Szerintem nem az állítás a lényeg, hanem hogy be van e kötve. Ha valakit tutira látok, hogy nincs bekötve (nem tudom mikor foglalkoztam ezzel utoljára ) akkor megállítom ha akkor sincs akkor hb vagy feljelentés. Ha megállításkor bevan kötve akkor marha ügyes....merthogy aki övet köt be vezetés közben és nem ezt gyakorolja állandóan az nem fog előtted egyenesen haladni kicsit becikázik az autó, ha belátsz a szélvédőn hátul akkor meg látod a kalimpálást is. ezeket egy feljelentésbe leírva nagy a valószínűsége, hogy a rendőrenk hisznek.
Itt elmondom azt is, hogy néha azt sem esik jól megbüntetni aki megérdemli, nemhogy olyat büntessek aki nem vétett semmit. Szerintem ilyet nem nagyon csinál senki, ha nagyon meg akarok büntetni valakit akkor kérek egy biztosítékkészletet és kész....nem sokmindenki tudná átadni....de ha mégis és szívatni akarom akkor átnézem minden autóban lévőből megvan e az 1 db. plusz.
barátom a hatlégzsákos Passatban nem kapcsolta be magát, elaludt hazafelé. Szalagkorlát fogta meg a koci jobb oldalát. Saját elmondása szerint körbepattogott a kocsiban ahogy nyíltak a zsákok. Tény, nagy baja nem lett, kisebb zúzódások, stb. de kb. 60 volt a tempó, és csak a Passat jobb eleje ment el.
Huh....gyerekek építkezem, nem lehetek itt egész nap
Hát ezt nem tudom biztosra, de kigyűjtöttem magamnak az összeset. Mivel felénk autópálya nincs így arra nem nagyon koncentráltam. Megnézem neked holnap akkor megyek szolgálatba
A biztonsági öves témárol annyit, még talán, egyszer vagy öt évvel ezelött Földeákon, vagy hol a tökömbe megállít a rendőr. Elkéri a papirokat, egyébként kedves aranyos mosolygós volt. Még faszán el is viccelődök vele gondoltam itt nem lesz semmi gáz. Na akkor benyögi- Hát kedves Levente azért búcsúzás előtt meg kell, hogy örökítsem a találkozásunkat, mert az öve nem volt bekapcsolva. Adott egy háromezres csekket. Nem tetszett. Azóta mindíg be van kapcsolva az övem, kivéve ha saját városomban kell jönnimenni. Engem az öv nem zavar, és ha hozzászokik az emer nincs vele semmi gond. Néha unalmamból számolom a szembe elhaladókat, ki, mennyire kapcsolja az övét, a saját kis statisztikám 60-40%-ot mutat az öv javára.
Egyébként nem kell elájúlni az öv biztonságát illetően. Szakértők szerint 50% jó 50% rossz, hogy be van kapcsolva. Légzsákos autónál valószínűleg hasznos az öv, de bizony néha jobb a szélvédőn át távozni mint belesülni a járgányba...
Nem kell ahhoz 50 évesnek lennie, pld. ott vannak a zsigák, ladák is, hátul nincs gyárilag öv bennük, nem is kérik. Azt hogy elöl kell-e lenni azt nem tudom.
De majd jönnek a rendőrök aztán megmondják a frankót.
Véleményem szerint viszont nem vehet részt olyan gépkocsi ma a forgalomban, amely nem rendelkezik rögzített biztonsági övvel. Amelyikben még anno nem volt, azokba utólag be kellett szereltetni. Amelyikben nincs, az nem kap műszakit.
tudom, hogy nem motoros kérdés, de a témához vág, és számomra aktuális is, úgyhogy hátha tudtok erről vmit: mi van akkor, ha valakinek olyan autója van, amiben nincs gyárilag biztonsági öv? például több mint 50 éves a kocsi. Ezekre a kocsikra milyen jogszabály vonatkozik?
48. § (1) A fém kapaszkodó körmökkel vagy vezetőélekkel felszerelt kerekű járművel szilárd burkolatú úton közlekedni és vasúti átjárón áthaladni abban az esetben szabad, ha a kapaszkodó körmöket, illetőleg a vezetőéleket védőabronccsal látták el.
(2) Hóláncot csak havas, jeges úton szabad használni.
(3) Olyan járművel, amelyre daru, létra, nem a jármű meghajtására szolgáló erőgép vagy más hasonló berendezés van felszerelve, csak abban az esetben szabad közlekedni, ha alaphelyzetben rögzítették e berendezésnek azokat a mozgó (lengő) alkatrészeit, amelyek elmozdulás esetén a járművön túlnyúlhatnak.
(4) A külön jogszabályban meghatározott M1, M2, M3, N1, N2, N3 kategóriájú gépkocsiban, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan járműben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni.
(5) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.
(6) Az autóbusz biztonsági övvel felszerelt ülésein utazókat:
a) az ülésen elhelyezett jelzéssel (161/a. ábra),
b) a járművezető által,
c) kalauz, idegenvezető vagy a csoport vezetőjeként kijelölt személy által, vagy
d) audiovizuális eszközök (pl. videó) útján
tájékoztatni kell a biztonsági övek kötelező használatáról.
Olvasd már el még egy párszor...aztán talán érted mi van leírva a biztonsági övvel kapcsolatban.
A vezetőnek és az utasoknak becsatolt biztonsági övvel kell magukat az ülésben rögzíteni. Na most tényleg nincs benne szó szerint, hogy elötted vagy mögötted kell becsatolni. De értelemszerűen ha mögötted csatolod be, akkor nem rögzíted magad az ülésben.
Nincs itt joghézag, csak olvasás és értelmezési hiányosságok.
magyar vagy román? A magyar ugyanis már rendőr.
A román volt ahogy olvasom aki elveheti a jogsit, kint ugyanis a bíróság dönt a nagyobb szabsokról, ami ott minden, még a gyorshajtás is. És nem olcsó a bírságuk sem, ez is tény.
Sziasztok!
Úgy látom itt akad hozzáértő ember.
Mi néhány hónappal ezelőtt Erdélyben a következőképp jártunk:
A határátkelőnél eszünkbe jutott, hogy el kellene tankolni a maradék lejünket, így visszafordultunk a benzinkút felé. Az autót vezető haverom nem vett észre egy behajtani tilos táblát, amin áthajtott. Miután megálltunk a kútnál, a közelben álldogáló két határőrkolléga magához szólította a sofőrünket, és váltottak pár szót. (Kicsit kezdtünk kiakadni, mert Csíkszeredától a határig ő volt a harmadik rendfenntartó aki megállít)
Elküldték, hogy nézze meg a táblát, majd közölték vele hogy pénzbírság (nem kis összeget mondott, de már nem emlékszem pontosan), és elveszi a jogsiját. (!)
Végül ezt elkerültük, de érdekes szituáció volt.
Ez jogszerű lehet ilyen formában? Eleve azt sem értettük hogy a határőr miért büntethet, illetve egy ekkora kaliberű szabálysértésért kicsit túlzónak éreztük az egészet.
Mit gondoltok?
A "safőrök " nagy százaléka azt gondolja , a szabályokat azért hozzák, legyen mit megszegni! Nem jön rá a rengeteg eszével , hogy a szabály úgy született , hogy egy csomó idióta már belehalt előtte a hiányába!A szabályt utána hozták.Meg ő egy olyan aki "szarik" a szabályokra?!Majd rájön, a tolószékben, vagy a műlábán bicegve. Ez ami az emberek nagy többségétől a maximum. Van aki gyorsan motorozik, és van aki régóta.
Télen köbö negyvennel piruetteztem bele egy kisebb árokba az autómmal (abba most nem megyek bele, hogy 24 óra alatt miért nem sikerült a 2-es útról letakarítani a havat az illetékeseknek...). Akkorát rántott a biztonsági öv rajtam, hogy az még külön megdöbbentő volt. És csak negyvennel mentem. Illetve csúsztam . Ha nincs öv, tuti megharapom a kormányt ... De ha neked úgy kényelmes, csatold be magad mögött...
jogásznak készülsz? szerencsére ez nem Amerika, ahol a debileknek le kell írni, h mikrosütőbe gyereket ne melegítsenek...vagy, h felrázottt pepsi kupakját lecsvarva sugárban jön a lé....
Vannak evidenciák, józan ész, a jó gazda szemlélet stb., nem kell mindent leírni, ez legalább annyira okos, mint az a hoax, h a KRESZ-ben a km/h nincs benne, lehetne m/s is....
Itt elmondom azt is, hogy néha azt sem esik jól megbüntetni aki megérdemli, nemhogy olyat büntessek aki nem vétett semmit. Szerintem ilyet nem nagyon csinál senki, ha nagyon meg akarok büntetni valakit akkor kérek egy biztosítékkészletet és kész....nem sokmindenki tudná átadni....de ha mégis és szívatni akarom akkor átnézem minden autóban lévőből megvan e az 1 db. plusz.
Ez az én véleményem....