Hát....attól függ, lehet odaadod nekem az autót, de azt nem tudod milyen utánfutót csatolok hozzá......tehát nem lehetsz felelős...lehet belőlle 2 feljelentés és aztán majd letisztázzák a szabálysértési előadóval...
(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.
Ez biztos ? Épp a totalcar-os Csikós 30év+ -os autójában volt róla szó ( ha jól tévedek ) hogy azért nincs öv, mert a jogszabály a GYÁRI HELYEN LÉVŐ rögzítési pontokat említi, ami pedig nem létezik az autón.
Ha Te utólag szerelsz be ilyeneket, akkor az minden, csak nem szabályos.
Ettől függetlenül persze kell az autóba öv (a gyakorlatban) de a szabály alapján, csak abba, ami gyárilag is el volt látva ilyennel.
ahogy csűröd....
ha nincs rögz.pont akkor nem hegesztgetheted össze saját szakálladra.
sok oldtimer-t láttam már műszaki vizsgán és amiben gyárilag nem volt ott nem kérték.
Hát igen, de olvasd csak hogyan is kezdődik Fel kell szerelni előlre, hátulra is x év után.....az elsőt kötelező a hátsót meg vagy vagy szabálynak megfelelően
idézet pohinak a kérdezőkhöz írott leveléből (sportmotor,gyorshajtás topik):
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.
noha azonmód nincs az említett gépkocsiban gyári kialakítású rögzítődési pont,akkor az biztonsági övet bizony mondom néktek...nem kell alkalmazni.
Ámen.
(4) Biztonsági övvel fel kell szerelni
a) a személygépkocsi első üléseit, a taxi vezetőülése kivételével,
b) az 1992. évi július hó 1. napja után forgalomba helyezésre kerülő személygépkocsik hátsó üléseit,
c) a tehergépkocsi vezetőülését és első utasülését, valamint az autóbusz vezetőülését ha az ülés kialakítása a biztonsági öv használatát lehetővé teszi,
amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. A b) pontban említett biztonsági öv helyett biztonsági gyermekülés is beszerelhető.
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.
(6) Ki kell cserélni a biztonsági övet, ha védő tulajdonságait befolyásoló maradó alakváltozást szenvedett.
A vezetőtérre és utastérre vonatkozó további műszaki feltételek
81. § (1) Gépkocsiba csak jóváhagyási jellel ellátott biztonsági övet szabad beépíteni.
(2) A személygépkocsinak a biztonsági öv rögzítő elemek kialakítására vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie.
(3) A személygépkocsi vezetőülésénél és első utasülésénél legalább három, összes egyéb ülésénél pedig legalább két, a biztonsági öv csatlakoztatására alkalmas, a mezőgazdasági vontató ülésénél (üléseinél) vagy az ülésen legalább két, a rögzítőöv csatlakoztatására alkalmas rögzítő elemet kell gyárilag kialakítani.
(4) Biztonsági övvel kell felszerelni a személygépkocsi hátsó utasüléseit, amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. E bekezdés rendelkezéseit 1991. évi július hó 1. napjától kell alkalmazni.
Az egyes szabályszegéseket, valamint a kiszabható bírság összegét részletesen 410/2007 Kormány rendelet melléklete tartalmazza.
Az Sztv. 134. § (1) bekezdésének 2009.02.01-től - a közig. bírságolást érintő - hatályba lépő rendelkezésének értelmében: amennyiben az elkövetővel szemben az eljárás alapjául szolgáló cselekmény miatt közig. bírság kiszabásának van helye, helyszíni bírságolásra nem kerülhet sor!
Ennek megfelelően - amennyiben a közig bírság kiszabására vonatkozó intézkedésekre (fényképfelvételek esetleg videófelv. készítése) nem kerül sor - csak szabálysértési feljelentésre lehet intézkedni. Így például az általad említett leállósávon való megállás, vagy azon történő haladás!
Röviden tehát: bírság kizárva!, vagy közig vagy "sima" szabs. feljelentés, utóbbiak attól függően, hogy tudják e a helyszínen dokumentálni technikai eszközzel a cselekményt és azt megfelelően dokumentálni vagy sem.
Határőr nincs mivel beolvadtak a Rendőrségbe, de határőr ruhás rendőr még van. A bírság jogos 3000-20000-ig lehet csekken, de a vezetői engedély elvétel nem lehetséges ilyen esetben, hacsak a barátod nem ismerte fel a táblát másodszorra sem mert akkor ott már vannak gondok
Az öcsém fater scenic-jével hitte azt fél éves jogsival, hogy ő már g..i jó pilóta , szarrávágta az elejét, persze öv nem volt kapcsolva, a légzsák egy kicsit pofánbaszta/sajna nem eléggé / de egyébként nem lett semmi baja.
volt középiskolai tanárom városon belül ütközött,a kocsi megpördült Ő meg ki a szélvédőn neki egy villanyoszlopnak. 3hét kóma,enyhe beszédzavar meg tenyérnyi kráter a feje jobb oldalán. ennyit fizetett a bekötetlen övért
hozzáteszem: általában én sem kötöm be ha egyedül vagyok.
(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.
Ha Te utólag szerelsz be ilyeneket, akkor az minden, csak nem szabályos.
Ettől függetlenül persze kell az autóba öv (a gyakorlatban) de a szabály alapján, csak abba, ami gyárilag is el volt látva ilyennel.
2) A személygépkocsinak a biztonsági öv rögzítő elemek kialakítására vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie.
na ezt csak a gyár teheti meg. visszaviszed a 63-as wareszt NDK-ba,hogy Jürgen behegessze?
ha nincs rögz.pont akkor nem hegesztgetheted össze saját szakálladra.
sok oldtimer-t láttam már műszaki vizsgán és amiben gyárilag nem volt ott nem kérték.
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.
noha azonmód nincs az említett gépkocsiban gyári kialakítású rögzítődési pont,akkor az biztonsági övet bizony mondom néktek...nem kell alkalmazni.
Ámen.
(4) Biztonsági övvel fel kell szerelni
a) a személygépkocsi első üléseit, a taxi vezetőülése kivételével,
b) az 1992. évi július hó 1. napja után forgalomba helyezésre kerülő személygépkocsik hátsó üléseit,
c) a tehergépkocsi vezetőülését és első utasülését, valamint az autóbusz vezetőülését ha az ülés kialakítása a biztonsági öv használatát lehetővé teszi,
amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. A b) pontban említett biztonsági öv helyett biztonsági gyermekülés is beszerelhető.
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.
(6) Ki kell cserélni a biztonsági övet, ha védő tulajdonságait befolyásoló maradó alakváltozást szenvedett.
A vezetőtérre és utastérre vonatkozó további műszaki feltételek
81. § (1) Gépkocsiba csak jóváhagyási jellel ellátott biztonsági övet szabad beépíteni.
(2) A személygépkocsinak a biztonsági öv rögzítő elemek kialakítására vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie.
(3) A személygépkocsi vezetőülésénél és első utasülésénél legalább három, összes egyéb ülésénél pedig legalább két, a biztonsági öv csatlakoztatására alkalmas, a mezőgazdasági vontató ülésénél (üléseinél) vagy az ülésen legalább két, a rögzítőöv csatlakoztatására alkalmas rögzítő elemet kell gyárilag kialakítani.
(4) Biztonsági övvel kell felszerelni a személygépkocsi hátsó utasüléseit, amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. E bekezdés rendelkezéseit 1991. évi július hó 1. napjától kell alkalmazni.
Az Sztv. 134. § (1) bekezdésének 2009.02.01-től - a közig. bírságolást érintő - hatályba lépő rendelkezésének értelmében: amennyiben az elkövetővel szemben az eljárás alapjául szolgáló cselekmény miatt közig. bírság kiszabásának van helye, helyszíni bírságolásra nem kerülhet sor!
Ennek megfelelően - amennyiben a közig bírság kiszabására vonatkozó intézkedésekre (fényképfelvételek esetleg videófelv. készítése) nem kerül sor - csak szabálysértési feljelentésre lehet intézkedni. Így például az általad említett leállósávon való megállás, vagy azon történő haladás!
Röviden tehát: bírság kizárva!, vagy közig vagy "sima" szabs. feljelentés, utóbbiak attól függően, hogy tudják e a helyszínen dokumentálni technikai eszközzel a cselekményt és azt megfelelően dokumentálni vagy sem.
hozzáteszem: általában én sem kötöm be ha egyedül vagyok.