Sziasztok
Ausztriában-mint Magyarországon is-ha nem tűnsz fel a Szervnek, nem bánt.
Engem egyszer Bécsben vett ki, mert feltűnt neki, hogy bal oldalon nincs dob. Akkor -mint most is- egy nyitott Akra volt a gépen. Megmért, és a gyári 92 dB helyett 118-at nyommott. Viszont az E-betűt nem firtatta. 240€ és egy friss műszaki lett a vége. (Osztrák a motorom) Visszatettem a gyári csövet (a közel 20 éves sz@romra ) műszaki, aztán vissza az Akra... Németben is soxor láttam már, hogy dB-mérővel buzerálják a motorosokat. Sztem nem az E-betű a lényeg, hanem a zajszint... Úgyhogy ha külföldre mész, a dB-killert mindenképp tedd bele.
Üdv!
És esetleg külföldön mennyire lehet probléma egy e-betű nélküli dob? Konkrétan Ausztria-Németország-Franciaország viszonylatban érdekelne hogy van-e valami uniós irányelv erre: leszedik az embert a motorról, vagy pénzbírság, vagy nem érdekli őket?
Attól függ.... ....a kisgixernek + az R6-nak is alul van a dobja, ez meg csak a kivezető pipája, tehát lehet nem is lesz nyitott a dob, csak a vége hangtompító nélküli.....
Az alábbi dilemmával küzdök:
Nem tudom, merjek-e csináltatni dobot a motorhoz, mert az nem tudom, hogy tartalmazna-e "e-betűt", illetve tanusítványt adnak-e hozzá, vagy mit szólna hozzá a rendőrbácsi.
Ha viszont megvennék egy gyári homologizáltat, akkor mit szólna, ha DB killer nélkül, vagy egy kicsit "hangosabb" db killerrel használnám.
Mik a tapasztalatok?
A rendőrök kérik a tanusítványt is, ha nem gyári a dob? Gondolom az "e" gravírozással nem foglalkoznak.
Na megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, ott azt mondták, hogy a rendszám helyére simán annyit kellett volna írni: SM
Mondtam, én nem azt írtam, azt mondták, elvileg semmi problémám nem lehet belőle, mert a biztosítás attól függetlenül érvényes smkp-ra.
Én ezzel abbba is hagyom az aggódást.
Ez jó kérdés, eddig ugye volt matrica vagy papír mindenkinél, így nem volt gond, hogy miből ellenőrizzek. Elméletileg mikor biztosítást kötsz bediktálsz egy alvázszámot, amit ugye ellenőrizniük is kellene, hogy valóban arra kötöd, így alvázszám szerint benne kellene lennie a rendszerben. És a helyszínen nem árt egy adásvételi smkp.-nál, azon is rajta kellene lennie az alvázszámnak.
Ausztriában-mint Magyarországon is-ha nem tűnsz fel a Szervnek, nem bánt.
Engem egyszer Bécsben vett ki, mert feltűnt neki, hogy bal oldalon nincs dob. Akkor -mint most is- egy nyitott Akra volt a gépen. Megmért, és a gyári 92 dB helyett 118-at nyommott. Viszont az E-betűt nem firtatta. 240€ és egy friss műszaki lett a vége. (Osztrák a motorom) Visszatettem a gyári csövet (a közel 20 éves sz@romra ) műszaki, aztán vissza az Akra... Németben is soxor láttam már, hogy dB-mérővel buzerálják a motorosokat. Sztem nem az E-betű a lényeg, hanem a zajszint... Úgyhogy ha külföldre mész, a dB-killert mindenképp tedd bele.
Üdv!