Sziasztok pár hete vettem egy derbi Sendát,mikor itthon kicsit jobban megnézem a blokkra és a gyári hengerbe az van bele írva ,hogy Rabasa,kicsit megijedtem mit is vettem most akkor ez senda blokk vagy valaki kicserélte rabasa blokkra?
Annyi motor tuning van nekem, hogy a gyári első 11-es lánckerék helyett 14-es van, ezt ajánlották a szervizben. De nem igen gyötri a motort, csak a fordulatot kíméli, ezzel a blokkot is.
Én sem szoktam száguldozni. Segédmotor 40-nel mehet, utazásra használom, vagy haverokkal motorozni, de nem szoktam sosem pörgetni. Ráállok egy kíméletes tempóra. Ahogy te is írtad, nem is tuningolom, mert használni szeretném, nem pedig szervizelni. Üdv.
Lehet igazad van. Ez egy tapasztalat volt amit leírtam. Teljes gázzal lehet eléri, de szerintem nem erről szól a motorozás. Hogy mennyit megy egy Derbi vagy Rieju az mindegy. Ki hogyan használja az meg egyéntől függ. Ha agyon tuningolja valaki akkor élettartam lecsökken drasztikusan. Ha utazásra használja annak érdemes egy nagyon pici tuningot ami a lánckerékre értem. Motorilag csak árt neki így is úgy is. Az enyém 70-es GPR. 8-9000 fordulat fölé nincs értelme felvinnem és akkor megy 70-80 között kényelmesen de az óra szerint ez már 100-110. Ezt a motor hangján hallani mikor optimális neki egy fordulat. Persze megy gyorsabban is de én használni akarom még pár évig és nem évente szervizelni. Na meg persze ha a törvényeknél maradunk akkor a 45 megengedett. De mindenki maga kovácsa.
az én senda supermotyóm 70-es hengerrel 19-es dellortoval gyári kipuffal faszán belőve minden óra szerint 110-115 körül ment ha ráhasaltam a tankra felegyenesedve 10-el kevesebb. jó kipuffanó még dobott volna rajta de arra már sajnáltam a pénzt
Meg még 1 dolog nagyon fontos az 50ccm-nél,mégpedig a motoros.
Mert esetleg te vagy 50kg-os gyerek én meg pl.110kg-os felnőtt
Nem fog a moci ugyanúgy menni a két súly alatt.
Hát ja. Nekem digitális az órám, 0-ról indul 14-es lánckerékkel még tudok kapartatni, de azért 11-essel jobban fickándozik induláskor. De amint elindultam, nincs megállás
Az én órám több mindennel mérve is egész pontosan mutat,midőn kb minusz8ról minusz 10ről i8ndul:D .
Azért azt is vegyétek figyelembe,hogy hasamra ütve mondjuk egy 15/48as áttétellel lehet hogy menne ám 150et is,de 1esbe,hogy elinduljon a lábaddal is tolni kellene! :D
És azért nem mindegy a gyorsulás és az erő arány sem,mert hát hiába megy valami iszonyú gyorsan kategóriájában ha az erő meg elhagyja a síkon is.
Bár én inkább a robogókhoz értek, amint jelezted a pontos beállítással hatalmas javulás érhető el! A 70-es hengerrel többet kellene hogy tudjon, de csak akkor, ha ki is tudod hozni belőle a nagyobb teljesítményt! Ehhez mindenképpen sportkipu és nagyobb karbi is kell,hogy magasabb fordulatot érhessen el, s kellő áttételezéssel mint dinamikában, mint végsebességben verni kell egy 50-est!Ezen a motoron a henger adott, a kipu kókány , de szerintem oörgős, viszont a 14-eskarbikevésnek tűnik! Volt egy Ryz-em Turbokit kipuval 80-at ment, a fojtás eltávolítása és karburálás után már mint az őrült ment 90-ig!
Most nem azért srácok,én nem kételkedek abban,hogy az 50es is megy ennyit meg annyit,de nekem ez a 3. 70es hengerszettem,sportkipu 21es karbi stb..most bejáratós.14/53al és megy 90et úgy hogy a karbi nincs jól belőve.
Anno 13/53al max 93at ment és ez pontos adat.Most az áttétellel annyi változott,hogy nem 60nál kapcsolom a 6.at hanem 80nál,viszont a 6. már nem gyorsító,sokkal inkább sebességtartó fokozat.ÉS az emelkedőkön,kanyarokba,nem egyet hanem 2-t kell visszapakolni.És ez egygyűrűs hengerszett ami 11-16Le,míg a régi 2 gyűrűs szett 9-11Le.
Teszem hozzá anno amikor elhoztam a motort evett 7 litert 100on és ment 60at,az égvilágon semmit nem csináltunk vele,csupán a 102es főfúvókát lecseréltük 80akárhányasra és hopp ment 93at és evett 5 litert 100on.
De azt viszont nem tudom elképzelni,hogy én mit baszok el,ha az enyémbe nincs fojtás, tuning 70ccm,és egy gyári 50ccm fojtás nélkül megy annyit mint az enyém.Bár nem sok az a 20ccm,de az is érezhető kell legyen!
Kösz a segítőkészségeteket, de a papírok közt találtam olyan adásvételit, amelyikben feltüntetik, hogy 80-as henger van benne! Valamennyit mentem vele, ám bár éreztem benne az erőt, nagyon nem pörgött ki, talán kicsit hangolni kellene ! Amúgy 63-as a hátsó fogaskereke, ezzel nem hiszem, hogy nagy végsebességet érne el, de tudom , hogy a gyáriak is mennek 80-at!
Így van, de egy fojtatlan gép gyári áttéttel is többet kell hogy menjen mint 70km/h Nem beszélve arról, ahogy te is írtad, ha semmi tuning nincs a motorban, csak az áttéttel játszol, 110-120-at is mehetsz vele. Vagy még többet is
Figyelj 1 50es ha ki van hegyezve hosszú véggel 120at is mehet de akár ha le van áttételezve illetve folytott akk 50et is mehet amerikában 50ccvel 162-őt mentek
majd be linkelem a vidit
Sziasztok
Tudna valaki linkelni derbi senda szervizkönyvet,motoromhoz nem kaptam és mivel nem tudom hány ezer km-enként kell olajat, légszűrőt stb cserélni. Neten nézegettem csak aprilia sx-hez találtam.
Széles utat.
Mert esetleg te vagy 50kg-os gyerek én meg pl.110kg-os felnőtt
Nem fog a moci ugyanúgy menni a két súly alatt.
Azért azt is vegyétek figyelembe,hogy hasamra ütve mondjuk egy 15/48as áttétellel lehet hogy menne ám 150et is,de 1esbe,hogy elinduljon a lábaddal is tolni kellene! :D
És azért nem mindegy a gyorsulás és az erő arány sem,mert hát hiába megy valami iszonyú gyorsan kategóriájában ha az erő meg elhagyja a síkon is.
Igazából tuning és tuning közt is óriási különbségek vannak!
Anno 13/53al max 93at ment és ez pontos adat.Most az áttétellel annyi változott,hogy nem 60nál kapcsolom a 6.at hanem 80nál,viszont a 6. már nem gyorsító,sokkal inkább sebességtartó fokozat.ÉS az emelkedőkön,kanyarokba,nem egyet hanem 2-t kell visszapakolni.És ez egygyűrűs hengerszett ami 11-16Le,míg a régi 2 gyűrűs szett 9-11Le.
Teszem hozzá anno amikor elhoztam a motort evett 7 litert 100on és ment 60at,az égvilágon semmit nem csináltunk vele,csupán a 102es főfúvókát lecseréltük 80akárhányasra és hopp ment 93at és evett 5 litert 100on.
De azt viszont nem tudom elképzelni,hogy én mit baszok el,ha az enyémbe nincs fojtás, tuning 70ccm,és egy gyári 50ccm fojtás nélkül megy annyit mint az enyém.Bár nem sok az a 20ccm,de az is érezhető kell legyen!
02-es Sendához keresek ülés alatti oldalidomot!
Aki esetleg tud segiteni: carving.amilo@gmail.com
majd be linkelem a vidit
Tudna valaki linkelni derbi senda szervizkönyvet,motoromhoz nem kaptam és mivel nem tudom hány ezer km-enként kell olajat, légszűrőt stb cserélni. Neten nézegettem csak aprilia sx-hez találtam.