Kipufogó rendszerre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
76. § A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni; a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat.
Kipufogó rendszerre vonatkozó további műszaki feltételek
77. § (1) Minden belsőégésű motorral ellátott járművet fel kell szerelni olyan kipufogó csővezetékkel és hangtompító berendezéssel, amely biztosítja, hogy az égéstermék kizárólag a berendezésen keresztül távozzék a szabadba, és amely hatásosan tompítja a kipufogás zaját. A hangtompító berendezésnek olyannak kell lennie, hogy az - szerszámokkal való megbontás nélkül - ne legyen kikapcsolható, illetőleg kiiktatható.
(2) A kipufogó csővezeték nem vezethető át, a hangtompító berendezés pedig nem helyezhető el a jármű zárt vezetőfülkéjében, utasterében, illetőleg rakterében, és nem végződhet sem a vezetőfülke, sem az utastér alatt.
(3) A kipufogó csővezetéknek - a (4) és (5) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve - az égésterméket hátra, a jármű függőleges felezősíkjával párhuzamosan vagy attól legfeljebb 45 fokkal balra és közel vízszintesen vagy függőlegesen felfelé kell kivezetni. Ha a kipufogó csővezeték az égésterméket függőlegesen felfelé vezeti ki, annak vége a jármű legfelső pontjánál alacsonyabban nem lehet.
(4) A menetrendszerű helyi forgalom lebonyolítására kialakított autóbusz kipufogó gázának függőlegesen a jármű legmagasabb pontja fölé való kivezetésével vagy más módon meg kell akadályozni azt, hogy közvetlenül a jármű mellett erős kipufogógáz kiáramlás és kipufogógáz okozta porfelverés legyen. E bekezdésben foglalt rendelkezést az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett autóbusz típusokra kell alkalmazni.
(5) A kipufogócső - az általános biztonsági és környezetvédelmi követelmények megtartásával - a (3) bekezdésben foglalt rendelkezésektől eltérően is kialakítható a különleges felépítményű és a veszélyes anyag szállítására szolgáló járműveknél.
Én nem látom, hogy csak olyat lehet felszerelni amin "jóváhagyási jel" van.....
A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b) a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: NKH) Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
Gondolom a nyitott dob katalizátor nélkül erősen más környezetvédelmi jellemzővel bír.....
Az akksi nem az, de a muszaki parameterek, kialakitasok megvaltoztatasa mar az...
Igazabol a gyari(ahogyan aruljak) kivitel van tipusbizonyitvannyal ellatva......ami attol eltel, hivatalosan engedelykoteles es mindent engedelyeztetni kell(ene)...
Jó értem Én, de akkor miért nem jön fel a k*csög rendőr a pihenőbe megáll szépen elmondja h srácok menjetek haza mert különben jön a bünti és úgyis találnak okot. E helyett megállít engem, akinek nem is a leghangosabb a motorja...és nem megbüntet, elveszi a forgalmim! A tempóról meg annyit h tegnap volt a Fazer-es és letolt az útról....szal MÉg csak nem is Én voltam a Rossi De attól még igazad van h nem 90-el meg 50-el mentünk.
Látod Én is ezen gondolkozom.....meg ha van rajta egy kurva E betű akkor az már nem engedély köteles átalakítás? Hát akk b+ nyomatok rá egy E betűt....azt legközelebb meg másért szivat meg. Vagy az is engedély nélküli átalakítás ha berakok egy utángyártott aksit? vicc
Nem...azért mert Talma és Rossi együtt, egy oldalkocsis fogattal is csak 10-zel fordult volna gyorsabban, mint Te
egy kétszer elnéztük a kanyartempót: nem azt mondom hogy Te voltál az egyetlen aki tépte neki, de diktáltad rendesen a tempót
azt is megmondta, mi írja elő a forgalmiba való bejegyzést?
Fura amúgy, nekem a karbon yoshikért nem szóltak, még az osztrákok sem, bár nekem benne van a furulya, a nélkül még engem is megbolondít. Gondolom a tiedben nincs benne, ránéztek, és ez lehet az ok.
Tegyük hozzá, nem a flekóval kezdek, általában elő sem kerül, mindig meghallgatom, miért állítanak meg.
Nem vagyok ugyan közlekedési, de a jogszabályt nekem is meg kellett tanulnom anno.
Egy BM rendelet sorolja fel az okokat, amikor el lehet venni. Ha a motor műszaki állapota nem megfelelő, stb. Érdekes ez a te eseted.
Ezt tapasztaltam énis 2,5 órát vártam, a vér már rég megalvadt a térdemen, mire elláttak a sürgősségin. Igaz hogy nem érkezési sorrendben hivják be az embereket.
Még soha nem volt gondom a yardokkal ott....soha nem is láttam őket és soha nem állítottak meg. Szóval akk azért vették el a forgalmimat mert motoroztam?
76. § A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni; a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat.
Kipufogó rendszerre vonatkozó további műszaki feltételek
77. § (1) Minden belsőégésű motorral ellátott járművet fel kell szerelni olyan kipufogó csővezetékkel és hangtompító berendezéssel, amely biztosítja, hogy az égéstermék kizárólag a berendezésen keresztül távozzék a szabadba, és amely hatásosan tompítja a kipufogás zaját. A hangtompító berendezésnek olyannak kell lennie, hogy az - szerszámokkal való megbontás nélkül - ne legyen kikapcsolható, illetőleg kiiktatható.
(2) A kipufogó csővezeték nem vezethető át, a hangtompító berendezés pedig nem helyezhető el a jármű zárt vezetőfülkéjében, utasterében, illetőleg rakterében, és nem végződhet sem a vezetőfülke, sem az utastér alatt.
(3) A kipufogó csővezetéknek - a (4) és (5) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve - az égésterméket hátra, a jármű függőleges felezősíkjával párhuzamosan vagy attól legfeljebb 45 fokkal balra és közel vízszintesen vagy függőlegesen felfelé kell kivezetni. Ha a kipufogó csővezeték az égésterméket függőlegesen felfelé vezeti ki, annak vége a jármű legfelső pontjánál alacsonyabban nem lehet.
(4) A menetrendszerű helyi forgalom lebonyolítására kialakított autóbusz kipufogó gázának függőlegesen a jármű legmagasabb pontja fölé való kivezetésével vagy más módon meg kell akadályozni azt, hogy közvetlenül a jármű mellett erős kipufogógáz kiáramlás és kipufogógáz okozta porfelverés legyen. E bekezdésben foglalt rendelkezést az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett autóbusz típusokra kell alkalmazni.
(5) A kipufogócső - az általános biztonsági és környezetvédelmi követelmények megtartásával - a (3) bekezdésben foglalt rendelkezésektől eltérően is kialakítható a különleges felépítményű és a veszélyes anyag szállítására szolgáló járműveknél.
Én nem látom, hogy csak olyat lehet felszerelni amin "jóváhagyási jel" van.....
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b) a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: NKH) Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
Gondolom a nyitott dob katalizátor nélkül erősen más környezetvédelmi jellemzővel bír.....
Igazabol a gyari(ahogyan aruljak) kivitel van tipusbizonyitvannyal ellatva......ami attol eltel, hivatalosan engedelykoteles es mindent engedelyeztetni kell(ene)...
egy kétszer elnéztük a kanyartempót: nem azt mondom hogy Te voltál az egyetlen aki tépte neki, de diktáltad rendesen a tempót
Mert, hogy itt most 16:31 van
Új kipu(rendszer)?
Új (eredetitől eltérő) idomzat?
Új (eredetitől eltérő) első villa?
stb. ?
Remélem nincs gond.
a) járművet a külön jogszabályban meghatározott engedély nélkül átalakították;
csak és kizárólag ezért vehette el...maximum. Azért kíváncsi vagyok hányan férnének bele ebbe a jogszabályba....mint megszegők.
Fura amúgy, nekem a karbon yoshikért nem szóltak, még az osztrákok sem, bár nekem benne van a furulya, a nélkül még engem is megbolondít. Gondolom a tiedben nincs benne, ránéztek, és ez lehet az ok.
Tegyük hozzá, nem a flekóval kezdek, általában elő sem kerül, mindig meghallgatom, miért állítanak meg.
Egy BM rendelet sorolja fel az okokat, amikor el lehet venni. Ha a motor műszaki állapota nem megfelelő, stb. Érdekes ez a te eseted.
úgy veszem észre sehol sem
nemrég voltam balesetin kb 10 ember jött utánam és mind előttem végzett