Hogyne. Nekiállnak, aztán kiszedik a blokkot, a radiátort, a vízcsöveket, a gyújtást meg odavarázsolják meg mittomén. Hát ez végül is teljesen logikus.
Ki mondta, hogy a Tesco parkolóba mennek? Miért dobálózol olyannal, amiről szó sem volt, pláne nem az én hozzászólásomban?
Magyarázom: velem tavaly konkrétan megtörtént, hülye autós letarolt, motornak persze magyar forgalmija volt, belga rendőrök nem értették, de persze mondták ne aggódjak, beszállítják a motort és majd leellenőrzik, a rendőrség telepén átvehetem. Jött egy teherautó, felkapta, elvitte. Na konkrétan így. Hogy mit csináltak a rendőrök vele konkrétan, nem tudom. De szerintem ha gyanús egy motor nekik, megvan rá az eszközük, hogy ellenőrizzék.
A dolog külön szépsége, hogy a szállítást és a telepen a tárolást nekem kellett kifizetni.
Nem vagyok én a motorépítés ellen, csak azt mondom, ha csináljuk, akkor csináljuk szabályosan, ha pl. belerakjuk a 80-as hengert, akkor vizsgáztassuk le 80-asként. Ha meg nem vezethetnénk, mert mondjuk még csak M-es jogsink van, akkor meg várjuk ki azt a kis időt amíg a következő kategóriát letehetjük. Szerintem jobban megéri akkor nyugodt szívvel venni egy 125-öst.
De ez csak az én véleményem, nem kötelező rám hallgatni.
szerinted hogy márik a motort? körbe körbe mennek a Tesco parkolóba vele h te Józsi szerinted ez hogy megy?:D
a blokkot Padra rakják (befogatják ilyen cuccba) ahoz hogy a blokkod használhatatlan legyen akkorát kell csattani h téged se fognak beazonosítani nemhogy a motor telljesítményét:D hidd el ,akarják,megoldják,főleg ha személyi sérülés is fenn áll:)
Most már akkor csak azt magyarázd el, hogyha befordul eléd egy autó és tegyük fel a motor összetörik (mert hát sajnos több esetben ez van..), akkor hogy a gecibe mérnek teljesítményt rajta? Beszész má zöccséget..
Átfaragott hengert nem tiltja lószar se.
hozzám pár ezer km errel jött a motor osztrákból,2folytás volt benne(karbi,leömlő után rezó) 45öt ment ,kilettek szedve ment ilyen 70et de akkor már visított ..63as hátsó lánckerék volt rajta vettem rá 53ast előre 11helyett 13at igy 90et megy de ink 85 ,ez bőven elég...:) 1kerekékre is simán ugrik de azért 63 al könnyebb volt:P lehet vissza is butítom én amondó vagyok mennyen 70et de azt 1keréken...:) és érje el 2mp alatt...:) amugy is 45el mehetünk....:) 100km/h 200% túllépés...motor nem ér annyit:D
hát de ien "tuningtól" ne várjunk oylat h 45ről 110kmh :D egy fasza folytatlan 50es legjobb esetben 90... de hát ahhoz nem reszelt henger kell... de sehogyse fogod tullépni a 10 lovat ne aggódj :D nemtudom mennyi a korlát,csak azt tom h am6 az 12 ló.
Mo -n is telljesítmény korlát van természetesen a köbcenti mellé.Telljesen igaz h megbukhat az ember 50% h igen 50% h nem de az tuti ha agyon van moddolva és 100al belerongyoltál egy kocsi seggébe ne mondja nekem senki h ejnye bejnye itt a motorod amugy semmi gond....mert az tuti h biciklizni fog pár évig:)
Hát figy, nem vagyok képben teljesen a jelenlegi magyar törvényekkel, most Belgiumban lakom, és itt nem csak köbcenti határ van, hanem teljesítmény is. Nincs kedvem utánanézni, de szerintem Mo.-n is így van. És az tuti, hogy a hengert nem fogják szétszedni, de ha a rendőrség elviszi a motorod (minden balesetnél elviszi, ami nem egy fényezés-karcolás), megvizsgálják és nagyobb a teljesítmény a kategóriának megfelelőtől, akkor qvára ráb@sztál, és az még a kisebbik gondod lesz, hogy a biztosító nem fizeti ki a károdat. És magyarázhatod, hogy dehát ötvenes, csak hatalmas kiömlőkkel.
De ha Mo.-n nincs is teljesítménykorlát, legalább annyit elértem a hsz.-al, hogy leírtad a tuninglehetőségeket.
Mivan?átfaragott hengeR? biztositó beperel? anyám
ezt nem mondod komolyan ugye?
egyrészt azt nem fogják nézni,csak a ccm-t,másrészt kurvára nem értenek a felömlökhöz,kiömlökhöz, le se szarják mert attól h kivan faragva nem lesz belőle 125ös motor ugye.meg nincs róla am sem semmi törvény h nem szabad csiszolgatni a hengered...szóval te azt mondod h megbüntetnek ha egy 50es tuning hengerem van hatalmas kiömlökkel?vagy épp házilag,mert meg lehet szépen csinálni.grat.
am a sok okosság láttán leirom h milyen fojtások vannak némely Derbi Sendában:
-szívó oldalrol az újabbakban a karbi levegő szívó oldalánál láttam már egy réz lemezkét,az kuka.síber mozgását is akadályozhatja egy pöcök,de sztem olyan senkinek sincs már.főfuvóka legyen 70körül 50ccm nél. Nagyon le szokták folytani a szívótorkokat, rengeteg 12mm átmérőjü van... ez nagyon lefogja. ki lehet marni,de legjobb ha fojtatlan torkot szerzünk gépünkre!Továbbá a membrán is nagyon sokat számit akárki akármit mond.én kiprobáltam milyen 3 ill 6 ablakos membránnal.teljesen más.szval ajánlott a 4-6ablakos membrán.
-henger:először is legyen jó kompressziónk, anélkül hiába minden...
alu hengert valóban macerás megpiszkálni, mert nagyon kemény,és csak maró viszi.attól meg nem fog semmi pattanni ha szakember csinálja. igaziból a fojtott hengereken látszik alulról egy felöntés, na azt kell lefele munkálni, kb addig lehet amig egy sikban nem lesz a kiömlö további részével.
-kipu is nagyon megfogja a gépet, bátrabbak nekiesnek flexel a rezónak, azt tele van pakolva néhány darabnál,azokat ki kell dobálni.vagy venni egy fojtatlant de ez egyszerre nem fog menni.
dob is foghat a gépen ha nagyon pici lyukak vannak benn vagy már el van tömödve olajjal. ill hátul 53as fogaskerék legyen ne 63as.
ez valóban lóvé és idő,de hát aki akarja annak kivitelezhető.de az igazi megoldás valóban egy fojtatlan henger, a sajátod meg eladod.a többit meg ellenörzöd ahogy leirtam
Sárga valamit passzolom, de ha hazamegyek, megnézem.
Hátsó gumi: hát énszerintem egy méret eltérés (azaz nálad 120-as) még épp belefér, két méret már elég necces, de három? Ha bele is megy, az már annyira kinyomódik, hogy nagyon megváltoztatná a gumi tulajdonságait, nem lenne biztonságos. Ráadásul a tiéd még alacsonyabb is arányaiban, /80-as. Szóval ha rám hallgatsz ne rakd fel.
Sziasztok!
Van két hülye kérdésem, megköszönném, ha valaki válaszolna
Van egy Derbi Senda-m, van a gyertya előtt közvetlenül egy sárga valami? Az micsoda? Mit lehet vele állítani?
A második kérdésem, lehet qva gyökér vagyok, de megkérdezem: most a motoron hátul 110/100-18-as gumi van. Van egy jó állapotban lévő 140/80-18-as gumim. Esélytelen, hogy fel lehet tenni, ugye?
Köszi szépen!
A henger témához annyi, hogy egy nikaszilos hengert nem érdemes bolygatni. Egy pici lepattan belőle és már utánna jön a többi. Inkább szerezz egy folytatlan hengert vagy vegyél nagyobb motort ha gyorsabban akarsz menni vele 45km/h-nál.
Ja meg azt az oldalt is említsük meg, hogy egyszer valaki véletlen befordul eléd, kész a baleset, kijön a rendőr, kiderül, hogy átfaragott hengered van, biztosító beperel, motorozásról letiltanak, jogsi ugrik, pénzbírság, egyebek... Megéri azért a plusz 5 km/h-ért? OK, persze lehet, hogy nem derül ki, de akkor is fölösleges (és túl nagy) kockázat...
Én CzR-rel értek egyet, a legjobb tuning az, ha veszel egy erősebb motort. Nem tudom, most milyen jogsid van, de ha becseréled az 50-est pl. egy gyári 125-ös 2T-re, akkor igencsak fogsz változást érezni, míg az 50-es sufnituningolás csomó pénz és időráfordítás árán hoz némi minimális változást.
Persze a másik oldal, hogy én is imádok foglalkozni a motorral, és semmi máshoz nem fogható érzés, amikor olyan gépen ülhetsz, amit (akár részben) magad építettél.
A kipufogó kimaratás komolyabb dolog, mint gondolnád szerintem; nem mindegy milyen a nyílás alakja, melyik irányba mennyi a mérete; a szögleteset másképp kell tuningolni, mint az oválisat, a függölegesirányba nyújtott más karakterisztikát ad mint a vízszintesbe, és akkor még nem is beszéltünk a kihegyesedő alakokról és a... segédkipufogó nyílásokról (kösz a helyes elnevezédt). És ha már a nyíláson változtattál, könnyen lehet, hogy az áramlási út többi elemén is kell, hogy legyen értelme, pl. kipufogó rendszer csere... És a szívóoldalról még nem is beszéltünk.
Szóval a gyári nem véletlen van úgy beállítva, ahogy.
Ez az én véleményem. De ha ragaszkodsz a hengerfaragáshoz, egyrészt szerintem előtte alaposan olvass utána, és/vagy beszéld meg egy motorszerelővel, mit akarsz csinálni; másrészt találtam egy részletes leírást a neten, ha nem zavar, hogy angol, akkor megkeresem a linkjét. De még ott is azt írja a srác, hogy mindenki a saját felelősségére kísérletezzen, nem vállal garanciát az ötleteire. Szóval ahogy CzR írta, esélyes, hogy inkább rontasz a dolgon.
eladom és megcsináltatom a 9800GT-t és veszek egy E5700-ast a gépembe mert nincs vagy halott szóval motorra ilyen esztergályos munkák mennek rá csak. Hengert ne makarok venni mert 1 év és fel tudom oldani a jogsimat A-ra szóval akkor már inkább addig kocsijogsi utánna különbözeti vizsga
Ki mondta, hogy a Tesco parkolóba mennek? Miért dobálózol olyannal, amiről szó sem volt, pláne nem az én hozzászólásomban?
A dolog külön szépsége, hogy a szállítást és a telepen a tárolást nekem kellett kifizetni.
Nem vagyok én a motorépítés ellen, csak azt mondom, ha csináljuk, akkor csináljuk szabályosan, ha pl. belerakjuk a 80-as hengert, akkor vizsgáztassuk le 80-asként. Ha meg nem vezethetnénk, mert mondjuk még csak M-es jogsink van, akkor meg várjuk ki azt a kis időt amíg a következő kategóriát letehetjük. Szerintem jobban megéri akkor nyugodt szívvel venni egy 125-öst.
De ez csak az én véleményem, nem kötelező rám hallgatni.
a blokkot Padra rakják (befogatják ilyen cuccba) ahoz hogy a blokkod használhatatlan legyen akkorát kell csattani h téged se fognak beazonosítani nemhogy a motor telljesítményét:D hidd el ,akarják,megoldják,főleg ha személyi sérülés is fenn áll:)
Átfaragott hengert nem tiltja lószar se.
12/53-as lánckerékkel mindezt :)
(hátszélben 89km/h a max :D)
De ha Mo.-n nincs is teljesítménykorlát, legalább annyit elértem a hsz.-al, hogy leírtad a tuninglehetőségeket.
ezt nem mondod komolyan ugye?
egyrészt azt nem fogják nézni,csak a ccm-t,másrészt kurvára nem értenek a felömlökhöz,kiömlökhöz, le se szarják mert attól h kivan faragva nem lesz belőle 125ös motor ugye.meg nincs róla am sem semmi törvény h nem szabad csiszolgatni a hengered...szóval te azt mondod h megbüntetnek ha egy 50es tuning hengerem van hatalmas kiömlökkel?vagy épp házilag,mert meg lehet szépen csinálni.grat.
am a sok okosság láttán leirom h milyen fojtások vannak némely Derbi Sendában:
-szívó oldalrol az újabbakban a karbi levegő szívó oldalánál láttam már egy réz lemezkét,az kuka.síber mozgását is akadályozhatja egy pöcök,de sztem olyan senkinek sincs már.főfuvóka legyen 70körül 50ccm nél. Nagyon le szokták folytani a szívótorkokat, rengeteg 12mm átmérőjü van... ez nagyon lefogja. ki lehet marni,de legjobb ha fojtatlan torkot szerzünk gépünkre!Továbbá a membrán is nagyon sokat számit akárki akármit mond.én kiprobáltam milyen 3 ill 6 ablakos membránnal.teljesen más.szval ajánlott a 4-6ablakos membrán.
-henger:először is legyen jó kompressziónk, anélkül hiába minden...
alu hengert valóban macerás megpiszkálni, mert nagyon kemény,és csak maró viszi.attól meg nem fog semmi pattanni ha szakember csinálja. igaziból a fojtott hengereken látszik alulról egy felöntés, na azt kell lefele munkálni, kb addig lehet amig egy sikban nem lesz a kiömlö további részével.
-kipu is nagyon megfogja a gépet, bátrabbak nekiesnek flexel a rezónak, azt tele van pakolva néhány darabnál,azokat ki kell dobálni.vagy venni egy fojtatlant de ez egyszerre nem fog menni.
dob is foghat a gépen ha nagyon pici lyukak vannak benn vagy már el van tömödve olajjal. ill hátul 53as fogaskerék legyen ne 63as.
ez valóban lóvé és idő,de hát aki akarja annak kivitelezhető.de az igazi megoldás valóban egy fojtatlan henger, a sajátod meg eladod.a többit meg ellenörzöd ahogy leirtam
Sárga valamit passzolom, de ha hazamegyek, megnézem.
Hátsó gumi: hát énszerintem egy méret eltérés (azaz nálad 120-as) még épp belefér, két méret már elég necces, de három? Ha bele is megy, az már annyira kinyomódik, hogy nagyon megváltoztatná a gumi tulajdonságait, nem lenne biztonságos. Ráadásul a tiéd még alacsonyabb is arányaiban, /80-as. Szóval ha rám hallgatsz ne rakd fel.
Hátsó gumi témára: fel lehet tenni csak ugye összehúzza a felni és elég buszmán nézne ki. Lehet hogy a láncba is beleérne.
Van két hülye kérdésem, megköszönném, ha valaki válaszolna
Van egy Derbi Senda-m, van a gyertya előtt közvetlenül egy sárga valami? Az micsoda? Mit lehet vele állítani?
A második kérdésem, lehet qva gyökér vagyok, de megkérdezem: most a motoron hátul 110/100-18-as gumi van. Van egy jó állapotban lévő 140/80-18-as gumim. Esélytelen, hogy fel lehet tenni, ugye?
Köszi szépen!
Derbi Senda 50cc
1996-ba milyen gyertyát javasoltok?
Elég neki a gyári ngk BR8?
A henger témához annyi, hogy egy nikaszilos hengert nem érdemes bolygatni. Egy pici lepattan belőle és már utánna jön a többi. Inkább szerezz egy folytatlan hengert vagy vegyél nagyobb motort ha gyorsabban akarsz menni vele 45km/h-nál.
Persze a másik oldal, hogy én is imádok foglalkozni a motorral, és semmi máshoz nem fogható érzés, amikor olyan gépen ülhetsz, amit (akár részben) magad építettél.
A kipufogó kimaratás komolyabb dolog, mint gondolnád szerintem; nem mindegy milyen a nyílás alakja, melyik irányba mennyi a mérete; a szögleteset másképp kell tuningolni, mint az oválisat, a függölegesirányba nyújtott más karakterisztikát ad mint a vízszintesbe, és akkor még nem is beszéltünk a kihegyesedő alakokról és a... segédkipufogó nyílásokról (kösz a helyes elnevezédt). És ha már a nyíláson változtattál, könnyen lehet, hogy az áramlási út többi elemén is kell, hogy legyen értelme, pl. kipufogó rendszer csere... És a szívóoldalról még nem is beszéltünk.
Szóval a gyári nem véletlen van úgy beállítva, ahogy.
Ez az én véleményem. De ha ragaszkodsz a hengerfaragáshoz, egyrészt szerintem előtte alaposan olvass utána, és/vagy beszéld meg egy motorszerelővel, mit akarsz csinálni; másrészt találtam egy részletes leírást a neten, ha nem zavar, hogy angol, akkor megkeresem a linkjét. De még ott is azt írja a srác, hogy mindenki a saját felelősségére kísérletezzen, nem vállal garanciát az ötleteire. Szóval ahogy CzR írta, esélyes, hogy inkább rontasz a dolgon.