Csak azt felejted el, hogy a / után álló szám egy arányszám: a magasság hány százaléka a szélességnek. Itt konkrétan mindkét gumi /70-es, azaz a 130-as magassága 130x0,7=91mm lesz, a 120-asé ugyanígy 84mm. 84 - 91
De mint mondtam ezeknek minimális gyakorlati hatása van, 130-as helyett a 140 vagy 120 teljesen jól használható általában.
Plusz az oldalfal magassága és így a kerék átmérője és kerülete is csökken, ezért elvileg a gyorsulás nő, a végsebessége csökken, és ezért is kopik jobban (ugyanannyi út alatt több fordulatot tesz meg a kisebb kerék). De ezek annyira minimális dolgok, hogy nincs jelentőségük. A / előtti értéknél általában +-10 még belefér. Max. akkor kell ezzel számolni, ha első keréknél váltasz gumiméretet, mert akkor csalni fognak az órák (sebességmérő, km számláló).
Egyébként a legnagyobb hátránya tényleg az, hogy biciklisebbnek néz ki a motor hátulról.
Keskenyebb a tiéd ami fentvan a gyárinál.
Következmények:
-kisebb tapadás
-valamivel gyorsabb elhasználódás
-szarabbul néz ki hátúlról
Egyik sem számottevő,tehát használd nyugodtan ha biztonságos,nem csúszik és jó állapotú
Helló!
Valaki meg tudja mondani nekem hogy mi a különbség a két méret között?(hátsó kerék)
A gyári méret:130/70 x 17” nekem meg 120/70 x 17"-es! mi változik meg ilyenkor?
Szia!
az előző hozzászólóhoz is szólok. Ha csak olajat akarsz beleönteni akkor inkább a teló tetején tekerd ki azt a nagy imbuszcsavart és ott töltzsd bele. Ha szimeringet cserélsz akkor vagy az alját, ami nem biztos hogy olyan egyszerűen le fog jönni, vagy inkább a tetején nagy imbusz ki aztán a rugót letolva egy patentfogóval megfogod a rugó alatti csövet de óvatosan és az imbuszt kicsavarva szét fog jönni az egész. Lehet belerakni olajat úgy, hogy nem veszed ki a telót, de akkor a nagy csavart izomból kell letolni a rugós oldalán és betekerni. Ha mát elkapta onnantol már nem nehéz.
Hali!
Az a kérdésem lenne, hogy derbi sendán hogyan kell az első telót olajozni? Tökéletesen működik, csak az utóbbi időben kicsit nyekereg a teló, amikor belemegyek egy gödörbe. Régen a bringánál a teló szárára öntöttem mindig olajat, de itt gondolom nem így kell
Köszi a segítséget
De mint mondtam ezeknek minimális gyakorlati hatása van, 130-as helyett a 140 vagy 120 teljesen jól használható általában.