Jó reggelt!
Kérdésem lenne. A segédmotorra már nem küldenek felragasztható matricát a kötelező biztosítás igazolására? Vagy elég amit küldött a biztosító, zöld színű nemzetközi gépjármű biztosítási kártya? Eddig mindig volt matrica.
Le van írva, hogy a fekete betűknek kell hátrafelé nézni?
Felrakjuk szabályos pozícióba, de úgy, hogy a "balfele" néz hátrafelé.
így csak közelről lehet elolvasni egy tükör segítségével.
Pl. ha a rendőr elég gyorsan tolat utánunk, akkor ha jó a szeme, akkor a visszapillantóból pont jól le tudja olvasni a rendszámot az ezüst alapon az ezüst betűket.
Hmm?
Ez a tuti (Egyébként az EK irányelvtől enyhébb szabály nem lehet a tagállamban, de szigorúbb igen):
A B. Függelék B/10. számú melléklete a 6/1990. (IV 12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó követelmények
I. Rész
Alapvető rendelkezések
1. A melléklet alkalmazási köre
1.1. Ez a melléklet motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok (a továbbiakban: jármű) hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyére érvényes.
II. Rész
Követelmények
2. Méretek
A jármű hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyének az alábbiak a méretei:
2.1. Segédmotoros kerékpárok és négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik
2.1.1. Szélesség: 100 mm,
2.1.2. Magasság: 175 mm, vagy
2.1.3. Szélesség: 145 mm,
2.1.4. Magasság: 125 mm.
2.2. Motorkerékpárok, háromkerekű járművek 15 kW legnagyobb teljesítményig és négykerekű motoros triciklik a négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik kivételével
2.2.1. Szélesség: 280 mm,
2.2.2. Magasság: 210 mm.
2.3. 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik és a négykerekű nem nyitott (karosszériával ellátott) motoros triciklik
2.3.1. A gépkocsikra az MR A. Függeléke A/4. számú mellékletében meghatározott előírások érvényesek.
3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
3.1.1. a rendszámot azok között a hosszanti síkok között lehessen elhelyezni, amelyek a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutnak.
4. A rendszámtábla helyzete
4.1. A hátsó rendszámtábla
4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól
5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól
6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság
7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg.
7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
1. ábra: A függőleges térszög (a felszerelési hely alsó és felső pereme, vízszintes éllel)
nekem azért van a tükör mert az indexről párszor leesett a bukó aztán azon tartom...
valami 2000ft vacak van ami rezeg mint állat(még a vállam sem látom benne) és olyan 70felé már becsukja a szél
esetleg bogár eltávolításhoz is jó még.....
miniby Smkp.-n és rendszámos motoron is kötelező a 2 db, azaz jobb ill. bal oldali tükör. Műszakin is csak úgy megy át. Nem jelenti azt hogy basztatnak, ha nincs, de büntethető a mutatvány.
Sziasztok!
Köszönöm az információt!
Nem azért venném le a tükröt, mert gyorsabban szeretnék menni, meg, hogy kisebb legyen a motor légellenállása!
Azért szerettem volna leszedni, mert ha nem látok benne semmit, csak a könyökeimet, akkor semmi értelmét nem látom, hogy fent legyen!
Így is, úgy is hátra kell fordulnom minden manőver előtt!
Használnám szívesen a tükröket, de nem lehet!
Még egyszer köszönöm szépen az információt!
További szép napot!
Szevasztok!
"..Szigorúbban szabályozzák a rendszámmal kapcsolatos elvárásokat. (5§ / 2) Jelenleg a tábla meglétét, és láthatóságát kell biztosítani a tulajnak. Jövőre már minden elinduláskor ellenőrizni kell mindezt, leszerelni tilos (csak szakhatóság veheti le), és újdonság, hogy a gyári felfogatási ponttól eltérő helyre sem rakhatjuk fel az azonosítót. Valószínűleg így kívánják elejét venni, hogy a hátsó rugóstag mögé, a kerék mellé, vagy épp az ülés alá rögzített szerkezetek eltűnjenek az utakról.."
És persze alap, a kifelé 30 - befelé 5 fokos dőlés, max.
Ezt találtam a rendszámtábla elhelyezéséről:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2009/62/EK IRÁNYELVE
(2009. július 13.)
a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezéséről
(kodifikált változat)
(EGT-vonatkozású szöveg)
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ TANÁCSA,
tekintettel az Európai Gazdasági Közösséget létrehozó szerződésre és különösen annak 95. cikkére,
tekintettel a Bizottság javaslatára,
tekintettel az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság véleményére ( 1 ),
a Szerződés 251. cikkében megállapított eljárásnak megfelelően ( 2 ),
mivel:
(1) A motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hátsó
rendszámtáblájának elhelyezéséről szóló, 1993. október
29-i, 93/94/EGK tanácsi irányelvet ( 3 ) jelentős mértékben
módosították ( 4 ). Az átláthatóság és az ésszerűség érdekében az említett irányelvet kodifikálni kell.
(2) A 93/94/EGK irányelv egyike a motorkerékpárok és
segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról szóló,
2002. március 18-i 2002/24/EK európai parlamenti és
tanácsi irányelvvel ( 5 ) felváltott, a motorkerékpárok és
segédmotoros kerékpárok típus-jóváhagyási eljárásáról
szóló, 1992. június 30-i 92/61/EGK irányelvvel bevezetett EK-típus-jóváhagyási eljárásra vonatkozó egyedi
irányelveknek, amely műszaki előírásokat állapít meg a
motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok tervezésére és kivitelezésére, a hátsó rendszámtábla elhelyezését
illetően. Ezek a műszaki előírások a tagállamok jogszabályainak közelítésére vonatkoztak, annak érdekében,
hogy a 2002/24/EK irányelvben meghatározott EK
típus-jóváhagyási eljárás alkalmazható legyen minden
járműtípus esetében. Következésképpen a 2002/24/EK
irányelv járműrendszerekre, -alkatrészekre és önálló
műszaki egységekre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni ezen irányelvre is.
(3) Ezen irányelvnek nem az a célja, hogy egységesítse a
különböző tagállamokban alkalmazott rendszámtáblák
méreteit. A tagállamoknak ezért biztosítaniuk kell, hogy
a rendszámtáblák kiálló részei ne jelentsenek veszélyt a
használók számára, de anélkül, hogy ez a járművek szerkezeti felépítésének megváltoztatását szükségessé tenné.
(4) Ez az irányelv nem érinti a II. melléklet B. részében
meghatározott irányelveknek a nemzeti jogba történő
átültetésére vonatkozó határidőkkel kapcsolatos tagállami
kötelezettségeket,
ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
1. cikk
Ezen irányelvet kell alkalmazni a hátsó rendszámtábla elhelyezésére vonatkozóan a 2002/24/EK irányelv 1. cikkében
meghatározott valamennyi járműtípusra.
2. cikk
A motorkerékpár és segédmotoros kerékpár hátsó rendszámtáblája elhelyezésére vonatkozó EK-alkatrész-típusjóváhagyás
megadásához szükséges eljárást, valamint e járművek szabad
forgalomba hozatalának feltételeire vonatkozó rendelkezéseket
a 2002/24/EK irányelv II. és III. fejezete határozza meg.
3. cikk
Az I. mellékletnek a műszaki fejlődéshez való igazításához szükséges módosításokat a 2002/24/EK irányelv 18. cikke (2) bekezdésében említett eljárásnak megfelelően kell elfogadni.
4. cikk
(1) A tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével
kapcsolatos okokból:
— nem tagadhatják meg a motorkerékpár vagy segédmotoros
kerékpár típusára vonatkozó EK-típusjóváhagyást,
— nem tilthatják meg a motorkerékpárok vagy segédmotoros
kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését vagy forgalomba helyezését,
amennyiben a hátsó rendszámtábla elhelyezése megfelel ezen
irányelv követelményeinek.
HU L 198/20 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
( 1 ) HL C 324., 2006.12.30., 11. o.
( 2 ) Az Európai Parlament 2007. szeptember 25-i véleménye
(HL C 219. E, 2008.8.28., 66. o.) és a Tanács 2009. június 22-i
határozata.
( 3 ) HL L 311., 1993.12.14., 83. o.
( 4 ) Lásd a II. melléklet A. részét.
( 5 ) HL L 124., 2002.5.9., 1. o.
(2) A tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével
kapcsolatos okokból megtagadják az EK-típusjóváhagyás
megadását a motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár vonatkozásában, ha ezen irányelv követelményei nem teljesülnek.
(3) A tagállamok közlik a Bizottsággal nemzeti joguknak
azon főbb rendelkezéseit, amelyeket az ezen irányelv által
szabályozott területen fogadtak el.
5. cikk
A II. melléklet meghatározott irányelvvel módosított 93/94/EGK
irányelv hatályát veszti, a II. melléklet B. részében meghatározott irányelveknek a nemzeti jogba történő átültetésére és alkalmazására vonatkozó határidőkkel kapcsolatos tagállami kötelezettségek sérelme nélkül.
A hatályon kívül helyezett irányelvre való hivatkozásokat erre
az irányelvre való hivatkozásként kell értelmezni a III. mellékletben szereplő megfelelési táblázattal összhangban.
6. cikk
Ez az irányelv az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő huszadik napon lép hatályba.
Ez az irányelv 2010. január 1-jétől alkalmazandó.
7. cikk
Ennek az irányelvnek a tagállamok a címzettjei.
Kelt Brüsszelben, 2009. július 13-án.
az Európai Parlament részéről
az elnök
H.-G. PÖTTERING
a Tanács részéről
az elnök
E. ERLANDSSON
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/21
I. MELLÉKLET
1. MÉRETEK
A motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok ( 1 ) hátsó rendszámtábláinak elhelyezése a következő méretekben:
1.1. A robogók és karosszéria nélküli könnyű négykerekű motorbiciklik
1.1.1. Szélesség: 100 mm;
1.1.2. Magasság: 175 mm;
vagy
1.1.3. Szélesség: 145 mm;
1.1.4. Magasság: 125 mm.
1.2. A motorkerékpárok, legfeljebb 15 kW teljesítményű motoros triciklik és könnyű négykerekű motorbiciklinek nem minősülő, karosszéria nélküli négykerekű motorbiciklik
1.2.1. Szélesség: 280 mm;
1.2.2. Magasság: 210 mm.
1.3. A 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik, karosszériával ellátott könnyű négykerekű motorbiciklik és karosszériával ellátott könnyű négykerekű motorbiciklinek nem minősülő négykerekű motorbiciklik
1.3.1. A személygépkocsikra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni (70/222/EGK tanácsi irányelv ( 2 )).
2. ÁLTALÁNOS ELHELYEZÉS
2.1. A hátsó rendszámtábla helyét a jármű hátsó oldalán úgy kell meghatározni, hogy:
2.1.1. a rendszámtábla a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutó hosszirányú síkok között legyen elhelyezhető.
3. DŐLÉS
3.1. A hátsó rendszámtábla:
3.1.1. merőleges a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjára;
3.1.2. legfeljebb 30°-kal térhet el a függőlegestől, terheletlen jármű esetén, ha a rendszámtáblát tartó lemez felfelé néz;
3.1.3. legfeljebb 15 °-kal térhet el a függőlegestől, terheletlen jármű esetén, ha a rendszámtáblát tartó lemez lefelé néz.
4. LEGNAGYOBB TÁVOLSÁG AZ ÚTTESTTŐL
4.1. A rendszámtábla elhelyezésére szolgáló hely egyetlen pontja sem lehet terheletlen jármű esetén 1,5 m-nél magasabban a talajtól.
HU L 198/22 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
( 1
) Robogók esetén rendszám- és/vagy típustábláról van szó.
( 2
) HL L 76., 1970.4.6., 25. o.
5. LEGKISEBB TÁVOLSÁG AZ ÚTTESTTŐL
5.1. A rendszámtábla elhelyezésére szolgáló hely egyetlen pontja sem lehet 0,20 m-nél vagy a kerék sugaránál közelebb
a talajhoz, ha az terheletlen jármű esetén kisebb, mint 0,20 m.
6. GEOMETRIAI LÁTHATÓSÁG
6.1. A rendszámtábla elhelyezésének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amit két lapszög határoz meg:
a lapszögek egyikét, a vízszintes lapszöget, az a két sík határolja, amelyek a rendszámtábla felső és alsó peremén
futnak át, és a vízszintessel az 1. ábrán bemutatott szögeket zárják be; a másik lapszöget, a függőleges lapszöget az
a két sík határolja, amelyek a rendszámtábla bal és jobb szélén futnak át, és a hosszirányú felezősíkkal a 2. ábrán
bemutatott szöget zárják be.
1. ábra
A geometriai láthatósági szög (vízszintessel bezárt lapszög)
2. ábra
A geometriai láthatóság szögei (függőleges lapszög)
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/23
1. függelék
Egy motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó
adatközlő lap
(az EK-alkatrész-típusjóváhagyási kérelemhez kell mellékelni, ha ezt nem a jármű EK- típus-jóváhagyási kérelmével együtt
nyújtják be)
Rendelési szám (a kérelmező jelöli meg):
Egy motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó EK-alkatrész-
típusjóváhagyási kérelemnek a 2002/24/EK irányelv II. melléklete 1. része A. pontjának következő szakaszai szerinti
információkat kell tartalmaznia:
— 0.1.,
— 0.2.,
— 0.4–0.6.,
— 2.2.,
— 2.2.1.,
— 9.6.,
— 9.6.1.
HU L 198/24 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
2. függelék
EK-alkatrész-típusjóváhagyás motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának
elhelyezésére
MINTA
A ............................................. műszaki szolgálat ............................................. -én kelt jegyzőkönyvének ..........................................
Az EK-alkatrész-típusjóváhagyás: ............................................. A kiterjesztés: ........................................................
...................................
1. A jármű védjegye vagy kereskedelmi neve: ........................................................
........................................................
...........................
3. A gyártó neve és címe: ........................................................
........................................................
........................................................
........
4. A gyártó képviselőjének neve és címe (ha van ilyen): ........................................................
........................................................
........
5. A jármű vizsgálatra való bemutatásának ideje: ........................................................
........................................................
....................
6. Az EK-alkatrész-típusjóváhagyás megadva/megtagadva ( 1 ).
9. Aláírás: ........................................................
........................................................
........................................................
.......................................
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/25
( 1
) A nem kívánt rész törlendő.
II. MELLÉKLET
A. RÉSZ
A hatályon kívül helyezett irányelv és annak módosítása
(lásd az 5. cikket)
A Tanács 93/94/EGK irányelve
(HL L 311., 1993.12.14., 83. o.)
A Bizottság 1999/26/EK irányelv
(HL L 118., 1999.5.6., 32. o.)
B. RÉSZ
A nemzeti jogba való átültetésre és alkalmazásra előírt határidők listája
(lásd az 5. cikket)
Irányelv
Átültetés határideje
Alkalmazás napja
93/94/EGK
1995. április 30.
1995. november 1. ( 1 )
1999/26/EK
1999. december 31.
2000. január 1. ( 2 )
( 1
) Összhangban a 93/94/EGK irányelv 4. cikkével:
„[1995. május 1]-től a tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból nem tilthatják meg az ezen irányelvnek
megfelelő járművek első forgalomba helyezését.”
( 2
) Összhangban az 1999/26/EK irányelv 2. cikkével:
„(1) 2000. január 1-jétől a tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból:
— nem tagadhatják meg a motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár típusára vonatkozó EK-típusjóváhagyást,
— nem tilthatják meg a motorkerékpárok vagy segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését vagy forgalomba
helyezését,
amennyiben a hátsó rendszámtábla elhelyezése megfelel az ezen irányelvvel módosított 93/94/EGK irányelv követelményeinek.
(2) 2000. július 1-jétől a tagállamok megtagadják az EK-típusjóváhagyás megadását bármilyen motorkerékpár vagy segédmotoros
kerékpár vonatkozásában a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból, ha a jelen irányelvvel módosított 93/94/EGK
irányelv követelményei nem teljesülnek.”
HU L 198/26 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
III. MELLÉKLET
Megfelelési táblázat
93/94/EGK irányelv
1999/26/EK irányelv
Ez az irányelv
1., 2., és 3. cikk
1., 2., és 3. cikk
2. cikk, (1) bekezdés
4. cikk, (1) bekezdés
2. cikk, (2) bekezdés
4. cikk, (2) bekezdés
4. cikk, (1) bekezdés
—
4. cikk, (2) bekezdés
4. cikk
—
5. cikk
—
6. cikk
5. cikk
7. cikk
Melléklet
I. melléklet
—
II. melléklet
—
III. melléklet
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/27
nekem is ilyen volt eredetileg, utánna kicsit alakítottam de kevés lett
utánna fűrészelés-melegítés és fasza, csak irtó hülyén néz ki
igaz ritkán látom a hátulját
azon agyalok mennyire lesznek pénzéhesek a yardok
már minden faca a motoron, egyedól az első lámpában a helyzetjelző ledes
valami jégfehér elnevezésű, de kissé kékes, de a fénye fehér(pl falon) de látszik a kékes árnyalat főleg oldalról
de előző gazdi igen faszán beragasztotta a helyére, aztán nem tudom érdeme-e vele kínlódni
Kérdésem lenne. A segédmotorra már nem küldenek felragasztható matricát a kötelező biztosítás igazolására? Vagy elég amit küldött a biztosító, zöld színű nemzetközi gépjármű biztosítási kártya? Eddig mindig volt matrica.
Tegyél fel simán egy piros fényvisszaverő prizmát hátra.... mert kötelező.
Le van írva, hogy a fekete betűknek kell hátrafelé nézni?
Felrakjuk szabályos pozícióba, de úgy, hogy a "balfele" néz hátrafelé.
így csak közelről lehet elolvasni egy tükör segítségével.
Pl. ha a rendőr elég gyorsan tolat utánunk, akkor ha jó a szeme, akkor a visszapillantóból pont jól le tudja olvasni a rendszámot az ezüst alapon az ezüst betűket.
Hmm?
A B. Függelék B/10. számú melléklete a 6/1990. (IV 12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó követelmények
I. Rész
Alapvető rendelkezések
1. A melléklet alkalmazási köre
1.1. Ez a melléklet motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok (a továbbiakban: jármű) hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyére érvényes.
II. Rész
Követelmények
2. Méretek
A jármű hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyének az alábbiak a méretei:
2.1. Segédmotoros kerékpárok és négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik
2.1.1. Szélesség: 100 mm,
2.1.2. Magasság: 175 mm, vagy
2.1.3. Szélesség: 145 mm,
2.1.4. Magasság: 125 mm.
2.2. Motorkerékpárok, háromkerekű járművek 15 kW legnagyobb teljesítményig és négykerekű motoros triciklik a négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik kivételével
2.2.1. Szélesség: 280 mm,
2.2.2. Magasság: 210 mm.
2.3. 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik és a négykerekű nem nyitott (karosszériával ellátott) motoros triciklik
2.3.1. A gépkocsikra az MR A. Függeléke A/4. számú mellékletében meghatározott előírások érvényesek.
3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
3.1.1. a rendszámot azok között a hosszanti síkok között lehessen elhelyezni, amelyek a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutnak.
4. A rendszámtábla helyzete
4.1. A hátsó rendszámtábla
4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól
5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól
6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság
7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg.
7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
1. ábra: A függőleges térszög (a felszerelési hely alsó és felső pereme, vízszintes éllel)
2. ábra: Vízszintes térszög
A lámpán, indexen, és a megfelelően elhelyezett rendszámon kívül kell még valami? (Meg persze ezen a hülye macskaszemen, ha ez igaz...)
valami 2000ft vacak van ami rezeg mint állat(még a vállam sem látom benne) és olyan 70felé már becsukja a szél
esetleg bogár eltávolításhoz is jó még.....
Köszönöm az információt!
Nem azért venném le a tükröt, mert gyorsabban szeretnék menni, meg, hogy kisebb legyen a motor légellenállása!
Azért szerettem volna leszedni, mert ha nem látok benne semmit, csak a könyökeimet, akkor semmi értelmét nem látom, hogy fent legyen!
Így is, úgy is hátra kell fordulnom minden manőver előtt!
Használnám szívesen a tükröket, de nem lehet!
Még egyszer köszönöm szépen az információt!
További szép napot!
Szevasztok!
"..Szigorúbban szabályozzák a rendszámmal kapcsolatos elvárásokat. (5§ / 2) Jelenleg a tábla meglétét, és láthatóságát kell biztosítani a tulajnak. Jövőre már minden elinduláskor ellenőrizni kell mindezt, leszerelni tilos (csak szakhatóság veheti le), és újdonság, hogy a gyári felfogatási ponttól eltérő helyre sem rakhatjuk fel az azonosítót. Valószínűleg így kívánják elejét venni, hogy a hátsó rugóstag mögé, a kerék mellé, vagy épp az ülés alá rögzített szerkezetek eltűnjenek az utakról.."
És persze alap, a kifelé 30 - befelé 5 fokos dőlés, max.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2009/62/EK IRÁNYELVE
(2009. július 13.)
a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezéséről
(kodifikált változat)
(EGT-vonatkozású szöveg)
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ TANÁCSA,
tekintettel az Európai Gazdasági Közösséget létrehozó szerződésre és különösen annak 95. cikkére,
tekintettel a Bizottság javaslatára,
tekintettel az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság véleményére ( 1 ),
a Szerződés 251. cikkében megállapított eljárásnak megfelelően ( 2 ),
mivel:
(1) A motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hátsó
rendszámtáblájának elhelyezéséről szóló, 1993. október
29-i, 93/94/EGK tanácsi irányelvet ( 3 ) jelentős mértékben
módosították ( 4 ). Az átláthatóság és az ésszerűség érdekében az említett irányelvet kodifikálni kell.
(2) A 93/94/EGK irányelv egyike a motorkerékpárok és
segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról szóló,
2002. március 18-i 2002/24/EK európai parlamenti és
tanácsi irányelvvel ( 5 ) felváltott, a motorkerékpárok és
segédmotoros kerékpárok típus-jóváhagyási eljárásáról
szóló, 1992. június 30-i 92/61/EGK irányelvvel bevezetett EK-típus-jóváhagyási eljárásra vonatkozó egyedi
irányelveknek, amely műszaki előírásokat állapít meg a
motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok tervezésére és kivitelezésére, a hátsó rendszámtábla elhelyezését
illetően. Ezek a műszaki előírások a tagállamok jogszabályainak közelítésére vonatkoztak, annak érdekében,
hogy a 2002/24/EK irányelvben meghatározott EK
típus-jóváhagyási eljárás alkalmazható legyen minden
járműtípus esetében. Következésképpen a 2002/24/EK
irányelv járműrendszerekre, -alkatrészekre és önálló
műszaki egységekre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni ezen irányelvre is.
(3) Ezen irányelvnek nem az a célja, hogy egységesítse a
különböző tagállamokban alkalmazott rendszámtáblák
méreteit. A tagállamoknak ezért biztosítaniuk kell, hogy
a rendszámtáblák kiálló részei ne jelentsenek veszélyt a
használók számára, de anélkül, hogy ez a járművek szerkezeti felépítésének megváltoztatását szükségessé tenné.
(4) Ez az irányelv nem érinti a II. melléklet B. részében
meghatározott irányelveknek a nemzeti jogba történő
átültetésére vonatkozó határidőkkel kapcsolatos tagállami
kötelezettségeket,
ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
1. cikk
Ezen irányelvet kell alkalmazni a hátsó rendszámtábla elhelyezésére vonatkozóan a 2002/24/EK irányelv 1. cikkében
meghatározott valamennyi járműtípusra.
2. cikk
A motorkerékpár és segédmotoros kerékpár hátsó rendszámtáblája elhelyezésére vonatkozó EK-alkatrész-típusjóváhagyás
megadásához szükséges eljárást, valamint e járművek szabad
forgalomba hozatalának feltételeire vonatkozó rendelkezéseket
a 2002/24/EK irányelv II. és III. fejezete határozza meg.
3. cikk
Az I. mellékletnek a műszaki fejlődéshez való igazításához szükséges módosításokat a 2002/24/EK irányelv 18. cikke (2) bekezdésében említett eljárásnak megfelelően kell elfogadni.
4. cikk
(1) A tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével
kapcsolatos okokból:
— nem tagadhatják meg a motorkerékpár vagy segédmotoros
kerékpár típusára vonatkozó EK-típusjóváhagyást,
— nem tilthatják meg a motorkerékpárok vagy segédmotoros
kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését vagy forgalomba helyezését,
amennyiben a hátsó rendszámtábla elhelyezése megfelel ezen
irányelv követelményeinek.
HU L 198/20 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
( 1 ) HL C 324., 2006.12.30., 11. o.
( 2 ) Az Európai Parlament 2007. szeptember 25-i véleménye
(HL C 219. E, 2008.8.28., 66. o.) és a Tanács 2009. június 22-i
határozata.
( 3 ) HL L 311., 1993.12.14., 83. o.
( 4 ) Lásd a II. melléklet A. részét.
( 5 ) HL L 124., 2002.5.9., 1. o.
(2) A tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével
kapcsolatos okokból megtagadják az EK-típusjóváhagyás
megadását a motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár vonatkozásában, ha ezen irányelv követelményei nem teljesülnek.
(3) A tagállamok közlik a Bizottsággal nemzeti joguknak
azon főbb rendelkezéseit, amelyeket az ezen irányelv által
szabályozott területen fogadtak el.
5. cikk
A II. melléklet meghatározott irányelvvel módosított 93/94/EGK
irányelv hatályát veszti, a II. melléklet B. részében meghatározott irányelveknek a nemzeti jogba történő átültetésére és alkalmazására vonatkozó határidőkkel kapcsolatos tagállami kötelezettségek sérelme nélkül.
A hatályon kívül helyezett irányelvre való hivatkozásokat erre
az irányelvre való hivatkozásként kell értelmezni a III. mellékletben szereplő megfelelési táblázattal összhangban.
6. cikk
Ez az irányelv az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő huszadik napon lép hatályba.
Ez az irányelv 2010. január 1-jétől alkalmazandó.
7. cikk
Ennek az irányelvnek a tagállamok a címzettjei.
Kelt Brüsszelben, 2009. július 13-án.
az Európai Parlament részéről
az elnök
H.-G. PÖTTERING
a Tanács részéről
az elnök
E. ERLANDSSON
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/21
I. MELLÉKLET
1. MÉRETEK
A motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok ( 1 ) hátsó rendszámtábláinak elhelyezése a következő méretekben:
1.1. A robogók és karosszéria nélküli könnyű négykerekű motorbiciklik
1.1.1. Szélesség: 100 mm;
1.1.2. Magasság: 175 mm;
vagy
1.1.3. Szélesség: 145 mm;
1.1.4. Magasság: 125 mm.
1.2. A motorkerékpárok, legfeljebb 15 kW teljesítményű motoros triciklik és könnyű négykerekű motorbiciklinek nem minősülő, karosszéria nélküli négykerekű motorbiciklik
1.2.1. Szélesség: 280 mm;
1.2.2. Magasság: 210 mm.
1.3. A 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik, karosszériával ellátott könnyű négykerekű motorbiciklik és karosszériával ellátott könnyű négykerekű motorbiciklinek nem minősülő négykerekű motorbiciklik
1.3.1. A személygépkocsikra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni (70/222/EGK tanácsi irányelv ( 2 )).
2. ÁLTALÁNOS ELHELYEZÉS
2.1. A hátsó rendszámtábla helyét a jármű hátsó oldalán úgy kell meghatározni, hogy:
2.1.1. a rendszámtábla a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutó hosszirányú síkok között legyen elhelyezhető.
3. DŐLÉS
3.1. A hátsó rendszámtábla:
3.1.1. merőleges a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjára;
3.1.2. legfeljebb 30°-kal térhet el a függőlegestől, terheletlen jármű esetén, ha a rendszámtáblát tartó lemez felfelé néz;
3.1.3. legfeljebb 15 °-kal térhet el a függőlegestől, terheletlen jármű esetén, ha a rendszámtáblát tartó lemez lefelé néz.
4. LEGNAGYOBB TÁVOLSÁG AZ ÚTTESTTŐL
4.1. A rendszámtábla elhelyezésére szolgáló hely egyetlen pontja sem lehet terheletlen jármű esetén 1,5 m-nél magasabban a talajtól.
HU L 198/22 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
( 1
) Robogók esetén rendszám- és/vagy típustábláról van szó.
( 2
) HL L 76., 1970.4.6., 25. o.
5. LEGKISEBB TÁVOLSÁG AZ ÚTTESTTŐL
5.1. A rendszámtábla elhelyezésére szolgáló hely egyetlen pontja sem lehet 0,20 m-nél vagy a kerék sugaránál közelebb
a talajhoz, ha az terheletlen jármű esetén kisebb, mint 0,20 m.
6. GEOMETRIAI LÁTHATÓSÁG
6.1. A rendszámtábla elhelyezésének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amit két lapszög határoz meg:
a lapszögek egyikét, a vízszintes lapszöget, az a két sík határolja, amelyek a rendszámtábla felső és alsó peremén
futnak át, és a vízszintessel az 1. ábrán bemutatott szögeket zárják be; a másik lapszöget, a függőleges lapszöget az
a két sík határolja, amelyek a rendszámtábla bal és jobb szélén futnak át, és a hosszirányú felezősíkkal a 2. ábrán
bemutatott szöget zárják be.
1. ábra
A geometriai láthatósági szög (vízszintessel bezárt lapszög)
2. ábra
A geometriai láthatóság szögei (függőleges lapszög)
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/23
1. függelék
Egy motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó
adatközlő lap
(az EK-alkatrész-típusjóváhagyási kérelemhez kell mellékelni, ha ezt nem a jármű EK- típus-jóváhagyási kérelmével együtt
nyújtják be)
Rendelési szám (a kérelmező jelöli meg):
Egy motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó EK-alkatrész-
típusjóváhagyási kérelemnek a 2002/24/EK irányelv II. melléklete 1. része A. pontjának következő szakaszai szerinti
információkat kell tartalmaznia:
— 0.1.,
— 0.2.,
— 0.4–0.6.,
— 2.2.,
— 2.2.1.,
— 9.6.,
— 9.6.1.
HU L 198/24 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
2. függelék
EK-alkatrész-típusjóváhagyás motorkerékpár- vagy segédmotoros kerékpártípus hátsó rendszámtáblájának
elhelyezésére
MINTA
A ............................................. műszaki szolgálat ............................................. -én kelt jegyzőkönyvének ..........................................
Az EK-alkatrész-típusjóváhagyás: ............................................. A kiterjesztés: ........................................................
...................................
1. A jármű védjegye vagy kereskedelmi neve: ........................................................
........................................................
...........................
2. Járműtípus: ........................................................
........................................................
........................................................
...............................
3. A gyártó neve és címe: ........................................................
........................................................
........................................................
........
......................................................
........................................................
........................................................
........................................................
.
4. A gyártó képviselőjének neve és címe (ha van ilyen): ........................................................
........................................................
........
......................................................
........................................................
........................................................
........................................................
.
5. A jármű vizsgálatra való bemutatásának ideje: ........................................................
........................................................
....................
6. Az EK-alkatrész-típusjóváhagyás megadva/megtagadva ( 1 ).
7. Hely: ........................................................
........................................................
........................................................
.............................................
8. Kelt: ........................................................
........................................................
........................................................
............................................
9. Aláírás: ........................................................
........................................................
........................................................
.......................................
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/25
( 1
) A nem kívánt rész törlendő.
II. MELLÉKLET
A. RÉSZ
A hatályon kívül helyezett irányelv és annak módosítása
(lásd az 5. cikket)
A Tanács 93/94/EGK irányelve
(HL L 311., 1993.12.14., 83. o.)
A Bizottság 1999/26/EK irányelv
(HL L 118., 1999.5.6., 32. o.)
B. RÉSZ
A nemzeti jogba való átültetésre és alkalmazásra előírt határidők listája
(lásd az 5. cikket)
Irányelv
Átültetés határideje
Alkalmazás napja
93/94/EGK
1995. április 30.
1995. november 1. ( 1 )
1999/26/EK
1999. december 31.
2000. január 1. ( 2 )
( 1
) Összhangban a 93/94/EGK irányelv 4. cikkével:
„[1995. május 1]-től a tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból nem tilthatják meg az ezen irányelvnek
megfelelő járművek első forgalomba helyezését.”
( 2
) Összhangban az 1999/26/EK irányelv 2. cikkével:
„(1) 2000. január 1-jétől a tagállamok a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból:
— nem tagadhatják meg a motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár típusára vonatkozó EK-típusjóváhagyást,
— nem tilthatják meg a motorkerékpárok vagy segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését vagy forgalomba
helyezését,
amennyiben a hátsó rendszámtábla elhelyezése megfelel az ezen irányelvvel módosított 93/94/EGK irányelv követelményeinek.
(2) 2000. július 1-jétől a tagállamok megtagadják az EK-típusjóváhagyás megadását bármilyen motorkerékpár vagy segédmotoros
kerékpár vonatkozásában a hátsó rendszámtábla elhelyezésével kapcsolatos okokból, ha a jelen irányelvvel módosított 93/94/EGK
irányelv követelményei nem teljesülnek.”
HU L 198/26 Az Európai Unió Hivatalos Lapja 2009.7.30.
III. MELLÉKLET
Megfelelési táblázat
93/94/EGK irányelv
1999/26/EK irányelv
Ez az irányelv
1., 2., és 3. cikk
1., 2., és 3. cikk
2. cikk, (1) bekezdés
4. cikk, (1) bekezdés
2. cikk, (2) bekezdés
4. cikk, (2) bekezdés
4. cikk, (1) bekezdés
—
4. cikk, (2) bekezdés
4. cikk
—
5. cikk
—
6. cikk
5. cikk
7. cikk
Melléklet
I. melléklet
—
II. melléklet
—
III. melléklet
HU 2009.7.30. Az Európai Unió Hivatalos Lapja L 198/27
utánna fűrészelés-melegítés és fasza, csak irtó hülyén néz ki
igaz ritkán látom a hátulját
Nekem valahogy így áll a rendszám,az már börtön?
kipuff meg nem hangos ellenben nincs E betű
xeon meg nem is volt.....
már minden faca a motoron, egyedól az első lámpában a helyzetjelző ledes
valami jégfehér elnevezésű, de kissé kékes, de a fénye fehér(pl falon) de látszik a kékes árnyalat főleg oldalról
de előző gazdi igen faszán beragasztotta a helyére, aztán nem tudom érdeme-e vele kínlódni