Kétszeresen fizetős autópálya?
Bár láttam nem olyan rég két motorost, akik valami furcsa, sárga színű, ragasztószalagra megszólalásig hasonlító autópálya-matricát ragasztottak a motorjukra. Hogy jól látszódjon az érvényességi idő, jóhiszeműen a rendszámtáblájukra.
(Persze a rosszhiszeműség se kizárt, ez esetben bizottságot kéne létrehozni a pálya szerkezetében a motorok által okozott kár, autópályadíj-kiesés okozta válság és természetesen a sok , az 'ámokfutásuk' által tudtán kívül -ezért tanúnak se szükséges- veszélyeztetett azonos irányba brümmögtetőt ért pszichikai sokk felbecsülésére. Költség nem számít ekkora kár mellett.)
Más:
Van ugye ez a luxusadó téma, irreális lenne ugyan kivetni motorokra, de miért ne tennék, ha, mint azt az általam tegnap linkelt cikk is mutatja, van gyógyszer a csontvelőrákra, ami az engedélyezett kezeléssel reménytelen esetet is drasztikusan visszafordítja, mégis inkább a beteg halálát igyekszik biztosítani az oep. (talán ezzel is szorgalmazzák a 'városi legenda' terjesztését, hogy 5 milliónál több magyar nem köll ide?) Mely ügyben ugye nem fog lépni a hatóság, hogy eddig hány ember halt meg ilyen 'gondatlanságból' ha ugyan kizárható a szándékosság..
Szóval kivetik mondjuk a luxusadót, vagy egyéb okból meg kívánsz szabadulni a motorod közterheitől. ("Az adókötelezettség a gépjármű forgalomba helyezését követő hónap 1. napján kezdődik. ") Ehhez el kell adni. A PTK szerint a szerződés akár szóban is megköthető, de mivel arról nehéz lenne másolatot beadni az ocsmányirodába, eladhatod akár "Piás Pityu"-nak, vagy "Fülig Jimmynek" is, főleg két tanúval. Elvi akadálya annak sem lehet, hogy az 'új tulaj' nálad tárolja a motort. Bejelented az eladást, majd az 'új tulaj' "személye nem állapítható meg" = "közlekedési igazgatási hatóság a járművet hivatalból".
Kb. ennyit a járművek bontási jegyzőkönyv nélküli forgalomból kivonásáról.
(Amennyiben a nyilvántartásba nem jegyzik be, hogy megszűntél tulajdonosa lenni, azt erősítené meg, hogy a nyilvántartás kizárólag arra van, hogy az oda regisztráló számára a tulajdonlás illúzióját keltse, azaz a regisztráció során megszűnik a vevő tulajdonjoga és marad a használat joga, amit viszont meg kell váltson időről-időre a nyilvántartást vezetőtől.)
Cáfolat jöhet. jogszab ugyleiras
Bocs, de hibás nem vagy a teszkós sisakért, sőt. Ennek örül az állam. Mert az nem baj, ha szar van a polcon és azután jön be áfa. Sőt, ha lesz rá kapacitás, akkor a szar az áfán túl szabálysertési bírságot is hoz a konyhára, ha pedig még van bőr a paraszton, akkor a megfelelő sisak (vagy egy újabb, jónak tűnő, de szar) után ismét csurran egy kis áfa.
Ilyenkor bármire hivatkozhatsz. -80 esetén tényleg jutalom jár, de ha motorral, elöl rendszám nélkül csináltad, talán nem fogják tudni, kinek jár a jutalom.
Mellesleg szerinted olyan hülyék a rendőrök, hogy órákig mérnek olyan helyen, ahol a napi learatott termés /egy része/ odalesz, mert csak egy sávra van joga?
Itt aztán vannak érdekes dolgok....pl. bukósisakhoz 74! oldal tartozik, hogy mikor szabályos egy bukósisak......
A 22. a Bukósisak, 41. Motorkerékpárok zaja "csak" 26 oldal.
Vagyis ha szart veszel a Tescóba mert mondjuk e betű nélküli bili bukót árulnak akkor Te vagy a hibás nem a teszkó! Még nem is néztem a Schubert bukómba van ilyen?
Nekem ugyan még nem jött papír..remélem nem is fog, de lenne egy kérdésem.
4 sávos felüljárón mentem, kint volt egy 30as tábla ( nem tudom pontosan mennyivel menetem kb 80al), és anyám jött ugyanott kb 5 perccel azután, hogy én arra jártam, mondta hogy mértek ( ő 50nel ment, mert nem tudta hogy 30as tábla van kitéve..én tudtam csak leszartam ..úgyhogy most akár két csekket is várhatunk).
A kérdés nem a pénzbirság mértékére vonatkozik, hanem a hídon a 2-2 sáv között határozottan záróvonal van, ugyan abban az irányban volt érvényes a 30as tábla amerre én is mentem, de én a záróvonal ellenére végigelőztem ott aztán mindenkit. Az előzést a 30as tábla előtt már elkezdtem.
Lehet e ilyenkor arra hivatkozni, hogy
1 arra a sávra már nem vonatkozik a 30as tábla..hanem 50..és akor más máris a pénzbirság mértéke
2 ha igen, akkor is tulajdonképpen én -80nal mentem tehát még nekem jár pénz
(természetesen ez elvi síkú eszmefuttatás, csak a képzeletem szüleménye )
Amúgy már találtam érdekes dolgokat a neten végre.....
(5) Azok a járműalkatrészek és tartozékok, illetőleg jármű-tulajdonság esetén azok a járművek, amelyeket az Egyezményben részes valamely külföldi állam illetékes hatósága által engedélyezett jóváhagyási jellel láttak el, az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága által engedélyezett jóváhagyási jellel ellátott alkatrészekkel, tartozékokkal, járművekkel azonos értékűek.
3. számú melléklet az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
A jóváhagyási jel leírása
A jóváhagyási jel körbe írt nyomtatott, álló, nagy E betű és a betű után indexként írt - a jóváhagyó államot meghatározó - egy vagy kétjegyű jelzőszám és a kiadásának alapjául szolgáló ENSZ-EGB előírás számjele, az előírás változatának számjele, továbbá egyéb jelzések.
A jóváhagyási jel méretéről, a mellette feltüntetendő egyéb jelzésekről és adatokról a vonatkozó ENSZ-EGB előírás, illetőleg a jóváhagyási jel használatát engedélyező határozat rendelkezik.
Az egyezményben részes államok és jelzőszámaik a következők:
1. Németország
2. Franciaország
3. Olaszország
4. Hollandia
5. Svédország
6. Belgium
7. Magyarország
8. Csehország
9. Spanyolország
10. Jugoszlávia
11. Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királyság
Bár láttam nem olyan rég két motorost, akik valami furcsa, sárga színű, ragasztószalagra megszólalásig hasonlító autópálya-matricát ragasztottak a motorjukra. Hogy jól látszódjon az érvényességi idő, jóhiszeműen a rendszámtáblájukra.
(Persze a rosszhiszeműség se kizárt, ez esetben bizottságot kéne létrehozni a pálya szerkezetében a motorok által okozott kár, autópályadíj-kiesés okozta válság és természetesen a sok , az 'ámokfutásuk' által tudtán kívül -ezért tanúnak se szükséges- veszélyeztetett azonos irányba brümmögtetőt ért pszichikai sokk felbecsülésére. Költség nem számít ekkora kár mellett.)