Sziasztok!
Derbi Senda drd db50b0 blokkos, 9000km-rel. Minden szép és jó, jól megy, jól húz, váltó szépen dolgozik stb. Viszont gázadáskor ketyegő, kopogó hangot hallok a blokkból, alapjáraton nem, csak ha gázt adok. Mintha egy fém csavarhúzóval ütögetném a blokkot, kb. másodpercenként kétszer. Mi okozhatja?
első körben induljon a gép faszán
melegen gázhúzás nélkül egy pöccintésre
hidegen szivatóval
melegen ha alapjáraton jár nem állhat le még 5 perc múlva sem negyed gázig vegye szépen a fordulatot, ejtse rendesen
ha ez mind fasza akkor lehet a főfúvókával tűvel baszakodni
gondolom se a kipufogóban se a karbiban nincs meg a fojtás
a gyári méretek és tűállás kiindulási pontnak jó innen tudsz haladni
ja és a benzin folyjon rendesen egy eldugult tanksapka szelőző is be tudja az embert szopatni
Sziasztok. Egy olyan problémám lenne egy Derbi sendával hogy teljes gázon dadog a motor, nem pörög ki. Ha fél gázon tartom akkor pörög üveghangon ha viszont tovább húzom a gázt elkezd dadogni. Gondoltam túl sok üzemanyagot kap. A súbertű teljesen lent van, a benne lévő 108-as főfúvókát 100-ra cseréltem de ugyan az. A levegőcsavart ha állítom nem veszek észre változást a fordulaton. A gyertya új. Mi lehet ez? Merre keressem a hibát? Előre is köszi
Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyat, hogy Derbi Senda d50b0. Sebességváltója 1től6ig szépen veszi a fokozatokat, viszont visszafele 6-5-4 ig megint és onnantól lefele vagy sikerül, vagy csak kínlódva? Elöre is köszönöm a segítséget!
Na, most megint jó. Csak annyi volt a gond, hogy ahogy esik lefele a fordulat 4500 körül majdnem hogy megáll majd leesik alapjáratra. Ezt legalább jó lenne megoldani.
Állítgattunk megint. Előző hét csütörtökön jó volt, erő is volt, a fordulat is esett lefele úgyahogy. Ma mentem vele, csütörtök óta nem volt hozzá nyúlva, most megint nincs erő, a fordulat nem akar leesni. Már nagyon felidegesít. A motorból menet közbe amikor tartom a gázt és olyan 7-8 ezres fordulatnál van, karistoló hangot ad ki a motor. Én már teljesen kivagyok vele, de apám is. A gyűrű jó, nincs rés a hengerfalnál. Kompresszorral jó, ha kifújkálom a karbit? Szedjem szétt gondolom hozzá.
A 4,5 -ös kompresszió tényleg kevés,gyűrűhézag a végei között 0.4mm,a gyűrűt a hengerbe csúsztatva,és a fényfelé for-
dítva van-e rés a hengerfalnál?A karbit sűrített levegővel tisztítsátok,különben nem ér semmit,főleg ha a légszűrő szétmállot.
A levegőcsavar alatt szokott lenni 0-gyűrű,az megvan-e,ezt pici kampós dróttal szedheted ki,hogy a sűrített levegő ne lője ki.
A karbi szakszerű beállítása is fontos.Főtengely szimmering is lehet,ha a generátor alatt a szimmeringnél látsz kevés olajkifojást,és nem máshonnan szivárog oda,
akkor a szimmeringnél szipkázhat be levegőt.
Aztán a lendkerék mágnese is elgyengűlhet,ezt csak cseredarabbal derűlhet ki.
Ezeket,meg amiket másokis mondtak,végig kell ellenőrizni,de némi tapasztalat kell hozzá.Szeva.
Egy hozzáértő ember is megnézte a hengert ő azt mondta hogy jó. Majd télen széttszedjük megnézzük belülről is hogy milyen. Szokott lenni ilyen vas karistoló hangja. Főtengely szimering kopást mondta apukám hogy az lehet van. Széttszedjük megnézzük hogy el van e dugulva a karbi. Még arra is gondoltam hogy megnézni másik karbival hogy milyen de nem tudok honnan szedni kölcsönbe. A beindulással nincs gond. Hidegen pöcc-röff, melegen meg tologatom, de tolásra egy fél méter se kell. Köszönöm mindenkinek a válaszát!
"Kompresszió 4,5"
Ez kevés!!! Csoda, hogy beindul. A rossz légszürö miatt kikophatott. Ezért alul alig megy, mert nagyok a résveszteségek. Feljebb nincs ideje elszökni a réseken az anyagnak, így ott még így-úgy megy.
Ha van, akkor az alapjárati rendszer fúvókáit nézném meg alaposan, de nem csak benzin oldalit, hanem ami lészürö felöl van a torokban. Ha ott eldugult a szétmálott legszürö miatt, akkor nem jut be levebö ami magával vigye a benzint az úszóházból.
Értem. Köszönöm válaszod. Súbertűvel is játszadoztunk. Azt nem tudom hogy milyen gyújtáseletronika van benne. Szerintem gyári. Üzemanyagot meg úgy keverjük hogy 5 liter benzinhez 1 deci olajat öntünk, ha erre értetted. Azt néztem még hogy nem lehet e hogy a súbertű el lenne kopva de nem tudom.
Ha nem akar visszaesni alapjáratra, az akár a szegény üzemanyagkeverék jele is lehet a középső / alsó tartományban. Szokásos súbertű pozícióval érdemes lehet játszani a főfúvóka helyett.
Igazából konkrétan leírtad hogy minden jó, és mégis rossz, ez így elég matt 😀 🤷♂️ esetleg még más gyújtás elektronikával lehet próbálkozni, azt nem soroltad fel 😀
Sziasztok! Egy 2005-ös Derbi GPR 50-ről lenne szó. D50B1 blokkos. Eddig jó volt a motor majd 1 hete egyszer csak 7 ezres fordulat alatt elkezdtett erőtlen lenni. Full gázzal csak 7.500 felett megy az alatt csak fulladozik. Karbit kitisztítottuk, légszűrőt is cseréltünk mert már el volt porladva. Membránt is cseréltünk mivel gyári volt benne és nem zárt jól. Malossi vl6 került bele de nem lett jobb. 85 ös főfúvóka van benne. Vettünk egy 70 est is de azzal meg már csak 6-7 ezerig forgott ki. Gyári kipufogó van rajta. Airsal 50 es henger. Dellorto 17,5 es karbival. Kompresszió 4,5(piacos merővel úgyhogy nem tudom milyen pontos). NGK BR8ES gyertya. Henger nem igazán kopott. Dugattyú tavaly lett cserélve. Cseréltünk rajta gyűrűt, nem lett jobb attól se. Ha bárki bármilyen tanácsot tudna adni megköszönném.
Sziasztok Szakik! Unokaöcsém vett egy derbi senda 50 r extrem gépet! Tönkre ment a berúgó része. Csak simán lenyomható a berugó kar, de nem forgatja a fogaskereket. Mi a hiba okozója? Előre is köszi!
Üdv mindenkinek
50 es váltós motorokhoz szinte minden van
bontott és új alkatrészek raktárról
kisenduro.5mp.eu
tel:06304906559
helyileg Zirc
Veszprém megye
Sziasztok! Esetleg bont valaki "FENIX-et? Közép sztendert keresek és jobb első indexet 2000 res évjárathoz. Ha esetleg valaki tud valamit írjon. Köszi!
Derbi Senda drd db50b0 blokkos, 9000km-rel. Minden szép és jó, jól megy, jól húz, váltó szépen dolgozik stb. Viszont gázadáskor ketyegő, kopogó hangot hallok a blokkból, alapjáraton nem, csak ha gázt adok. Mintha egy fém csavarhúzóval ütögetném a blokkot, kb. másodpercenként kétszer. Mi okozhatja?