Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hétvégén megveszik az Aprliámat, a kérdésem az lenne, hogy valaki nem adná el a Derbi Sendáját? (csak SM érdekel és csak újabb vázas érdekel, nem a 2000előtti) tuningoltak előnyben vannak!

ha van valakinek eladó akkor írjon egy árat és küldjön képet ide: ferenc0818@citromail.hu
Köszi!
Akkor a sorrend: gyújtást ellenőrzöm, ha van, akkor szétborítom a karbit.

Amúgy 70-es henger van rajta, de megy mint a buzi, és a hangja is jó - sztem a hengerrel gond nem lehet.
Egyáltalán nem jellemző hogy csak úgy megáll és nem indul tovább.
Mekkora hengered van a motoron és mekkora karbival? Ha gyújtás van és a karbi ki van tisztítva rendesen a főfúvóka alatti furulya is akkor a levegő és az alapjárati csavar teljes betekerése után két teljes kitekeréssel be kell indulni a motornak. Vagy nagyon rossz a henger és egyáltalán nincs kompresszió. Membrán?
Ma egy piros lámpánál megállt a motorom, kb 5 perc üzem után, és nem volt hajlandó beindulni. Mivel alapjáratom nincs (és nem is nagyon lesz amíg nem elég nagy a karbi), a leállás normálisnak tűnt, kb. mint mikor leveszem a gyújtást.

Mivel benya van, berúgáskor hallom a dugattyút, levegője is van, és egyetlen egy ütem erejéig sem indul be, a tippem a gyújtás hiánya, azaz a gyertya lehet, talán beköpte olajjal... holnapra lesz gyertyakulcsom, amivel megnézhetem.

Ez gyakori jelenség a Sendáknál, vagy van esetleg más tippetek, amit érdemes lenne megnézni?
Hűtőventilátor hiányzik a hűtőről (tönkremegy, és nem pótolják, hőkapcsoló tönkremegy, nem kapcsolja be a ventillátort), különolajzás megbízhatatlan, bár biztosan lesz aki ezzel nem ért egyet, de sok motor azért sül be, mert nincs jól beállítva a különolajzó. Én speciel bekeverem 1:40-re azt kész, az olajzó két csövét összekötöttem egymással úgy, hogy volt benne olaj, hogy a pumpa ne menjen szárazon, a karbit ledugóztam.
Km spirál törik, szerintem az elhanyagolt kenés, és a hosszú első teleszkóp miatt. Elektronika bombabiztos, 17 év után is minden tökéletesen működik nálam.
Igaziból nincs gond vele, jól mennek, és strapa bíróak, ahhoz képest, hogy 50-es, sokat kibírnak.
Köszönöm szépen a segítséget, nekem nem tűnt volna fel, hogy a henger nem gyári!
Az általános dolgokkal tisztában vagyok, esetleg mi az, ami ennél a konkrét típusnál még problémás lehet?
( ahogy mondjátok, ha nem visz ~80-at, akkor ne vesződjek vele)
Gyári henger módosítása kérdésedre pedig:
A gyári fojtott hengereknek kicsi a kipufogó nyílásuk, így 6-7-ezernél többet képtelenek pörögni. Ezzel szemben egy tuning mentes fojtatlan a 10 ezret is leforogja.
A henger faragás lehetne egy lehetőség, de csak nagyon hozzáértőnek, mert könnyen el lehet cseszni a vezérlést, ha rossz magasságig van bővítve. De ami nagyobb probléma, hogy nikasilos a henger (kemény-króm bevonat), és ha belefaragsz, elképzelhető, hogy megpattan a kipufogó nyílás mellet, és később leválik róla egy-két kisebb darab, ami a henger végét jelenti, mivel összekarcolja az egészet. Bontott után gyártott hengereket lehet találni, amik fojtatlanok vas hengerek, így fúrhatók, vagy fojtatlan gyárit nikasilosat. 10K-tól fölfelé. Vagy tuningot 50 esbe 40 K, 70-esbe 50K, és fölfelé.
Szerintem ebben már semmi fojtás nincs. A henger nem gyári, a 6-os képen látni, hogy nincs beleütve a 49 ccm. Valami tuning henger lehet. Próbáld ki, addig semmit ne higgy el. Ha nincs fura hangja a blokknak (morgó, ciripelő...), szinte csak a kipufogó hangját hallani, akkor fel lett újítva rendesen. Ha megy 80-at, akkor nagy baj nem lehet. Pedig után gyártott hengerrel kell annyit mennie. Ha nem megy, csak 60-70-et akkor hagyd ott, keress olcsóbbat, és inkább te csináld meg. Az a biztos. Ennyi pénzért nincs kompromisszum. Ezért patikának kell lennie. Lánc szett, féktárcsák, betétek, kerékcsapágyak....
Hát ez már egyszer kilehelte a lelkét,nem hinném fojtás van benne még
Sziasztok!
Volt már dolgom több 50-es kis szöcskével is, de a Derbi háza táján még nem jártam.
Találtam egy 2002-es Senda R-t, ha jól látom, akkor ez eredetileg enduro lenne, de SM szettet tettek bele.
A motorikus dolgait már megbeszéltem az illetővel, de bejáratós révén nem mertem megkérdezni sem, mennyi a végsebessége, ami ugye elárulná, milyen szintű fojtások vannak benne.
Erről van szó:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/derbi/derbi_senda-6088119

A fórumban olvasva rátaláltam a rezó szétvágására, abból a vakcső és katalizátor? eltávolítására, na meg a szívócsonk után beiktatott réz színű lyukacsos lapkára.
A harmadik tétel pedig a gyári henger módosítása, amelyről konkrétumot nem tudtam meg.
Szeretném megpályázni azt a motort, de eltántorít a gyári korlátozás.
Miket kell módosítani a hengeren, hogy valódi eredményt lehessen elérni? ( a nagyobb főfúvóka, rendes karburálás egyértelmű)
Kérdezz rá, hogy akkora gyűrűnél mennyi kell legyen a hézag a végek között?
Nem tudom mennyire látszik, de így sérült meg.
Sziasztok!

Sajnálatos módon Pestre menet a dugó kicsit megdagadt és elkezdett szorulni. Kuplungoltam és nem lett nagy gond. Viszont vadárnap szétszedtem hogy mi a helyzet vele. A gyűrűk a kezemben széttörtek mint a ropi. Mármint le akartam szedni, hogy mekkora a hézag és rögtön pattantak. Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az a sérülés a dugón amíg lehet még használni és nem kell cserélni. A felületén barázdák nincsenek csak fényes húzási csíkok. Megpróbálok képeket készíteni róla. A henger hála istennek nem sérült (laikus szemmel). De ma elviszem a Zichy Jenőbe és ott megkérem őket szemrevételezzék meg. Remélem csak gyűrű cserés lesz.
ja a facebook-os közösség linkje lemaradt:
http://www.facebook.com/groups...
Eladó 70es airsal alu hengerszett, új. 55.000ft

http://www.kepesmotor.hu/motor...

Illetve indult egy facebook-os derbi közösség, ha valakit érdekel csatlakozzon bátran.
Eladó !
Igen , még anno a simoba is dupla ajkút vettem,de köszi szépen nagyon!

Van egy 70es (Asszem Style pro) főtengelyem,amit eladok ha jó (elvileg jó,de még azért kiméretem) 4000km után hengerszett megadta magát és mondom nem kockáztatok egy 60 ezer Ft os szettet ha netán mégis meghajlott,ezért vettem újat!
Elvileg nincs meghajolva,mert nem szorult meg a dugóm,de még csak jövő7en veszem ki a blokkból,kiméretem,és ha jó akkor eladom!
Ha kell valakinek szóljon és megbeszéljük!
(Természetesen ha meghajlott akkor nem adok el szart!)
C4 es csak néztem neten,mert ugye motorhoz veszed motoros boltba,akkor képesek veled kifizettetni 3x annyit mintha ugyanazt megveszed csapágyboltba.....
De neten , csapágybolt webáruházakba alig pár helyen találni méretezést,csak cikkszám van-.- ahol van méretezés ott nem találtam olyat mint ami nekem kellene :D
Ja, és szimeringet is ott. Lehetőleg két oldali. (dupla rugós, dupla ajkú). Rám néztek mint a vett malac, meg mondták, hogy csak motoros boltból. De aztán talált a boltos a neten a beszállítónál, 1-2 nap alatt meghozzák.
Csapágybolt.
C4-es, vagy ha full tuningos a géped. akkor C5-ös tágulási hézaggal.
Koyo, vagy FAG teljesen jó választás.
Ismét feltenném a kérdést, a segítséggel kapcsolatban.
Van nekem egy minarelli AM6 blokkos motorom.(A gyújtás ha jól tudom teljes egészében eggeyezik a derbiével, ezért kérdem itt.)
Az a problémám, hogy mindig szétvágja a gyújtástrafót, csak nem tudom miért. Már 3at kinyirt és nem olcsó
Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a gond, légyszíves írja le. kösz.
Frissen kívül belül rendbehozott/felújított gpr 50, már imádom :)
Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy felkeményedik. Tehát nyomás van.
Sziasztok!

Egy problémára keresek választ.
A hátsófékemen kicsi a fékhatás, főfékhengert cseréltem (muszáj volt, mert meghalt a tömítés), de a fék még mindig gyenge. Arra gondoltam, hogy egy bizonyos ponton megragadnak a dugattyúk a nyeregben, magyarul nem tolódnak ki teljesen. Avagy csak az egyik ragadt be.
Szerintetek mi lehet a gond? Megoldható-e házilag vagy a nyereg repül a kukába?