Mondom, jól :)
Gyakorlatilag nem találkozom oylan simson blokkal, amiből valamilyen hézagoló vagy hasonló apró de léyneges alkatrész ne hiányozna.
NSr blokkot meg szétborítod, mondjuk nem árt fényképezni közben, aze gy tengelyről lejövű cuccokat a megfelelő sorrandben fel kell fűzni drótra és kész egyben el lehet mosni.
Összerakáshoz meg letöltesz egy manuált, a rajz szerinti sorrendven összerakod a váltótengelyeken a cuccokat(lehet, hpogy előtted már valaki kihagyott valamit! beleálítgatod a motorházba, akár ki is lehet próbálni hogy műkszik.
Mondjuk, egy mikró nem árt megmérni, hogy tűrésen belül vannak e még a tengelyek.
Sziasztok urak! Megvettem az új olajat a motorba.Castrol Actevo X tra 4T 10W40.Es ahogyan robogótuning kollega leírta, külön föl van tüntetve az adatlapon, hogy kifejezetten az olajfürdős kuplungos motorba való.Hát ami lejött a gépbõl, az nem méltó említésre.A karburátort sikerült végre megmozgatni, hogy helyre zökkenjen az úszó.
10W/40 0,7liter való bele.
Azért nem jó az autóba való hajtóműolaj, mert nincs benne kuplung csúszás gátló adalék, ezért nagy eséllyel előbb utóbb csúszni fog a kuplung.
ájjjájjájáájájj én nem arra mondtam hogy szar hisz nekem is van 1 és most lehet lesz még 1 én arra értettem a "nem simson,, kifejezést hogy azért 1 simó csak egyszerűbb (összerakni szétszedni beállítani stb..) én szeretem a simsont ha vigyázva van rá elmegy bár merre szóval bizony hogy jó kis gép. Épp ezért a használt kifejezés az egyszerűségre értettem meg szerintem sokan mások nem pedig arra hogy rossz motor.
A Minarelli AM6-osba tényleg 80W90-es hajtóműolaj kell. De a Honda és a Rotax 125-ös blokkokba 10W40-es a gyári. Nekem ott az olajbeöntő nyílás mellett a gyári cimke Castrol GTZ 10W40-es olaj való bele. Ez van a Honda cimkén a blokkon! Ha jól tudom a GTZ már megszünt de nem nagy meló megtalálni mi van helyette.
A szerelőm azt mondta, hogy ez OK bele, azért tettem bele, eddig gond nélkül, semmi rendellenességet nem mutatott a gép. De ha ti azt mondjátok, hogy szar, akkor leengedem és veszek bele másikat.
Nos akkor?
megvan a megfelelő viszkozitás a mauálból, már csak meg kell találni, hogy- ha nem akarsz ótó olajat küldeni bele- hogy mi a jelzése az olajfürdős puklughoz való olajnak.
Én ezt fejből nem tudom, mert teszkó gazdaságos ileltve legolcsóbb benzinkúti mol olajat küldök minden motorba.
(az nsr be is azt tennék:)
Nincs tehelés ezekben a kis motorokban, a vizesekben meg még hő sem, ha a viszkozitás megfelelő, kb bármi jó bele, amitől a puklung nem csúszik meg.
Rendszerint azt célszerű beletenni amit a mauál ír:)
Az nsr blokkjában sok siklócsapágy van, oda a vastag olaj egyszerűen nem megy be, főleg amíg hideg a blokk, és főleg télen.
Ha 30as körüli olajat ír, akor vélhetően motorba, azaz oljfürdős kuplungos cuccba való olajra gondol, lehet iylet külön kapni, 2t váltóolaj vagy mi a nátha néven.
HA mondjuk csapágyon forogna a kuplung, mint ahogy nem, és ha tűgörgőn forognának a fogasok,jobban elviselné a vastagabb olajat, mondjuk a puklung akkor sem szeretné vélhetően.
Ja.Attól még halkabb lenne...egy ideig Milyet kéne bele venni?Remélem nem folyik belőle, és csak kevés.Olvastam én a manualt, de az alapján, amit ott láttam, akár sima autó olajat is vehetnék.De inkább kérdezek tőletek.
Gyakorlatilag nem találkozom oylan simson blokkal, amiből valamilyen hézagoló vagy hasonló apró de léyneges alkatrész ne hiányozna.
NSr blokkot meg szétborítod, mondjuk nem árt fényképezni közben, aze gy tengelyről lejövű cuccokat a megfelelő sorrandben fel kell fűzni drótra és kész egyben el lehet mosni.
Összerakáshoz meg letöltesz egy manuált, a rajz szerinti sorrendven összerakod a váltótengelyeken a cuccokat(lehet, hpogy előtted már valaki kihagyott valamit! beleálítgatod a motorházba, akár ki is lehet próbálni hogy műkszik.
Mondjuk, egy mikró nem árt megmérni, hogy tűrésen belül vannak e még a tengelyek.