Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

zsotty@freemail.hu

Merre laksz?
Kipörgetni rendesen eddig csak úgy sikerült, hogy egy kisebb leejtő volt, vagy üresben. De üresben is hallani a hangján hogy nehezen pörög ki, olyankor is 4-5ezer körül kicsit másabb, olyan "pattogós, darálós" a hangja, aztán feljebb megint normális.
De ha esetleg tudsz adni egy elérhetőséget, akkor egy videót készítek erről, és elküldöm.
Üdv!

Egy kis segítséget kérnék szépen, mert GPR 125-ös vásárlása előtt állok.
A moci motorikusan teljesen megegyezik a Yamaha TZR-el? Csak az alkatrész beszerése miatt lenne érdekes... Illetve, féktárcsák és betétek kb milyen árban/gyakorisággal vannak hozzá?

Modjuk ebben a kategóriában például egy Apriliához elég sok és viszonylag olcsó alkatrész van. A Derbiről ez elmondható?


Köszi!
Érdekes amit kérdezel. A Derbi 50-es blokkjai 6000-7000 fordulattól ad nagyobb nyomatékot. De ezt tapasztaltad. Addig meg mint egy Riga. Az a tapasztalat, hogy nem akar kipörögni sem csak néha? Mi lehet a hiba azt látatlanban sajna nem tudom. Lehet a membrán nem fekszik rajta a membránházon. Ha kiveszed és a fény felé irányítod akkor nem szabad résnek lennie.
Okés, majd írok a fejleményekről! :)
Viszont, mikor elhoztuk a motort, még azt vettük észre, hogy 4-5ezernél nem nagyon akar többet pörögni, csak nagyon-nagyon nehezem. De ha meg eléri kb. a 7ezret, akkor meg megint elkezd húzni rendesen.
Az előző tulaj azzal magyarázta, hogy ez amiatt, mert hátulra kisebb fogaskereket rakot.... Szerintem ez hülyeség.
Olyat kell venned amit írál. A 6mm vastagot nem árúlnak sehol sajnos. A 7mm vastagságot kell egy kicsit megcsiszolnod 6.2-6.5mm közé. Egy finom vasreszelővel le lehet szépen szedni. Ha véletlen fémig reszelted az elsőt akkor azt tedd belüre. A következőnél figyelj, hogy nem reszeld addig és azt meg kívülre teszed. Sok sikert hozzá.
Még egyenlőre nem raktam össze, mert szimeringet kell vennem, amiket meg kiszedtem belőle azok 10x24x7 méretűek.
Akkor most pontosan mekkora kell?
Ha szép olaj szine van akkor nem kell cserélni. Azért van az a kis furat, hogy ha szét megy a szimering, vagy már ereszt akkor ott jelzi, hogy csereérett. A két szimering pedig azért, hogy az olajjal ne keveredjen ha a vízszineringel gáz van. Ez egy nagyon jó találmány a Derbitől. Más motoroknál nem találkozni ezzel a megoldással. Ha szét megy a szimering más motornál akkor olajcsere is a szimeringel és a vizzel. Te megúsztad a két szimering árával és a hűtőfolyadékkal. Remélem mikor visszaraktad a külső szimeringet akkor nem nyomtad teljesen koppig a másikhoz. Akkor elveszti a lényegét a kis furat. Azt a részt szabadon kell hagyni. A fészek 14mm mély. A szimering gyárilag 6mm. marad még 2mm és ez a kis furat átmérője. Vagy is a két szimering között van 2mm légrés.
Na ma reggel szétszedtem, kiszedtem a szimeringeket, és az olajat is ellenőriztem, ami szép tiszta volt. Akkor elvileg azzal nincs is mit tennem, igaz?
Motor egyébként egy Gilera GSM és Derbi EBS050 blokkal van szerelve.
A segítségedet pedig nagyon köszönöm, majd ha elakadok esetleg akkor majd még szólok! :)
A következőt kell tenned. A hengerböl és a hűtőből jön egy-egy vízcső. Ahol összefutnak a vízszivattyúnál, ott van egy imbuszcsavar. Ott lehet leengedni a vizet. A víztartály kupkját tekerd le, hogy szabadon jöhessen a víz. Ha kicserélted a szimeringet, akkor ha sendád van es töltöd vissza a fagyálós vizet új a motorra és döntsd meg amíg nem hallod a vizet lefelé menni. Ugy jön ki a levegő alúlról. Bugyogó hangot hallasz. Ha már nem hallod akkor maár jó. De közben utánna kell tölteni. Azután a kuplungdeknin van egy olajszint mérő csavar. Azt tekerd ki, és ha fehéres szürkés trutyi jön tiszta, vagy fáradt olaj helyett akkor az is csere. Van egy leeresztő a blokk alján es a kuplungdekni alján is. 14-es villáskulcsal nyílik.
Értem, és a vizet hogy a legegyszerűbb leengedni?
(Bocsi a sok kérdést, de eddig csak léghűtéses motorokkal volt dolgom... :))
Az egyébként hogy fehér cucc folyik ki az nem probléma?
Mert előző hozzászólásoknál olvastam, hogy a víz az olajjal keveredhet, és olyankor fehéres folyadék lesz belőle... :S
Szia!

Azért folyik, mert enged a szimering. Leengeded a vizet a rendsterből. Lecsavarod a vízszivattyút, (három imbuszcsavar) lecsavarod a kis rézanyát a lapátról. Lecsavarod a lapátot a tengelyről. Kiveszed az első szimeringet. Kihalászod a második szimeringet. A szimeringet abban a méretben forgalomban nem kapsz, csak 1mm-el szélesebbet. Nem gond, mert le lehet köszörülni, csiszolni belőle. Elegendő 0.5-0.8mm-t lecsiszolni róla. Vagy veszel komplett vízszivattyú jav. készletet. De az 5000ft körül van. A két szimering meg 600ft. szóval visszateszed a szimeringeket. Jegyezd meg hogy álnak. Egymással ellentétes irányban kell visszarakni. Aztán a lapát visszacsavar az anyával. Fedél vissza, feltölt vizzel és kész. Kicsit macerás kivenni a szimeringet, de ki lehet piszkálni. Kb ha már a 3.-at cseréled egy óra az egész.
És honnan van? GPR-hez nincs?
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Most vettem egy derbi blokkos motort, és a vízpumpánál a kis lyukon, fehéres folyadék kezdett el szivárogni.
Leírná esetleg valaki, hogy mi a teendőm, és hogy oldjam meg lépésről lépésre ezt a hibát?
Előre is köszönöm!
Perszemegcsiszolod,, lealapozod (rendesen) és 2x-3x átfujod
Az idom szettemet szeretném újra festeni. Fessem v fóliázzam ? Melyik az olcsóbb, tartósabb? Ha festés akk ilyen dobozos festék szóróval fújjam ? És kell-e alapozóval átfújnom-e előtte?
Valaki küldene képet egy fojtott és fojtatlan hengerről?
Ducati belsőjeladós gyujtást keresek reális áron..

Írj: https://www.facebook.com/toth....
Igen a 70ccm airsalhoz vettem.
Egy erositett Motoforce Evolution Racing 19500Ft volt.Nem tudtam ott hagyni.Ennyi penzert ajandek volt.
Szia!

A főtengely mennyi volt, és ez erősített? 70-es hengerhez vetted?
Ezek meg beepitesre varnak.
Senda Xtreme gepemen elol 12 hatul 58-as vegattetel volt max 80km/h birt.Fordulatszamom koso muszerrel 9500-11000 volt.
Csereltem 14 es 53 ra 90km/h fordulat 8500-9000.
Igy mar egesz jol megy, vegre :)
De az a baj hogy az ugy megy hogy hátszél + nyilgáz és nagyon pörög és kezd elmenni az ereje... valami tipp nagyobb ereje legyen de ne keljen hozzá nyulnom.. ? :) amugy köszi..
Ki van centirozva a kereked? nekem mikor megvettem és lejtőn lefelé 60-al mentem iszonyat berázott. Kivettem a kereket és vagy 5mm ütés volt az elsőbe. Kicentriroztam és megszűnt a probléma. De alapból van neki remegése. A kezem szokott zsibogni pár km után a Sendán is és a GPR-en is.
Szia!

NGK B10ES vagy NGKB9ES. Valószínű azért jött le a korom mert mikor nem indult, de benya ment bele és az lemosta a kormot.