Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

már nincs de még lesz,érdemes várni :)
A Facebook-on keress rá a Master tuningra ott eléred.
Halii.. Valamit tudnátok irni hogyan lehet egy picit felturbozni 2001 es derbit? esetleg mit lehet rajta állitani hogy jobban mennyen?
Sziasztok
Mondanátok olyan oldalakat ahol tudok alul vezetett kiput venni derbi sendára(master-tuning.mindenkilapja.hu ezt kivéve mivel innen rendelni nem lehet),vagy ha van valakinek JÓ állapotban eladó az írjon
A mopedrally szuper ötlet, sok sikert hozzá! Én is néztem, de már sajna csak miután kijöttünk, egyébként indultam volna rajta. Tipikusan az a dolog, ami minimális költségű, az embernek nem kell gondolkodnia, hogy elveheti-e a pénzt a családjától a hobbijára, és egyébként meg nagyon jó szórakozás.

Rendszám esélytelen, kb. 1 év alatt körbejártam az összes magyar, belga és egyéb nemzetközi EU-s hatóságot az ügyben. Próbálom röviden leírni: akkor lehetne kérdés nélkül forgalomba helyezni, ha előtte más EU államból már lenne forgalmija. Mivel Mo.-n ilyen nincs, az egykori osztrák felderíthetetlen, ezért csak úgy lehetne újonnan levizsgáztatni és forgalmiztatni, ha a gyár kiadna hozzá egy EU-s tanusítványt (hogy megfelel az EU követelményeknek) - megkérdeztem a Derbi gyárnál, de csak 2003 vagy fiatalabb modellekhez adnak ki ilyen tanusítványt, 98-ashoz nem. Veterán motorokhoz nem kell ilyen, de ahhoz meg túl fiatal (de a rendes forgalmihoz meg túl öreg, szuper). Még egyedi forgalomba helyezéssel lehetne esetleg, mint egy épített motort, de ahhoz meg nekem kell igazolni az összes alkatrész származását és megfelelőségét az EU előírásoknak - reménytelen.

Még eszembe jutott, hogy megpróbálom Magyarországon forgalmiztatni, mert hallottam már ilyet, hogy valaki rendszámozta az 50-es Simsont, hogy vihessen 2 személyt is, de ez már tényleg nagy macera lenne, hurcolni a motort országok közt, csomó szabit kivenni csak erre, plusz ha valamiért nem megy át a vizsgán...

Arra is gondoltam, hogy esetleg becserélem újabbra, de hát ki akarna egy új Sendát egy régire cserélni, meg amúgy sem szívesen válnék meg tőle, tetszik is, szeretem, meg megbízható kis igásló, ez a telófolyás az első komolyabb baja, de így is megy, motorikusan mindig kifogástalan. Ráadásul akkor is haza kéne vinnem, mert itt Belgiumban vagy más EU országban nem tudom papírok nélkül eladni/elcserélni.

Szóval már beletörődtem, maradok így, magyar biztosítás van rajta, ami külföldön is érvényes, tehát nem érhet baj, baleset esetén is fedezve vagyok teljesen szabályosan; igazából a rendőr sem szúr ki, mert rendszámot itt sem kell hordani, csak van egy forgalmi szerű papír, ha véletlen igazoltatnának és kérnék, akkor megmondom, hogy most hoztam be Magyarországról, és még nem volt időm megcsináltatni. Elvileg van vagy 6 hónap türelmi idő a behozott járművek papírjainak intézésére, addig használhatók az eredeti papírokkal/rendszámmal (ha van), és amióta nincsenek határok, senki nem mondja meg, hogy nem tegnap ugrottam át a motorral Magyarországról. Ismerősünk is van itt aki ugyanígy évek óta kint él, de még mindig magyar rendszámos a kocsija, mert úgyse bizonyítja be senki, hogy 6 hónapnál régebben hozta be az országba.

Szóval, én próbáltam türvényes lenni, de nem hagyják... De már nem is zavar.
Szia Valaki akinek van Drd-je tudna nekem képet küldeni a himba rendszerről ?
Szia érdekelne, hogy meg vannak még az indexek?
Pedig leugorhatnál vele Ceglédbercelre!

Igen a telóhoz adtam a két szimeringet. Keresd meg de tüstént!
Ha szétszedted légyszi írd már le a méretét mert már elfelejtettem.
Vettem most nem rég még egy Sendat és lehet egyszer lesz rá szükségem nekem is. Megyek a Mopedrallyra. Pest -Szeged távolság 50ccm-es motorokkal terepen. Állítólag nagy buli. Csak pünkösd szombatján van de lehet idén lesz ősszel is. Sikerült rendszámot tetetni rá? Vagy az esélytelen? Hogy szuperál a motor?
Meg mindenki másnak is köszönöm aki segített!
Igen, az, és aránylag ritkán teszem meg vele a Pest - Liege távot... De azért köszönöm a felajánlást!
Azta, isten vagy, a szervizesek tanulhatnának tőled! Már mentem is le az informácót, el ne vesszen. Nagyon szépen köszönöm! Pont erre volt szükségem.

Egyébként eszembe jutott, hogy anno még szimmeringet is kaptam tőled, de már nem tudom hogy mihez, ha eszembe jut, hogy hova rarktam, akkor lemérem, hogy az való-e a villába, és akkor akár kezdődhet is a menet!

Van egyébként egy angol szabványos imbuszkulcs készletem, nem nagyon használtam, mert mindenhova pont kicsivel volt kisebb, mint kellett volna... Nem gondoltam, hogy egyszer még jól fog jönni... :)

Nagyon köszönöm még egyszer!
Ja ez az én Sendam volt. Az meg Belgiumban? Akkor nem tudom szétszedni.
Ja azt elfelejtettem, hogy amikor teszed vissza a rugós felöli imbuszcsavart akkor kell egy hosszú csavar is mert a cső beesik a teleszkóp szárba és azzal kell kihúznod a rugó belsején. Aztán lenyomod a rugór , akkor már fogóval megfogod a csövet hosszú csavar ki az eredeti be és meghúz egy kicsit. A rugó úgy is feszíti a csavart illetve csak fel le jár. ettől nem csavarodik ki.
Szia!

Ha fordított SHOVA telód van akkor a teendő a következő.
Felbakolod a motort középen. Kiveszed a kereket. Megjegyezni a tengelyre való visszaszerelési sorrendet mert két külömböző távtartó van rajta! Ha kinn a kerék akkor a felső kormánykifli telószorító csavart kilazítod. A telón levő fekete kupakot csavarhúzóval leveszed, ha rajta van. Látsz egy imbusz nyílást. Oda sajna köszörülni kell egy imbuszkulcsot mert nem magyar szabványos. Majdnem belemegy a szabvány egy kicsi híján. Ha meg van az imbuszkulcs akkor kicsit meglazítod mindkettőőt hogy elforogjon. Ekkor még az alsó kormánykiflinél nincs kiengedve a csavar. Ezeket cvsak akkor ha egy kicsit megmozdultak a teleszkóp csavarjai.
Ha megklazítottad akkor szépen kihúzod a kormánykifliből a teleszkópokat.
fogod az egyiket és kicsavarod a csavart a teló végéből. Egy O gyűrű miatt kell az elején megindítani mert rég lehetett kicsavarva és egy kicsit beevődik. Csavarod ki a csavart. Kicsit nehézkes az O gyűrű miatt, de kijön.
Foksz egy edényt és az olajat beletöltöd ami a szárban maradt. Kicsit fura szaga van de nem kell szagolgatni.
Mondjuk azt a szárat vetted ki amiben a rugó is van. Kell egy patent fogó, és egy imbusz kulcs. A rugót az imbuszcsavar alatti alátéttel lenyomod kézzel. Van egy cső középen a rugó alatt. Azt a csövet kell úgy megfogni a patent fogóval, hogy ne nxyomd össze de fogja is meg. Ha megvan akkor az imbusz csavart kicsavarod. Ezután szét jun a teleszkóp, és szabaddá válik a porvédő és a szimering. A másik telóban nincs rugó ott csak simán ráfogsz a csőre, vagy egy erősebb szárral megfogod a csőben keresztűl futó lyukban. Azt is kicsavarod és szabad a szimering. A porvédőt leveszed. Az alatt lesz egy kerek rugó ami mint egy zégergyűrű tartja fent a szimeringet a helyén. Azt kiveszed és ki lehet venni a szimeringet is utánna. Aztán ugyan ez csak visszafelé.
Nem sokból tart csak amíg elolvasod már szét is szedted.
A szimeringet egy akkora átmérőjű ezközzel tedd vissza ami egy kicsivel kisebb átmérőjű mint maga a szimering külső átmérője.
Mondanám, hogy kicserélem de nem tudom merre laksz és jársz e Pesten.
Tolómérő a barátod...
igazad van félig meddig hogy nemlesz tapasztalatod de akkor ne egy ilyen teleszkóppal kezd a tanulást hanem az alapoknál...segíts haverodnak szimszont szerelni stb....... elhiszem h vannak buta szerelők... pl egyszer nekem is egy gyujtáshibás motoromat szerelték..készre....59.000 ft ért.... és ugyanaz maradt a hibája..... mikor beakartam indíttani..már nemtudtam a szervizben fulladozott.... de rájukhagytam h biztos jó...
hazajöttem elakartam menni motorozni és fél óra rugdolás után tűzó napon feladtam és visszatoltam a garázsba..... felhívtam őket h nemjó a moci és ugyanaz a baja..... aztmondták h nemtudják mi van vele bontsam el a motort! és ezt egy hivatalos márkaszervizben győrben.... apriliában.... KURVASZARUL ÉS MEGALÁZVA éreztem magamat.... soha többet nemmentem hozzájuk motort vinni... akkor azt tudom javasolni hogy szerezz valami műszaki leírást h mit hogyasn kell csinálni stb..mert el lehet ám rontani..... apró hibákból is nagy gond lehet.... megfelelő légrést hagyni a telóban lehetőleg gyári mértéket.... és nem vaskalapáccsal beverni a szimeringet hanem szépen valami sík puhább műanyaggal..gumiblokkal vagy gumikalapáccsal mert ha megsérül a teló akkor megint gondban vagy....de amugy díjazom a hozzáállásodat de keress rá netem googléba ilyesmi címszavakra szerintem hogy pl: teleszkóp szerelés-javíttás-szervizelés.... sok sikert.
Smice Az a gyerekpaplan azért van mert k*rva meleg van csoro sprinterbe és valahogyan lekell hütteni
Erre gondoltam én is, de most mivel a másik motorom szervízben van, a Sendával járok be minden nap - ergo ha szétszedném most a teleszkópot, akkor nem tudnék munkába járni. Jövő héten remélem már visszakapom a másik motort, és akkor lesz időm foglalkozni a Senda telókkal - de addigra meg már szeretném beszerezni az alkatrészeket, hogy csak a javítással kelljen foglalkozni, és minél gyorsabban össze lehessen rakni - azért az én időm sem végtelen sajna. :)

Ezért gondoltam érdeklődöm itt a fórumon, valaki csak szedett már szét ilyen teleszkópot...?
Sziasztok!

Segítenétek abban, hogy akinek már az újabb Sendaja van és kétlámpás fejidomja és annak a beállítócsavar és rugó fényképe kellene, hogy hogyan is lehet azzal állítani a lámpa dőlésszögét. Sajna azok nekem nincsenek az idomban és állítani illetve nem tudom mit kell hozzá gyártani és beszerezni, hogy működjön.
A méretekben nem tudok segíteni, mert nekem nem fordított telős. De a legbiztosabb ha kiszeded és magáról a szimeringről olvasod le a méreteit. Igaz, így lehet 1-2 nappal hosszabbodik a műsor. :D
Köszönöm! Értettem, sóderbánya nem lesz, igyekszem jó munkát végezni, magamnak csinálom. :) Telókeménységben nekem megfelelt a gyári, olyanra szeretném visszaállítani. Az olajmennyiséget tudom, a szimmeringméret jó amit írtam? Az italmondo honlapján 32x43x10.5-t írtak a 2000 előtti Senda R-hez, de máshol (motoroázis.hu katalógusa) meg pl. 36x48x11-et, igaz 2003-as modellre, de elvileg ugyanaz a Showa teleszkóp van benne. Valaki tudja a pontos méretet? 98-as Senda R.
Jó az a kék szín, de a mintás gyerekpaplan valahogy nem illik a stílusához.

Hali!
Nem egy nagy dolog szétszedni a telókat, meg összerakni sem. Csak ha lehet akkor tényleg igyekezz normálisan kitakarítani, bár ezeknél a kisebb telóknál némi por alap felszereltség. :D De azért sóderbányát ne lehessen nyitni belőle. A szimeringet szerintem olcsóbban be tudod szerezni valamelyik csapágyboltban. Olajból meg annyit tölts bele, amilyenre a teló keménységét szeretnéd, de a gyári mennyiségtől túl sokkal ne térj el :)
késszvan milyen lett? :)
Köszönöm a segítséget!

Amúgy ha nem szedem szét akkor sose lesz tapasztalatom, egyszer el kell kezdeni. :)
A szerelőket meg inkább kihagynám, mióta ide költöztünk, csak rossz tapasztalatom volt velük, pedig már nem egynél próbálkoztam, és mind magasan képzett szakember volt elvileg. Pl. kicseréltettem az indexet, aminek során valahogy kiégették a biztosítékot, nézem, mondom elment az egész világítás, ez így nem OK; azt mondja az én hibám, mert csak azt kértem, hogy cserélje ki az indexet, azt nem mondtam, hogy utána ellenőrizze is le a működését. (!) De természetesen ha ott hagyom még egy hétre akkor foglalkozik vele és megcsinálja, természetesen nem ingyen, hanem a rendes óradíjért.

És ez nem a sarki Józsi bácsi volt, hanem a méregdrága márkaszervíz, ahol az óradíj aranyárban van. De még sorolhatnám.

Szóval ilyen sz.r munkát én is tudok végezni, talán még jobbat is, csak sokkal kevesebb pénzből. És legalább tudni fogom, hogy jól megcsináltam, nem spóroltam ki semmit. És kivételesen most még időm is van ezzel foglalkozni. :)