Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vitatom. Az összes utólagosan xenonosított autó úgy világít, mint az ökör, csak nem oda, ahová kellene. Egyetlenegy sem lett beállítva, ugyanis lehetetlen beállítani. Csak egyszer kellene egy ilyennel szembe állni a fallal, és kiderülne, hogy szerte-széjjel szórja a fényt. Megkockáztatom, hogy szarabbul is látni vele éjjel, mint egy jól belőtt hagyományossal. Csak ez rajabb. olyan ez, mint a sportlégszűrő. Hoz másfél lóerőt, de a sódert söpörni lehet a torkokból...
Hány % az oda nem figyelés, vezetés közben vizelés vagy csak egy bokafájás? Erre nyilván nincs válasz, de azért a többséget erősen zavarja egy vakító fényforrás. A kanyarkövető pedig nem vakít ha nem gagyi xenon...
Fogtam már pár fényszórót..... szereltem is át.
Van olyan, amiből nincs ilyen vagy olyan..... hanem ilyennek vagy olyannak kellett felszerelni.
Ugyanaz az műanyag...... tsanyi bácsi.
Hány százaléka a baleseteknek az utólagos xenon-al elkövetett szembevakítás? öööö..öö....0?
A kanyarkövető fényszóró akkor meg kész gyilkos!
Mert az meg befordítja a szembejövő felé a fényt!
Nem ugyanaz, hogy lenne egy xenon üvege ugyanolyan mint egy halogén-é?...egyszer nézd meg a gyárit mindkettőnél, van különbség nem kevés.
meg köcsög ember is
pl ha a szimóval tépek sokan le sem veszik a távolságit, lassan ott tartok hogy lesz a kézben valami nagyobb kavics és dobálom a "buzikat"
Ne vitatkozzunk....
Üveg? Ugyanaz a sima műanyag van előtte mindkettőnek.
Sőt van olyan projektoros halogén fényszóró, amelyik házra fel lehet szerelni a trafót és a foglalat cseréjével xenon fényszóró....... mennyiben más....

Semmi másban nem rejlik a vakítás/nem vakítás....csakis a beállításban.
De, nagyon balesetveszélyes ha egy kanyarból vagy akár egyenesben is a szembe jövő elvakít.
Nem a xenon fej hibája. Emberi mulasztás/hiba.
Ahogy az autók sem okoznak maguktól balesetet, kell hozzá egy béna ember is....
Ja, és az utólagos xenont hiába állítgatod az akkor is vakítani fog mert teljesen más a lámpatest és az üveg kiképzése, azzal nem lehet mit csinálni, szerencsére egyre kevesebben használják.
Nem véletlenül járművet írtam, nem csak a motorok vakítanak hanem az autók is ha utólag szerelt xenonjuk van, sokat közlekedem és messziről szúrja a szemem a kamu vaku...
kb 10-ből 9 xeon vakít, sima izzós meg 3-4
legalábbis amerre én közlekedem
de a sima izzós nem olyan "szemkifolyós" mint a xeon
Hm.... szerintem ez nem állja meg a helyét.
Jött már nem xenon-os autó is szembe és kiégett a szemem! Na ilyenkor mi van?
Semmi köze nincs az elvakításnak, hogy mi van a foncsorban! A beállítás a legfontosabb.....kár ezt tovább ragozni.
A szabály úgy kellene, hogy szóljon, miszerint a helytelenül beállított fényszóróval közlekedő gépjármű szabálytalan és balesetveszélyes. Csak könnyebb ráhúzni a xenon-ra....pedig a vakításhoz nem kell xenon sem.
Nekem megadta magát a szenyon trafó,ezért emelt fényerejű izzót tettem a lámpámba,jobb a békesség alapon,hozzá teszem soha nem buzeráltak a xenon miatt.
Az viszont érdekelne miért nem kell M.O.-n 'E' betű a kipuffba?
Ez viszonylag egyszerű, gondolom jött már szembe xenonos jármű. Elvakított? Igen, miért? Mert a lámpatest nem arra a fényforrásra van tervezve. Az utólagos xenon igencsak vakít ami nem túl jó esős, ködös időben a szembejövőknek, aki használja az tényleg jobban lát, de rajta kívül közlekednek még páran az úton.
A "balesetveszélyes" meghatározás miértjére lennék kíváncsi....
AZ ENSZ-EGB 98. számú Előírásának címe:

„EGYSÉGES FELTÉTELEK GÁZKISÜLŐ FÉNYFORRÁSSAL ELLÁTOTT GÉPJÁRMŰ FÉNYSZÓRÓK JÓVÁHAGYÁSÁRA”

Az Előírás alkalmazási területe:

„Ezt az Előírást alkalmazzák gépjárművek fényszóróira és gépjárművek olyan megosztott világító rendszereire, amelyek üveg vagy műanyag lencséket tartalmazhatnak, és amelyeket gázkisülő fényforrással szerelnek fel a fényszóróban vagy a megosztott világító rendszer külön fénygenerátorában.”
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II., a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak alapján:

„j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.”

Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása.

„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
38. §
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”


Az utólagos átszerelésre gyártott gázkisüléses izzólámpák nem rendelkeznek a halogén üzemű berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel, továbbá nem rendelkeznek az ENSZ-EGB 99.számú Előírása (Egységes feltételek gépjárművek jóváhagyott gázkisülő fényszóróiban használatos gázkisülő fényforrások jóváhagyására) szerinti jóváhagyással.

Fentiek alapján a motorkerékpárok halogén izzólámpáival szerelt fényszóróinak átalakítása is szabálytalan, tiltott, és balesetveszélyes.


Szóval szerintem a halogén lámpába beszerelt utólagos xenon motoron szabálytalan. Én még itt tartok.

Ami xenon lámpával jött ki gyárilag az természetesen okés...
Pontosan!
Most pediglen ellenkezni fogok veled! Max.pár évig nem megyek a környékedre!
Mi nem szórakozunk a xenonnal kivéve mint Milka is írta gépkocsik esetében bár engedély nélküli átalakításnak minősül azonban sok esetben szakértői határozat alapján nem áll ez meg.
A szabálysértés észlelése esetén a rendőr eldönti amennyiben jogszabály nem határozza meg számára, hogy mit kell tennie, hogy figyelmeztet, helyszíni bírságol, vagy feljelent. Ezt diferenciállt rendőri intézkedésnek hívják.Ha nagy az arca az állampolgárnak minimum bírság v feljelentés ha normális figyelmeztethet is a rendőr meghatározott esetekben.
A szabálysértéssel megvalósított jogellenes állapotot amennyiben ez a helyszínen lehetséges meg kell szüntetni(lásd fóliatépés,izzó kicsrélése)de pl. autópályán többen vannak egy gépkocsiban akkor nem sétáltatom a személyt hogy üssék el hanem elkísérem a következő pihenőig és ott szépen rendez magának fuvart.
Röviden: ha hibáztam elismerem, nem verem a nyálam, a rendőr bácsi is normálisabban áll a dolgokhoz!
Ha te magad írod, hogy nem állt jól a rendszámod, minek hitelesített mérőeszköz?

Neked kellett a megállapításhoz?
Motorba nem lehet utólagos xenon Vagy gyárilag úgy jött ki vagy nem tehető bele.
Régen volt egy olyan a magyar közlönyben, ha a levételre büntetésre való okot azonnal, vagy 3 munkanapon belül megszünteted, akkor a rendőr nem büntethet meg.. De hogy ez még így van-e azt nem tudom...
A motorba lévő xenont ki lehet dumálni(joghézag).
Mivel a xenonra vonatkozó előírást,kritériumot autókhoz találták ki!
Amúgy ha szabálytalanság van (xenon,nyitott dob,rendszám,stb.)akkor jobb csendesen,visszafogottan,netán tán bűnbánóan viselkedni.Eddig nekem bejött!De a kérdésedre a válasz,a rendőr jó indulatán múlik,hogy büntet,vagy csak figyelmeztet(mondjuk úgy nem találkoztunk).Hidd el ők is emberek,van szerencsém többjüket ismerni civilként!Ha például Tyson-nal futsz össze,és normális hangot ütsz meg,akkor még kávéra is meghív!
Ahogy látom, ha az emberben kérdés fogalmazódna meg... Hozzád érdemes intézni.. :)
Kérdésem csak annyi, hogy ha pl kollégád megállít a xenon fényszóró miatt és neheztel nagyon miatta... amennyiben ott előkapom az eredeti izzót és visszateszem sűrű elnézéskérések közepette, megbüntet?
Valaki említette autóval kapcsolatban is, hogy amennyiben szóvá teszik első ajtón a fóliát és a helyszínen lekapod, megúszható egy nagyobb bünti, vagy rendszám leesés...
Láttam is már több esetben azt a jelenetet, hogy a delikvens megtört pofázmánnyal rángatta le a fóliát 5 m-re a rendőrtől...
Előre is köszönöm válaszod.