Jó, persze.....így is lehet nézni.
De ha áll a rendszám a helyén és az előírásnak megfelelően, akkor nem kezdi el senki szétszerelni, hogy vajon mi tartja a helyén és nem-e mozgatja valami....
Szerintem meg azt lehet felszerelni egy járműre amit a 6/1990-es köhém megeneged vagy ami a típusbizonyítványában szerepel. A bowenes megoldás pedig nem.......
Volt egy BCA országúti bringám, széliránytól függően 75-82km/h volt a vége (meg nekem is ) sík úton. A 7-es főúton Agárd felé az enyhe lejtőn egyszer megvolt a 105. Virsligumi rulez! De én csak egy bringás voltam. Kicsit nem témába vág, de vicc, hogy babettára kötelező a bukó, bringára meg nem.
Háááát, szerintem ha nem tetten érte használat közben vagy nem bizonyított a használata egy ilyen szerkezetnek, akkor "semmi köze" hozzá a rendőrnek! Vagyis azért nem lehet felelőségre vonni és büntetni, hogy fel lehet vele hajtani a rendszámtáblát.....
Ilyen hozzáállással szinte minden autót meg lehetne büntetni, mert biztosan gyorsan hajt, mivel az autó képes gyorsabban haladni a megengedettnél.
szerintem meg ahogy a régi mindent szabad amit nem tilos. Vagyis ha konkrét rendszámtáblára vonatkozó jogszabály nincs ami tiltaná, hogy mondjuk ennek egy fix , mindenféle mozgástól mentes szerkezetnek kell lennie akkor nem is bűntethetnek meg érte.
attól hogy a funktion egyértelmű attól még jogszabály nem tiltja.ugyanis a jogszabályok és köhém rendeletek a rendszámra vonatkoznak nem az azt azt tartó szerkezetre.van némi joghézag.a köhém rendeletek is csak kb értékeket mondanak ki.pl.:az frsz a talajjal közel 90 fokos szöget zárjon be.na ez egy biroságon simán megdől.a 60 is közel 90..ha ellenőrzéskor a rendőr azért büntet meg mert "megy egy bowden a rendszámhoz "akkor tulképp miért büntet meg?nem nyultál a rendszámhoz,nem követtél el hatosági jelzéssel visszaélést.stb.
mivel a casco is pl sok esetben csak közúti "rendeltetésszerű" használat alatt bekövetkezett baleset miatt fizet.. emiatt is szokták levenni/leragasztani pályázáskor a táblát, hogy a biztik emberei ne tudják lefotózni pályázás közben a gépet.. simán lehet emiatt motorosan felhajtható rendzsámom, hogy ne kelljen ragasztgatnom ha minden hétvégén megyek pályára.. pl.
há ezen már gondolkoztam.. hiszem ha felhajtható a tábla, akár szolgálhatja azt is hogy pályanapokon felhajható legyne szerelés nélkül.. és itt a kulcsszó a szerelés.. hiszen mind a bovdenes, mind a rendszámtartós, vagy csavarozoós megoldás "bontható" kötés, magyarán bármikor eltávolítható a rendszám ha az ember akarja, így nézve mi a különbség a mozgatható, és a hagyományos bontható kötéssel rögzített tábla között? ha mozgatható a tábla ám látszik most akkor aszngya a kolléga, hogy vélelmezhetően feeelhajtanáá(?!) ha oylan kedve van, vagy oylan a szituáció.. na de ha nem fel van szegecselve a motorra, akkor pl a hagyományos műanyag rendszámtartóból kiszedni sem tart tovább mint két mozdulat.. akkor az is azért készül ilyne könnyen leszedhető hogy leszedhesse az ember ha száguldozni akar? ezen a vponalon gonodlkozva... hol a határ?
Sziasztok.
Pohitól szeretném kérdezni:
Motoros igazoltatásánál látsz a rendszámtáblánál "gyanusan elhelyezkedő bowdent" ami összevan szerkesztve a rendszámtáblával,de a rendszám rendesen a helyén van,akkor hivatalosan mi az eljárás?mivel nem akadályozta a láthatóságot akkor figyelmen kivül kell hagyni,vagy "szopott a mutatvány"? köszi
mondtam volna hogy a tulajdonos kérésére trágyázok,szerződés köt nem akarok fizetni szerződésszegésért.baszki ha egy huggyantást nem bírtok kimagyarázni,megérdemlitek hogy megbüntessenek
De ha áll a rendszám a helyén és az előírásnak megfelelően, akkor nem kezdi el senki szétszerelni, hogy vajon mi tartja a helyén és nem-e mozgatja valami....