Konferencián volt a főnököm fél év kb. a németeknél. A norvégok például ha valaki iszik és elkapták, akkor az autójába az ő költségén egy szerkezetet építenek. Ezt követően az autó csak akkor indul be ha negatívat fúj a készülékbe.
A főnököm egyből megkérdezte éles magyar logikáját használva, hogy de mi van akkor ha valaki más negatívat fúj bele és a részeg vezet, vagy ha másik autót használ. Erre elképedve néztek rá és kérdezték "na de miért tenne ilyet bárki is, hogy kifújja helyette?" "nincs olyan buta ember aki ezt megtenné veszélyeztetve ezzel másokat, ez lehetetlen"
Na ez példa a külföldi és a magyar észjárás különbségére.......
A lényeg igazad van, sokan xarnak bele és ez a különbség az itthon és a külföld között. Ott a nagy % betartja és egy szépen közlekedő világ tárul elénk, míg itthon a nagy % nem tartja be, korholja a másik jármű kategóriába tartozót, alátesz ahol tud, de követeli a gyönyörű közlekedési morált.
Ez kb. olyan mint mikor a cigis beszél arról, hogy milyen gyönyörű tiszták az utcák svájcban például.....aztán pár perc múlva elpöcköli a cigit a földre és továbbáll.
A kresz vonatkozik gyalogosokra, kerékpárosokra, smkp.-vel közlekedőkre, motorosokra, autósokra, stb.
Vizsga ugyan nem mindenkinek van, de attól még a szabályokkal a gyalogosoknak is tisztában kell lenniük. Tehát nem szükséges vizsga a rájuk vonatkozó csekély mennyiségű adat elsajátításához, viszont számon kérhetőek ezek nem tudása esetén
Szánalmas hogy egy olyan országban akartok a bringásokkal kreszvizsgát lerakatni ahol eggyetlen szabály létezik az pedig az erősebb kutya baszik elv,meg akinek faszább kocsija van az mindenen átgázolhat kressz.
Mivel a jelek szerint nem közlekedtek sem kerékpárral sem gyalog azt tanácsolom kiicsit menjetek át nyugatabra ahol az értékrendek kicsit mások és nézzétek meg milyen tisztelet övezi a gyalogosokat ill. a kerékpárosokat függetlenül attol hogy azok betartják e a szabályokat vagy sem.
Egyébként az infrastruktura betarthatatlaná is taszi azokat olyan szar minőségűek pl a kerékpárutak amiről fogalmatok sincsen,a zebrák felfestése szánalmas,ugyhogy haggyuk ezt az egész kérdést majd ha megfelő körülményeket teremt ez a nyomorult ország akkor beszélhetünk a szabályok maradéktalan betartásárol,addig egy röhely az egész
Megyek a napokban 15 km/órával óvatosan ilyen kis traktorral. Rám néz a badacsonyi "turista" és gyorsan átmegy a traktor előtt 20 cm-el , mert nem ér rá?!? Én meg fékezek?!?
És a gyalogosok? Azoknak milyen vizsgát kellene tenni?
Nem erről van itt szó. Általában a mi KRESZ-ünkel nincs semmi baj, nagyjából meg egyezik, az összes Európa-i országgal. Csak ott betartatják az összes közlekedővel. Itthon meg az tartja be, aki be akarja. Erről van kérem nagyban szó. Szerintem.
Egyetértek, minden járműre rendszámot rakatnék beleértve a robogót is meg a bringát, és ez teljesen független a hengerűrtartalmától.
Miért?
Rohadjak meg, hát leszarom, és sajnálom, hogy nem rajtam múlik.
Egyszerűen az a pofátlan közlekedési stílus ami nálunk megy, hogy ha nincs rendszámom akkor nem vonatkozik rám a kresz az már vérlázító.
Sokan szarnak rá, hogy neki éppen piros, hogy elsőbbséget kéne adnia, képes nekem jönni az 50-es Mint-jével sőt kénytelen bebizonyítani, h legyorsul a 750-es motort arra nem is gondol, hogy én azért nem nyelezem lámpánál mert az enyémen rendszám is van. Azért nem nyelezem mert teljesen felesleges felbőgetnie a pöcsköszörűjét 8-10 méter miatt, mikor újra meg kéne állni. Ja mondjuk nem, mert ő úgy van vele, hogy mikor felült a robogójára, neki onnantól elsőbbsége van az összes közlekedővel szemben, az alapvető közlekedési udvariasságot már nem is említem.
Záróként pedig annyit mert most sokan írják majd, hogy ők normálisan mennek a rendszám nélküli smkp-val elmondom, hogy akkor ők a 10-ből 1-2 kivétel és sajnos a másik 8-9 leszar mindenkit mert őt nem kamerázza semmi.
Majd ha 1-2 beleszarom emberke lesz és nem fordítva, tehát egy kicsit megváltozik az említett közlekedési kultúra na akkor legyen pozitív kresz változás, de addig szerintem ne.
A biciklisek kresz vizsgájával én is egyetértenék, de tartok tőle, hogy fontosabb lenne inkább a kötelező felelősségbiztosítás. Egy baleset során baszhatom a jogosítványát, de a biztosítója nyugodtan fizethet.
Liberty-ben ami nagyon kedvelt mind futar mind pizzasok koreben van 125,100,150 4t.Halk huz ahogy kell es 2,5 literrel elszaladgal.Nem bog fel indulaskor ugy mint 1 2T motor alul is van nyomatek.
Ne feledjuk el a hang is kornyezet szennyezes.
Remelem elkapod mirol beszelek mert szerintem nem ertettel meg.
Pont ezt mondom ha csak felezodne a 2t szama mar sokkal jobb lenne a levego.
Olvasd el meg1x mit irtam.
Eleve vhogy segitenem a futarokat,pizzasokat,hogy ha lehet 4t hasznaljanak.Ok hasznaljak a legtobbet a motojaikat.Kevesebbet fogyaszt a 4t es joval tisztabb.EU2 Eu3 blokkok ezek mar.Remelem a jobbikban van nemi kitartas es Orbanek is rajonnek,hogy az a 125ccm meglepes annyira nemgaz.A hulyeket nehez lesz kizarni.Sokkan fognak gyorshajtani Mitoval,Rs,TZR vagy hasonlo mocikkal,de szerintem ezeket most sem lehet kizarni ,mert mennek 50es adasvetelivel.
Ehez mar kultura kell sajna az meg hosszabb folyamat.
Rendszamot mindenre es mondjuk mehet a 125 de csak ha euro 2/3 4T blokkos a masina.
Igy jut is marad is.