Hát az a 4-4,1 az úgy jön ki, hogy a hátsó fogszámot elosztod az elsővel.
Ez egyáltalán nem törvényszerű, hogy menyinek kell lennie csak legjobban a gyári áttétellel lehet kihasználni a motort.
Nem arról van szó, hogy nem tesz jót a motornak, csak annyi, hogy az 5.-6. sebességi fokozatot nem bírja kiforgatni a motor.
A gyári áttétel 53/13 tehát az áttétel viszony 4,077
Ha hátul 62es lánckereked van fenn akkor ahhoz hogy az áttétel viszony kb 4-4,1legyen, elől 15-s kell.
Nekem 53/15-s áttételem de azt az 50es henger nem igazán forgatja el ... mert akkor 3,53-ra módosul...
Ma reggel megszámoltam a hátsó lánckereket és 62 fog van rajta.
Nem sok ez egy kicsit?
Sajnos elöl nem tudom mennyi van mert nincs itthon. Nem tudjátok hányasnak kellene elöl lenni ha a hátsó 62?
A színtelen ledből vegyél először csak 1-et és próbáld ki milyen, mert nekem olyan fénye lett az ép piros búrán keresztül mintha kifakult volna a búra. Kb halvány rózsaszín lett a fény. Szerintem jobb a piros még ha a búra jó akkor is.
Óh mennyi segítőkész ember, köszönöm!
Ez tök jó, veszek egy nyákot abba 10-10 gyengébb és erősebb LED-et belerakni a helyzetjelzőnek és féklámpának, azokat párhuzamosan bekötni ellenállással. Piros burám megvan hozzá az teljesen ép, akkor nem is muszáj színes LED--eket vennem... Villanyszerelő ismerősőm meg több is van, az majd az apróságokat megcsinálja nekem . Köszi mégegyszer.
Igazad van, de ic sem kell, csak más ellenállá érték a helyzetjelzőhöz és a féklámpához. Ha érdekel lőkeresem az indexhez való villogóautomata kapcsrajzát ami jó búránként 3 LED-hez.
17°-os láthatósági szögű ledet semmi kép ne vegyél, azt szinte csak szemből látod hogy világít.
Itt néz körül itt vannak 60°-ban láthatók.
Szerintem ugyan olyan ledekkel csináld csak más feszültséget kapjon helyzetjelzőként és féklámpaként. Pár tranzisztorral, esetleg IC vel meg lehet oldani...
Magas fényerejű ledeket itt találsz: http://www.hestore.hu/kat_162....
Én Szombathelyen szoktam beszerezni az elektro cuccokat, de itt hajlamosak aranyáron mérni a ledet. (pl víztiszta magas fényerejű piros led 400ft/db, na ezt nem szabad megvenni)
A linken találsz áramkörnek való lapokat a nyák menü alatt. Ha nem akarsz sokat kínlódni akkor neked a forszemes kell az univerzálisak közül ( http://www.hestore.hu/termek_1... ). Ez kicsit drágáb (900-1000ft), de nem kell maratni.
A nagy fényerejű ledekkel vigyázni kell mert kis szögben világítanak, többet kell berakni és a búra több pontjára irányítani! Pusz néhány lednek van akkora fényereje mint a féklámpádnak. Ezt ki kell tapasztalni melyik lesz jó féklámpának és melyik helyzetjelzőnek. A ledek mindíg párhuzamosan legyenek kötve, és ellenállással ellátva! Így ha egy kimegy valamiért (LED-re nem jellemző) akkor a többi még világít. Normál ledet véletlen se vegyél mert az nem jó helyzetjelzőnek sem!
Helyzetjelzőnek talán ezt raknám be: http://www.hestore.hu/termek_1...
Féklámpának meg ezt: http://www.hestore.hu/termek_1...
Kb 6-10 darabot mindegyikből.
Én nem adnák egyikért se annyi pénzt.
Egy jó minőségő magas fényerejű tehát power lednek darabja 45-50Ft-körül mozog ehhez ha csinálok egy egyszerű elektronikát az még legalább kemény 100ft ha veszel 20db ledet az 1000ft +100ft az 1100ft veszel hozzá egy búrát és megvan oldva...
10000Ft-t biztos, hogy nem adnék érte...
Egyébként nekem is egyfojtában szarakodik a hátsó lámpám, de az epoxigyanta és az üvegszövet segített rajta
Üdv Tomi
Ja még annyit, hogy nem muszáj a gyárit feltenni, lehet kapni nagyon sok univerzális lámpát is ami olcsóbb !
Sziasztok!
Sikerült az X-race-em hátsó lámpáját eltörnöm... Egész pontosan a foglalat repedt el, amibe az izzó van, és így félórás procedúra egy izzócsere, újabban igen sokat szívok vele, ma égette ki másodszorra a biztosítékot. Gondoltam veszek bele egy jókis LED-es lámpát, de hát leesett az állam az árától… Egy sima izzós lámpa 5600 Ft, míg a LED-es 9800 Ft, a postaköltséget nem számolva. A LED-essel kapcsolatban az is gázos hogy DRD típusokhoz írják, és a képből nem tudom eldönteni, hogy passzol-e az én gépemhez. Érdemes egyáltalán megvennem a drágábbat? Oké hogy izzót nem kell cserélnem, jobban néz ki meg nincs vele macera, de hát szerintem pofátlanság ennyi pénzt elkérni érte. Az izzóst meg kínai gagyinak tartom, bár lehet hogy ez utángyártott és talán jobb minőség, de kétlem. Szóval tanácstalan vagyok.:D Ha valakinek van ezzel tapasztalata akkor írja le.. Köszi.
izzós http://www.robogohaz.hu/cikkpi...
LED-es http://www.robogohaz.hu/cikkpi...
Sziasztok. Elsehiszitek mivolt a gond, ennyi idő után?!
A karburátornál ahova rá megy a benzin cső, ott van egykis réz hüvej. Na azt kivettem és annak a helyibe vékony csövet dugtam és kifújattam. Erre úgy jöttemrá, hogy a karbi belsejibe ahol a benzin folyik (az úszó zárótünél ), na ott aligfolyt, szinte csak cseppegbe. De mostmárhogy kifújattam, folyik rendesen! Köszönöm a sok segítséget azért.
Helo nekem van Derbi vázam, asszem egy 98 v 97 es Sendáé, van hozzá egy pár első telóm is meg hátsó rugóstag is benne van, meg még pár apróság van rajta. Az árat megbeszéljük ha felveszel MSN re: zalatnay_attila@hotmail.com
vagy ha hívsz telefonon.302777277
Pórbáld ki, hogy mikor leáll kiveszed a gyertyát és akkor nézed van e szikra. Ha nincs és nemsokára újra lesz akkor trafó gondod van. Ha már úgy is kiveszed a gyertyát a színét is meglátod, ha fekete akkor nem jó, ha őzbarna vagy szürkés akkor a benzin renben van. de mikor megáll egyszerre vedd ki a gyertyát ne próbáld újra elindítani. Az indítgatástól beköpheti a gyertyát és olyan lesz mintha az lenne a gond.
Ez egyáltalán nem törvényszerű, hogy menyinek kell lennie csak legjobban a gyári áttétellel lehet kihasználni a motort.
Nem arról van szó, hogy nem tesz jót a motornak, csak annyi, hogy az 5.-6. sebességi fokozatot nem bírja kiforgatni a motor.