hello még nem szedtem szét egyáltalán mert még nem volt időm rá, annyit biztosra tudok mondani hogy nekme ez a rángatós fordulatszám nem pillanatok alatt libben át, hanem kb teljes gázt húzva neki is legalább 10másodperc, de ezt csak 3.dik sebességfokozatig tudom vele megcsinálni.. 4-5-6 ottmár húzhatom neki a gázt csak hörög sosem fog kipörögni..
amit a képen látsz az már nem fojtott, ha csak a kipu nyílást marod ki, olyan hű de nagy változásra ne számíts én pl a kipufogót úgy csináltam rá (am6 os Poliniról másoltam) , sokat dob a teljesítményen, 25el többet megy a gép vele, viszont a gyári meg lehet, hogy fojtott ami nekem van
A főtengely elvileg nem mozoghatna oldalirányban sem.
Amúgy ez az alumínium hengerfejtömítés hány mm vastag? Én próbáltam egyszer aluból hengerfejtömítést, hát nem sok sikerült belőle. Nyomta a gázt a vízbe.
értem akkor, ha kiderült melyikre való várom a válaszod
közben kiderült, az enyémben nem a beázott csapágyak zörögnek, hanem ma leszedtem a hengert, és a csapszeg, meg a tűgörgő van ki, a főtengelyem még el megy szerintem nem mozog csak oldalirányba 1-2mm-t , de felfelé nem lötyög, szerintem az még jó, hétvégén veszek bele csapszeget, meg tűgörgőt, aztán apránként felújítom
viszont rá jöttem, hogy miért zabált annyira be, hogy a kipufogón folyt a benzin....igazad volt, csak vissza kellett rá tennem a 2mm-el nagyobb torok átmérőjű karbit
ma csináltam a hengerre alumíniumból tömítést, ez bírni fogja
íme a kép róla
1.kép alu tömítés
2.kép vasperselyes henger(kibővített 6felömlős)
3.kép kibővített kipufogó nyílás
értem akkor, ha kiderült melyikre való várom a válaszod
közben kiderült, az enyémben nem a beázott csapágyak zörögnek, hanem ma leszedtem a hengert, és a csapszeg, meg a tűgörgő van ki, a főtengelyem még el megy szerintem nem mozog csak oldalirányba 1-2mm-t , de felfelé nem lötyög, szerintem az még jó, hétvégén veszek bele csapszeget, meg tűgörgőt, aztán apránként felújítom
viszont rá jöttem, hogy miért zabált annyira be, hogy a kipufogón folyt a benzin....igazad volt, csak vissza kellett rá tennem a 2mm-el nagyobb torok átmérőjű karbit
ma csináltam a hengerre alumíniumból tömítést, ez bírni fogja
íme a kép róla
Arról van szó hogy a spanyol gyártó Ausztriába szállított összes típus (GPR, Senda) fojtott hengerrel szerelték. Az én endúróm is osztrákiából származott fojtott hengerrel. És a derbi nagy részét onnan hozták be.
A hajtókart vasárnap hozom haza és akkor valamit megpróbálok videózni róla. De lehet hogy nem is lesz jó neked mert lehet az új blokkos derbibe való. Valamit motyogott az unokaöcsém tegnap róla. De nem igazán értettem.
Szia, remélem még nem szedted szét nagyon a motorod. Most lehet hülyeséget mondok, de szerintem normális a viselkedése, az enyém is ugyanígy megy, olyan, mint a nagyobb 2T gépeknél a power szelep hatása: egy adott fordulatig lassan gyorsul, mint valami kis gyenge 50-es 4T robogó, elérve a "power" nyitás határára és ott tartva rángat, ahogy hol nyit hol zár, azon túlpörgetve meg meglódul és húz mint az állat.
Nekem ez bejön, mert vagy a határ alatt motorozok pl. városban, nagy forgalomban, és akkor elég keveset fogyaszt, vagy határ felett tartom a fordulatot, pl. terepen, forgalommentes helyen, és akkor lehet királyul erőből motorozni. A rángatós tartományon meg észrevétlenül át lehet pörögni egy pillanat alatt.
Ha Te pont a határfordulatszámot szeretnéd tartósan használni, hát az szívás... És szerintem leginkább egy hengercserével orvosolható.
Na de szerintem vannak itt a fórumon nálam okosabbak is, akik jobban értenek ehhez a témához...
Sziasztok!
Ha jól tudom, ilyen gyújtása van a derbinek : link
Az lenne a kérdésem, hogy ha nekem ezek az alkatrészek vannak meg, amik a linken vannak = lendkerék, alaplap. Akkor miket kellene hozzá vennem, hogy működjön és milyet ?
Esetleg linkelni tudnátok őket ?
na de 50es hengerrel adta ki mind kettőt a gyártó, és a gpr mégis többet pörög..lehet, hogy a gpr-eket nem adták ki fojtott hengerrel?
a főtengelyed meg van még ami eladó? videót tudnál róla küldeni, mennyire mozog a hajtókarja? és hány mm-t ? lehet érdekelne
köszönöm a gyors válaszokat időközben találtam egy nagyon tuti táblázatot az én spanyol gyártámnyú derbimbe elvileg 71-es van majd ha szétszedem kiderül! egyébként oylna probléma miatt lesz szétszedve: egy bizonyos fordulton kb középfordulat elkezd dadogni a motor és erőtlen aztán túllendül rajta és pörög mint a veszett, a baj az hogy nem lehet vele így lendületesen motorzni városban vagy a másik megoldás hogy szétpörgetem az agyát persze az senkinek sme jó, erre valami ötet ? én a főfúvókára gondoltam mert nemtudom miylne van benne.
A henger miatt pörög többet vagy kevesebbet. Ha 70-es henget teszel az 50-es blokkra akkor erősített főtengely vagy legalább hajtókar kel másik bele. A főtengely ugyan olyan a gpr-be mint a sendába. 12000-nél többet nem pörög. A főfúvóka 14 phva karbiban 65-s.
sziasztok!
lenne egy fontos kérdésem tudjátok a régi tipusú derbi sendába hanyas a főfúvóka ? gyári 14-es dell orto karbiról van szó. nekem a teljesen gyári fúvóka mérete kellene, ha valaki tudja pls !
nincs valakinek eladó önindítója 97es GPR-re?
és nem tudjátok, hogy a Senda R és a GPR főtengelye azonos-e?
Motoforce, DR, Olympia főtengelyek közül melyiket érdemes venni?
Esetleg olyan van amit az unokaöcsém csinált házilag az is fémpereme. Az előző motoromban olyan volt és működött, csak kettőt készített és a másik megmaradt. Lefényképezem és ha az is jó neked akkor majd elküldöm ha megegyeztünk
ez a hajtókar ábra ---- |
---- | /\
Amúgy ez az alumínium hengerfejtömítés hány mm vastag? Én próbáltam egyszer aluból hengerfejtömítést, hát nem sok sikerült belőle. Nyomta a gázt a vízbe.
közben kiderült, az enyémben nem a beázott csapágyak zörögnek, hanem ma leszedtem a hengert, és a csapszeg, meg a tűgörgő van ki, a főtengelyem még el megy szerintem nem mozog csak oldalirányba 1-2mm-t , de felfelé nem lötyög, szerintem az még jó, hétvégén veszek bele csapszeget, meg tűgörgőt, aztán apránként felújítom
viszont rá jöttem, hogy miért zabált annyira be, hogy a kipufogón folyt a benzin....igazad volt, csak vissza kellett rá tennem a 2mm-el nagyobb torok átmérőjű karbit
ma csináltam a hengerre alumíniumból tömítést, ez bírni fogja
íme a kép róla
1.kép alu tömítés
2.kép vasperselyes henger(kibővített 6felömlős)
3.kép kibővített kipufogó nyílás
közben kiderült, az enyémben nem a beázott csapágyak zörögnek, hanem ma leszedtem a hengert, és a csapszeg, meg a tűgörgő van ki, a főtengelyem még el megy szerintem nem mozog csak oldalirányba 1-2mm-t , de felfelé nem lötyög, szerintem az még jó, hétvégén veszek bele csapszeget, meg tűgörgőt, aztán apránként felújítom
viszont rá jöttem, hogy miért zabált annyira be, hogy a kipufogón folyt a benzin....igazad volt, csak vissza kellett rá tennem a 2mm-el nagyobb torok átmérőjű karbit
ma csináltam a hengerre alumíniumból tömítést, ez bírni fogja
íme a kép róla
Arról van szó hogy a spanyol gyártó Ausztriába szállított összes típus (GPR, Senda) fojtott hengerrel szerelték. Az én endúróm is osztrákiából származott fojtott hengerrel. És a derbi nagy részét onnan hozták be.
A hajtókart vasárnap hozom haza és akkor valamit megpróbálok videózni róla. De lehet hogy nem is lesz jó neked mert lehet az új blokkos derbibe való. Valamit motyogott az unokaöcsém tegnap róla. De nem igazán értettem.
Nekem ez bejön, mert vagy a határ alatt motorozok pl. városban, nagy forgalomban, és akkor elég keveset fogyaszt, vagy határ felett tartom a fordulatot, pl. terepen, forgalommentes helyen, és akkor lehet királyul erőből motorozni. A rángatós tartományon meg észrevétlenül át lehet pörögni egy pillanat alatt.
Ha Te pont a határfordulatszámot szeretnéd tartósan használni, hát az szívás... És szerintem leginkább egy hengercserével orvosolható.
Na de szerintem vannak itt a fórumon nálam okosabbak is, akik jobban értenek ehhez a témához...
Ha jól tudom, ilyen gyújtása van a derbinek : link
Az lenne a kérdésem, hogy ha nekem ezek az alkatrészek vannak meg, amik a linken vannak = lendkerék, alaplap. Akkor miket kellene hozzá vennem, hogy működjön és milyet ?
Esetleg linkelni tudnátok őket ?
Köszönöm!
a főtengelyed meg van még ami eladó? videót tudnál róla küldeni, mennyire mozog a hajtókarja? és hány mm-t ? lehet érdekelne
lenne egy fontos kérdésem tudjátok a régi tipusú derbi sendába hanyas a főfúvóka ? gyári 14-es dell orto karbiról van szó. nekem a teljesen gyári fúvóka mérete kellene, ha valaki tudja pls !
és nem tudjátok, hogy a Senda R és a GPR főtengelye azonos-e?
Motoforce, DR, Olympia főtengelyek közül melyiket érdemes venni?
segítségeket előre köszönöm