A régebbi Sendán mikor feltöltöttem az üres rendszert akkor egy kicsit meg kellett döntenem és ki jön a levegő alulról. Vagy egy másik lehetőség a vízszivattyúnál van egy kis imbusz kulcs és azt kinyitod és kimegy ott a levegő.
Nem vagyok benne biztos, hogy a kiegyenlítőtartályon keresztül fel lehet tölteni, mert mint kiderült szinte semmi folyadék nincs benne, ezért kellene a tanács, hogy ez esetben mi a teendő! Úgy gondolom, hogy a felül levő csatlakozásokon (van 3 db) keresztül amennyit bevesz feltöltöm mindet,s talán utána járatva a motort lehet pótolni a kiegyenlítőtartályon keresztül!
Ami abban a tartályban van azt keringeti az egész rendszerben, Ha kakaó van abban a tartályban akkor kakaó van a hűtőben is és a henger körül is.
A tiedben azért van fagyállóval kevert desztillált víz (általában mindenkinek) mert így nem keletkezik semmiféle lerakódás a hűtő belsejében. Ha csapvíz lenne benne akkor elvízkövesedne a hűtő és beszarna. Na
Ha jól hámoztam ki a kérdéseteket és a hűtővíz betöltőnyílását keresitek akkor azt a motoron ülve, bal oldalt, a teleszkópvilla mögött, az idom alatt találjátok :D
Valakinek van a Derbién Vee Rubber márkájú gumija ? Ez gyári gumi. Ha valakinek van, írna valami véleményt? Mert nem igen találtam róla semmit, és nekem is ez van fent, bár én csak pozitív szavakkal tudom illetni. Nagyon jól tapad, lágy gumi, hamar bemelegszik, és jól dönthető is.
Egyik nap én is erre lettem figyelmes, hogy a hűtőn nincs betöltőnyílás. Pedig régebbi modelleken ott van fent egy kis kupak. Ezt szerintem meghagyhatták volna.
Üdv! A fogaskerék áttétel kivesézve ! Úgy néz ki megmarad a Gilera,amin még van mit csinálni! Lehet hogy egyszerű de nem tudom hogy kell hűtővízzel feltölteni, ez ügyben kérem a segítségeteket!Azért vagyok gondban, mert hűtőn nincs betöltőnyílás, a kiegyenlítőtartályon két csatlakozás van, de egyik le van dugózva!
Változott akkor a gyári áttétel? Mert a mostani az első 11-es a hátsó pedig 53-as a gyári. Én úgy szeretek motorozni, hogy a motornak is jó legyen. Sosem voltam az a motornyüstölő ember. Nem mondom azt, hogy salakon nem rúgatom meg a seggét, de nem szoktam nagyon kínozni. És valóban, 14/53-al élvezetes motorozni. Széles utat!
A lánckerékre reagálva, pont fordítva van a leírtak alapján. Mondjuk eredetileg 53/12 az áttétel. Ha hátra kisebbet teszel akkor ugyan ahhoz a a sebességhez többet kell pörögni a motornak, hogy elérd. Így a gyári értékhez erősebb, de végsebességre lassabb. Ha nagyobbat akkor gyorsabb, de lomhább. Viszont nem pörög annyira mint ha kisebbet teszel. A hátsónál is ez a helyzet csak fordítva. Az első Sendám áttétele 62/12 volt. Sebességre 40-nél többet nem ment de a kertet fel lehetett volna szántanom vele. Nem lehetett kaparás nélkül elindulni vele. Pörgött mint atom és be is sült a csapágy. Viszont lecseréltem eredeti méretre illetve egy 14-es lánckereket tettem fel rá előre és sokkal élvezhetőbb volt vele motorozni. Illetve terepen sem volt rossz. De ha nem nyélgázon mész vele akkor jó a 11-es is rá.
A tiedben azért van fagyállóval kevert desztillált víz (általában mindenkinek) mert így nem keletkezik semmiféle lerakódás a hűtő belsejében. Ha csapvíz lenne benne akkor elvízkövesedne a hűtő és beszarna. Na
Van tapasztalatotok Derbi Senda 125-el kapcsolatba?
A lánckerékre reagálva, pont fordítva van a leírtak alapján. Mondjuk eredetileg 53/12 az áttétel. Ha hátra kisebbet teszel akkor ugyan ahhoz a a sebességhez többet kell pörögni a motornak, hogy elérd. Így a gyári értékhez erősebb, de végsebességre lassabb. Ha nagyobbat akkor gyorsabb, de lomhább. Viszont nem pörög annyira mint ha kisebbet teszel. A hátsónál is ez a helyzet csak fordítva. Az első Sendám áttétele 62/12 volt. Sebességre 40-nél többet nem ment de a kertet fel lehetett volna szántanom vele. Nem lehetett kaparás nélkül elindulni vele. Pörgött mint atom és be is sült a csapágy. Viszont lecseréltem eredeti méretre illetve egy 14-es lánckereket tettem fel rá előre és sokkal élvezhetőbb volt vele motorozni. Illetve terepen sem volt rossz. De ha nem nyélgázon mész vele akkor jó a 11-es is rá.