na pont ez volt2hete azM7-esen.mentünk tempósan a belső sávban gyér forgalomban.éppen lassúbb autókat előzve.erre az előttem haladó szó szerint satuzott.mint utólag kiderült,meglátott egy autót a felüljárón és azt hitte mérnek belőle.ha gyengébb az idegrendszerem,biztos belezuhanok,pedig nem mentem a seggében.becsületére legyen mondva felvillantotta az elakadásjelzőt és megköszönte hogy nem buhantam bele
A sebességhatárok úgy vannak meghatározva, hogy egy régi rozzant öreg tragaccsal a 90éves Bélabá is nyugodtan be tudja venni a kanyart, és biztonságosan tudjon közlekedni. De miért szívjon mindenki egy béna miatt? Mindenki menjen ahogy tud, de aki a megengedett 2xesével is tud biztonságosan közlekedni, azt ne korlátozzuk már le...
Ez olyan Pohi-san hangzott. :) Ok, akkor tötyögj csak lakott területek között 60nal a kinnhagyott táblák miatt, poroszkálj 90es sétatempóban a 4sávos szalagkorlátos autópálya minőségű utakon.. Ha az neked tetszik. Én meg baromira beleuntam abba, hogy az út haladásra való, de haladni nem lehet. Vagy idiótán megválasztott sebességkorlátozás, vagy valami töketlen tart fel. A végén én is ámokfutóvá válok és szarok bele mindenbe, átgázolok mindenen. A gond az, hogy baromira nincs összhangban a seb.korlát a körülményekkel. Ha itt mifelénk pl. mindenki betartaná az értelmetlen 70-50-40 (véletlenszerűen) kihelyezett táblákat, megállna az élet.
Szerintem nem kell egy szar rendszert elfogadni. Tudom meg lehet szokni a szart is, de ha egyszer lehetne jó is?
a másik kedvencem, az epilepsziás módra vezető sofőrök. Ha fehér autót lát, vagy bármi gyanúsat, SATUFÉK, függetlenül attól hogy ki jön mögötte, stb. Mindezt azért mert az utóbbi hónapban 3x büntették meg pitiáner gyorshajtásokkal. De a nép csak hagy fosson, akárhol mérhetünk...
Fejlettebb országokban érdekes mód ki tudják táblázni a mérést, és akkor talán lehet a vezetésre is figyelni, nem minden gyanús autónál satuzni..
vagy teszem azt, nagyobb városokban ilyen 3*3 sávos utak a városban, a forgalom 70 alatt nem megy, egyébként 100körül kényelmesen biztonságosan lehet haladni. De neeem, ez is lakott terület, bár egy darab gyalogos nem fog átmenni, meg semmi.
Ez sületlenség. Vagy legyen különböztetés lakott terület és lakott terület között.
Mert lakott terület a szűk utca, ahol gyermekek játszanak, meg lakott terület a várost elkerülő 4sávos, szalagkorlátos, hiperbiztonságos útszakasz is. Mind a két helyen ötvennel szabad menni. Hol mérnek? A négysávoson, ahol baleset soha nem is volt..
Lakott terület az a szakasz is, amikor kiértél a faluból, de valamiféle tirpákság nyomán az utolsó lakott rész után még 5kmig lakott terület van. Hova állnak ki mérni? Naná hogy a táblához, ahol semmi nincs, de azért csak 50el szabad menni...
le is írtad a lényeget.az ilyen embert hiába viszik orvosi alkalmasságira.úgyis megkapja,mert ő nem szervileg beteg hanem csak1szerűen balfasz a közlekedéshez.aki kifordul lazán a főútra vagy nekimegy a vonatnak.
és a gyakorlat se mindig számít.nekem van olyan idősebb ismerősöm,hogy ha megyek vele autóval 20km-t,mindig leizzadok.pedig egész életében vezetett.1szerűen nincs érzéke a közlekedéshez.bizonytalan,görcsös.én csak azon csodálkozok hogy még él és hány ilyen van.
Aki közel jár és aki messze jár..... mindegyik látható! Persze ha nem vak a kihajtó.... ha pedig nem lát jól és nem látta, akkor ne vezessen vagy csináljon szemüveget.
Én sokat jártam egy nagy zárt "kis"busszal....... azt hitted látták? Eltakartam a napot előlük mégse vett észre? Az ilyen mit keres az úton?
Meg ott a másik, amelyik nekimegy a haladó vonat oldalának az átjáróban....
Hát ne már, hogy nem látta? Barom..... az ilyen/ilyenek, akik a vonaot keresztbe nem látják...azok mit látnak egy autóból, motorból, gyalogosból?
Hm..... azért a többség képtelen reálisan megítélni egy másik haladó TÁVOLSÁGÁT és SEBESSÉGÉT!
Tipikus, nap, mint nap előforduló példa:
Áll, vár - olyan, mintha látná hogy jövök- gondolom/remélem/ úgy néz ki megadja az elsőbbséget számomra. Haladok tovább...... majd amikor már jóval közelebb érek, ami már necces is....na akkor vág ki elém gyök2-vel! Miért nem akkor jött ki, mikor még messze voltam és nem is lett volna szitu belőle?
Tisztára olyan, mintha úgy menne ez, hogy amikor felismeri milyen jármű (márka vagy szín), akkor indul el....addig nem!
Hát, hogy lehet ilyen birka a legtöbb?
Oké, kell néhány mp, hogy megítéljük a távolságot, sebességet.
(Ebből is sok-sok baleset van....mert alkalmatlanok a vezetők erre)
De miközben elmélkedik valaki és nagyjából megítéli (gyakorlatban 5-10 mp ), addigra az már eszébe sem jut, hogy húúú...ennyi idő alatt a megfigyelt jármű közelebb jött...bazz ....és azt gondolhatja látom, elengedem......nem ilyenre nem gondol, örül a barom, hogy valamennyire képes volt megítélni a közeledő távolságát, sebességét -talán örül már, mert a színét is látja- ...... eljött az ő ideje és elindul, de még azt balfaszul teszi, mert csiga lassan, kiszámíthatatlanul ezzel zavarja/akadályozza és VESZÉLYEZTETI az elsőbbségre jogosult járművet(vezetőjét, utasait)!
Ilyenből is tartanék vizsgálatot, mint a KRESZ vizsgák alkalmával, mint a jogsi hosszabbítás alkalmával.
Ezt mondom én is.....nem az a lényeg, hogy mennyivel jön, hanem az, hogy láthattad e mikor kihajtottál........ez viszont összefüg azzal mennyivel jött.
Állj! Elsőbbségadás kötelező!
Tehát a védett úton (bárhogyan haladónak) elsőbbséget kell adni, megállni.
Nem úgy van, hogy Állj! csak az 50-el jövőknek kötelező elsőbbséget adni.
Mert úgyis egyből az a duma, hogy "nem láttam" , "gyorsan jött" ....stb.
Manapság mindent ezzel magyaráznak ki.
Azt senki nem vizsgálja, hogy a kikanyarodó vajon jól mérte-e fel a közeledő sebességét? Ennek ellenére kihajtott? Ha bizonytalan volt benne, akkor miért nem várta meg? Miért hajtott ki, ha nem biztos magában?
Ezeket sosem vizsgálják! a "kihajtó" el tudja intézni azzal, hogy "nem láttam, biztos gyorsan jött".....és máris nem -csak- "ő a hibás" és a másikat -védettet- kezdik el vizsgálni.
Máshol tudják, hogy ha alárendelt helyzetben kihajt valaki el...stb., akkor Ő a hibás...és ennek tudatában gondolja végig mit csinál.
De itt mi van? Hm.... kihajtok, majd meg áll....van rajta fék....stb
A korrupt rendőr dolog már régen visszaszorult. Nógrád megyében nem is tudom mikor volt utoljára ilyen, talán 15-20 éve. Bp.-en gondolom még megy ez, de már régen nem annyira mint 10-en éve.
Ez nem jó, mert te csak x méterre látsz el a stop táblánál, ha 50 el jön időben észreveszed és nem hajtasz ki, ha 200-al jön akkor kihajtasz, de be is cumizod. Nehogy már te legyél a hibás ilyen esetben a stop táblánál....szerintem igazságtalan lenne.
ott viszont nem állíthat meg ha nem adtál rá indokot,ezt az mondta aki folyamatosan ki jár oda közéjük, ha van indok megállít ha nincs hozzád sem szól.
miért is hoznak németből oly sok totálkáros motort, mert ott kifizeti a biztosító a károdat és nem kínlódsz évekig hogy lökjön valamit.
egy olyan mondta aki onnan hordja a szétszakadt szarokat, szombat délre ért oda a címre ahol a motort árulták, a ficere kitolta elmondta a szitut- a biztosító kikulázta a kárt- aláírta a papírokat zsebre vágta a zsét és már indult is az akkor vásárolt motorjával motoros találkozóra, nem is sajnálta a vasát mert megkapta a biztosítótól a kárösszeget, itt van hogy hónapokig hozzád sem szólnak, miért is teszel fel hangos kipufogót? hogy hallja a barom hogy jössz mert látni azt nem lát, amikor meg meg van a baj azt hajta nem látta, hát pohikám legalább hallja meg a barma.
Én is a végletekig tisztelem őket, nem általánosítok......mint ahogy velünk motorosokkal teszik....pár barom miatt.
De ha egyértelműen nyilvánvaló, hogy téved, vagy nem jól intézkedik, csinál valamit...annak hangot adok. Először ott, óvatosan... ha nem megy, akkor megkifogásolom az egész eljárást!
Soha, egyik másik országban sem találkoztam olyan rendőrrel, aki ne tudta volna 100%-osan, hogy mikor, mit és hogyan kel tennie és az jogos és a szabályoknak megfelelő volt.
Ilyenkor mondom azt, hogy "Igen, ő tudja a dolgát -objektívan- , ezért Ő a rendőr......köszönöm, hogy Ő van."
Szerintem nem kell egy szar rendszert elfogadni. Tudom meg lehet szokni a szart is, de ha egyszer lehetne jó is?
Fejlettebb országokban érdekes mód ki tudják táblázni a mérést, és akkor talán lehet a vezetésre is figyelni, nem minden gyanús autónál satuzni..
Mert lakott terület a szűk utca, ahol gyermekek játszanak, meg lakott terület a várost elkerülő 4sávos, szalagkorlátos, hiperbiztonságos útszakasz is. Mind a két helyen ötvennel szabad menni. Hol mérnek? A négysávoson, ahol baleset soha nem is volt..
Lakott terület az a szakasz is, amikor kiértél a faluból, de valamiféle tirpákság nyomán az utolsó lakott rész után még 5kmig lakott terület van. Hova állnak ki mérni? Naná hogy a táblához, ahol semmi nincs, de azért csak 50el szabad menni...
és a gyakorlat se mindig számít.nekem van olyan idősebb ismerősöm,hogy ha megyek vele autóval 20km-t,mindig leizzadok.pedig egész életében vezetett.1szerűen nincs érzéke a közlekedéshez.bizonytalan,görcsös.én csak azon csodálkozok hogy még él és hány ilyen van.
Én sokat jártam egy nagy zárt "kis"busszal....... azt hitted látták? Eltakartam a napot előlük mégse vett észre? Az ilyen mit keres az úton?
Meg ott a másik, amelyik nekimegy a haladó vonat oldalának az átjáróban....
Hát ne már, hogy nem látta? Barom..... az ilyen/ilyenek, akik a vonaot keresztbe nem látják...azok mit látnak egy autóból, motorból, gyalogosból?
Tipikus, nap, mint nap előforduló példa:
Áll, vár - olyan, mintha látná hogy jövök- gondolom/remélem/ úgy néz ki megadja az elsőbbséget számomra. Haladok tovább...... majd amikor már jóval közelebb érek, ami már necces is....na akkor vág ki elém gyök2-vel! Miért nem akkor jött ki, mikor még messze voltam és nem is lett volna szitu belőle?
Tisztára olyan, mintha úgy menne ez, hogy amikor felismeri milyen jármű (márka vagy szín), akkor indul el....addig nem!
Hát, hogy lehet ilyen birka a legtöbb?
Oké, kell néhány mp, hogy megítéljük a távolságot, sebességet.
(Ebből is sok-sok baleset van....mert alkalmatlanok a vezetők erre)
De miközben elmélkedik valaki és nagyjából megítéli (gyakorlatban 5-10 mp ), addigra az már eszébe sem jut, hogy húúú...ennyi idő alatt a megfigyelt jármű közelebb jött...bazz ....és azt gondolhatja látom, elengedem......nem ilyenre nem gondol, örül a barom, hogy valamennyire képes volt megítélni a közeledő távolságát, sebességét -talán örül már, mert a színét is látja- ...... eljött az ő ideje és elindul, de még azt balfaszul teszi, mert csiga lassan, kiszámíthatatlanul ezzel zavarja/akadályozza és VESZÉLYEZTETI az elsőbbségre jogosult járművet(vezetőjét, utasait)!
Ilyenből is tartanék vizsgálatot, mint a KRESZ vizsgák alkalmával, mint a jogsi hosszabbítás alkalmával.
Klónozd magad és minden rendőr egy pohi klón legyen!
Be szííííííp is lenne!
Tehát a védett úton (bárhogyan haladónak) elsőbbséget kell adni, megállni.
Nem úgy van, hogy Állj! csak az 50-el jövőknek kötelező elsőbbséget adni.
Mert úgyis egyből az a duma, hogy "nem láttam" , "gyorsan jött" ....stb.
Manapság mindent ezzel magyaráznak ki.
Azt senki nem vizsgálja, hogy a kikanyarodó vajon jól mérte-e fel a közeledő sebességét? Ennek ellenére kihajtott? Ha bizonytalan volt benne, akkor miért nem várta meg? Miért hajtott ki, ha nem biztos magában?
Ezeket sosem vizsgálják! a "kihajtó" el tudja intézni azzal, hogy "nem láttam, biztos gyorsan jött".....és máris nem -csak- "ő a hibás" és a másikat -védettet- kezdik el vizsgálni.
Máshol tudják, hogy ha alárendelt helyzetben kihajt valaki el...stb., akkor Ő a hibás...és ennek tudatában gondolja végig mit csinál.
De itt mi van? Hm.... kihajtok, majd meg áll....van rajta fék....stb
miért is hoznak németből oly sok totálkáros motort, mert ott kifizeti a biztosító a károdat és nem kínlódsz évekig hogy lökjön valamit.
egy olyan mondta aki onnan hordja a szétszakadt szarokat, szombat délre ért oda a címre ahol a motort árulták, a ficere kitolta elmondta a szitut- a biztosító kikulázta a kárt- aláírta a papírokat zsebre vágta a zsét és már indult is az akkor vásárolt motorjával motoros találkozóra, nem is sajnálta a vasát mert megkapta a biztosítótól a kárösszeget, itt van hogy hónapokig hozzád sem szólnak, miért is teszel fel hangos kipufogót? hogy hallja a barom hogy jössz mert látni azt nem lát, amikor meg meg van a baj azt hajta nem látta, hát pohikám legalább hallja meg a barma.
De ha egyértelműen nyilvánvaló, hogy téved, vagy nem jól intézkedik, csinál valamit...annak hangot adok. Először ott, óvatosan... ha nem megy, akkor megkifogásolom az egész eljárást!
Soha, egyik másik országban sem találkoztam olyan rendőrrel, aki ne tudta volna 100%-osan, hogy mikor, mit és hogyan kel tennie és az jogos és a szabályoknak megfelelő volt.
Ilyenkor mondom azt, hogy "Igen, ő tudja a dolgát -objektívan- , ezért Ő a rendőr......köszönöm, hogy Ő van."