Kipörgetni rendesen eddig csak úgy sikerült, hogy egy kisebb leejtő volt, vagy üresben. De üresben is hallani a hangján hogy nehezen pörög ki, olyankor is 4-5ezer körül kicsit másabb, olyan "pattogós, darálós" a hangja, aztán feljebb megint normális.
De ha esetleg tudsz adni egy elérhetőséget, akkor egy videót készítek erről, és elküldöm.
Egy kis segítséget kérnék szépen, mert GPR 125-ös vásárlása előtt állok.
A moci motorikusan teljesen megegyezik a Yamaha TZR-el? Csak az alkatrész beszerése miatt lenne érdekes... Illetve, féktárcsák és betétek kb milyen árban/gyakorisággal vannak hozzá?
Modjuk ebben a kategóriában például egy Apriliához elég sok és viszonylag olcsó alkatrész van. A Derbiről ez elmondható?
Érdekes amit kérdezel. A Derbi 50-es blokkjai 6000-7000 fordulattól ad nagyobb nyomatékot. De ezt tapasztaltad. Addig meg mint egy Riga. Az a tapasztalat, hogy nem akar kipörögni sem csak néha? Mi lehet a hiba azt látatlanban sajna nem tudom. Lehet a membrán nem fekszik rajta a membránházon. Ha kiveszed és a fény felé irányítod akkor nem szabad résnek lennie.
Okés, majd írok a fejleményekről! :)
Viszont, mikor elhoztuk a motort, még azt vettük észre, hogy 4-5ezernél nem nagyon akar többet pörögni, csak nagyon-nagyon nehezem. De ha meg eléri kb. a 7ezret, akkor meg megint elkezd húzni rendesen.
Az előző tulaj azzal magyarázta, hogy ez amiatt, mert hátulra kisebb fogaskereket rakot.... Szerintem ez hülyeség.
Olyat kell venned amit írál. A 6mm vastagot nem árúlnak sehol sajnos. A 7mm vastagságot kell egy kicsit megcsiszolnod 6.2-6.5mm közé. Egy finom vasreszelővel le lehet szépen szedni. Ha véletlen fémig reszelted az elsőt akkor azt tedd belüre. A következőnél figyelj, hogy nem reszeld addig és azt meg kívülre teszed. Sok sikert hozzá.
Ha szép olaj szine van akkor nem kell cserélni. Azért van az a kis furat, hogy ha szét megy a szimering, vagy már ereszt akkor ott jelzi, hogy csereérett. A két szimering pedig azért, hogy az olajjal ne keveredjen ha a vízszineringel gáz van. Ez egy nagyon jó találmány a Derbitől. Más motoroknál nem találkozni ezzel a megoldással. Ha szét megy a szimering más motornál akkor olajcsere is a szimeringel és a vizzel. Te megúsztad a két szimering árával és a hűtőfolyadékkal. Remélem mikor visszaraktad a külső szimeringet akkor nem nyomtad teljesen koppig a másikhoz. Akkor elveszti a lényegét a kis furat. Azt a részt szabadon kell hagyni. A fészek 14mm mély. A szimering gyárilag 6mm. marad még 2mm és ez a kis furat átmérője. Vagy is a két szimering között van 2mm légrés.
Na ma reggel szétszedtem, kiszedtem a szimeringeket, és az olajat is ellenőriztem, ami szép tiszta volt. Akkor elvileg azzal nincs is mit tennem, igaz?
Motor egyébként egy Gilera GSM és Derbi EBS050 blokkal van szerelve.
A segítségedet pedig nagyon köszönöm, majd ha elakadok esetleg akkor majd még szólok! :)
A következőt kell tenned. A hengerböl és a hűtőből jön egy-egy vízcső. Ahol összefutnak a vízszivattyúnál, ott van egy imbuszcsavar. Ott lehet leengedni a vizet. A víztartály kupkját tekerd le, hogy szabadon jöhessen a víz. Ha kicserélted a szimeringet, akkor ha sendád van es töltöd vissza a fagyálós vizet új a motorra és döntsd meg amíg nem hallod a vizet lefelé menni. Ugy jön ki a levegő alúlról. Bugyogó hangot hallasz. Ha már nem hallod akkor maár jó. De közben utánna kell tölteni. Azután a kuplungdeknin van egy olajszint mérő csavar. Azt tekerd ki, és ha fehéres szürkés trutyi jön tiszta, vagy fáradt olaj helyett akkor az is csere. Van egy leeresztő a blokk alján es a kuplungdekni alján is. 14-es villáskulcsal nyílik.
Értem, és a vizet hogy a legegyszerűbb leengedni?
(Bocsi a sok kérdést, de eddig csak léghűtéses motorokkal volt dolgom... :))
Az egyébként hogy fehér cucc folyik ki az nem probléma?
Mert előző hozzászólásoknál olvastam, hogy a víz az olajjal keveredhet, és olyankor fehéres folyadék lesz belőle... :S
Azért folyik, mert enged a szimering. Leengeded a vizet a rendsterből. Lecsavarod a vízszivattyút, (három imbuszcsavar) lecsavarod a kis rézanyát a lapátról. Lecsavarod a lapátot a tengelyről. Kiveszed az első szimeringet. Kihalászod a második szimeringet. A szimeringet abban a méretben forgalomban nem kapsz, csak 1mm-el szélesebbet. Nem gond, mert le lehet köszörülni, csiszolni belőle. Elegendő 0.5-0.8mm-t lecsiszolni róla. Vagy veszel komplett vízszivattyú jav. készletet. De az 5000ft körül van. A két szimering meg 600ft. szóval visszateszed a szimeringeket. Jegyezd meg hogy álnak. Egymással ellentétes irányban kell visszarakni. Aztán a lapát visszacsavar az anyával. Fedél vissza, feltölt vizzel és kész. Kicsit macerás kivenni a szimeringet, de ki lehet piszkálni. Kb ha már a 3.-at cseréled egy óra az egész.
Segítségeteket szeretném kérni. Most vettem egy derbi blokkos motort, és a vízpumpánál a kis lyukon, fehéres folyadék kezdett el szivárogni.
Leírná esetleg valaki, hogy mi a teendőm, és hogy oldjam meg lépésről lépésre ezt a hibát?
Előre is köszönöm!
Az idom szettemet szeretném újra festeni. Fessem v fóliázzam ? Melyik az olcsóbb, tartósabb? Ha festés akk ilyen dobozos festék szóróval fújjam ? És kell-e alapozóval átfújnom-e előtte?
De az a baj hogy az ugy megy hogy hátszél + nyilgáz és nagyon pörög és kezd elmenni az ereje... valami tipp nagyobb ereje legyen de ne keljen hozzá nyulnom.. ? :) amugy köszi..
Ki van centirozva a kereked? nekem mikor megvettem és lejtőn lefelé 60-al mentem iszonyat berázott. Kivettem a kereket és vagy 5mm ütés volt az elsőbe. Kicentriroztam és megszűnt a probléma. De alapból van neki remegése. A kezem szokott zsibogni pár km után a Sendán is és a GPR-en is.
Merre laksz?