Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv! Ma leszedtem mindent és megnéztem mi zörög. Nem a dugó. Szerintem a balance tengely közlő fogaskereke ahogy átadja a hajtást a balance tengelyre. Viszont összerakásnál eltörtem a kuplung fogaskereket. Felfelé megnyomódott a fül azt elrepedt. Van valakinek felesleges?
Elméletileg hevíteni kéne, de az alu agy hamar csöppen, úgyhogy ezért csak óvatosan ajánlott.
Másik megoldás hogy befújod valami normálisabb rozsdamaróval, hagyod állni vagy 30 percet, a csavar fejét óvatosan elkezded ütni befele, mint egy szöget (óvatosan, nem 10 kilós kalapáccsal). A rezonancia miatt elkezd felszakadni a rohadás és beszivárog majd a maró cucc, az megint csak némi várakozást igényel, meg fújást. Ezt sajnos nem árt ismételni párszor... Aztán megint megpróbálhatod kifele csavarni, nem lesz egyszerű menet, meg így sem fog könnyen megindulni, de kevesebb az esélyed hogy beszakad a csavar, vagy hogy szétnyalod a fejét.
ha nincs szétmenve a csavar feje akkor kalapáccsal meg kell ütögetni de csak óvatosan mindkét végéről és utánna próbáld meg csavarni, de ha már szét van menve a a feje akkor vagy veszel egy fordított menetes csavarkiszedő szerszámot(nem tudom pontosan mi a neve), vagy kifúrod és új menetet csinálsz
A hátsó keréken ki szeretném cserélni a féktárcsát, de a tárcsát nem tudom levenni mert össze van rohadva a csavar.
Van valami ötletetek, hogyan tudnám kitekerni a csavarokat?
Értelem szerűen a hátsót is cserélni kell , kisebbre ha a végsebesség a szempont.Első és a hátsónak összhangban kell lennie hogy rendesen kitudja forogni magát a blokk.Hátul neked mekkora van ?
Ma mentem 20 km-t Derbivel. Szomorú vagyok. Olyan rövidek a sebességek, hogy az felfoghatatlan. Havernak van 50 ccm es AM6 os blokkos rijeu rr50 je az lazába megy 75-80 at. 2Db van neki Az egyiken 21 es kari van másikon 14 es. A 21 es karbis az megy 85 másik meg 75. Ez meg 6 ba mek 40 el. Hátsó lánckereket cserélt már valaki kisebbre? Vagy előre felmegy a 17 es? Bár még az is kicsi lenne. 13 as van rajta 15 ös re gondoltam annyit enged a lánc de szerintem még az is kevés lesz. Ti mit gondoltok?
http://motodrom.hu/shop_search...

Nézelődj, van ami egész olcsó. De első fogaskeréknél a leszorító lapka furattávolságát mérd meg a sajátodon, mert van pár méret.
Köszönöm.
Üdv Mindenkinek! Ma 1 nagyon röviden kipróbáltam a derbit és arra a következtetésre jutottam hogy 13 kis lánckerék helyett kel egy sokkal nagyobb. Hol tudok hozzá venni nagyobbat? Válaszotokat előre is köszönöm.
OFF A kipufogo volt eldugulva a kicsi DIO ban.
Az én motorom, hengerem iszonyatosan forgós, de alig akar menni 60- at. Csak dobálom a sebességeket egymás után még 6-ban is leforog. Nagyon rövid a végáttétel. Nagyon hiányzik neki előre a nagyobb lánckerék. Tegnap rendeltem egy nagyobb fogaskereket majd megpróbálom azzal. Szerinted ezek jó blokkok?
2006 utáni Derbi blokk. Aprilia RX-ben is ez van. Nagyon jók. Gyárilag fojtás nélkül simán 80 fölött mennek.
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/206754/DERBI_
SENDA_X-RACE.html
Gyári fojtott nikozilos, 1 gyűrűs dugóval.
Mivel elég jó hengered van, így csak marha sok pénzből tudsz sokkal jobbat kihozni belőle. Én azt javaslom, vegyél előre nagyobb lánckereket, mondjuk 2 foggal, aztán próbáld ki azzal.
A képen látható motorom van, a képen látható blokkal.
Ennél a blokknál kicsit másképpen van a vízcső.
Nem a henger oldalán jön ki a vízcső hanem a blokkon belöl áramlik a víz. Ez milyen blokk?
A hengert mar visszatettem. Az edik oldalan van egy nagy D betű a masik oldalan van egy nagy kidudorodos sorozatszam. Ez eredeti henger lehet? Iszonyat forvos ez a henger! lyen hengerteg en sem lattam. Neked milyen 50 es hengered volt?
5 felömlősben még nem is láttam. Tennél fel képet róla. De annyira nem vagyok benne biztos, hogy ez eredeti, viszont az biztos, hogy nagyon komoly szett. Annyira már nem vagyok benne biztos, hogy egy vas 70-es sokkal többet tudna. Ezek a komolyabb 50-esek brutál áron mennek. 80 K-tól fölfelé. De biztos, hogy nem Athena, vagy Airsal? Derbi felirat van az oldalán, meg egy számsorozat?
Szia!

Ma kíváncsiságból levettem a hengerem.
Szerintem a motornak az eredeti hengere lehet, nicasilos, 5- felömlős, segéd kipufogó nyílásos, 39,09- es dugattyú átmérővel.
Akkor milyen paraméterek alapján keressek magamnak egy 70- es hengert? Valami gyengébb változatot.
Véletlen nem te vettél enduro gumit tőlem a napokban ?
OFF
Néztem a videóidat. A Dióval mi lett a végén? Nekem a tippem az autómata szívató lenne.

Bocs az OFF-ért
70-es hengernél el kell dönteni, hogy mit akarsz, mennyid van tuningra. Milyen a membránod? 10-12 lóerős hengert elbír a gyári főtengely. De a Polini, Malossi, Metrakit... 15-20 lovasok szétfújják hamar. De ez már pénzben szerintem túl megy azon, amit élményben vissza tud adni a motor. Pl. rávernél 120 ezret, hogy ne 85 legyen a vége, hanem elmenjen 110-et ? Van aki igen, és ha van rá pénze, miért ne. Én biztosan nem. Ezek amúgy is 1 szezonosak szoktak lenni. Azért ez csak egy kismotor. Sem a váltó, sem a csapágyazás nem ekkora teljesítményhez lett tervezve. Persze elbírja, de gyakran kell blokkot bontani. Ha verseny motort akarsz belőle, akkor 120-150 ezer alatt ne is fogj hozzá. Hengerszett, szívócsonk, membrán, karbi, főtengely, kuplung, gyújtás.
Nem tudom, hogy most mit tud a motorod, de egy nem túl racsingos 70-es szettel, 14/53-as áttétellel lehet 75-80-as utazód, 90-95 végsebesség, meg nyélen 8 literes fogyasztás. 70 körüli sebességnél kb. 4liter. Ezt még elbírja a gyári blokk, mivel a gyári adatai szerint 8.5 lóerős a fojtatlan hengerrel . Persze nem örökös, de nem fog a 3. kigyorsításnál széthullani. Én fiatalabb koromban gyengébben reszelt s51 B-t 3 hónap alatt szoktam kinyírni. Ez már bírja egy ideje. A 70-es hengerrel kb. 5000 km-t mentem, főtengely még nem mozdult meg. Szóval ezek a szettek általában az öntöttvas hengerek. Ezeknek nincs akkora fordulata, persze ezek is leforognak 11-12-K-ig, meg tudnak 10-12 lóerőt. Újonnan 55000 körül mennek. Az alu szettek a komolyabbak. Kukoda Attila tett fel párat pár napja . A Metrakit nekem tetszik.

Fogaskerék? Ahány edition, annyi féle.
AZ 50 R az talán 12/53
Az sm 13/53, de annyi féle kapható hozzá, hogy szabad a választás. Állítsd be a motorodhoz. Nincs rá írott szabály. Amivel még elbír 6-ban. Annál hosszabbat fölösleges.

Ha nem tetszik a gyári kipu, túrj egy bontott racsingost. Szokott lenni a neten.
Sziasztok ! :Dmotorvásárlás előtt állok. És kinéztem magamnak egy patika Derbi GPR 125 Nude-ot. Mi a véleményetek róla esetleg valakinek van e tapasztalata ezzel a motorral? Szerintem gyönyörű ahogy kinéz és régóta szeretnék egyet, de amilyen ritka azt sem tudom kitől kérjek róla véleményt ! :D

Előre is köszi mindent ! Széles utat ! :)
Szia.

Sajnos a kepen a vegdobot nem latni.
Es mit szolsz a 70 es hengerhez?
Szerinted a hajtokar es a fotengelycsapagyak elbirnak.
A karbin nem volr idom allitani, csak kicsedtem a folytast es mentem par kort.
Gyarilag a derbinek milyen fogasmereke van elol es hatul?
Nekem a gyári herélt rezó után egy Kundo sportdob van. Ami egy perforált cső, és gyapot. Én már ezzel vettem, de szerintem pontosan annyit ér, mint az ezres swift-en a zeus dob, meg a sportszűrő. Tolod neki, mert jó hangja van.
Ha kiforog végre 6-ban, akkor nyújtsd az áttételt. 13, 14-es első lánckerék. (itt azért meg kell jegyezni, hogy lehet, hogy nem tudod annyira előre állítani a kereket, hogy 3 foggal nagyobb lánckereket feltegyél).
Azt nem értem, hogy hülyén veszi a gázt. Elvileg jó lehet a 80-as fúvóka, de ez függ a henger állapotától, membrántól, köbcentitől..... Ha nem tudod érzésre eldönteni, hogy sok, vagy kevés, akkor próbálgass, gyertyaképet nézz. Kezd a súberrel. Nézd meg hol van most. Ha középen, akkor tedd a pici seegergyűrűt legalulra, így teljes gáznál a tű jobban megnyitja a benzin előtt az utat a főfúvókán keresztül, tehát dúsabb lesz a keverék. Ha jobban veszi a gázt, akkor hajtsd egy kicsit, majd nézd meg a gyertyát, de semmikép se hagyd sokat leállítás előtt alapjáraton, mert akkor már az alapjárati gyertyaképet fogod látni. A szürkés, fehéres gyertya szegény keveréket jelez, a fekete pedig dúsat. Az őz barna a jó. Ennek alapján indulj el. Persze ha érezgóhetően rosszabb, akkor tedd a seegert legfelülre, és próbáld úgy. A levegőcsavar ne legyen nagyon behajtva. 1,5-2 fordulatra legyen nyitva.
OFF, de segíthet érzékelni a szegény keveréket 2T-nél. Most újítottam fel a Robi 151-es kapagépem, és ott a kopott Amal karbi miatt volt szegénykeverékes, persze a rossz karbi miatt nem volt átmenet. Vagy megfulladt, vagy szegény volt.
http://www.youtube.com/watch?v...
A hangján hallani, hogy szegény. Összefolyik az alapjárat, és nehezen pörög le.


On
Nem tudom mennyire látszik, de ilyen dob van az enyémen.