Köszi szépen ezt a lényegre törő választ. Arra a döntésre jutottam, hogy inkább hagyom az egészet így ahogy van, mert általában csak rosszabb lesz ha megbuherálom.
Hát igen, némileg összetetteb a dolog, de ilyen kis seggrakéténál annyira nem számottevő a dolog, hogy a dobot alakítgatod (persze ésszel). Nekem hogy szinte üres az egész, nem a legjobb megoldás. Köszönhetően az előző tulajnak... -.- Darabokra volt vagdalva, meg a paraszt módszeres köracél átütős dolog volt a dobban. Ráadásul a paraszt szerintem elektródával taknyolta össze, már ahol ívet is fogott neki a pálca.
A normálisabb dobcseréről meg annyit, hogy vagy adnak róla műbizonylatot, vagy a beleütött decibel még benne van a tűrésben. Nekem pl a kawán a gyári dob van megnyitva (szintén előző tulaj korporation). De ő legalább eltalálta a bontást és jó hangja lett.
Azért ez az egész dolog nem olyan egyszerű. A dob nem csak a hangért felel. Az egész kipufogórendszer úgy van összelőve, hogy optimális legyen a gáznyomás a henger felé, minden ütemnél. Ehhez a rendszer adott szakaszain adott gázsebességet kell elérni, plusz nem mindegy mikor merre hogyan terjednek a lökéshullámok - ld. rezonátor. Így minden szakasznál fontos, hogy mekkora ellenállást fejt ki a gáz áramlására - a dob is beleszól a játékba. Ezért van az, hogy sokan levágják a gyári dobot, felraknak egy "sportdob"-ot a nagy teljesítmény reményében, aztán csodálkoznak, miért lett rosszabb a gép. Azért, mert jellemzően egy nyitott sportdobnak kisebb az ellenállása, mint egy gyárinak, kisebb lesz a gáznyomás, így pl. a benzin levegő keverék egy része nem a hengerben ég el, mert a kisebb ellenállás miatt kinyomódik, és a kipufogóban robban fel, olyan lökéshullámokat indítva, amiknek nem kellene lenniük - ez a "visszadurrogás" jelensége. Ez hosszabb távon kárt tehet a motorban, és a teljesítményt is rontja nyilván. Érdemes utánaolvasni.
Más kérdés, hogy egy 50-es motornál valószínű nincsenek nagy erőhatások, minimális lesz a teljesítményváltozás és a káros hatások is remélhetőleg... De azért csak úgy találomra felrakni egy másik dobot (és nem az egész rendszert változtatni, összehangolni) nem túl szakszerű.
Én mindenképp azt javasolnám, hogy ha már kísérletezel, vegyél egy másik dobot, és azzal tedd, a gyárit meg rakd el, hogy vissza tudd tenni, ha mégsem jön be a dolog.
A gyapottömésről találtam régebben azt hiszem egy diplomamunkát a műszaki egyetemről, a lényeg, hogy a legtöbbet a gyapot vastagsága számít, hogy milyen nagy a cső köré tekert gyapotréteg átmérője. Értelemszerűen minél nagyobb, annál jobban tompít. Ehhez viszont változtatni kell nyilván a dob átmérőjét is, ha ezzel akarsz játszani. A másik, amit mondtál, a gyapot sűrűsége, itt meg minél sűrűbb, annál jobban tompít, DE! Csak egy bizonyos határig. Ugyanis ha túl sűrűre tömöd, egy ponton túl a lökéshullámok már nem tudnak behatolni a gyapotba, így az már nem tudja ellátni a feladatát, szinte olyan, mintha nem is lenne ott gyapot. Ez a fentebb részletezett ellenálláscsökkenéshez és egyéb nem kívánt hatásokhoz (és valószínű vacak hanghoz) vezet.
Remélem tudtam segíteni, azért még járj utána a témának, neten sokminden megtalálható.
Jó barkácsolást!
Azért még hadd tegyem hozzá, hogy nem bíztatok senkit a gyári rendszer elrontására, a másik meg hogy a dobcsere is engedélyköteles változtatás, elvileg a rendőr elkaphat érte, ha nem gyári dobbal mész, de tapasztalat szerint nem szoktak erre figyelni (még műszaki vizsgán sem nagyobb gépeknél).
Valamennyit fojthat a motoron, de ekkora teljesítménynél nem számottevő szerintem. De azért ne töltsd túl keményre, mert nem hurka ez. A leszerelés meg annyi, hogy a vázhoz rögzítő csavart kicsavarod, a dob hátulján lévő pár csavart kicsavarod és elméletileg le tudod húzni a burkolatot és csak a "síp" marad.
Most olvastam a neten, ha jobb hangot szeretnék a 2 üteműnek, akkor a hangtompítóban a gyapot sűrűségével kell játszani. De ha nagyon megtömöm akkor az fojthat a motoron ? És ha a gyári dobot szeretném megtömni, akkor ami a csőre fogatja fel 3-4 csavar, azt lecsavarom, akkor egyből lejön a hátulja ? Mert másképp nem lehet szétszedni ez a dobot. Lehet, hogy egyszerűbb lenne venni egy másik dobot, és azt megtömni, a gyárit meg elrakni tartaléknak.
Rendben köszi :) Egyébként ha jól tudom, akkor a dob csere, fúrás meg egyéb a motorban kárt nem tesz, mert nem a rendszert piszkálod, hanem csak a dobot ami igazából a hangját szabályozza.
Ha csak úgy random elkezded kifúrkálni, nem biztos hogy jobb hangja lesz csórinak... Én is olyan rendszerrel vettem, ami herélve volt, meg több volt benne a lyuk (nem hegesztették be rendesen, mert hogy az olaj, meg a korom majd tömíti...), mint a szitán. :D 8 órámba telt, mire awi-val körbenyomtam az egészet, meg befoltoztam mindenhol. ?D Ha szerencséd van, akkor pont eltalálod és jó lesz, de ha nem, akkor alakíthatod vissza. Régen a paraszt módszer az volt, hogy a kipuf végén bedugtak egy 8-10-es kihegyezett köracélt és beverték a dob elejéig. De neked inkább ajánlom, hogy vagy vegyél valami "sport"dobot, vagy nézz utána rendesen, hogy mit hogy érdemes alakítani rajta
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy teljesen gyári 50ccm-es Derbim. 5.000km-sincs még benne teljesen, és azon gondolkodtam, hogy a hangját hogyan tudnám kicsit durvábbá tenni úgy, hogy a motorjában hosszú távon se tegyek kárt ? Ha vennék egy másik használt dobot, kibelezem, vagy csupán csak fúrok rá lyukat, akkor gondolom jobb lesz. Valami ötlet? AZ a lényeg, hogy a motor épsége maradjon meg hosszú távon is, ha ez így nem oldható meg, akkor inkább hagyom az egészet
A blokkban csak a színe más. A hátsó központi teleszkóp nem közvetlen a lengőkarra van fogatva, hanem mint a GPR-ké.
Ami be van karikázva olyanon van a bultaco is felfogatva.
Derbisek! segítsetek!
hogy mi a különbség a 2000-es senda és a bultaco között?
gondolom a teleszkópok mások, és azon kívül? a blokkjában a bultacoé milyen módosításai vannak vagyis fojtatlan e? és kérnék bővebb részletet. bár volt 99-es ebs blokkos sendám. De most tervezek egy bultacot csak az nem tudom hogy azok milyenek. mindennapi használatra kéne.
Most frissítettem a képeket. Sajna a sárga közül csak egy van de a tartórésze az el van törve. A két fehérnek nincs baja. Össz-vissz három darab van. ezerért odaadnom mindhármat. Pesten dolgozom. Ha jársz arra akkor oda tudom ott is adni. Vagy esetleg még Cegléden. Ha kell, akkor még a posta szóba jöhet.
A normálisabb dobcseréről meg annyit, hogy vagy adnak róla műbizonylatot, vagy a beleütött decibel még benne van a tűrésben. Nekem pl a kawán a gyári dob van megnyitva (szintén előző tulaj korporation). De ő legalább eltalálta a bontást és jó hangja lett.
Más kérdés, hogy egy 50-es motornál valószínű nincsenek nagy erőhatások, minimális lesz a teljesítményváltozás és a káros hatások is remélhetőleg... De azért csak úgy találomra felrakni egy másik dobot (és nem az egész rendszert változtatni, összehangolni) nem túl szakszerű.
Én mindenképp azt javasolnám, hogy ha már kísérletezel, vegyél egy másik dobot, és azzal tedd, a gyárit meg rakd el, hogy vissza tudd tenni, ha mégsem jön be a dolog.
A gyapottömésről találtam régebben azt hiszem egy diplomamunkát a műszaki egyetemről, a lényeg, hogy a legtöbbet a gyapot vastagsága számít, hogy milyen nagy a cső köré tekert gyapotréteg átmérője. Értelemszerűen minél nagyobb, annál jobban tompít. Ehhez viszont változtatni kell nyilván a dob átmérőjét is, ha ezzel akarsz játszani. A másik, amit mondtál, a gyapot sűrűsége, itt meg minél sűrűbb, annál jobban tompít, DE! Csak egy bizonyos határig. Ugyanis ha túl sűrűre tömöd, egy ponton túl a lökéshullámok már nem tudnak behatolni a gyapotba, így az már nem tudja ellátni a feladatát, szinte olyan, mintha nem is lenne ott gyapot. Ez a fentebb részletezett ellenálláscsökkenéshez és egyéb nem kívánt hatásokhoz (és valószínű vacak hanghoz) vezet.
Remélem tudtam segíteni, azért még járj utána a témának, neten sokminden megtalálható.
Jó barkácsolást!
Azért még hadd tegyem hozzá, hogy nem bíztatok senkit a gyári rendszer elrontására, a másik meg hogy a dobcsere is engedélyköteles változtatás, elvileg a rendőr elkaphat érte, ha nem gyári dobbal mész, de tapasztalat szerint nem szoktak erre figyelni (még műszaki vizsgán sem nagyobb gépeknél).
Ha csak úgy random elkezded kifúrkálni, nem biztos hogy jobb hangja lesz csórinak... Én is olyan rendszerrel vettem, ami herélve volt, meg több volt benne a lyuk (nem hegesztették be rendesen, mert hogy az olaj, meg a korom majd tömíti...), mint a szitán. :D 8 órámba telt, mire awi-val körbenyomtam az egészet, meg befoltoztam mindenhol. ?D Ha szerencséd van, akkor pont eltalálod és jó lesz, de ha nem, akkor alakíthatod vissza. Régen a paraszt módszer az volt, hogy a kipuf végén bedugtak egy 8-10-es kihegyezett köracélt és beverték a dob elejéig. De neked inkább ajánlom, hogy vagy vegyél valami "sport"dobot, vagy nézz utána rendesen, hogy mit hogy érdemes alakítani rajta
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy teljesen gyári 50ccm-es Derbim. 5.000km-sincs még benne teljesen, és azon gondolkodtam, hogy a hangját hogyan tudnám kicsit durvábbá tenni úgy, hogy a motorjában hosszú távon se tegyek kárt ? Ha vennék egy másik használt dobot, kibelezem, vagy csupán csak fúrok rá lyukat, akkor gondolom jobb lesz. Valami ötlet? AZ a lényeg, hogy a motor épsége maradjon meg hosszú távon is, ha ez így nem oldható meg, akkor inkább hagyom az egészet
Cim:Kulik István Mélykút Dózsa György utca 38 6449
előre is köszönőm.
Ami be van karikázva olyanon van a bultaco is felfogatva.
hogy mi a különbség a 2000-es senda és a bultaco között?
gondolom a teleszkópok mások, és azon kívül? a blokkjában a bultacoé milyen módosításai vannak vagyis fojtatlan e? és kérnék bővebb részletet. bár volt 99-es ebs blokkos sendám. De most tervezek egy bultacot csak az nem tudom hogy azok milyenek. mindennapi használatra kéne.
érdekelnének az indexek. De kellenek a sárgák is .Igy mennyi az ár.
Meg érdekelne hogy kapom meg .Előre is köszi.