Köszi a tanácsokat!
Újra ránéztem a gyertyára, már rendesen kiforgattam 8-9.000-ig, és bizony elkezdett szürkülni a gyertya. Közép fordulaton még jó, de felül kevés neki, kapja a nagyobb fúvókát.
Olajozó működik, egy keveset tettem a tankba is hozzá az új dugó miatt. Légszűrőnél a gumicső csatlakozása sem volt az igazi, ez és a kis fúvóka miatt ragadhatott.
Súber lemezke a legalsó rovátkában van, beteszem középre, egy 65-ös fúvókával, így már biztosan jó lesz.
Elkészült az öntött dugattyúm. Szombaton lesz a főpróba.
13K volt fúrással, dugóval, mindennel. Állítólag jobb minőségben kérte az öntőtől, mint az alapot, meg nagyobb hézaggal csinálta, tekintettel a magas fordulatszámra. Majd kiderül.
Nekem az 50-es vashengerhez sok a 80-as a 17.5-ös karbiba.
Azt írod, hogy a gyertyakép jó. Ez azért lehet becsapós is. Ha picit hagytad alapjáraton, mielőtt kivetted a gyertyát, már az alapjárati gyertyaképet láthatod, lehet, hogy fent kevés csak.
Ha jól tudom, akkor 65-össel elmennek a gyári fojtatlanok. Én kb. ekkorát javasolnék. 65-70.
Különolajozó adagol rendesen? Nem lehet, hogy kevés olajat kap?
GPR-t nem keres senki? Robogót is beszámítok. Kategóriát váltok és feleslegessé vált az 50-es. Robogó a családnak kell mielött valaki azt gondolná, hogy robira váltok kategóriát .
A képen látható Derbi Sendával kapcsolatosan lenne szükségem egy kis segítségre.
DR 50 aluhenger van rajta új dugóval, no name sportkipufogó, PHVA 17.5 karbi és gyári légszűrő. 2 hete vettem, a dugóban 10 km volt mikor ragadt egyet.
Megnéztem a fúvókát, 56-os van benne, súbertűn a zéger a legalsó rovátkában, gyertyakép rendben. Kicsit azonban kevésnek tartom az 56-os főfúvókát, mekkorát érdemes tenni ehhez az összeállításhoz? Előre is köszönöm!
Kész az első teló. Mint kiderült fordítva volt benne a szimering. DE én most faszán össze raktam. 3,2 deci mint bele és fasza kemény lett első teló. 3543 volt a szimering úgy hogy futár hozta ki. Mivel a porvédő halott volt úgy döntöttem felhasználom a régi szimeringet mint porvédő mert még jó állapotban voltak. A teleszkópba volt itthon a yamahámból medium/hevy fork oil 15W olaj azt tettem bele. De szerintem jó lesz.
Na látod, mint ahogy az "új" 2006 utáni megegyezik az rx 50-nel, gondolom a régi is kompatibilis valamelyik másik motorral/robogóval. Mert ha valami egyéb tömegcikkes szutyok (yamaha, piaggio, malaguti, vagy bármi) hengerével megegyezik, akkor valószínűleg olcsóbban is lehet hozzájutni. Mert amíg egy DERBI 70-es henger 43k kintről, addig pl egy aeroxra való 70-es henger csak 15 postával... és azért lássuk be, némileg költséghatékonyabb. Jelzem, ez egy "no name" 70-es öntvény henger szett.
Ezt most nem értem. Tudtommal a derbi blokkban, derbi henger van. Az új (2006-) egyezik meg az aprilia rx 50-nel. Milyen hengert szeretnél konkrétan? Vehetsz fojtatlan 50-es gyárit (nikasil-osat) bontottat Kukoda Attilánál szerintem akad nem túl sokért. Végre többet tud, mint a fojtott, de erőre nem igazán. Végre is csak áttételtől függően 75-85. Bár az erő- végsebesség fordítottan arányos az áttétel függvényében. Olcsó öntöttvas 50-es meg szerintem nem igazán jó választás. Végre kb. 70-75, erő meg hát valamicske. Persze ez a naraku, tnt 20-25K-s kategória. A komolyabbak talán többet tudnak 50-esben is. Vagy túrsz használható bontott 70-est 25K körül. Azzal már lehet motorozni. Vagy a DR minacromos 43K körül, amiről a napokban beszéltünk.
Én nem tudom, hogy bármivel is megegyezne a régi (-2005) derbi henger.
Na most úgy őszintén, melyik más márka/motor típuséval egyezik meg a régi senda henger?
Mert ilyen "kisipari" öntvény hengereket találok bagóért, de nem ártana tudni, hogy melyik motor hengerével egyezik meg. Gondolom az árak miatti problémával nem csak én küszködök
Ilyen beverődések nem lehetnek a kosáron. Illetve azok a csapok, amibe a feszítőcsavarok vannak behajtva, azok is előszeretettel repednek le, így nem tud megfeszülni a kuplung.
Biztosan te szeretnéd csinálni? Nem bonyolult, de azért kell hozzá némi műszaki érzék.
Menetirány szerinti jobb oldal, itt pont a másik oldalon, mint ahol a bowden. Le kell engedni az olajat, persze készülni kell friss olajjal (10W-40 kuplung adalékos, bármilyen motorkerékpárba való 10W-40-es megfelel.), le kell engedni a hűtővizet (ezen a deknin van a vízpumpa), nem biztos, hogy mind fel tudod fogni, ezért készülni kell ion cserélt vízzel, meg fagyállóval, ha rajta van az olajpumpa le kell kötni, olajzócsövet ledugózni, vagy valahogy megoldani (felkötni pl. a kormányhoz), hogy ne legyen minden tiszta olaj. Berugókar le. Ezután lehet a deknit levenni. Alatta már látod a kosarat. A 4 csavart egy jó csavarhúzóval (nehogy ledaráld a csavarfejet, lehet, hogy nem jönnek könnyen) kihajtod alátétestül, rugóstul kiveszed, majd leveszed a nyomólapot, és alatta vannak a lamellák. Minden kopólamella között van egy fém lamella. Kiszeded, ha kopott, égett, cseréled. De előtte az új kopólamellákat be kell áztatni abba az olajba, ami bele fog menni a blokkba, kb fél órát. Megnézed a kuplung kosarat, nyomólapot nincs e rajta komolyabb kopás, sérülés, repedés.... Lepucolod a blokkfélről, majd a dekniről fémig a leszakadozott tömítést, de nem sérted meg az alumínium öntvényt. Lamellák be, sorrendre figyelni, nyomólap fel (érdemes összejelölni, hogy ugyan oda rakd a kosárban, mert így van összekopva, csavarok be, tömítés a blokkfélre (egy kis gépzsír segít, hogy ott maradjon, amíg felteszed a deknit). Összerakod, feltöltesz minden folyadékot, kuplungbowdent visszakötöd, beállítod, hogy 1-2mm-es holtjátéka legyen, és elvileg kész.
Lehet, hogy elkoptak a lamelláid? Sajnos dekni levétel nélkül ezt nem lehet megállapítani. Akkor meg esélyes, hogy a tömítés kuka lesz. Első körben ezt nézném meg, meg akkor már a kuplung kosarat, nyomólapot. Meg sem lepődnék, ha am6-nál ezek is kopnának. De első körben lamella.
Még nem készült el sajnos az öntetett dugóm, így nem tudok referálni róla. http://www.jofogas.hu/somogy/D...
Itt egy bontott 70-es, ritkán lehet találni. Ha biztosra akarsz menni, kérj makrós felvételt a hengerről (kapcsolja be a virágot a fényképezőgépen), tetesd bele a gyűrűket a hengerbe, mérjen gyűrűhézagot. 0.5-nél ne legyen nagyobb semmikép. Ha kopottak a gyűrűk, vagy húzott a hengerfal, akkor nem ér még ennyit sem. Meg fotózza le a hengerfejet belülről, hogy látszódjon, nincs e elszakadva a tömítés a hengerfej külső peremén.
60-ast én még nem láttam, 70-es, vagy 80-as van leginkább, de a 80-as is ritka.
motorhispania furiaban elvileg am6os blokk van benne próbálnám beállítani a kuplungot, de nem megy. Ha ráakasztom a kplungbowdent, és spanolok rajta 1 kicsit már azonnal csúszik a kuplung, nemis lehet vele menni, viszont behúzásra is ugyanúgy csúszik, nem emel ki teljesen. Valaki találkozott már ilyennel ? Hogy tudnám hejrehozni?
Kösz infót. Csak nekem a hengerem totál halott. 47mm es tehát vagy veszek 1 hengert vagy ebbe csináltatok 1 dugattyút vagy használtan veszek hengert ami zsákbamacska. Nekem meg mindenképpen 70 es kéne de legalább 60 as. Nincs valakinek feleslegesen?
Bakter... én nem is figyeltem! Jogos a figyelmeztetés.
Mondjuk ha azt vesszük, hogy 103 játékpénz, meg még 16 játékpénz a szállítás, az átváltva (360 kavics/játékpénz áron) akkor is durván 43 kapaorrú Mátyás...
Így már nem olyan biztos, hogy kell nekem olyan.
Derbi GPR 50 2007-eshez keresek tirisztoros gyújtást.
Vagy esetleg, ha tudnátok mutatni mert én nem találtam.. köszi