Ha csutkán megy a motor és más állásban nem megy, vagy visszahörög akkor a főfúfóka a kicsi. Persze előbb karbitisztítás!
A főfúvóka alatt van egy furuja. Azt ki kell ütni óvalosan és az is nagyon koszos szokott lenni. Az olajcserénél az igaz, hogy oldalt a kupplungkinyomó dekni közepén van, de ha töltöd bele az új olajat akkor tölts bele és várj egy kicsit, hogy a kis furatokon átmennyen. Mert ha sokat töltesz bele mert lassan jelenik meg akkor meg a kuplung csúszik. Ja jol tudom 7dl megy bele. Annak a mennyiségnek már meg kell jelennie.
1. Ne a márkát nézd hanem a minősítést Jaso FD legyen meg, az már full szinti ha minden igaz. Repsolból a Motor Scooter 2T csak félszintetikus, nem gyári gépbe a competitiont tenném. Igazából sokan le fognak hurrogni de a MOL Moto 2T is elég jó olaj, full szinti, és JASO FD.
2. A feltöltő a tetején lévő fekete kupak. A leengedők a blokk jobb oldalán és alján vannak. Jobb oldalon egy 13-as fejú csavar ami alatt egy alátét is van, és a blokk alján is egy ugyanolyan. A szintellenőrző csavar pedig jobb oldalon szinte középen egy 5-ös imbusz. Mikor töltöd fel a friss olajjal tekerd ki a csavart és ha elkezd a lyukon folyni akkor elég.
1. mi számít jó olajnak ezeknek a gépeknek? A Repsol gondolom annak számít... Az olajzást visszakötném, ha értenék hozzá, bár többen állítják, hogy a hengercsere miatt (50 -- 70) szokás kikötni, ugyanis a hetvenesnek már nem elég a gyári keverékképzés...
2. milyen oldalsó csavart? Ismerkedő-fázisban vagyok még a géppel, ha lehet, valami képen illusztráld, vagy navigálj oda szóban A beöntő csavart megtaláltam (mert gecinagy a mérete) de a leengedőket még nem...
4. látom már, hogy ezerkétszáz gondot okoz a kicsi (és talán retkes) karbi, úgyhogy beszerzek egy nagyobbat, amit takarítás után szerelek be, ügyelve a fals levegő kizárására... Addig meg hadd szóljon...
1, Attól függ hogy milyen olajat használsz, jó olajjal én 1:50 ig mennék le, de a legjobb ha visszakötöd az olajozást, ha át van nézve nem fog meghalni, és fordulat és gázállás függő lesz a keverék. De a 2T az füstöljön :)
2a, Mindenképpen nagy nyírástűrésűt amit nedves kuplunghoz fejlesztettek. (tovább bírja a kuplungod és kevesebb az esély a csúszásra)
2b, Kb 8 deci, tekerd ki az oldalsó csavart és amint elkezd a lyukon folyni elég.
2c, Igen, engedd le, és fontos hogy mindkét leeresztő csavart tekerd ki és borigasd a motort kicsit.
3, 17,5-ös karbit javallanék, de a többiek megmondják a tutit :)
4, Mindenképpel kell neki egy takarítás, és a fúvókaméreteket ellenőrizd, ha nagyon nem reagál a csavarra akkor falsot szív.
5, Ha részterhelésen dadog, fullad akkor 4. pont :) De ezek csak 6000 felett húznak :)
A hengerfejtömítésnél hány fok szokott lenni? mert kellett bele új o gyűrű és 200fokig hőállót nem kaptam, csak 100-ig :( bele merjem rakni vagy keresgéljek még?
Valamint hallottatok már olyanról hogy nicasilos henger kis sérüléseinél bekenik a mélyedést valami kétkomponensű teflonos anyaggal és meghónolják a hengert?
Mert a 80-as malossi MHR team hengeremben lett egy szép karc, és azt mondták hogy belekenik azt a trutyit, ráégetik, és attól a fél mm-től nem lesz hátrány. szeritnetek?
1-2 hete vettem egy 2001-es évjáratú Derbi Senda SM 50-et (supermoto, 70-es hengerrel). Szeretnék néhány gyakorlati tanácsot kérni tőletek.
1. lehet-e valamit kezdeni a borzalmas füstöléssel? a keverékképzés ki van kötve, 1:40-est kevertem neki, nem túl dús ez? Okádja az olajfüstöt rendesen, bár nem kizárt, hogy ez a 14-es karbi miatt van, amit sürgősen nagyobbra cserélek
2.a milyen hajtómű olajat javasoltok hozzá?
2.b Mennyi kell bele?
2.c Fontos, hogy leengedjem a régi olajat vagy elég rátölteni "oszt jóvan"?
3. mekkora karbit javasoltok a 70-es hengerhez és szinte fojtásmentes kipufogóhoz?
4. alapjárata nincs, és nem is tudtam beállítani neki a csavarral - ez is a karbi mérete miatt lehet?
5. normális, hogy csak csutkán húzva érzi jól magát? :)
Ja hogy Baja!
Bács Kiskun van megjelölve az adatlapodon azért gondoltam, hogy ara is laksz. postai út persze megoldható.
Én tavaly vettem az enyémet és télen egy hatalmas felújításon esett át! (Össz 250000) Teljesen meg vagyok vele elégedve. Igaz az enyém 70-s és megy 80-90-100-110 is és ott a menetszél már jobban leveszi a terhet a kézről. Bejáratáskor kicsit kényelmetlen volt mert lassan mentem vele és meg kellett szokni. A kezed elfárad egy kicsit, de idővel fel sem fog tünni ez a kellemetlen érzés. A képen látod hogyan nézett ki. Nekem Senda volt előzőleg, és az 50-s blokkal. Elég sokszor jöttem vele Pestre (60km) de sajna az 50-s kicsi ahhoz. A menetszél sokat visszafog. A gyorsforgalmin meg egyszerűen lelassult az emelkedőn. Meg hát annó jobban is tetszett a sportmotor de az ára jóval magasabb volt mint az endúróké. De most már örülök a motornak és csak használnom kell.
Nagyon Jól néz ki mióta van meg? meg vagy vele elégedve?én az enyémmel kb 200km-ert mentem tavaly és azóta áll csak.Karbin gondolkodom messze vagy az a baj,majd meglátom.jelentkezem ha a fesszjó kell.postai uton megoldható.Baján lakom.
Ha eljössz érte 2000-t odaadom. Ha posta akkor még valamennyi rá megy. Cegléden, Pesten vagy Ceglédbercelen tudunk találkozni ha úgy át tudod venni. Van egy 14-s karbim is kitisztítva.
Beállítani ha nem tudod akkor úgy kell, hogy a levegő és az alapjárati csavart teljesen kicsavarod, és azután két teljes fordulat vissza. Onnantól van alapjáratod. Azután bemelegíted és beállítod a neked megfelelő alapjáratot. 1500-2000 közé essen és elvileg jó.
Köszönöm szépen a választ!Igy vettem a motor tavaly 21-es karbival. majd rámegyek a témára de most ott tartok hogy össze kell rakni a karbit hogy beinduljon egyáltalán aztán megnézetem töltést!Mennyiért adnád a fesszabályzód ha mégis az a rossz?
Még van egy darab. Ki lehet mérni van e töltés vagy sincs. Voltmérő egyenáram. Ráfogja valaki az aksira és beindítod. Húzod a gázt és ha emelkedik a feszültség akkor van töltés és jó a fesszabályzó.
Érdemes előbb kimérni. Lehet zárlat van valahol és az húzza le az aksit.
Szia! Korábban már leírtam a véleményemet a típusról, keresd meg a 14714-es hsz.-t. Akkor még nem olyan régóta volt meg, azóta viszont mentem vele rendesen, napi szinten használtam egészen a múlt hétig, és továbbra sem csalódtam benne, kora és teljesítménye ellenére meglepően jó, nekem maximálisan megfelel, nagyon szeretem.
Most így talán még annyival egészíteném ki a leírtakat, hogy a fogyasztása 3-3.5l, nekem inkább 3.5-höz közelebb van (50-es henger), mert nagyon hegyes vidéken lakom, és a meredek emelkedőkön pörgetni kell... de fel is megy rendesen (váltó ). Illetve én 60-70-es utazóval használom max., az nekem nagyon megfelel, az utak is ilyenek itt, nem autópálya :), és nem is szeretem jobban kínozni a motort. De a vége valahol 80 felett lehet, ha nagyon tekerném. Volt olyan is, hogy kényszerből több órát motoroztam rajta (normál esetben hosszú útra a nagyobb motorommal indulnék), na ott már elfáradtam az ülésen, de legalább elég nagy, és lehet rajta helyezkedni.
Összességében nagyon jó és megbízható motornak tartom, bátran merem ajánlani bárkinek, aki ilyesmit keres. És a jó minőségéhez képest az ára egész olcsó (már persze használtan). Persze jó állpotban lévőt kell venni...
Ja és tudnál még abban segitteni hogy 21 der karbi van rajta és hogy tudnám belőni milyen tű ajánlott:)?nem értek hozzá nagyon ,bocs va baromságot irok!
A főfúvóka alatt van egy furuja. Azt ki kell ütni óvalosan és az is nagyon koszos szokott lenni. Az olajcserénél az igaz, hogy oldalt a kupplungkinyomó dekni közepén van, de ha töltöd bele az új olajat akkor tölts bele és várj egy kicsit, hogy a kis furatokon átmennyen. Mert ha sokat töltesz bele mert lassan jelenik meg akkor meg a kuplung csúszik. Ja jol tudom 7dl megy bele. Annak a mennyiségnek már meg kell jelennie.