nem tudom mi lehet a baja de az biztos hogy egy kis melegedés a léghűtéses motoroknál mindig benne van a pakliban....
majd azért írd le a szervízben mire jutottak
De nem hiszem hogy ez így normális és nem csak egy kis alapjárat emlekedésről van szó, olyan mintha tökig ráhúznám a szivatót. (aszem viszem szakemberhez)
ettől én is félek a motoromat illetően, szerintem ez konstrukciós hiba, nagy meleg nyári napokon álldogálni a városban nulla szélnél nem tesz jót a szerkezetnek! ilyen tapasztalatom volt már a simóval is, amint kiértem a városból minden rendbe jött
apám meg csak röhögött a markába turbóhűtéses simson starján
Hétvégi városban motorozás közben azt tapasztaltam, hogy ha nincs megfelelő léghűtése a Viragomnak és felmelegszik a motor, nagyon megemelkedik az alapjárat, de előtte meg országúton mentem, akkor jó volt... mitől lehet ez?
Ha a relé a bűnős, akkor az nem is húzna be! Ha hallottál kattanó hangot, akkor a relé behúzott, tehát nem elektronikai a probléma! Nem tudom mennyi idős a gépezet, de nálam autóval fordult ilyen elő. Akkor szénkefe volt. Nem nagy tétel a javítása!
Egy technikai kérdésem lenne.
Ma mikor indítottam volna a gépet, kattant az indító relé, de nem pörgött fel a kis indítómotor!
Eddig ilyet nem csinált. Kicsit megmozgattam a masinát és akkor meg jó lett.
Mi lehet a gondja? A relé kontakthibás, vagy az önindítóval van valami?
Köszönöm!
én egy spéci fekete bőrdzsekire vágyom, ha valaki kedveskedni akarna küldjön egy emailt és megadom a posta címem egyébként én a jó öreg acélbetkósomban motorozom, de kiváncsi lennék milyen egy vérbeli mocis csizma
Szia cujethu!
Én körbenéztem mindenfelé és végül a Louisban vettem még márciusban Bécsben- egy nagyon kafa fekete jó magas szárú bőr csizmát, az első része kapcsos-fűzős és marha kényelmes. A fűzős rész felmegy egész a sípcsont tetejéig. Nem fázik benne a lábam , az tuti, de keményített orrú, sarkú és jól tartja a lábam.
Ha itthon szaglászol körbe mindenképp nézz meg több helyet, mert nagy árkülönbségek vannak. Nem csinálok senkinek reklámot , most 7végén vettem esőruhát, az egyik helyen 16-ért akartak adni egy sima fazont, a másik helyen megvettem 6-ért.
Korábban én is hasonlóan oldottam meg az emelést!
Nézd (halgasd) meg a mellette levő küllőket, feszesek-e! Ha igen, nem valószínű, hogy gond lehet.
Valahol olvastam, a 650-es Drag Starokkal fordult elő, hogy eccerűen összerogyott a hátsó kereke.
Egyébként gumiszerelés nélkül is ki tudod cserélni, ha a küllőt ki tudod csavarni az "anyából", ami a felniben van.. Állítólag nem 2 fillért kérnek egy küllőért.
Addig ügyködtem, míg felbakoltam a motort állvány nélkül. Egy 25 kilós vas súly az alap, rá egy passzoló fenyőléc, a motornak meg egy kis rámpa hogy könnyen alátehessem a szerkezetet .
Majd valami normálisabbat is készítek, de ebben gátol hogy a GZ-n a sztender-hely nehezen alakítható át ahhoz.
A motor átnézése közben vettem észre, hogy a hátsó kerék egyik küllője eltört! A törési felület alapján zárvány, szóval anyaghiba.
Szerintetek számít egy törött küllő? Gondolom attól még lehet motorozni.
Tavasszal úgyis gumicsere, addig csak kibírja.
Ha ellentkező tapasztalataitok vannak, légyszi írjatok!
Köszi a leírást! Végre tudom mi az a kis hengeres rész a blokk tetején
Komoly a motortartód!
Valami hasonlót eszkábálok én is, mert a szereléshez komoly segítség lenne.
Warovex! Kemény vagy! Szép a motor!
Tegnap zivatarban motoroztam (utolértem a felhőt, nem jó a száguldozás! ), az ilyen élménytől óvakodjatok!
na most akkor az angol helyesírástól tekintsünk el, kérem nem kritizálni!
SOHC Single Overhead Camshaft = Felülvezérelt, felülszelepelt, egy vezérműtengellyel.- OHC ugynez.
DOHC Double Overhead Camshaft = Felülvezérelt, felülszelepelt dupla vezérműtengellyel -(általában ott vabn ahol hengerenként 2-nél több szelep van, 3-4-5) Mindkettőnél felül van a vezérműtengely, amit lánccal, fogaskerékkel, fogazottszíjjal, vagy királytengellyel (régi) hajtanak meg.
OHV= Overhead Valve Alulvezérelt, felülszelepelt. A Harley-k általában ilyenek (talán a Drag is) Alul van a vezérműtengely, és hosszú lökőrudakon működteti a fent levő szelepeket. Régebbi megoldás, magasabb fordulatszámokon nem is alkalmazzák.
És van még olyan is hogy alulvezérelt oldaltszelepelt, de ezt csak a 70-es évek műszaki tankönyveiben oktatták
A cső félcolos vascső, a lábak meg 10 mm-es betonacélból vannak.
A talp részét képező facsavar, imbuszcsavar, és 10-es anyát most nem részletezném.
A lényeg az, hogy ne kelljen túl magasra emelni, és ahogy átbillen a súlyponton, akkor rögtön megtámassza a hátsó harmadik láb.
Ezek a szelepvezérlés jelzései. Mint pl: Felülvezérelt-felülszelepelt,alulvezérelt-felülszelepelt, +nyomórudas,láncos,stb...stb....,de,hogy konkrétan melyik melyik azt tudja a tököm.
Kérdezz meg egy ótószerelőt az tutira megmondja neked...
Gyerekek,mit jelentenek a DOHC,SOHC,OHC meg ilyen kifejezések? Minden motor adatában valamelyiket látom,enyémben pl DOHC van az mit jelent? Köszi a választ
majd azért írd le a szervízben mire jutottak