Én spec májusban vizsgáztam, és ezt tanították... Többször is rákérdeztünk, és a tanár határozottan állította, hogy pl. piros lámpánál az azonos irányba haladó kocsisor között felmehetek a lámpáig, ha elférek, és ez szabályos is! (Nem a felezővonalnál, hanem az azonos irányba haladó kocsik között...) Csodálkoztam én is, de nem bírtam megingatni az oktatót... De most elbizonytalanítottál. Holnap beugrok hozzá az autósiskolába (remélem ott lesz...), és megkérdezem, hol lehet ennek a szabálynak utánanézni. Majd írok ide az eredményről...
Én személy szerint nem, mivel nem látsz előre nem tudod tervezni haladásod. Még dobozos autó mögött sem. Gondolj csak a M0-ás baleseteiben nem látnak előre egymástól a kamionok, illetve részben a hosszú fékútnak köszönhetően nem ritkán 3-4-en egymásba szaladnak. Nincs az a pénz amiért megállnék a leállósávon, statisztikák szerint 20-25 percig marad ott az ember életben, valaki elsodor. Inkább akkor ahogy tettem előzök. Azt még könnyebb túlélni, hogy százzal megyek és fellök egy másik közel ennyivel menő, mint szerintem, hogy állva telibevenek.
A látást akadályozó mennyiségű füst nem kizárt természetesen, de az általam tapasztaltakat meghaladja, ahogy az 5 perc is.
De még 10 percért sem tenném kockára saját, v. motorom (zsebem) épségét, szeretteim teherbírását, inkább megállnék a leállósávra (annak is a szélére) telefonálni, hogy kések és elnézést. Eloszlik a füst is, mire utolérem őket megint.
Amúgy mennének ők gyorsabban is.
Egyetértek Veled. Nem is szoktam a leálló sávban közlekedni. Viszont 130 helyett az sem célszerű, ha 80-nal huzamosabb ideig (5 perc) egymás mellett haladnak az 1000 éves kamionok, melyekből dől a korom és már látásodat akadályozzák.
Az én véleményem az, hogy a kresz, eltekintve a helytelen alkalmazásától*, tökéletesen alkalmas a biztonságos utazáshoz való útmutatásra. Így ettől eltérni egyenlő a túlzott kockázat vállalásával. Természetesen a véleményem elsősorban magamra vonatkozik. Én fejből igyekszem vezetni, tehát a szituációkat előre felmérni, nem pedig belecsöppenve nagy meglepetéseket átélni, mint amilyen egy, a leállósávba a kamion előtt lehúzódó dolog lehet, a kamion+tempókülönbség esetén. Ha nem büntetnék, akkor sem csinálnám, a motor nem kötelezi a többi haladót arra, hogy arra bárhonnan számítania kelljen.
Magyar nyelv szempontjából se fér össze a "leáll" meg az "előz" (sem a "kikerül").
*Helytelen alkalmazásnak tekinthető pl. a sebességkorlátozás, ha egyébként a magasabb sebesség nem merítené ki a sebesség helytelen megválasztását (kresz); a záróvonal úgyszintén, ha az előzés normál feltételei (kresz) adottak. Ez nem azt jelenti, hogy minden esetben élek is ilyesmivel, nem Regős Bendegúz vagyok, akinek igazán semmi dolga (motor=hobbi) mégis mindig k...ra sietnie kell.
Szia! Azt elfogadom, hogy nem megfelelő az utak kiépítése, de itt az a gond, hogy emberek halnak meg mert nem megfelelően használják. Azzal nem lehet védekezni, hogy rosszul tervezték vagy építették ha baleset történik. Ez csak egy vélemény.
amúgy itt az a legfőbb gondolkodnivaló, hogy miért is gondol az ember a leállósávra úgy mint úttestre
talán azért mert az úttest nem elég?
pl M0 2x2 sávval indult........
egy budapest elkerülő picsa vékony úttal utánna meg halálútnak emlegetik.........
amennyi pénzeket lehúznak itt építésre simán beleférne 2x3 sáv+leálló
Ezt a leállósávos gondolatot megemlítettem a kamionos barátomnak és Ő is azon a véleményen volt, hogy simán letolhatja azt aki ott próbálkozik, mert nem lehet ott elvileg semmilyen előzés. Benne van a nevében - leállósáv- erre való.
A szabályok azért vannak hogy legyen mit betartani, és nem azért hogy megszegni.Esetleg meghaltak valakik, és ezt elkerülendő hozták a szabályokat ! Ha a kamionos úgy dönt, hogy épp akkor áll meg, amikor ott mész a leállósávon, tükörbe nem néz, mert ott nem kell számítani előző járműre, és te ott vagy, akkor bedarál!
A kerítés azért van hogy nem szabad bemenni ! Akik ezeket a szabályokat nem tartják be olyanok mint a retkes cigány. Majd megtanulja a saját kárán. Agyoncsapja az áram, vagy eltapossák.
Köszönöm a reagálásokat. Szerintem ha két füstokádó kamion versenyt tart 75-85km/h- val és nem látsz a füsttöl illetve megfulladsz ráadásul még nem is igen látszik az előzés mivel a sebesség különbség 0,5-1km/h a két jármű között a 2,5 m széles műszaki leállón már csak kikerülhetem őket .
ha a1 es jogsival viszek személyt, de még nem telt le a 2 éves friss jogsis cucc, és elkap a rendőr, akk mire számitsak? ejnye bejnye vagy pénzbünti, esetleg jogsi bevonás?
A leállósávot nézik és fix 150000 a bünti, nemrég kapott haver ilyet az M3-on. Ezért ha áll a sor akkor az autók között megyek előre nem a leállósávon, az csak max 30000 míg a leálló 150 rugó.
vadőr, mezőőr, természetőr stb
De még 10 percért sem tenném kockára saját, v. motorom (zsebem) épségét, szeretteim teherbírását, inkább megállnék a leállósávra (annak is a szélére) telefonálni, hogy kések és elnézést. Eloszlik a füst is, mire utolérem őket megint.
Amúgy mennének ők gyorsabban is.
főleg éjjel
ilyen extrafüstössel még nem hozott össze a sors
Magyar nyelv szempontjából se fér össze a "leáll" meg az "előz" (sem a "kikerül").
*Helytelen alkalmazásnak tekinthető pl. a sebességkorlátozás, ha egyébként a magasabb sebesség nem merítené ki a sebesség helytelen megválasztását (kresz); a záróvonal úgyszintén, ha az előzés normál feltételei (kresz) adottak. Ez nem azt jelenti, hogy minden esetben élek is ilyesmivel, nem Regős Bendegúz vagyok, akinek igazán semmi dolga (motor=hobbi) mégis mindig k...ra sietnie kell.
talán azért mert az úttest nem elég?
pl M0 2x2 sávval indult........
egy budapest elkerülő picsa vékony úttal utánna meg halálútnak emlegetik.........
amennyi pénzeket lehúznak itt építésre simán beleférne 2x3 sáv+leálló
A kerítés azért van hogy nem szabad bemenni ! Akik ezeket a szabályokat nem tartják be olyanok mint a retkes cigány. Majd megtanulja a saját kárán. Agyoncsapja az áram, vagy eltapossák.
Egyébként a kamerák (még) nem mérnek...
Itt találsz sok-sok hasznos dolgot...