Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem tudom mi lehet a baja de az biztos hogy egy kis melegedés a léghűtéses motoroknál mindig benne van a pakliban....
majd azért írd le a szervízben mire jutottak
De nem hiszem hogy ez így normális és nem csak egy kis alapjárat emlekedésről van szó, olyan mintha tökig ráhúznám a szivatót. (aszem viszem szakemberhez)
ettől én is félek a motoromat illetően, szerintem ez konstrukciós hiba, nagy meleg nyári napokon álldogálni a városban nulla szélnél nem tesz jót a szerkezetnek! ilyen tapasztalatom volt már a simóval is, amint kiértem a városból minden rendbe jött
apám meg csak röhögött a markába turbóhűtéses simson starján
Hétvégi városban motorozás közben azt tapasztaltam, hogy ha nincs megfelelő léghűtése a Viragomnak és felmelegszik a motor, nagyon megemelkedik az alapjárat, de előtte meg országúton mentem, akkor jó volt... mitől lehet ez?
Köszi!
3 éves a masina, de aktívan használták.
Autószerelő ismerőssel megnézetem az önindítót. Azért megkeresem a relét is, egy teszt erejéig.
Jó éjt!

Feri
Ha a relé a bűnős, akkor az nem is húzna be! Ha hallottál kattanó hangot, akkor a relé behúzott, tehát nem elektronikai a probléma! Nem tudom mennyi idős a gépezet, de nálam autóval fordult ilyen elő. Akkor szénkefe volt. Nem nagy tétel a javítása!
Egy technikai kérdésem lenne.
Ma mikor indítottam volna a gépet, kattant az indító relé, de nem pörgött fel a kis indítómotor!
Eddig ilyet nem csinált. Kicsit megmozgattam a masinát és akkor meg jó lett.
Mi lehet a gondja? A relé kontakthibás, vagy az önindítóval van valami?
Köszönöm!

Feri
én egy spéci fekete bőrdzsekire vágyom, ha valaki kedveskedni akarna küldjön egy emailt és megadom a posta címem egyébként én a jó öreg acélbetkósomban motorozom, de kiváncsi lennék milyen egy vérbeli mocis csizma
Szia cujethu!
Én körbenéztem mindenfelé és végül a Louisban vettem még márciusban Bécsben- egy nagyon kafa fekete jó magas szárú bőr csizmát, az első része kapcsos-fűzős és marha kényelmes. A fűzős rész felmegy egész a sípcsont tetejéig. Nem fázik benne a lábam , az tuti, de keményített orrú, sarkú és jól tartja a lábam.
Ha itthon szaglászol körbe mindenképp nézz meg több helyet, mert nagy árkülönbségek vannak. Nem csinálok senkinek reklámot , most 7végén vettem esőruhát, az egyik helyen 16-ért akartak adni egy sima fazont, a másik helyen megvettem 6-ért.
Köszönöm!

A mellette levő küllők feszesek. Haverral hozatok Pestről egyet, aztán beműtöm
Jaja, aktívkodunk

Feri
Mi van a nagyok teljesen le vannak ülve?
Csak a törpék uralják a topicot!
Korábban én is hasonlóan oldottam meg az emelést!
Nézd (halgasd) meg a mellette levő küllőket, feszesek-e! Ha igen, nem valószínű, hogy gond lehet.
Valahol olvastam, a 650-es Drag Starokkal fordult elő, hogy eccerűen összerogyott a hátsó kereke.
Egyébként gumiszerelés nélkül is ki tudod cserélni, ha a küllőt ki tudod csavarni az "anyából", ami a felniben van.. Állítólag nem 2 fillért kérnek egy küllőért.
Addig ügyködtem, míg felbakoltam a motort állvány nélkül. Egy 25 kilós vas súly az alap, rá egy passzoló fenyőléc, a motornak meg egy kis rámpa hogy könnyen alátehessem a szerkezetet .
Majd valami normálisabbat is készítek, de ebben gátol hogy a GZ-n a sztender-hely nehezen alakítható át ahhoz.

A motor átnézése közben vettem észre, hogy a hátsó kerék egyik küllője eltört! A törési felület alapján zárvány, szóval anyaghiba.
Szerintetek számít egy törött küllő? Gondolom attól még lehet motorozni.
Tavasszal úgyis gumicsere, addig csak kibírja.
Ha ellentkező tapasztalataitok vannak, légyszi írjatok!

Feri
Köszi
Szia lapar!

Köszi a leírást! Végre tudom mi az a kis hengeres rész a blokk tetején
Komoly a motortartód!
Valami hasonlót eszkábálok én is, mert a szereléshez komoly segítség lenne.

Warovex! Kemény vagy! Szép a motor!

Tegnap zivatarban motoroztam (utolértem a felhőt, nem jó a száguldozás! ), az ilyen élménytől óvakodjatok!

Feri
De kár,hogy itthon nem kapni Victory-t
Victory Tourning Cruiser
Köszi lapar! Látom nagyon vágod a témát
na most akkor az angol helyesírástól tekintsünk el, kérem nem kritizálni!
SOHC Single Overhead Camshaft = Felülvezérelt, felülszelepelt, egy vezérműtengellyel.- OHC ugynez.
DOHC Double Overhead Camshaft = Felülvezérelt, felülszelepelt dupla vezérműtengellyel -(általában ott vabn ahol hengerenként 2-nél több szelep van, 3-4-5) Mindkettőnél felül van a vezérműtengely, amit lánccal, fogaskerékkel, fogazottszíjjal, vagy királytengellyel (régi) hajtanak meg.
OHV= Overhead Valve Alulvezérelt, felülszelepelt. A Harley-k általában ilyenek (talán a Drag is) Alul van a vezérműtengely, és hosszú lökőrudakon működteti a fent levő szelepeket. Régebbi megoldás, magasabb fordulatszámokon nem is alkalmazzák.
És van még olyan is hogy alulvezérelt oldaltszelepelt, de ezt csak a 70-es évek műszaki tankönyveiben oktatták
A cső félcolos vascső, a lábak meg 10 mm-es betonacélból vannak.
A talp részét képező facsavar, imbuszcsavar, és 10-es anyát most nem részletezném.
A lényeg az, hogy ne kelljen túl magasra emelni, és ahogy átbillen a súlyponton, akkor rögtön megtámassza a hátsó harmadik láb.
Szerintem kiszuperált fütéscső,
Ezek a szelepvezérlés jelzései. Mint pl: Felülvezérelt-felülszelepelt,alulvezérelt-felülszelepelt, +nyomórudas,láncos,stb...stb....,de,hogy konkrétan melyik melyik azt tudja a tököm.
Kérdezz meg egy ótószerelőt az tutira megmondja neked...
szerintem tökéletes , már csak azon gondolkodom miből hegesztessem össze a tied miből van?
Gyerekek,mit jelentenek a DOHC,SOHC,OHC meg ilyen kifejezések? Minden motor adatában valamelyiket látom,enyémben pl DOHC van az mit jelent? Köszi a választ