jól világítt így is
vagyis az első lámpa az nem eléggé, de az aksit 500mA-el tölti
valószínű hogy maszekolt valaki
ugy tudom hogy ezekbe van egy relé az kapcsolja át nem a kormányon lévő kapcsoló, az csak a relét vezérli
Jajj, köszi , én úgysem tudnék elmenni rajta, de azért megköszönném ha át tudnád küldeni, minden ilyesmi érdekel....
És az miért lehet h neked 300 körül vissza esett?Nem szabadott volna nem?
Biztos h egyszerre világít.Megnéztem.Akkor lehet h át van kötve?
Jó bizony Versenyeztél már?EMlékszem az első alkalomra...komoly adrenalin löket volt
az aksit mértem egy árammérővel
az hogy reflektoron minden világítt az nem jó
nekem csak ugy világítt egyszerre a reflektor meg a tompított ha tompított közbe fénykürtöt húzom
ha szétszeded a lámpát és kiveszed az égőt akkor meg tudod nézni hogy tényleg egyszerre világíttanak-e
Terhelésen mérted, vagy terheletlenül?Hol lehte gyébként mérni.