A túráról még az jutott az eszembe, hogy arról akartalak megkérdezni titeket, hogy mik a tapasztalataitok a blokk hőmérsékletével kapcsolatban?
Nekem most a pályán végig 77-78 fokot írt, aztán ahogy megálltam, akkor egyből megy fel rendesen. Ha 1 percnél tovább szüttyögtünk egy fizető kapnál, mert mondjuk állt elöttünk pár autó, akkor be is kapcsolt a ventillátor. De amint elindultunk hamar lement 80 alá és 1-2km után újra beállt a 77-78 fok. A lassabb tengerparti kanyargóson 80-82 fokos volt, pár 120km/h feletti egyenesben lement 79-re, de pár kanyar és kigyorsítás után már megint 80 fölé kúszott. Lakott területre érve egyből megy fel, az első piros lámpánál egyből be is kapcsol a venti. Tovább szüttyögve a városban végig 90 fölött van és sűrűn bekapcsol a venti. A legtöbb amit láttam a kijelzőn 99 fok volt. Érdekes, hogy amikor 97-nél bekapcsol a venti van, hogy előbb még kúszik tovább felfelé, akár 99-ig is, van amikor meg egyből lecsökken 94-re. Érdekesen tud ingadozni,ha már 90 fölött van.
Most kb. 15 és 25 fok közötti tartományokban ment, akkor mi lesz nyáron 30-35 fokban? Gondolom a pályán lesz vagy 80 fokos és a városban folyamatosan fog menni a ventilátor.
Még sosem volt olyan motorom ami mutatta a hőmérsékletet, csak abból tudtam, hogy melege van, hogy beindult a venti. A Fazer-nek kb. a 3 év alatt ment annyit, mint a Tuono-nak most hétvégén, ráadásul még nincs is meleg...
Hello "07RS125"
Sajnos nem tudok szerezni neked ilyesmit, nem is vagyok ilyen nepper féle, csupán amikor elér valami új "fertőzés", akkor - kihasználva az internet lehetőségeit - jól körülnézek, hogy hol találok rá "gyógyírt"... Az LSL-t az X-Bike forgalmazza, amenyiben az árszint elfogadható neked, érdeklődj náluk a típus iránt... A tengelyvégekre az illesztő és rögzítő cuccokat egyedileg gyártattam le...
Pénteken kb. 5 percre belementem. Melegnek nem mondanám, de nem is vészes. Mint írtam 3-an voltunk, kettőnknek komoly védőrétegünk van zsír formájában A harmadik srác vékony és fázós, ő még nyáron is volt, hogy neopren ruhában fürdött velünk, így most neopren nélkül neki tutti megfázás lett volna, ezért csak térdig begyalogolt. Elég erős szél volt, így aztán kiemelkedve a vízből fáztam kicsit. 1-2 perc után megszokva a vizet, a parti sekélyebb, "meleg" vízben jobban esett az elfekvés, mint a vizes testtel a szélben állás. De azért 5 perc után jól esett kijönni és megtörölközni. Utána már nagyon király volt, sütött a nap ezerrel és bőven 20fok fölött volt. Amikor kicsit alább hagyott a szél, akkor rendesen égetett a nap.
Azt tervezzük a haverokkal, hogy ősszel, amikor nincs hőguta, akkor újra teszünk egy ilyen kanyargós tengerparti túrát. Okt. 23 csütörtökre esik, valószínűleg az is ilyen hosszú hétvége lesz, mint a mostani és akkor megyünk.
Jól viselkedett. Kb. úgy alakult a 3 nap, hogy 650, 300 és 750km.
Egyre jobban megszokom, hogy nem igen szabad 4000rpm alá engedni a fordulatot. A Fazert akár 2000-re is le lehetett engedni (alacsonyabb fokozatokban még akár 1500-re is) és kis gázzal minden gond nélkül gyorsított. A Tuono még 2-3-ban is szeret 4000 fölött lenni. Nem egy tötyögős szerkezet.
Egy DL 1000-es és egy GSX 1400-as haverral mentünk együtt. A tempósabb részeken és a pályán a GSX evett többet, viszont a lájtosabb, nézelődősebb tengerparti szakaszon a V2-k, mert nekünk fordulaton kellett tartani a blokkokat, míg ő 6.-ikban 1500-től lazán tudott vele menni.
Nem egy racsing tempót kell elképzelni, de nem is túrásat. Az én stílusomban nagyon beállt a fogyi, mindig 180 és 190km között gyullad ki a lámpa, tök mindegy, hogy szerpentin (60-120km/h) vagy autópálya (140-160km/h). Két tankolás között kb. 230km volt a legtöbb amit mentünk és akkor még kb. 3L volt benne. Szóval ilyen "túrás" tempóban is 300km alatt marad a hatótávolsága. Mint nemrég írtam nincs 18L-es a tank, míg a Fazernek 21L van megadva és abba tankoltam is 21L-t úgy, hogy nem betoltam a kútra, szóval az bármikor elment 300km felett, de ilyen túrákon inkább a 400-hoz közelített. Eddig mindig az én gépem ment el a legtöbbet a csapatból, most viszont én vagyok a "szűk keresztmetszet" a tankolások szempontjából
Fent van az Akra tompítóval, de még a gyári injektor térkép van a gépben, így fogyaszt V2 létére ilyen jól. Meg azért nem is streetfighter-kedésre használom Mostanában 4000 felett tartom, de ritkán pörgetem 7000 fölé, főleg csak előzéskor. Lendületesen, sokat váltogatva megyek.
Két gondom van csak vele. A hátsó fék (egyelőre) használhatatlan, nem fog xart sem Fogok csináltatni hozzá egy hosszabb fékcsövet és messzebb fogom elvinni a blokktól, hogy ne forrjon fel a fékolaj. A másik, hogy néha lehetetlen üresbe tenni a váltót! Egyesből felfelé szinte lehetetlen, mindig felugrik 2-esbe, csak innen tudom egy nagyon enyhe lerugással üresbe tenni, de ekkor is 10-ből 5x visszaugrik1-be! Nem kicsit idegörlő mutatvány! Ez főleg lámpáknál baxxa fel az agyam, bár ott elrugdosom amíg a pirosnál állok, de most a horvát pályákon a kártyás fizető kapuknál és a határon, ahol nem akarod leállítani, hanem pikk-pakk tovább akarnál menni, de 5-10mp-re kell mindkét kezed (tehát nem tudod húzni a kuplungot) míg a kártyát vagy pénz, illetve az útlevelet előveszed a zsebedből majd elteszed, na itt nagyon felbaxott!
Sziasztok,
Ma volt egy kis időm, feltettem a tengelyvégekre a gombákat, az AF1 himbaösszekötőket, na meg egy kicsit "állítottam" a rendszámon... Nem vagyok egy hétvégi csibész, elsősorban közlekedésre használom a motorjaimat, de úgy döntöttem, hogy a büntetési tétekkel egyenes arányban növelem a rendszámom láthatatlanságát... Bár úgy gondolom, hogy a rendszámom láthatósága szerintem a gusztusosság határán van, ellentétben a büntetésekkel...
Hali Bluono!/Hi-hi jó név /
Szép a motorod nekem ebben a szinbe jön de a legjobban a tonyó! no és mi a tapasztala,a hosszútávu kanyargással, jól viselkedett a kicsike?
A hosszú hétvégén kicsit kiugrottunk horvátba a tengerpartra kanyarogni. 1715km ugrott a gépbe!
Rengeteg, főleg német motoros volt, de találkoztunk pár magyar csapattal is. 3 Tuono-t láttam, két új piros-fehéret és egy régi grafit színűt (kicsit átjött a sávomba szembe velem, ahogy vágta a kanyart, kicsit bele is kellett állítanom). Odafelé csütörtökön kicsit eláztunk, de a péntek és a tegnapi hazaút királyságos volt!
Szia. Köszi de nem érdekel 1,8 -ért már az újabb fajtából is tudok venni használtat.Biztosan szép és megkímélt a tied de akkor már inkább az új típus. Üdv: Szabi
Hosszúhetény-Pécs mellett, 1,7M az ára .Adok egy túraplexit hozzá.
Teljesen hibátlan, bár egy helyen mivel alacson vagyok az ülés mellett lerúgtam a festéket.
Ha gondolod kimegyek a garázsba és lefényképezem több oldalról, és elküldöm emilben.
G
Sziasztok!
Januárban 300 km-rel vettem egy Tuono 2005-ös motort, mely egy hónapot volt forgalomban, majd kivonták, és több mint két évet állt. Jelenleg 2500 km van benne legjobb tudásom szerint járattam be 7500 felett még nem forgott. Sajnos idő hiányában nem tudok vele a közeljövőben motorozni.
Elfogadható ajánlat esetén megválnék tőle.
Üdv:G
Tom, nem az számít mekkora a majrécsíkod.... az a fontos, hogy Te jól érezd magad a gépen, és biztonságosan kanyargássz, gyakorolj, nincs értelme olyan kanyarsebességet bevállalni amit nem érzel. Majd fogsz nagyobbat is dönteni, de ne siettesd (nekem is csak 3-ik alkalommal tűntek el elől-hátul a maradékok a használatlan gumirészből). Én évente 5-6 alkalommal eringezek, de ha csak utcán mennék, ott nekem is maradna néhány milliméter a gumin (igaz pályán már a lábtartó és a térdkoptató is "használódik", a tonyokám még nem volt pályán, csak az előző gépeim, de ezzel a futóművel még élveztesebb lesz az tuti... , csak legyen már végre időm menni vele...
A gumi 2,3-2,5-ön (elől) gyári érték utcára, hátul 2,7-2,9 bar (utasfüggően). Utcára kár lejjebb engedni a nyomás, pályán érdemes hideg állapotban 2,1 - 2,3 (elől-hátul) nál nem magasabb értékre belőni, de utcai érték mellett is normál (nem térdkoptatós) módon lehet pályázni, de több kör után már csúszhat kicsit. Én eddig (más motorokon) pályán 2,0-2,2 (elől-hátul) használtam, de csak saját tapasztalat, mindenki másra esküszik. próbálgasd bátran.
Ugyan az a motor mint az aprilia rs 50 csak idomok nélkül.
Jó motor, a 198cm haverom alig fér el az rs-en tehát nem elég nagy. A végsebessége 100 körül van és 6 sebességes.
Hát ... azt hiszem ezt még gyakorolni kell.
Ilyenkor ugrik elő a tudomány a pályán,
bezzeg én meg azt hittem mennyire megy ez.
És még mindig ott van az a fél centi.
Az számíthat, h a szerelő 2.5re fújta a gumikat hidegen előtte nap?
Mennyi lenne az ideális páklyára?
Hi Procam!
Alább bemásoltam a tavaly májusi Aprilia nappal kapcsolatos tapasztalataimat . Ahogy nézem, a dolog nem lett jobb egy év elteltével sem . Idén már inkább kihagytam az egészet.
132-es hozzászólás:
Apám, oda értem 9-re erre közölték, hogy már minden tesztmotort kiosztottak, majd regisztráljak fél egykor. Gondoltam, így is jó, fél egyig majd motorozom saját motorral és átsétáltam a másik regisztrációs ablakhoz. Ott közölték, hogy minden hely betelt legközelebb egykor tudok menni. Buzi f@sz banda, otthagytam a picsába az egészet! 6-kor már ott kell toporogni, hogy valaki beférjen? Kapják be a répám!
Sziasztok!
Bluono! Köszi az eBay-es tippeket! Nem volt időm sajnos foglalkozni vele, de majd figyelgetem...
Voltam kinn az "Aprilia" nyíltnapon. Csalódottságomat valószínűleg tudatlanságomnak köszönhetem...
Én úgy hallottam, hogy apriliásoknak ingyenes lesz... Fél tíz után pár peccel érkeztem, mondták, hogy saját motorral (mindegy milyen) 6 ezer (csak a tesztmotorokkal ingyenes), és délután (13 óra után) lesz hely... mondanom sem kell, hogy 1 órára már dolgoznom kellett menni, végülis hétköznap...
Én kis naiv azt hittem, hogy ez tényleg az apriliáról, és az Apriliásokról fog szólni. De hát - mint minden más szép kis hazánkban - ez is csak a pénzről szólt, minél többször 6 ezer. Így már reggeltől tele volt a pálya ("melegítőpárnás") profi és félprofi versenyzőkkel és amatőrökkel, kevés apriliával...
Legalább megadták volna azt a lehetőséget, hogy az aprilia tulajdonosok a kereskedésekben előre regisztráljanak. Érdeklődtem ez után, de erre nem volt lehetőség. (Legalábbis a mile-nél ezt mondták)
Tudatlanságom abból adódott, hogy nem szoktam látogatni az ilyen típusú rendezvényeket...
Hali!
No annyi,hogy mire az esztergányos munka megvan egy Deák bérletet elhasználok /20 ropi!/!Plusz gomba,csavarok!Úgyhogy most nem lessz b.gomba! "Új" autót vettünk az asszonynak,úgyhogy most csóringer vagyok! Örülök ha a túrákhoz a benyáravalót összehozom !
Oda is lehet rakni, a felső motortartó csavar ott van, csak ahhoz ki kell fúrni az idomot.
Mennyi az anyag arrafelé? Nekem az esztergályos adta, kidolgozással együtt valami 10e ft volt. Pontosan nem tudom, mert Porsche felnikupakot it kellett gyártatni Rozsdamentes csavarokkal, amiket kipolíroztam és LSL gombákkal szerintem maximum 30 ezer Ft összesen.
Lehet, hogy hülyeséget csináltam, mert a gyári LSL szett az RSV-hez is ekörül van és most már nem vagyok biztos benne, hogy az nem jó a Falcohoz, de most mondhatom, hogy nekem egyedi Meg azért az LSL csavarok randa szürkék, az enyém meg polír.
Csö!
Igen egy kicsit megnyomta,de nem folyik!Azért nyitott szemmel járok,ha találok olcsó pézért kicserélem!
Zoner a b.gombához meg nem tudok anyagot szerezni csak arany áron!Bár ahogy nézegettem az ilyen kissebb borulást szerintem nem fogta volna meg,ha az általad rakott helyre szerelem fel !Szerintem jobb helye van a hűtő körül,de ez az én magánvéleményem!
Nekem most a pályán végig 77-78 fokot írt, aztán ahogy megálltam, akkor egyből megy fel rendesen. Ha 1 percnél tovább szüttyögtünk egy fizető kapnál, mert mondjuk állt elöttünk pár autó, akkor be is kapcsolt a ventillátor. De amint elindultunk hamar lement 80 alá és 1-2km után újra beállt a 77-78 fok. A lassabb tengerparti kanyargóson 80-82 fokos volt, pár 120km/h feletti egyenesben lement 79-re, de pár kanyar és kigyorsítás után már megint 80 fölé kúszott. Lakott területre érve egyből megy fel, az első piros lámpánál egyből be is kapcsol a venti. Tovább szüttyögve a városban végig 90 fölött van és sűrűn bekapcsol a venti. A legtöbb amit láttam a kijelzőn 99 fok volt. Érdekes, hogy amikor 97-nél bekapcsol a venti van, hogy előbb még kúszik tovább felfelé, akár 99-ig is, van amikor meg egyből lecsökken 94-re. Érdekesen tud ingadozni,ha már 90 fölött van.
Most kb. 15 és 25 fok közötti tartományokban ment, akkor mi lesz nyáron 30-35 fokban? Gondolom a pályán lesz vagy 80 fokos és a városban folyamatosan fog menni a ventilátor.
Még sosem volt olyan motorom ami mutatta a hőmérsékletet, csak abból tudtam, hogy melege van, hogy beindult a venti. A Fazer-nek kb. a 3 év alatt ment annyit, mint a Tuono-nak most hétvégén, ráadásul még nincs is meleg...