Szeva !
Ezt kitől hallottad, hogy ki kéne venni a kiegyensúlyozó tengelyt ?
Szerinted, minek van benne ?
...
Légszűrő :
Ha jó állapotban van akkor ki lehet mosni, ha rossz az állapota akkor cserélni kell.
Mosás : benzinbe kimosod, teljesen megszárítod, olajozod.
Van valakinek tapasztalata olyan sendával amiből a kiegyensúlyozó tengelyt kivették? Elméletileg pörgősebbnek kéne lennie tőle, de kíváncsi lennék olyannak a tapasztalataira aki kivette. Szét van szedve a blokkom, és még nem tudom bent hagyjam-e. 70es henger van/lesz a mocin. Nem szeretnék 2x szerelni ezért érdekelne más tapasztalata. (ha már volt dolga valakinek ilyennel)
szewa mitvisz. én azt javaslom hogy a szűkítést fúróval szedd le, majd ovatosan reszeljed meg. ezek után polirozzad ki a nyílást. a nikezilra bellölről nagyon vigyázz helyedben a leömlőket nem tágítanám mert ilyen hengereknél nem szokás, inkább simson hengereknél szokták. a tágításnál arra figyelh h ne tágítsad túl mert akkor túl vékony lesz a vízbeömlönél a fal, és az nem egészséges. a munka legvégén tiszta puha rongyal tisztítsad meg a teljes hengert. a henger tömítéseket zsirozzad be. a hengerfejed is meg a dugattyút is ajánlatos megtisztítani de vigyázz hogy a blokkba ne kerüljön kosz.( ha csak kevés kerül be nem nagy gond, mert elég de ha lehet inkább ne..) más dolog amire nem árt odafigyelni nem jut eszembe..
Köszi, tanulságos, remélem nem nyírtam ki. Most desztillált víz van benne. Azon gondolkodtam, ha hengerfejes és csak csipegeti a vizet, és nem számottevő a víz eltűnése a tartályból (nem veszem észre) attól még jól kellene hűtenie a hűtő rendszernek és nem kellene főnie. Nem? Ergo, nem hengerfejes (remélem). Vagy ha hengerfejes, főzi a vizet? De, ha vizet eszik akkor füstölni kell, de nem füstöl kicsit sem. Még hidegen sem.
Jól telerondítom a fórumot, bocsi. De szeretném ezt megbeszélni valakivel. Köszi
Sima vizet én nem raknék semilyen motorba személy szerint. A fajsúly annyit nem változik, hogy azt a vízpumpa észrevegye. Ellenben a sima víztől rozsdásodik a henger (vashenger esetében), vízkövesedik minden, és a vízpumpának is jobb ha kap egy kis kenést. Mert a jobb minőségű hűtőfolyadékok kenést is biztosítanak. Egy nem ide tartozó példa, de tanulságos: Scania nyerges vontatóba ha csak vizet öntenek a vízpumpa 10km alatt kifekszik és locsog belőle a víz...
Köszi! Jó gondolat menet, erre én is gondoltam. Egy hűtő tisztítás kellene neki, lehet kapni spec folyadékot hozzá. Kezdődött az egész azzal, hogy olyan helyen voltam ahol nem volt út. Kiszúrta a blokk alsó részénél a hűtő csövet egy kökény. Lecseréltem a gumi csövet egy nem gyárira és az meg nem bírta a strapát, megdagadt szép nagyra. Másnap elmentem motorozni és szétdurrant, az egész forró hűtő lötty a lábamra került. Aztán valahol a hegyek közül lecsorogtam, be egy MTZ boltba ahol tudtak adni kb ekkora keresztmetszetű csövet. Na azóta került bele, ásványvíz :) ioncserélt víz, még sima víz is.
Holnap veszek hozzá hűtő tisztítót, ennyit még megér.
Valahol azt is olvastam, hogy nem mindegy milyen vizet töltök bele, mert más a fajsúlya és a vízpumpa nem úgy keringteti. Most vettem hűtő folyadékot, 1000 FT / liter.
Túl nagy a teljesítmény és kevés hozzá a hűtő. El van dugulva a hűtőd. Ha víz volt benne és nem fagyálló, akkor vízköves is lehet. és emiatt valahol eldugult. Vagy leszűkült a keresztmetszet és nem keringeti rendesen a vizet. Esetleg a vízgomba nem kapcsol időben... Így látatlanba hirtelen ennyi, de ha valakinek még van egyéb ötlete ne tartsa magába. Még valami, ha a víz nem fogy belőle akkor valszeg nem hengerfejes és jó a vízpumpa tömítése.
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy ilyen Derbim http://www.hasznaltauto.hu/3012797_derbi_senda_2001
Vaj
on miért főzi fel a vizet? Nem jó a vízpumpa? Szerintetek? Köszi
Köszi hogy segítesz ! Itt a kép megint a két gyári hengerről . A jobb oldalit akarom faragni , ebben én nem látok semmiféle könyököt csak egyszerűen kissebb a kipufogonyilás gyárilag (meg a többi ablak is) A tiéd is így nézett ki ? Berajzolnád hol reszelted ? A baloson gyárilag még két segédfurat is van - talán ez is kivitelezhető. A felömlők nyílásainak nagyításához is kéne tipp mert oda nem tudom mivel férek be . Ha csak a kipunyílást nagyítom akkor melyik irányban mennyit lehetne szerintetek ?
Szia!
köszönöm szépen a választ, endurom van és most lessz 3 éves.
A szervizbe 10000ft ért akarnak 1 szimeringet kicserélni,pedig
garanciás és szerintem ingyen kellett volna kicserélni.
Azért gondoltam hogy én kicserélem ha nem tul bonyolult.
Szimmeringet mind a 2 telóba egyszerre illik cserélni, olajjal együtt. Mert nem tudod, hogy mennyi és milyen olaj van bennük, és csak így lesz ugyan annyi mind a 2ben. Ha még nem szedtél szét telót, ne állj neki egyedül. Nekem is csinálta valaki a mocimat még az ekőző tulajnál és szétesett az egyik teló mikor kihúztam az első tengelyt. Ha mindkettő rosszul van összerakva egykerekezéskor vagy ugratáskor elhagyod az első kereked, a következményeket gondolom nem kell leírnom. Nekem az volt a szerencsém, hogy az a fakezű csak az egyiket csinálta meg rosszul. Szimmeringet párban lehet kapni jobb helyeken. Párban 2-3000forint, plusz az olaj literje ugyan ennyi. Elvileg 1 liter elég a 2be. 15W-s Agip olajat vettem az enyémbe az volt 1980ft. Nem tudom, h endúród van vagy supermotod, de a supermotonak keményebbek a telói. Abba sűrűbb olaj kell. Érdeklődd meg valamelyik derbi kereskedésben, hogy milyen a gyári. Endúróba 10W-s. Legalább is nekem azt mondták. Azért lesz bele 15-ös, hogy kicsit keményebb legyen.
Sziasztok!
tudnátok segiteni van egy 2006-os derbim és az első teleszkop ereszti az olajat de csak az egyiknél nehéz kicserélni a szimeringet?
vagy vigyem szervizbe inkább
Szia!
Én is magam szerelem a motort,de el kellett vinnem a motort,mert volt egy-két dolog amiben jobbnak láttam,ha szakember nyúl hozzá.
Lényeg a lényeg,a szerelőmnek ez csak másodállás,tehát nem ez a fő megélhetése,és ő nem verne át.Tudom,hogy nem konkrétan rá gondoltál,csak ezt leírtam,mert sajna nekem is volt már régebben dolgom olyannal,aki átvert,mert fiatalabb voltam és naiv.
Egyébként a szerelőm ajánlotta,hogy ne reszeljem,tehát tanácsolta,mert lehet,hogy rossz lesz tőle,és ha őt kérdezem,akkor inkább hagyjam úgy.
Véleményem szerint,ha van valakinek tartalék henger,vagy nagyon gatya a mostani,akkor reszelje meg,és írja le ide,hogy mi lett az eredmény,hadd örüljön itt pár ember.
Minden jót nektek!
de ha szétszeted a hengert nagyon vigyázzál h ne sértsed meg, főleg amikor tágítod a nyílást, mert ezek nikezilos hengerek aztán ha az a réteg megsérül akkor baszhatod a hangered.. ha nem érted még mindíg hívj fel: 06704523884 már kigépeltem magam egy időre...
minden gyári derbi hengerben van olyan.. a a fojtás ha kiszeded jobban áramlik a kipuff gáz... nem zért mondom de te nagyon nem értesz engem.... szedd szét aztán meglátod aztán akkor megfogod érteni h mi a helyzet ott..
Ezt kitől hallottad, hogy ki kéne venni a kiegyensúlyozó tengelyt ?
Szerinted, minek van benne ?
...
Légszűrő :
Ha jó állapotban van akkor ki lehet mosni, ha rossz az állapota akkor cserélni kell.
Mosás : benzinbe kimosod, teljesen megszárítod, olajozod.
Üdv Tomy
Van valakinek tapasztalata olyan sendával amiből a kiegyensúlyozó tengelyt kivették? Elméletileg pörgősebbnek kéne lennie tőle, de kíváncsi lennék olyannak a tapasztalataira aki kivette. Szét van szedve a blokkom, és még nem tudom bent hagyjam-e. 70es henger van/lesz a mocin. Nem szeretnék 2x szerelni ezért érdekelne más tapasztalata. (ha már volt dolga valakinek ilyennel)
és a levegöszürövel mit kell csinálni kimosni, vagy csere?
szeretném megtudni még ,hogy a gyertyát mennyi km -ként kell cserélni a derbibe ,és milyen tipusu gyertya kell.?
elöre is kössz..
irjatok ha van az árban megegyezünk
Ha valakinek lenne Derbi Senda-hoz feszültség szabályzó az írjon!
atati@citromail.hu
msn: nemetha93@freemail.hu
elöre is köszi
Valaki tud eladó piaoli vagy marzocchi teleszkópot 2001-es derbi supermotohoz?Ha igen,milyen árban?
Email:amateo90@freemail.hu
tel:06-30/654-9122
Jól telerondítom a fórumot, bocsi. De szeretném ezt megbeszélni valakivel. Köszi
Sima vizet én nem raknék semilyen motorba személy szerint. A fajsúly annyit nem változik, hogy azt a vízpumpa észrevegye. Ellenben a sima víztől rozsdásodik a henger (vashenger esetében), vízkövesedik minden, és a vízpumpának is jobb ha kap egy kis kenést. Mert a jobb minőségű hűtőfolyadékok kenést is biztosítanak. Egy nem ide tartozó példa, de tanulságos: Scania nyerges vontatóba ha csak vizet öntenek a vízpumpa 10km alatt kifekszik és locsog belőle a víz...
Holnap veszek hozzá hűtő tisztítót, ennyit még megér.
Valahol azt is olvastam, hogy nem mindegy milyen vizet töltök bele, mert más a fajsúlya és a vízpumpa nem úgy keringteti. Most vettem hűtő folyadékot, 1000 FT / liter.
Túl nagy a teljesítmény és kevés hozzá a hűtő. El van dugulva a hűtőd. Ha víz volt benne és nem fagyálló, akkor vízköves is lehet. és emiatt valahol eldugult. Vagy leszűkült a keresztmetszet és nem keringeti rendesen a vizet. Esetleg a vízgomba nem kapcsol időben... Így látatlanba hirtelen ennyi, de ha valakinek még van egyéb ötlete ne tartsa magába. Még valami, ha a víz nem fogy belőle akkor valszeg nem hengerfejes és jó a vízpumpa tömítése.
Vaj
on miért főzi fel a vizet? Nem jó a vízpumpa? Szerintetek? Köszi
köszönöm szépen a választ, endurom van és most lessz 3 éves.
A szervizbe 10000ft ért akarnak 1 szimeringet kicserélni,pedig
garanciás és szerintem ingyen kellett volna kicserélni.
Azért gondoltam hogy én kicserélem ha nem tul bonyolult.
4
Szimmeringet mind a 2 telóba egyszerre illik cserélni, olajjal együtt. Mert nem tudod, hogy mennyi és milyen olaj van bennük, és csak így lesz ugyan annyi mind a 2ben. Ha még nem szedtél szét telót, ne állj neki egyedül. Nekem is csinálta valaki a mocimat még az ekőző tulajnál és szétesett az egyik teló mikor kihúztam az első tengelyt. Ha mindkettő rosszul van összerakva egykerekezéskor vagy ugratáskor elhagyod az első kereked, a következményeket gondolom nem kell leírnom. Nekem az volt a szerencsém, hogy az a fakezű csak az egyiket csinálta meg rosszul. Szimmeringet párban lehet kapni jobb helyeken. Párban 2-3000forint, plusz az olaj literje ugyan ennyi. Elvileg 1 liter elég a 2be. 15W-s Agip olajat vettem az enyémbe az volt 1980ft. Nem tudom, h endúród van vagy supermotod, de a supermotonak keményebbek a telói. Abba sűrűbb olaj kell. Érdeklődd meg valamelyik derbi kereskedésben, hogy milyen a gyári. Endúróba 10W-s. Legalább is nekem azt mondták. Azért lesz bele 15-ös, hogy kicsit keményebb legyen.
tudnátok segiteni van egy 2006-os derbim és az első teleszkop ereszti az olajat de csak az egyiknél nehéz kicserélni a szimeringet?
vagy vigyem szervizbe inkább
Én is magam szerelem a motort,de el kellett vinnem a motort,mert volt egy-két dolog amiben jobbnak láttam,ha szakember nyúl hozzá.
Lényeg a lényeg,a szerelőmnek ez csak másodállás,tehát nem ez a fő megélhetése,és ő nem verne át.Tudom,hogy nem konkrétan rá gondoltál,csak ezt leírtam,mert sajna nekem is volt már régebben dolgom olyannal,aki átvert,mert fiatalabb voltam és naiv.
Egyébként a szerelőm ajánlotta,hogy ne reszeljem,tehát tanácsolta,mert lehet,hogy rossz lesz tőle,és ha őt kérdezem,akkor inkább hagyjam úgy.
Véleményem szerint,ha van valakinek tartalék henger,vagy nagyon gatya a mostani,akkor reszelje meg,és írja le ide,hogy mi lett az eredmény,hadd örüljön itt pár ember.
Minden jót nektek!