Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért másoltam be, gondoltam javadra válhat
Tommy, őszintén, én bármelyik, még a szalonból kitolt motornál is találnék olyat ha akarok, amiért megmérnének, sokszor forgalmistul. Szerintem is túlspilázod.
ezt már beraktad egyszer, és akkor is mondtam: ez kiterjesztő jogértelmezés, ami bíróság előtt nem állna meg, és szerintem csak kekeckedés, hogy nehogy jó legyen már.
Ezért is elvehetik akk a forgalmit mi?
Örök hála, így már képben vagyok...
Xenon a motoron? Érdekel titeket miért nem lehet?

Motorkerékpár fényszóró átalakítás tárgykörében az alábbiakról tájékoztatjuk.

AZ ENSZ-EGB 98. számú Előírásának címe:

„EGYSÉGES FELTÉTELEK GÁZKISÜLŐ FÉNYFORRÁSSAL ELLÁTOTT GÉPJÁRMŰ FÉNYSZÓRÓK JÓVÁHAGYÁSÁRA”

Az Előírás alkalmazási területe:

„Ezt az Előírást alkalmazzák gépjárművek fényszóróira és gépjárművek olyan megosztott világító rendszereire, amelyek üveg vagy műanyag lencséket tartalmazhatnak, és amelyeket gázkisülő fényforrással szerelnek fel a fényszóróban vagy a megosztott világító rendszer külön fénygenerátorában.”
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II., a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak alapján:

„j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.”

Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása.

„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
38. §
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”


Az utólagos átszerelésre gyártott gázkisüléses izzólámpák nem rendelkeznek a halogén üzemű berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel, továbbá nem rendelkeznek az ENSZ-EGB 99.számú Előírása (Egységes feltételek gépjárművek jóváhagyott gázkisülő fényszóróiban használatos gázkisülő fényforrások jóváhagyására) szerinti jóváhagyással.

Fentiek alapján a motorkerékpárok halogén izzólámpáival szerelt fényszóróinak átalakítása is szabálytalan, tiltott, és balesetveszélyes.

Kérem tájékoztatásom szíves figyelembe vételét.
ezt még emésztem
Így már gondolom érthetőbb a dolog. A lényeg az "e" és a számok megmutatják melyik országban milyen vizsgálatok alapján ki mit gyártott. Mert ha gyártasz valamit sorozatban gépjárművekre azt csak úgy árusíthatod ha megfelel a típuskövetelményeknek. Erre megkapod az engedélyt és azon a számon gyártasz, vállalva azt, hogy minden álltalad legyártott termék ugyanolyan megfelelő mínőségű lesz. Ha nem vissza tudják keresni és felelsz érte.
Ez hasonló.....galytörő rácsos:

A jóváhagyási jel két részből áll. Az első rész: egy négyzetben írt „e” betű, amelyet egy vagy kétjegyű szám követ. A második rész két szakaszból áll. Az első szakasz két számjegyből áll, a második szakasz egy négyjegyű számból álló karaktersorozat. A két szakaszt egy „* ” karakter vagy helyette egy szóköz köti össze, a jóváhagyási jel második része általában az első rész alatt helyezkedik el, de feltüntethető az első rész folytatásaként is.

Példa a jóváhagyási jelre:
e1 01 * 1473 A példa szerint a szóban forgó gallytörő rácsot Németországban hagyták jóvá (az „e” betűt követő szám(ok) a jóváhagyást kiadó országot határozzák meg egységesen, az EU vonatkozó előírása szerint. Németország jele az „1”, Magyarországé a „7”, stb.). A négyzetet követő második rész első szakaszában szereplő „01” azt jelenti, hogy a jóváhagyás a vonatkozó előírás 1. változatában szereplő követelmények szerint történt. A második részben szereplő „ * ” azt jelenti, hogy az elülső védelmi rendszert a láb formájú próbatesttel végzett vizsgálatok esetén az előírás I. melléklete 3.1.1.1. vagy 3.1.2.1. pontja által engedélyezett eltérés értelmében hagyták jóvá. Ha a jóváhagyó hatóság nem veszi figyelembe ezt az eltérést, a csillag helyén szóköz áll. A második rész második szakasza:”1473” azt jelenti, hogy a kiadott jóváhagyást Németországban ezen a típus-jóváhagyási alapszámon vették nyilvántartásba.
A világért sem kötözködnék veled, főleg a való életben(!), de az e betű utáni kis szám azt jelzi, hogy melyik európai országban homologizálták, az utána következő számok pedig a vizsgálati jegyzőkönyv számát mutatják. Legalábbis Bódis Úr nekem ezt mondta.
Erről az E betűről érdekelnének a részletek, mert ha ennyire nézik, akkor valahol kellene legyen valami róla a neten nem? jogszabály vagy valami?
Ritkán tévedek.... .....de akkor nagyot .....de most ezen esetben nem
Megvan:

Itt a leírás és a képek:

A B. Függelék B/10. számú melléklete a 6/1990. (IV 12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezésére vonatkozó követelmények
I. Rész
Alapvető rendelkezések
1. A melléklet alkalmazási köre
1.1. Ez a melléklet motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok (a továbbiakban: jármű) hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyére érvényes.
II. Rész
Követelmények
2. Méretek
A jármű hátsó oldalán a rendszámtábla felszerelési helyének az alábbiak a méretei:
2.1. Segédmotoros kerékpárok és négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik
2.1.1. Szélesség: 100 mm,
2.1.2. Magasság: 175 mm, vagy
2.1.3. Szélesség: 145 mm,
2.1.4. Magasság: 125 mm.
2.2. Motorkerékpárok, háromkerekű járművek 15 kW legnagyobb teljesítményig és négykerekű motoros triciklik a négykerekű nyitott könnyű motoros triciklik kivételével
2.2.1. Szélesség: 280 mm,
2.2.2. Magasság: 210 mm.
2.3. 15 kW-nál nagyobb teljesítményű motoros triciklik és a négykerekű nem nyitott (karosszériával ellátott) motoros triciklik
2.3.1. A gépkocsikra az MR A. Függeléke A/4. számú mellékletében meghatározott előírások érvényesek.
3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
3.1.1. a rendszámot azok között a hosszanti síkok között lehessen elhelyezni, amelyek a legnagyobb szélesség külső pontjain átfutnak.
4. A rendszámtábla helyzete
4.1. A hátsó rendszámtábla
4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól
5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól
6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság
7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg.
7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.


1. ábra: A függőleges térszög (a felszerelési hely alsó és felső pereme, vízszintes éllel)
2. ábra: Vízszintes térszög
Az "E" jelzés pontosan azért van, hogy tudd melyik országban ki gyártotta.
Nem találom a képet. De képzeld el, hogy oldalról látod a motort 2 dimenzióban. A talajra merőleges a rendszám, tehát függőlegesen áll. Ha a tetejét kifelé döntöd akkor a vízszintestől 5 fokkal térhet el. Ha a tetejét a motor felé döntöd akkor 30 fokkal térhet el a vízszintestől, mely párhuzamos a talaj vízszintjével.....

Megpróbálom előkeríteni a képet...
A műszaki bevizsgálás ingyenes, ha megbuksz akkor fizetsz csak, mert akkor azonnal elveszik a forgalmit és újra kell műszakiztatni a járművet, miután a hibát kijavítottad.
Motoros, magadra vess!
2009.09.29. 11:02 - Zirig Árpád

A bukósisak évtizedek óta törvényileg előírt feltétele a motorozásnak, viselésének szükségességét néhány renitens őrült kivételével mindenki belátja. Sajnos azokat a védőfelszereléseket, amelyek nem kötelezőek, sokkal kevesebben viselik – kesztyű, kabát, protektoros nadrág és csizma; gyakran látni ezek nélkül motorosokat.
hirdetés
Németországban változnak a dolgok, most már állami szinten is megindult az ösztönzés, hogy a gép sebességének megfelelő öltözetben közlekedjenek. A brandeburgi tartományi bíróság ítélete talán néhány felelőtlent gondolkodásra ösztönöz.
A frissen lezárult ügy kapcsán kimondták: egy balesetet elszenvedett motoros kisebb fájdalomdíjra jogosult a szokásosnál, hisz végtagsérüléseinek mértéke visszavezethető arra, hogy nem megfelelő öltözetben szenvedte el az ütközést.
Annak ellenére, hogy szabályosan közlekedett, részben maga okozta sérüléseit: tisztában volt azzal, milyen veszélyt rejtett hiányos ruházata, saját maga ellen vétett azzal, hogy csupán bukósisakot viselt.
A bíróság határozata precedensértékű, valószínűleg Németország után Európa több országában is várhatóak hasonló döntések – talán még Magyarországon is, ahol a megfelelő motoros öltözet használati aránya az egyik legalacsonyabb az Unióban.
http://totalbike.hu/hirek/2009/09/29/motoros_magadra_ves
s/
Az a lényeg hogy meg akartak szivatni. Ez sikerült is, mert a forgalmi bevonásánál nagyobb genyóságot nem nagyon tudok elképzelni.
Köszi, így már világos... Akkor lejjebb kell állítsam... Most kb 50 fokban állhat szerintem...
Akkor már nem...mivel Mánfán vették el. Azt volt egy papírom hazamenni.
Tommy: vasárnap este mintha láttalak volna hazafelé menni Pécsváradnál.
Akkor már nem volt meg forgalmid?
Most mire célzol? Ez nem a környéken volt...60 km-re onnan ahol lakok.
Szívás ez mindenképpen, de a hangsúly sztem nem az E-n van. Nézz körül az ismerőseid körében, hátha megtalálod a jóakaród.
köszi...túlpörgöm

egy kurva jelzés miatt amiről még nem is hallottam ezelőtt. elvették a forgalmim, nem használhatom a motort, és még meg is fognak büntetni.

Ha gyorsan hajtok vagy azt írják a papírra, hogy hangos volt még megértem....de így?