Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha a motorblokk ráz és a kiegyenlítőtengely jelen van,akkor lehet excenrikus,vagy elgörbült,elfordult főtengely.Nem megfelelő dugattyú,rosszul beállított préstáv.Esetleg kiegyensúlyozatlan vagy rosszul lamellázott kuplung.(Ha blokk szét volt húzva és használtatok kalapácsot,akkor főtengő)
Ha az egész motor menet közben ráz akkor hajtás felől ovális lánckerék,rossz lánc,elgörbült keréktengely vagy rossz abroncs.
Sziasztok! Derbi Rabasa krossz motor szereléséhez kérnék segítséget. A motor kb. 97 körüli lehet.Ha valakinek van kapcsolási rajza vagy valami hasonló az légyszi szóljon.Elsősorban a gyújtás érdekelne.A moci jeladós nem megszakítós (állítólag ebből volt még megszakítós is bár nem ismerem a típust). A problémám a következő a mocinak megvan az alaplapja a tekercsek és a jeladó.A vezetékeket nem tudom melyik-melyik mert az összes tekercs egybe van öntve valami műanyag gyantaszerű cuccba jön 6 vezeték ebből 4 1 stekkerbe végződik aminek nincs ellendarabja (gondolom ott kéne lenni a cdi,cpi esetleg a tirisztor jeladónak ami viszont nincs meg) a maradék kettő pedig állítólag a trafóba megy.A moci eléggé hiányos ezért kérnélek titeket ha valaki tud leírást (saját is jó) vagy bármi infót légyszi szóljon köszi!
Sziasztok!

Mitől rázhat (remeg) a motor?
Az egész motor remeg, minél nagyobb a fordulat annál jobban.
A balance tengely fogaskerekek jelölése helyes állásban van.
Üdv emberek!
Van egy felesleges vadonatúj hátsó lánckerekem Senda 125-re. Írj rám, és egy picivel a bolti ár alatt megegyezünk.
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem
nem AM6 hanem az új fajta Derbi blokk a jobb oldali :D
a bal meg a régi :D
Azt kifelejtettem,hogy gondozásmentes aksi azaz nincs benne sav ami kifolyhatna a zselé miatt.Viszont tegnap ugrajtottam egy kibaszott nagyot véletlenül a motorral.(Kisgyerekek meghosszabbítottak egy "ugratót" én meg nem vettem észre.Jártam már úgy,hogy egykerekeztem és szétcsúszott egy csatlakozó,de akkor elment a világításom cakk-pakk.Lehet,hogy csupán most is ez van?A fejidom alatti vezetékköteget nem bontottam meg.Szerintem az aksi nem lehet rossz,mert akkor hamarabb kiderült volna ez.Az viszont tény,hogy nincs utántöltve,valahogyan nem töltötte amíg motoroztam.
A multiméterem elégett a vasaló kimérésekor,viszont van egy próbalámpám,valahogy meg kellene oldani hogy kilámpázzam,de nem tudom hol kezdjem. :D
A következő kérdésem az lenne,hogy nem tudom nektek hogy van ez.De nekem ha egyet fordítok a gyújtáskapcsolón akkor csak a duda,az index és a féklámpa működik,persze visszajelzők is.De tompított illetve helyzetjelző nem,ez eddig is így volt nálam.És aksi nélkül is indult a motor,és ha benne volt az aksi,jól világított,nem volt összefüggésbe a gázzal,fordulattal a világítás.
Most olyan problémába ütköztem,hogy 3hete beletett ,feltöltött új akksi van a motorban.És vagy az a szar,vagy valami nem tölt utána,mert tegnapról mára (éjjel a gyújtás mindig le van kapcsolva) olyat csinált,hogy le van merülve,ahogy húzom a gázt úgy erősödik a fény,amúgy halványan pislákol,duda csak nyekereg és az index szinte láthatatlan.(Amikor indexelek minden villog a visszajelzők közül.)
Ezen van valahol a motor külsején egy generátor ami visszatölt?Ez hol van hogy néz ki és hogy lehet ezt kimérni?
Illetve találtam egy lófaszt a motoron amit eddig észre sem vettem.4szál vezeték megy bele,akkora mint egy gyufásdoboz fele és lapos,ez nekem gyors kötözővel van odarakva a levegőszűrő beömlőjéhez az ülés alatt,ez mi a faszom lenne?Esetleg biztosítékok lennének benne?Az aksi töltőt nem nagyon akarom elkérni a szomszédtól,de ha feltöltöm és leszívja újra,meg a régit is feltöltöm kipróbálom,leszívja,akkor a motorban van valahol a bibi.
Köszi,hogyha végigolvastad,ha volt már hasonló problémád megoszthatnád a megfejtést. :D
Köszi a segítséget,úgy tűnik sikerült hozzávetőlegesen jól beállítani,csak nagyon fostam,hogy szegény keveréket csinálok és elcsöppen a gyertyám.Full újra lett építve a motor,de azelőtt jól be volt állítva a karbi.Szétszedni nem akartam.A vidiben a lényeg az volt,hogy meleg motornál nyélgázon üresben olyan volt a hangja mintha tiltana lefelé.Jól gondoltam,mert a gyertyát kiszedve úszott a benzinben.A fogyasztás kissé megemelkedett a "régihez" képest,de ezt betudom a lánckeréknek,hogy nagyobb lett előre vásárolva.Szétszedni azért nem akartam a karbit,nem is szedtem szét,így a súberen nem tudom hol van a lemez.Az alapjárati csavarom 3/4 tekerésre volt kitekerve.Az ü.a.-levegő pedig 2 tekerésre volt kint.Kitekertem 2re mind2-t,aztán még egy negyedet avagy felet az alapjáraton befelé,mert már igaz,hogy jó volt,nem 3000,de néha lefulladt a motor hirtelen 0ra való fékezéskor.Az ü.a.-lev. csavart pedig ki-ki tekergettem a gyertyát nézegetve motorozgatás után.Amíg szép barna nem lett.Most hasít 100al és nem adja a "tiltás" hangot.Kerékre is áll,van benne erő.
Viszont szembetaláltam magamat egy másik problémával mai nap folyamán.Köszönöm szépen!
A vidi linkje sajnos nem jó.Ha egyszerre több dolog van változtatva a mocin akkor nagyon nehéz kideríteni mi a hiba.A jól beállított motornál az a jó ha hidegen csak szivatóval indul.Ha fua hangja van lehet rossz összeszerelés (rossz derékszögelés vagy nincs kimérve a préstáv).Helyes karburálást csak gyertyaképpel lehet meghatározni és erre rá kell szánni az időt.Karbi beállításnál először tisztítás,levegőszűrőt is.Majd a főfuvóka méretének meghatározása: legnagyobbról indulva mindig nyélgáz min.2km után gyertyakép amíg őzbarna nem lesz.Ezután részterhelés a tűhelyzet meghatározásához.Majd az alapjárati levegőcsavar beállírása: 2000-2200ford/perc-re az alapjáratot megemelni.Ezután levegőcsavart teljesen betekerni ekkor a motornak le kell fulladni.Ezután felet kitekerni,motort indítani.Levegőcsavart lassan kifelé tekeve megkeresni azt a pontot amikor a motor legjobban pörög.Ezután alapjáratot beállítani. Ilyenkor a fordulatszámnak ugyanolyan gyorsan vissza kell esni alapjáratra mint amilyen gyorsan felpörög gázadásra. Ha ettől eltérő karburálást csinálsz az csak találgatás és nem szakszerű.Legelőször a motor mechanikusan legyen rendben,utána lehet állítgatni.
Olajcső
Sziasztok,
Lenne egy dellorto karbim és mivel nem nagyon értek még ezekhez érdeklődnek ,hogy a képen látható cső mi is lenne?Túlfolyó?
Sziasztok karburátor beállítással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
A motorra felkerült egy 1 gyűrűs 70es szett és új membrán (a régi nem zárt rendesen) full újáépítés volt,viszont az amúgy jó karbihoz nem lett nyúlva.Annyi még,hogy előre 1el nagyobb lánckerék került.Talán emiatt eszik többet,de ez most nem is lényeges.Még egy tudnivaló anno több olajat adtunk neki,minden kabátom tiszta olaj lett,emiatt most visszavettünk belőle.(Már nem fröcsköli az olajat).
Szóval a problémám az lenne,hogy bár gyertyát nem vettem ki,de a hangjából és a fogyasztásból ítélve csak is az lehet,hogy kevés levegőt kap.
Én nem tudom,hogyan kell beállítani a karbit helyesen,sőt azt sem,hogy melyik a levegő-ü.a.csavar és melyik az alapjárati csavar.
Aki csinálta arra inkább nem várok,ha segít valaki a beállítás elméleti részében.

Tünetek:
-Az alapjárat alapból magas,de nem mindig,olyan 90%ban,ekkor ha ráhúzom egy pillanatra a szívatót akkor lejjebb esik az alapjárat,hidegen pöccre indul,egyszer volt,hogy csak szívatóval indult.
-Fura hangja van.
-Régen 2.ban kerekeztem vele,érthető,hogy a lánckerék miatt már 2.ban nem fog kerekezni,de most 1.ben sem nagyon akarja elkapni az erő.
-Motorozás közben (azaz melegen) csináltam egy 1 perces vidit azt megpróbálom feltenni,azon hallani,hogy üresben odahúzom neki picit csőgázra és olyan a hangja a motornak,mintha tiltás lenne benne.Erről következtetek legjobban arra ,hogy kevés a levegő.
A karbim 21es 80akárhanyas főfúvókával,de ezelőtt nagyon oké volt mind fogyasztásra mind teljesítményre.
Annyi van még,hogy a régi gyertyát kicseréltük egy tök új,belevaló gyertyára.
Köszi a segítséget!
Itt a vidi elméletileg:

Vagy itt

https://www.facebook.com/photo...
Helló! Az eggyik derbi blokk a másik pedig AM6 nem ugyan olyan.
Amúgy ez a kiegyenlítőtartály érdekes téma.Nekem a kiegyenlítőt. csatlakozó csöve olyan 4 centivel lejjebb van,mint a hűtő csöve.
Köztudott,hogy ahogy melegszik a hűtődben a víz úgy tágul azaz átfolyik a kiegyenlítőbe,s ez a hiányosság visszacsordogál egy idő után a hűtőbe a kiegyenlítőből elvileg.De mivel "sokkal" lejjebb van a kiegyenlítő csatlakozója ezért én kételkedek ebben,hogy visszaterelődik a hűtőbe a víz.
Okvetlen legyen max és min között legalább fagyálló és ioncserélt víz keverékével,addig el se indítsátok!
Igen van alapjárat.
Segítségeteket szeretném kérni. Szerintetek hogyan kivitelezhető az olyan henger aminek oldalt is van a vízhűtésnek kivezető v bevezető nyílása. Valahogy úgy kéne rákötni mint az első képen. De az x-racen lejjebb van a vízpumpa
Miután elindult van alapjárat?
Talán karbi? :O gyertya? :O vidd el szerelőhöz az megmondja a frankót.
Sziasztok
Valakinek van valami ötlete ,hogy miért nem indul illetve ha be is indul elég nehezen a motorom ha Rugóm?Tolásra szinte egyből beindul de rúgásról k**va nehezen.
Üdv! Talán már említettem, hogy a kiegyenlítő tartály egyik csatlakozása le van zárva! Azt gondolom nem jó ez így, mert a keringés nem tud kialakulni! Írjátok meg légyszi, hová kell csatlakoztatni a kiegyenlítő csöveit! Köszi!
Igen, a vízpumpa kenésével tisztában voltam. Köszi!
Fagyálló és ioncserélt víz keveréke kell -35C fokosra beállítva.Nemcsak korróziógátló hatása van,és nem fagy meg,de a hőleadó képessége is sokkal jobb a sima víznél. Ezenkívül keni a vízpumpát.
Kakaó, túl drága ahhoz, hogy telenyomjam vele a gépet Maradok a desztillált víz és fagyálló keverékénél
Jó gyorsan gondoltad!
Ez másodlagos. De nem tényleg pont a lényeg maradt ki.

Március 15-én mikor volt ez a havazás megpróbáltam szegénnyel elindulni. El is tudtam indulni de a 90 km/h-s szembe szél és az ónos eső kibabrált vele. Mire nagy nehezen vissza tudtam vele jönni, jégcsapok lógtak róla jobbról-balról. Nem is tudom hogy gondoltam