és a gépjármű hátsólámpaburája színezett vagy fóliázott ,az első lámpafoncsor zöld színre van fújva, de hátul piros elöl fehér fényt ad átalakításnak minősül -e? Azért érdekel mert itt a rendőrök nem igazán tudnak állást foglalni ezen a téren."ütköztetési gondok vannak hova mibe "
6/1990 KÖHÉM-ben sem találtam róla semmit.
sziasztok!
Pohi a gallytörő ill. hátul a vadtartó rácsnak a forgalmiban a megjegyzés rovatban szerepelnie kell, ha nem gyári ? Hogyan szankcionáljátok az ilyen eseteket hb. vagy forgalmi elvétel?
Szerintem belefér mert mikor "álló ellenőrzést tartok vagyis igazoltatok" az is forgalomellenőrzés. A sebességmérés is forgalomellenőrzés csak nem a paírokat, hanem a sebességet ellenőrzik.
Ezeket általában a közlekedési osztályok végzik, itt egy példa:
"Közlekedésrendészeti Osztály
A Komlói Rendőrkapitányság illetékességi területén végzi a balesetek helyszínelését és a forgalomellenőrző tevékenységet.
Osztályvezető: Takács Gábor r. százados
E-mail: TakacsG@baranya.police.hu"
Nem véletlenül tették bele a KRESZ-be, nem a cammogó útellenőrök miatt, mivel ők haladnak még ha lassan is és nem állnak.
Én olyat nem is állítottam, hogy a rendőr leállósávon nem állhat meg forgalomellenőrzés céljából. Azonban mivel a gyakorlatban úgy működik, hogy ezt kivétel nélkül - ha másért nem is, akkor a saját testi épségének megóvása érdekében és a jól láthatóságot szem előtt tartva - megkülönb. jelzéssel (illetve kék lámpa haszn.-val) teszi, ezért eleve mentesülne a KRESZ vonatkozó helye szerinti precedens kitétele nélkül is. Én azért írtam korábban, hogy más járművekre kell gondolni ez esetben - mint az útellenőrző szolgálat - akik nem tudnák a munkájukat elvégezni sem, ha nem lenne a Kreszben ez a kitétel, mivel csak borostyánsárga figyelmeztető jelzéssel rendelkeznek, az meg ebben az esetben alma. Ettől függetlenül viszont azt továbbra is tartom, hogy a leállósávon traffival mérés szabálytalan...
A gyakorlat azonban, mint ez esetben is rengeteg esetben eltér az elméleti szabályzóktól, főleg ami vicc ebben az országban, hogy mindenhol másképpen értelmezik. Ezek szerint lehetne vitatkozni, hogy a forgalomellenőrzés és a sebességellenőrzés szinoním fogalmak-e vagy belefér-e az előző fogalomba az utóbbi. Szerintem nem.
Hát persze az is baj ha nem büntetek meg senkit egy nap. Mert akkor a főnökök azt mondják nem csináltam semmit, holott rengeteg a szabálysértő. Ez így megy ebben igazatok van. Szóval a statisztika fontos a felső vezetésnek. Ettől függetlenül apróságokért nem csesztetek embereket (eü, izzó,elakadásjelző, kivéve ha bunkó), mégis van mit beszámolnom nap végén. Mindíg kitalálok valamit amibe belebuknak emberek nagy %-ban és mellé még jön be pár általános dolog. Most a fólia és a gallytörő rács nálam a sztár, mert kissé elharapózott a használatuk és nincs aki foglalkozna ezzel felénk. Ha minden autón rendben lesz ez majd foglalkozom mással. Végül is ez a dolgom. Mindennel viszont nem lehet egyszerre foglalkozni. Ha baleset van megyek segítek a helyszínelőnek, ha hallom a rádión, hogy balhé van valahol akkor megyek, de ezen kívül a közlekedőkkel kell foglalkoznom, tetszik nem tetszik.
Ezek az útszéli kiállások valóban csak okmányellenőrzésekre meg AETR-zni jó, de az is csak addig amíg nem állnak félre a NKH előtt egy parkolóban kivenni a heti pihenőidejüket :D Másra tényleg nem jó. Aki saras az fogja magát és vagy lefordul, vagy megfordul.
6/1990 KÖHÉM-ben sem találtam róla semmit.
Pohi a gallytörő ill. hátul a vadtartó rácsnak a forgalmiban a megjegyzés rovatban szerepelnie kell, ha nem gyári ? Hogyan szankcionáljátok az ilyen eseteket hb. vagy forgalmi elvétel?
Aztán majd megtanulja minden gyökér, hogy mit kockáztat, ha nem áll meg.
Mind1, majd egyszer ha netán találkozunk személyesen elmondom.
Ezeket általában a közlekedési osztályok végzik, itt egy példa:
"Közlekedésrendészeti Osztály
A Komlói Rendőrkapitányság illetékességi területén végzi a balesetek helyszínelését és a forgalomellenőrző tevékenységet.
Osztályvezető: Takács Gábor r. százados
E-mail: TakacsG@baranya.police.hu"
Nem véletlenül tették bele a KRESZ-be, nem a cammogó útellenőrök miatt, mivel ők haladnak még ha lassan is és nem állnak.
A gyakorlat azonban, mint ez esetben is rengeteg esetben eltér az elméleti szabályzóktól, főleg ami vicc ebben az országban, hogy mindenhol másképpen értelmezik. Ezek szerint lehetne vitatkozni, hogy a forgalomellenőrzés és a sebességellenőrzés szinoním fogalmak-e vagy belefér-e az előző fogalomba az utóbbi. Szerintem nem.