na ez lehuzás az értelmetlen lassitása a forgalomnak, idegesebbek leszenk az emberek és ha kibekkelik a lassitót ugyis megnyomják utána neki na ez a balsetveszélyes nem amikor ok nélkül lassitják
ismerős járok arra
volt amikor ugyanazon a szakaszon a vecsési elkerülőn befelé az óriásreklámtábla mögé bújtak. Nem láttam, hogy honnan kaptam az áldást, csak nagysokára
Azért jó ez a szeptor a bújocskázó sz@rháziak ellen...
Felénk azt játszották a monori jardok hogy vecsésen beáltak autóval a középen lévő járdára és ott kamilláztak mert ha a 4 esen jöszz 100 as tábla aztán 70 és egy kis táblán VECSÉS ott 50 a rendőr kocsi után újra 70 ezt jó ideig játszották
17 fok is lehet, kár hogy dolgozom, remélem holnap kivágódhatok egy kis driftelgetésre , egyébként én se szeretek "száguldozni", söt mondhatom hogy nem is szokta, viszont szeretek dinamikusan közlekedni, olyan helyen ahhol lehet, és ha nem igy lenne akkor nem alakitanám át a motoromat "játszósra" de mivel átalakitom igy lemondok a 300 körüli száguldozásról végleg, ez nem is baj,
az autópályán nem a gyorshajtók hanem töketlenkedőkkel van a baj, vissza kettő padlógáz egy előzésnél, inkább ötben és hét kilométer mire kipörög a verda és 4.2l az átlagfogyasztás, ezek az öltönyös-kalapos vezetők a baleset előidézői, de van mikor nem szenvedői. én 120-al dzsasztáztam a trafikkal a pályán mikor 80-al lehetett veretni, de nem 170-el, ön kontroll is van a vezetőkben, nem úszott meg és még biztonságosan lehetett haladni, előzni.
miskolcig 5 helyen volt helyszínelés rommá tört autók körül, és mind új szerű autó volt, mit hittek nem tom talán 200 is segít az abs!
sziasztok, igen egyetértek szeki-vel, szerintem pályáink már alkalmasabbak lennének arra hogy "picivel" emljék a sebességhatárt, emlékszem a zötyögös M7-en is ennyivel mehettünk, és minőségre, hála istennek rengeteget javultak az autópályák, hál istennek a 100ason is megemelték 110re 90 röl ott ahhol jók az utak, a 4esen is, de a pályán mért nem ahhol mérföldekkel jobban lehet(ne) menni, arrol nem is beszélve hogy már nem az öskorban élünk a jármüvek +hála istennek " sokkal biztonságosabbak mint tiz éve vagy régebben, azt aláirom hogy a szar ladákkal ne száguldozzanak, mert balasetveszélyes is lehet, de mostmár egy picit elengedhetnék a gyeplőt nem sokat csak pl pályán 150, jó minöségü autóuton 110-130 stbés ott ahhol szar oda tegyenek sebességkorlátot ne ott ahhol vadi uj ut van teljesen az az érzése az embereknek hogy LEHUZÁS megy, és sajnos ez tény az M7 kivezetőn is minek 70-eznek amikor tökéletes az ut nincs gyalogos akkor meg minek szüttyögjünk, hogy dugó legyen? vagy idegeskedjenek az emberek hogy behozzák a lemaradást amit a szüttyögéssel vesztettek? befelé megértem a lassitást természetes de kifelé minek? na mind1 szerintem egy picit lehetnének engedékenyebbek azok akik a korlátokat szabják, körül kéne nézni hol szarok az utak és oda tegyenek lassitókat, ennyi.
ez mint ha okos döntés lenne! ha a törvénykezés közelében szeretnél maradni!
ebben a gyorshajtási mizériában is lehetne megoldás csak a másik oldal nem akarja, senki nem ölni és meghalni indul el, változások kellenek de egyhamar nem lesz változás, így marad a stop hátán stop tábla, és egy egész ország van a stop tábla mögött.
Ez is érdekes ,hogy a segédmotor max sebessége 40km de biciklivel ,meg 45 km max hogy is van ez akkor .Sztem tudatlanok akár mennyi iskolájuk van full hülyék ez az én meglátásom.
én nem sajna, viszont te ilyen felfogással és hozzá állassal csak be állsz a sorba.
nem azt mondtam hogy mindenhol 100-al gó, hanem a felMÉRÉSEK alapján hol milyen sebesség lenne indokolt. nem balesetezni és ölni csak dinamikusabban közlekedni aka/runk-nánk.
országúton pl ahol lehet 120, belterület iparterület 70, autópálya góóóó, mert azért lett építve.
nagy khemion 80
kis khemion110
az egész egy kikerülősdi, ott a segédmotor miért nem lehet 50 dzsasztázni neki és őt sem kerülgetnénk belterületen, és ez csak pár lehetőség.
ja akkor nem tudnátok büntetni!
tiszelt BEARDR!
lehet nem volt a szívem csücskében hely számodra, de ez a hozzászólásod azt sugallja hogy mintha már nem oda tartoznál?
sajna pohi nem csak mi, de mások is a forgalom dinamizmusán és gyorsításáért imádkoznak, és csak remény van rá hogy eccer meg is valósul az hogy nem 30-as táblák erdejében fizetjük a cehheket.
Hát a táblát nem mi rakjuk ki......ezt itt a legnagyobb gond. Akkor nem lenne kint ennyi....mert ugye most táblaerdő van, ha mindet nézed akkor nem figyeled az utat sok helyen. Sőt a kint felejtett táblák is megszünnének..........
"Igazából az volt a probléma elmondások alapján,hogy nem 90 fokot zárt be az úttal és hogy nem a gyári otromba nagy műanyag rendszámtartó volt hanem amit a neten tudsz rendelni ja és nem volt prizma sem."
A prizma hiánya az gond azért jogos a bünti a 90 fok az nem 90, hanem ez:
A B. Függelék B/10. számú melléklete a 6/1990. (IV 12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó követelmények
I. Rész
Alapvető rendelkezések
1. A melléklet alkalmazási köre
1.1. Ez a melléklet motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok (a továbbiakban: jármű) hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyére érvényes.
II. Rész
Követelmények
2. Méretek
A jármű hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyének az alábbiak a méretei:
2.1. Segédmotoros kerékpárok és négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik
2.1.1. Szélesség: 100 mm,
2.1.2. Magasság: 175 mm, vagy
2.1.3. Szélesség: 145 mm,
2.1.4. Magasság: 125 mm.
2.2. Motorkerékpárok, háromkerekű járművek 15 kW legnagyobb teljesítményig és négykerekű motoros triciklik a négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik kivételével
2.2.1. Szélesség: 280 mm,
2.2.2. Magasság: 210 mm.
2.3. 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik és a négykerekű nem nyitott (karosszériával ellátott) motoros triciklik
2.3.1. A gépkocsikra az MR A. Függeléke A/4. számú mellékletében meghatározott előírások érvényesek.
3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
3.1.1. a rendszámot azok között a hosszanti síkok között lehessen elhelyezni, amelyek a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutnak.
4. A rendszámtábla helyzete
4.1. A hátsó rendszámtábla
4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól
5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól
6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság
7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg.
7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
1. ábra: A függőleges térszög (a felszerelési hely alsó és felső pereme, vízszintes éllel)
2. ábra: Vízszintes térszög
"És még azt akarom kérdezni,hogy jogszabályba ütközik-e az ha én a rendszám tábla szélére piros fényvisszaverő szalagot ragasztok ?"
Bemásolhatnád nekem..... , mert most szabin vagyok, de utána gondolom mérésre leszek ítélve.....mivel a motorról letiltottak a katasztrófális ruházat végett.
az adott, hogy milyen szögben állhat (befelé, a rugóstag irányába) max 5, kifelé max. 30 fokot "dőlhet" a rendszám, és megvan a minimális magasság is.
a vizsgán a HD fatboy úgy ment át, hogy ketten fogták jobbra eldöntve, hogy a rendszám alsó-külső sarka legalább harminc centire elemelkedjen az aszfalttól
azért pohi, nézz magadba. Mikor Pestről kifelé a 80-as táblát leveszik a szerencs utcánál 50-re, maj megint 80 és ott mérnek...mit is tanultunk anno? A befelé jövő forgalmat lassítjuk, a kifelé menőt gyorsítjuk. Közlekedésrendészet, első óra.
Te valami álomvilágban élsz szerintem. Lakott területen 50 a megengedett. Ez normális szerintem. ezt a ritmust kell felvenni. Durva lenne, ha az utcánkban 80-al 100-al rohangálna valaki. engem zavarna. A sebességhatárokat nem a rendőrség találja ki, sőtt meg sem kérdezik a rendőrséget sok esetben, vagy ha igen pont lexarják a véleményét a sebességkorlátozással kapcsolatban. A polgármesterek nagy kitalációja a 30-as tábla, meg a közút kezelőjéé szóval ott kell verni a palávert. A rendőr dönti el hol mér, sőt most megkérdezték az állampolgárokat így átengedve ezt a lehetőséget is........
volt amikor ugyanazon a szakaszon a vecsési elkerülőn befelé az óriásreklámtábla mögé bújtak. Nem láttam, hogy honnan kaptam az áldást, csak nagysokára
Azért jó ez a szeptor a bújocskázó sz@rháziak ellen...
figyelni egymásra.
miskolcig 5 helyen volt helyszínelés rommá tört autók körül, és mind új szerű autó volt, mit hittek nem tom talán 200 is segít az abs!
ebben a gyorshajtási mizériában is lehetne megoldás csak a másik oldal nem akarja, senki nem ölni és meghalni indul el, változások kellenek de egyhamar nem lesz változás, így marad a stop hátán stop tábla, és egy egész ország van a stop tábla mögött.
nem azt mondtam hogy mindenhol 100-al gó, hanem a felMÉRÉSEK alapján hol milyen sebesség lenne indokolt. nem balesetezni és ölni csak dinamikusabban közlekedni aka/runk-nánk.
országúton pl ahol lehet 120, belterület iparterület 70, autópálya góóóó, mert azért lett építve.
nagy khemion 80
kis khemion110
az egész egy kikerülősdi, ott a segédmotor miért nem lehet 50 dzsasztázni neki és őt sem kerülgetnénk belterületen, és ez csak pár lehetőség.
ja akkor nem tudnátok büntetni!
lehet nem volt a szívem csücskében hely számodra, de ez a hozzászólásod azt sugallja hogy mintha már nem oda tartoznál?
sajna pohi nem csak mi, de mások is a forgalom dinamizmusán és gyorsításáért imádkoznak, és csak remény van rá hogy eccer meg is valósul az hogy nem 30-as táblák erdejében fizetjük a cehheket.
A prizma hiánya az gond azért jogos a bünti a 90 fok az nem 90, hanem ez:
A B. Függelék B/10. számú melléklete a 6/1990. (IV 12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó követelmények
I. Rész
Alapvető rendelkezések
1. A melléklet alkalmazási köre
1.1. Ez a melléklet motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok (a továbbiakban: jármű) hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyére érvényes.
II. Rész
Követelmények
2. Méretek
A jármű hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyének az alábbiak a méretei:
2.1. Segédmotoros kerékpárok és négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik
2.1.1. Szélesség: 100 mm,
2.1.2. Magasság: 175 mm, vagy
2.1.3. Szélesség: 145 mm,
2.1.4. Magasság: 125 mm.
2.2. Motorkerékpárok, háromkerekű járművek 15 kW legnagyobb teljesítményig és négykerekű motoros triciklik a négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik kivételével
2.2.1. Szélesség: 280 mm,
2.2.2. Magasság: 210 mm.
2.3. 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik és a négykerekű nem nyitott (karosszériával ellátott) motoros triciklik
2.3.1. A gépkocsikra az MR A. Függeléke A/4. számú mellékletében meghatározott előírások érvényesek.
3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
3.1.1. a rendszámot azok között a hosszanti síkok között lehessen elhelyezni, amelyek a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutnak.
4. A rendszámtábla helyzete
4.1. A hátsó rendszámtábla
4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól
5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól
6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság
7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg.
7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
1. ábra: A függőleges térszög (a felszerelési hely alsó és felső pereme, vízszintes éllel)
2. ábra: Vízszintes térszög
"És még azt akarom kérdezni,hogy jogszabályba ütközik-e az ha én a rendszám tábla szélére piros fényvisszaverő szalagot ragasztok ?"
Nem szabad ráragasztani semmit.
a vizsgán a HD fatboy úgy ment át, hogy ketten fogták jobbra eldöntve, hogy a rendszám alsó-külső sarka legalább harminc centire elemelkedjen az aszfalttól