Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt nem érdemes megvenni, mert a magasabb izzószál hófok miatt rövid az üzem ideje ! És szar lehet ha száznál egy kanyarban hirtelen kiég.
Attól még látni,hogy Xenon...
Mondjuk egy kezdő amatőr lehet, hogy beszopja...
Az lehet,de attól még az emelt fényerejű izzóra gondolt szerintem!
Megalight és társai...
Megveszik "olcsón" a 8000-10 000 K xenon izzót a kék fényével , és szarul beszerelve szarul beállítva vakítanak vele! Elég ha a rendőr szembemegy este a sorral, és látja.
Azt kell mondani, hogy direkt időzítve van, hogy a töltés legyen meg mikor bekapcsol.
De igen! Volt a kezemben 2500 K-es !
Igen mert az ívfény jellegzetesen lassan gyújt be.
Szerintem Ő nem a xenonra gondolt...
Az XX-nél a tüzetes vizsgálat azt jelentené,hogy belenéz a lámpatestbe kívűlről...
Projectoros lámpánál már bonyolultabb,egyébként meg annyi,hogy ki-be kapcsoltatja a világítást és azonnal kiderül,ha nem sima izzó van a lámpában!
Javítva az előző első mondatomat:Nem, nagyobb a fénye mert ívfény , az áram nem a volframszálat melegíti, hanem a xenongázt fénylésre gerjeszti.
Nem nagyobb a fénye, csak nem a 8000Kelvinest kell venni bele hanem a 2500-ast vagy esetleg 3500K-est! Annak izzólámpára hasonlít a színe.
És csak az igen tüzetes vizsgálat tudja megállapítani hogy nem izzó!
Csak mivel ÍVLÁMPA ezért a pontos beépítés qrva fontos, mivel ívfény, és vakít ha nem jó!
Hát, én egy hónapja basztam ki a motoromból, lehet, hogy tudnál mutatni belőle jót...
Tévedés!
Nem nagyobb a hőkibocsájtás,mert NEM nagyobb wattszámmal érik el a nagyobb fényerőt!
Annak nagyobb hőtermelése. Nem cseszegtette a lámpának a foncsorját? Én emiatt nem tettem be eddig, pedig jobb a fénye, mint a hagyományosé.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:

„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”

„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”

„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”

„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”

A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.



Alkalmazási engedély vagy műbizonylat elég, ami bizonyítja, hogy azt a dobot az adott motorhoz gyártották és megfelel a közűti műszaki követelményeknek.
Elvakítás. Például baleseteknél is vizsgálandó például, hogy ha az út szélén lévő gyalogos pont ezért üti el, mert a szembe jövő elvakítőtta...
A Magyar xenon jog szabállyal, egy probléma van, ha nem gyári, ne tudsz megfelelni neki. Hiába határozzák meg, hogy projektoros lámpa, automata magasságállító kell a járműhöz,ha az nem gyári, nálunk azt nem fogadják el... Lehet E betűs vagy TÜV papíros bizonylatod itthon semmit sem ér.
A véleményem az, ha szinte egész Európában jó a xenon projektoros lámpába kézi magasság állítóval az nálunk a NAGY MAGYARORSZÁGON az miért baleset veszélyes? Azért ha szétnéztek bármilyen tuning kiegészítő (semmit nem ér a TÜV) beépítésengedély köteles, csak annyiba fáj hogy esélyed sincs kifizetni. Nevetséges egy ország vagyunk...
Nem jobb? Azért ne haragudj, ezzel tudnék vitázni.. pláne motor esetében..
Anno GSXF-fel bementem egy kanyarba és konkrétan beköltözött a sárgarigó, mert amint szembe jött egy autó, az én fényemből nem látszott semmi.. olyan volt mintha egy sötét alagútba kanyarodtam volna.. halálfélelmem volt... és nem mentem gyorsan!
Ez okból a gsxr is kapott egyből egy xenon készletet, és nem azért mert trendi! Amúgy azt is meg kell szokni! Az első 2 alkalommal sikító frászt kaptam, hogy minek kellett... vakítottak a táblák.. olyan volt, mintha le akarnának ugrani az oszlopról..
Egy hátránya van a xenonnak.. mivel elég határozott a sáv amit világit, pl fékezésnél amikor erősen bólint a motor.. picit olyan zsákbamacska érzésed van..
Nekem alapból úgy van beállítva, hogy naponta tekertem lejjebb.. amikor nem villogtak rám.. nem fulladt meg anyám a vacsorától, akkor úgy láttam, hogy ok.. és még mindig határozottan jobban láttam mint az eredeti égőkkel.
Ami a divatot érinti.. nem egy barátomat "fertőztem" meg úgy, hogy mentünk a prérin és amikor mögé fordultam az útra, ledöbbent és kérte a címet...
Öcskössel össze voltunk fülessel kötve.
A beszélgetés a következő képen zajlott... "baker de sötét van.. alig látok ennél a qrva lámpánál... mondom várj.. én most tettem be új izzót.. ráadásul ha jól látom előttem mész... figyelj csak... erre Ő.. ne bazzz... ez Te vagy? Látok!...
Egy hét múlva beraktuk neki is.
Az tény....
A projektorosnál még foncsor sincs.
Abban nyilván nincs, de nincs mögötte üveg? Ha nincs akkor nyilván a foncsor rész van úgy kiképezve amit a halogén megkíván, nem véletlen, hogy senki nem tesz kamionokba utólag xenont, anno volt rá példa amikor elkezdődött a láz....utána hamar elmúlt...
A sima műanyagban?
tsanyi bácsi kérem ne járassa a bolondját velem
A kínai xenon azért nem beállítható, mert találomra van összeszerelve... sem a foglalata nem méretpontos sem pedig a fókusz kialakítása. Ezek mind körülmények és nem a xenon hibája... hanem a trágya minőség. Valamint a helytelen beállítás.
Tehát emberi mulasztás mindkettő.


Én építettem be utólagosat nagy terepjáróba..... a 2 szett érte a 100e -t....neves, minőségi termékek.
Tökéletesen be lehetett állítani a fényszórót utána. Jött velem szembe is este.... nem vakultam meg.
Akkor nézd meg ezután bennük a barázdákat, fényvetőket....mert akadnak bennük olyanok is...