A nagyobb karbi ajánlott a több üzemanyag és a némileg több levegő miatt is. De lehet az áttételezéssel is variálni kell kicsit, ha a karbi se segít eleget. Mondjuk én belemérnék a kompresszióba is a biztonság kedvéért.
Értem! De akkor a 19 karbival 4-5-6 dikba is ugyan úgy ki fog pörögni?!nem fog vissza állni 60 as tempora,mert ezel a 12 karbival előtte úgy fel kell turaztatni hogy menyen max 3 dik sebességig bírja ott a leg gyorsab,utána meg nula !
Szeva!
Nem bántásként, de a 12-es karbin felsírtam a nevetéstől.
50-es hengerhez is éppen elég a 12-es karbi... 19 ajánlott minimum. Abból talán nem fogy el a benzin 20m kövérebb gáz után.
Jó estét mindenkinek! Segítség kellene?! Van 1 derbi senda xtreme mocim malossi 90 es henger van rajta,és aza baja hogy nem megy a karbi 12 es van rajta :/ 3 dikba megy 120 szal és ha 4-5-6 ba kapcsolok akkor meg vissza áll 60 as tempora milehet ilyenkor a baj? :( valaki meg tudná mondani köszi!
Sajnos nem emlékszem. Sokan kértek, üzentek ez-az miatt.
KM spirál meghajtó bowdened rosz? A bowdenház megvan? Pesten csináltattam a sajátomat a 13. kerület bovdenszervizben. Igaz nem a legolcsobb megoldás, de gyárit honnan lehetne beszerezni nem tudom.
Köszönöm szépen segítségedet, amúgy nem tudom emlékszel e rám, én vettem tőled az alkatrészeket, hogy újjá építsem a kék GPR-t amit vettem.
Holnap elsőnek is veszek egy akkumulátort, aztán végig nézek mindent az elektromosságával.
Abban nem tudsz segíteni, hogy milyen km/h spirál kell hozzá, és persze honnan?
Üdv Mindenki! Csak kész lett a henger meg a dugó. Azért 1 jó cég cask meg tudja fúrni úgy a hengert hogy ne legyen körömreszelő. Azért na. Csak nem itt van a közelbe meg vagy 1,5 hónapot vártam rá.
Két email ment Manual néven.
A világítás? Az érdekes és szerintem feleslegesen van megoldva. Na most a gyujtást ráteszed akkor beindul. Ha a másodikra teszed akkor is beindul de indítás közben a világítást is ráteszi, de csak mikor tekeri akkor kezd a világítás is indulni. Szóval nehezebben fog indulni ha már az aksi gyengül. Én mindég egyes állásba indítottam mert akkor csak a gyujtásra öszpontosul az aksi. Na most az aksiról csak a féklámpa, index és a dudának kell működni. Illetve ha egyes állásba teszed a kulcsot akkor az olajvisszajelző világít egy darabig aztán elalszik. Gondolom ha már tölteni kell a különolajzáshoz akkor folyamatosan világítva marad. (Nem hagytam sosem leürülni addig az olajat, úgy hogy az előző mondatom csak gondolati szülemény, tapasztalat hijján). Na a gáznál levő kapcsoló ugyan csak a tompított ki-be kapcsoló. Ezért nem értem minek van a gyujtásnak két állása illetve vagy a külön kapcsoló. Ez rejtély és az is marad számomra. A távolsági az a kupplung felőli oldalon található. Két ikon jelöli. A távolsági egy lámpa és viszintesen vannak a vonalak. A tompítottnál pedig lefelé néznek. Remélem segítettem.
Széles utat.
Valaki tudja hogy mekkora lánckerekek vannak elöl hátul a gyári sumermoto változaton ? 2006 utánin de úgy általánosan is.Ha már így összejöttek az áttételes kérdések.
Illetve, hogyan működik most pontosan ezeknek a világításuk?
Akkumulátorról megyen, vagy a motorblokk tekercseiről. Mert a Prima-mnak az akkumulátorról megyen gyárilag.
Meg maga ez az egész elektromos rendszer.
a gyújtáskulcs ugyebár 3 állású. 0-1-2 Most a kettesen van a világítás? a gázkarnál lévő kapcsolóval meg a helyzetjelző és világítást kapcsolom, a kuplung felőli az érthető, tompított és távolsági.
Új vagyok a fronton, nem rég vásároltam egy Senda-t, 2007-es modellév. A blokk eléggé tákoltnak látszik, és nem vagyok benne biztos, hogy ez az a blokk amivel kiadták a motort. A blokkon nem látok típus megnevezést. Elvileg D50B-nek kéne, hogy legyen. Fel kéne újjítanom, és nem tudom így milyen alkatrészeket rendeljek. Hogy tudom kideríteni a pontos típúsát?
Képet tudok majd felrakni ha az segít, mert darabokra szeretném szedni és a dokumentáláshoz fotózok is.
Ez csak rajtad, és a motorod teljesítményén múlik, meg, hogy mire szeretnéd használni.
Nekem hiába a 70-es vashenger, 2 oldalas, 4 ablakos membrán, 17.5-ös karbi, nem érdemes 14/53 -nál hosszabbat tennem, mert 15/53-mal nem forog ki 6-ban, semmit nem gyorsul. Most 13/53-mal használom, így még elég virgonc 6-ban, 80-85-öt vígan viszi.
Ez így tényleg nem túl informatív egyenlőre.
Elöljáróban annyit, hogy nagy valószínűséggel fojtott henger van a motorodon, ha ezzel az áttétellel, lejtőn lefelé is csak kb. 50-55-öt megy. Ezek a motorok olyan országba készültek, ahol komolyan veszik az smkp-k végsebességét. Jellemző, hogy bármit állítasz a karbin, bárhogy variálod az áttételt, nem fog 6000 rpm-nél többet pörögni, lejtőn lefelé sem. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy szándékosan alacsonyra van marva a kipufogó nyílás a hengeren. Egy megoldás létezik, ha ez így neked nem megfelelő, akkor csere. (nikosil-os hengert nem faragunk, persze mindent lehet, de akkor sem)
De mint Muldi is írta. Először jó lenne, ha dobnál egy közelit a blokkodról, ebből látjuk, hogy milyen a henger (sajnos a gyárin kívülről nem lehet megmondani, hogy fojtott, vagy fojtatlan). Megnéznéd hányas a karbid (az oldalán rá van írva. nagy valószínűséggel 12, 14, 17.5 számmal kell találkoznod). Kötve hiszem, hogy egy 2002-es motorban bármiféle gyári fojtás benne lenne még. Amúgy volt a kipufogón egy vakcső, de ezt már biztosan levágták, és befoltozták, a karbi légszűrő felőli végén egy sárga lyukacsos lemez, a légszűrőben egy szívónyílás csökkentő, de ebben nem vagyok egészen biztos, valamint ki szokták herélni a rezót is, ebben van egy katalizátor szerű háló. De nem hiszem, hogy bármi is meglenne ezekből. Ha kevesled a teljesítményt, akkor muszáj lesz legalább a hengerfejet, hengert lekapni, hogy bebizonyosodjon, hogy elhasználódás, vagy gyári fojtás az oka.
Üdv érdeklődnél mennyi a gyári áttétele a derbi senda-nak? vagy milyen fogaskereket érdemes rátenni?
13/70 es fogaskerekekkel vettem így szeretném lecserélni
és esetleg valakinek van eladó működőképes műszerfala?
Szeva!
Nálad a menetteljesítmény mit takar? Végre sovány, vagy erő nincs benne?
Fojtás lehet a kipufogóban, vagy olyan a henger, karbi mérete kicsi.
De lehet hogy fúrni/hónolni kell, ami dugó és gyűrű cserével jár, vagy csak szimplán kicsit megkopott a gyűrű, mint nekem.
13-52-vel végre jobban fog menni, de erőre minimálisan kevesebb lesz.
Tegnap sikerült vennem egy Derbi sendát- 2002- es.
A motor szép, szinte gyári állapot és motorikusan megbízhatón üzemel, de a menet teljesítménye sajnos nagyon kevés. Azt szeretném kérdezni, hogy ebben a motorban hol lehet a fojtás.
Illetve milyen lánckereket használjak elöl és hátul?
A motoron 18- as hátsókerék van, elöl 11- fogas- hátul 52- fogas lánckerékkel.
öszönöm az infókat.
Nem bántásként, de a 12-es karbin felsírtam a nevetéstől.
50-es hengerhez is éppen elég a 12-es karbi... 19 ajánlott minimum. Abból talán nem fogy el a benzin 20m kövérebb gáz után.
Sajnos nem emlékszem. Sokan kértek, üzentek ez-az miatt.
KM spirál meghajtó bowdened rosz? A bowdenház megvan? Pesten csináltattam a sajátomat a 13. kerület bovdenszervizben. Igaz nem a legolcsobb megoldás, de gyárit honnan lehetne beszerezni nem tudom.
Holnap elsőnek is veszek egy akkumulátort, aztán végig nézek mindent az elektromosságával.
Abban nem tudsz segíteni, hogy milyen km/h spirál kell hozzá, és persze honnan?
Ezek maradtam a GPR-ből. Pár forintért vihtő bármi. A sárvédő Sendáé.
Ha valakinek kell valami szól.
Két email ment Manual néven.
A világítás? Az érdekes és szerintem feleslegesen van megoldva. Na most a gyujtást ráteszed akkor beindul. Ha a másodikra teszed akkor is beindul de indítás közben a világítást is ráteszi, de csak mikor tekeri akkor kezd a világítás is indulni. Szóval nehezebben fog indulni ha már az aksi gyengül. Én mindég egyes állásba indítottam mert akkor csak a gyujtásra öszpontosul az aksi. Na most az aksiról csak a féklámpa, index és a dudának kell működni. Illetve ha egyes állásba teszed a kulcsot akkor az olajvisszajelző világít egy darabig aztán elalszik. Gondolom ha már tölteni kell a különolajzáshoz akkor folyamatosan világítva marad. (Nem hagytam sosem leürülni addig az olajat, úgy hogy az előző mondatom csak gondolati szülemény, tapasztalat hijján). Na a gáznál levő kapcsoló ugyan csak a tompított ki-be kapcsoló. Ezért nem értem minek van a gyujtásnak két állása illetve vagy a külön kapcsoló. Ez rejtély és az is marad számomra. A távolsági az a kupplung felőli oldalon található. Két ikon jelöli. A távolsági egy lámpa és viszintesen vannak a vonalak. A tompítottnál pedig lefelé néznek. Remélem segítettem.
Széles utat.
Zsolt
gibi001@citromail.hu
Illetve, hogyan működik most pontosan ezeknek a világításuk?
Akkumulátorról megyen, vagy a motorblokk tekercseiről. Mert a Prima-mnak az akkumulátorról megyen gyárilag.
Meg maga ez az egész elektromos rendszer.
a gyújtáskulcs ugyebár 3 állású. 0-1-2 Most a kettesen van a világítás? a gázkarnál lévő kapcsolóval meg a helyzetjelző és világítást kapcsolom, a kuplung felőli az érthető, tompított és távolsági.
Új vagyok a fronton, nem rég vásároltam egy Senda-t, 2007-es modellév. A blokk eléggé tákoltnak látszik, és nem vagyok benne biztos, hogy ez az a blokk amivel kiadták a motort. A blokkon nem látok típus megnevezést. Elvileg D50B-nek kéne, hogy legyen. Fel kéne újjítanom, és nem tudom így milyen alkatrészeket rendeljek. Hogy tudom kideríteni a pontos típúsát?
Képet tudok majd felrakni ha az segít, mert darabokra szeretném szedni és a dokumentáláshoz fotózok is.
Előre is köszönöm.
Dobj egy emailt.
Küldök robbantott ábrát és manualt. A manual végén van GPR elektromos rajz, illetve Senda rajzok.
Nekem hiába a 70-es vashenger, 2 oldalas, 4 ablakos membrán, 17.5-ös karbi, nem érdemes 14/53 -nál hosszabbat tennem, mert 15/53-mal nem forog ki 6-ban, semmit nem gyorsul. Most 13/53-mal használom, így még elég virgonc 6-ban, 80-85-öt vígan viszi.
Elöljáróban annyit, hogy nagy valószínűséggel fojtott henger van a motorodon, ha ezzel az áttétellel, lejtőn lefelé is csak kb. 50-55-öt megy. Ezek a motorok olyan országba készültek, ahol komolyan veszik az smkp-k végsebességét. Jellemző, hogy bármit állítasz a karbin, bárhogy variálod az áttételt, nem fog 6000 rpm-nél többet pörögni, lejtőn lefelé sem. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy szándékosan alacsonyra van marva a kipufogó nyílás a hengeren. Egy megoldás létezik, ha ez így neked nem megfelelő, akkor csere. (nikosil-os hengert nem faragunk, persze mindent lehet, de akkor sem)
De mint Muldi is írta. Először jó lenne, ha dobnál egy közelit a blokkodról, ebből látjuk, hogy milyen a henger (sajnos a gyárin kívülről nem lehet megmondani, hogy fojtott, vagy fojtatlan). Megnéznéd hányas a karbid (az oldalán rá van írva. nagy valószínűséggel 12, 14, 17.5 számmal kell találkoznod). Kötve hiszem, hogy egy 2002-es motorban bármiféle gyári fojtás benne lenne még. Amúgy volt a kipufogón egy vakcső, de ezt már biztosan levágták, és befoltozták, a karbi légszűrő felőli végén egy sárga lyukacsos lemez, a légszűrőben egy szívónyílás csökkentő, de ebben nem vagyok egészen biztos, valamint ki szokták herélni a rezót is, ebben van egy katalizátor szerű háló. De nem hiszem, hogy bármi is meglenne ezekből. Ha kevesled a teljesítményt, akkor muszáj lesz legalább a hengerfejet, hengert lekapni, hogy bebizonyosodjon, hogy elhasználódás, vagy gyári fojtás az oka.
13/70 es fogaskerekekkel vettem így szeretném lecserélni
és esetleg valakinek van eladó működőképes műszerfala?
Nálad a menetteljesítmény mit takar? Végre sovány, vagy erő nincs benne?
Fojtás lehet a kipufogóban, vagy olyan a henger, karbi mérete kicsi.
De lehet hogy fúrni/hónolni kell, ami dugó és gyűrű cserével jár, vagy csak szimplán kicsit megkopott a gyűrű, mint nekem.
13-52-vel végre jobban fog menni, de erőre minimálisan kevesebb lesz.
Tegnap sikerült vennem egy Derbi sendát- 2002- es.
A motor szép, szinte gyári állapot és motorikusan megbízhatón üzemel, de a menet teljesítménye sajnos nagyon kevés. Azt szeretném kérdezni, hogy ebben a motorban hol lehet a fojtás.
Illetve milyen lánckereket használjak elöl és hátul?
A motoron 18- as hátsókerék van, elöl 11- fogas- hátul 52- fogas lánckerékkel.
öszönöm az infókat.
Érdeklődnék, hogy meg vannak még ezek a felnik? Üdv!