Szia!
Nem félre értettem, csak leírtam, hogy nekem mi jött le a képeken látottakból
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem gondolkoztam el rajta, hogy én is kicseréljem, de aztán mint írtam rengeteget bújtam emiatt a netet, de mivel több esetet nem találtam, ezért letettem róla.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy valaki fogyasztotta már fullra ki a tankot?;) Mindenhol 18L-t, ebből 3,5-4L tartalékot írnak. Amikor felvillan a tartalék jelző, akkor ha a következő kútra bemegyek, akkor mindig 12L körül tudok bele tankolni. Tehát még kéne benne lennie 6L-nek. Nem merem kipróbálni, hogy hány literes is pontosan a tankja, nem szeretném tologatni, inkább a tapasztalataitokból tanulnék
A fokozatkijelző témához... A speed szenzor egyértelmű, adja magát, ahogy azt Bluono is mondta, megtalálható a kötegben az ülés alatt is. Amitől én félek, az a fordulatszám jel. Nem állítom - és remélem nem is így van - , de elképzelhető, hogy a fordulatszám mint "analóg" impulzusjel nincs is jelen sehol... Mivel az ECU állít elő "mindent", nyilván neki nem kell szenzor ahhoz, hogy tudja mennyit forog éppen a motor (hiszen épp ő mondja meg, ő spricceli be a benzint, és adja hozzá a szikrát). Szóval mi van akkor, hogyha csak adatot küld a "műszerfalnak" a fordulatszámkijelzéshez és nem impulzussort? Akkor nem tudjuk levenni sehonnan ezt a jelet... Mégegyszer mondom, ezt nem állítom, hanem inkább kérdezem! Magyarul meg kellene tudni, hogy jelen van-e valahol ez a jel egyáltalán? Szóval ha valakinek van erre vonatkozó bármilyen tudása, információja, ossza meg velünk please.
Már próbáltam impulzust "lopni" az injektor vezérlés csalakozójából, (ugye az gyakorlatilag egyenesen arányos a fordulatszámmal), de ahogy írtam, első körben nem sikerült..
Még egy! Ha tud valaki "Huzalozási rajzot" ("Wiring Diagram") nagy felbontásban, az segítsen nekem, mert abból sokminden kiderülne... A baj az, hogy a letöltött szervizmanual rajza nagyon gyenge felbontású, gyakorlatilag olvashatatlan...
Köszi, és Üdv. Mindenkinek
Hali mindenkinek,
Bluono! Sajnálom, hogy félreértetted ezt a \"linkplate\" -es dolgot, és ezúton elnézést kérek mindenkitől, aki úgy érzi, hogy negatív reklámot szerettem volna terjeszteni. Mindösszesen ráakadtam erre a témára az AF1-en, és érdeklődtem itt, hogy ki mit tud róla... Már csak azért is, mert nem biztos, hogy mindenki olvassa az AF1-t... Egy mondatban azért visszatérnék.. Ha elolvasod Joe (Joe250.com) első mondatait, láthatod, hogy három esetet említ... Joe nem tűnik amatőr rémhírgyártónak... Mindazonáltal mindenki maga dönti el mit tesz és mit nem tesz... Szóval - ha a többség egyet ért - azt javaslom, hogy ha beszélünk tovább erről a témáról, akkor ne az legyen a kérdés, hogy valóban létezik-e a probléma, hanem például az, hogy ki hogyon oldaná meg, ha létezne... Nehogy félreérts, nem duzzogok...
Egyébként az AF1-ről elmondhatom, hogy nagyon korrekt brigád, segítőkészek, késés nélkül válaszoltak az emailekre, stb. Ami a legfontosabb, amiket rendeltem (likplate , CRG rövid fék és kuplungkar, karbon alsó láncvédő, karbon fék és kuplungtartáy tartó, \"toepeg\", és vázdugók) minden raktáron volt nekik, másnap postára adták! (Egy USA címre küldettem, onnan küldték tovább nekem, most van vámolás alatt...) Ja igen! Ha valaki rendel valamit.... Azért kavartunk a csomival, hogy talán megússzuk a vámolással járó dolgokat... Úgy tudtam, 100 USD alatt nem foglalkoznak vele. De most olvasom a Fedex honlapján, hogy 22 USD felett vám+áfa... Normálisak? No comment
Egyébként főleg olyan cuccokat rendeltem tőlük, amiket tengeren innen nem nagyon leltem, vagy csak úgy, ahogy az szokás mostanában, rendeld meg, és majd egyszercsak jön... vagy nem...
"Érdekes,hogy a barna mögött van még egy csatlakozó,ami még közzelebb van a blokkhoz!"
Szia!
Nem a blokk hője miatt olvad meg! Nem 100-as az érintkezés és a rajta folyó áram egy része a csatlakozóban keletkező "ellenállás" miatt hővé fejlődik. A Moriniben a hátsó ülés alatt van ez a csati, ott nincs komoly hőnek kétéve, mégis xarrá olvadt!
Szevasztok!
Én már megnéztem azt a barna csatlakozót,"még semmi baja"
Érdekes,hogy a barna mögött van még egy csatlakozó,ami még közzelebb van a blokkhoz!
2007 6500km van benne.
Remélem nem lesz vele gondunk!
Ja! Nagyon érdekel majd a tapasztalatod az AF1-el! Én is nézegettem ezt-azt az oldalukon
Ha nem titok, Te miket rendeltél meg?
Más:
Érdekes ezen a Joe250-es oldalon ez barna csatlakozó javítós oldal: http://www.joe250.com/motorcyc...
2006 nyarán haverom Moto Morini Corsaro-ján pont ugyan ilyen csatlakozót (generátoré) kellet a horvát tengerparton javítani! Nem képesek az olaszok az áramerősséghez megfelelő csatlakozót használni?
Valaki ellenőrizte már ezt a csatlakozót? Esetleg találkozott hasonlóval?
Procam!
Ha jobban megnézed a képen a lengéscsillapító egység alját is, akkor látszik, hogy széttört az a tányér amire a tekercsrugó támaszkodik! Továbbra is tartom az állításom, hogy a srác eldobta a gépet és ahogy fekve lecsúszott a gép az útról ott kapott egy ütés a hátsó kerék és emiatt tört szét a hátsó lengőhimba rendszer. Ha anyagfáradás miatt tört volna el az két háromszög alakú fém, attól nem törne szét a lengéscsillapító is! http://www.apriliaforum.com/fo...
Hali Riderek!
Valaki tud konkrétumokat az Aprilia nyiltnapról?Kell-e regisztrálni,mikor kezdődik stb!Jó volna végre eljutni, és kipróbálni egy új tonyót,vagy a falcoval körözni egy keveset !
Van amikor annak örülhet az ember ha régebbi évjárat van a lába között? Azért a biztonság kedvéért ránézek erre a lapocskára. Nem szeretnék azzal találkozni ami a képen van
A Joe250.com-on van egy elég érdekes dolog - hogyan csökkentsük a lendkerék súlyát Van itt vki aki kivette már a plusz súlyt?
Hello Bluono!
Amiket leírtál teljesen igazak, bár hozzá teszem hogy ha én valamit meg akarok tudni a bármilyen járműről, azt soha nem a kereskedésekben kérdezem. Ennek két egyszerű oka van, egyik az, hogy ők eladni akarnak, és bármit rádhazudnak, a másik meg az, hogy segg hülyék mindenhez. ITT TISZTELET A NAGYON KEVÉS KIVÉTELNEK! Nekem borították már fel motoromat szervizbe, és csúsztam már haza saját olajamom egy olajcsere után, amit természetesen márkaszervizbe csináltak! A Tuonohoz kétszer nyúltak: egyszer ugye amikor üzembehelyezték, és most az ezres szervizen. A rider ülést mind a kétszer rosszul rakták vissza! (elől nem volt beakasztva abba a kis fémívbe...) Körülbeleül ennyire érdekli őket... Letöltöttem a szervizmanuált, mindent magam csinálok, és kizálólag olajat cseréltetek (az olajat is én viszem) a szervizben, azt is nyilván csak a gari miatt.
A hátsó futóműs dologhoz... http://www.apriliaforum.com/fo... http://www.joe250.com/mo
torcyc...
Itt találkoztam a dologgal... Nem teljesen a negatív reklámnak dőltem be, de ha már rendeltem néhány dolgot az AF1-től, úgy gondoltam kicserélem ezt is, és akkor tuti nem kell vele foglalkoznom..
Egy 2007-es Tuono-m van.
Procam! Velem beszéltél a Mille-ben!
Tényleg érdekes, hogy nem járt semmi a gépedhez Nekem előre a kis lánckereket, púpot, és az Akrákat adták hozzá.
Mindjárt 3000km lesz a gépben. Kis fogaskerék és az Akrák 1000-nél felkerültek, de sajnos az Akra térkép nem, mert rossz volt akkor az Axone (diagnosztikai/programozó kütyü) kábele. Azóta már megoldódott a kábel, de egy sráccal (Mille: Levente, aki a szervízben volt, de inkább kijött munkafelvevőnek ) beszéltem és azt mondta, hogyha nem egy streetfighterkedős/pályázgatós emberke vagyok, akkor szerinte ne töltessem rá az Akra térképet. Eddig 6,9-7,2L között evett haverokkal lendületesen menve (130-160 ,párszor 200+ ) és nem akarom, hogy ez elmenjen 8L fölé. Az Akra térkép tudtommal dúsabb keverékes (Eleve Map2-ben van (ilyenkor nem figyeli a Lambda szondát)) és a srác szerint is és szerintem is többet enne. Így abban maradtunk, hogy maradjon a gyári MAP. De ahogy itt olvastam valakinél (bocsi nem ugrik be a nick-je ) az Akra térképpel neki megszünt a rángatás és tenpósan is 7,7L-t evett a gépe. Szóval arra jutottam most, hogy egy próbát mégiscsak megérne, legfeljebb ha nagyon megugrik a fogyasztás, akkor visszairatom bele a gyári térképet.
Végsebesség: Egyik haverom vett egy RS Octaviat és vele nyomultunk autópályán. 240-et ment a gép. Ott már rendesen kellett kapaszkodni. Annyira, hogy fel sem tünt, hogy abban a hosszú egyenesben egy emelkedőre mentünk felfelé, csodálkoztam is a 240-en, de utána mondta a haverom, hogy mekkora emelkedő volt Szóval valahol 250-260 környékén lehet a vége (100+ kg és 182cm vagyok)
Valaki kérdezte a gyári bukógomba árát, 33 vagy 35Eft, én megkaptam 29Eft-ért. Tettem a gépre egy magasabb plexit is, mert a Fazer-eken (600 majd 1000) megszoktam a szélvédelmet A gyári ha jól rémlik 46Eft. A Motorparts-nál az Ermax plexi 18Eft. Asszem 8 féle szinben van (az iridiumos meg a szinesek kicsit drágábbak). Kb. 150-ig jobb lett tőle, hogy nem jön úgy mellkasra a szél, de efölött már kegyetlenül nyomja a sisakra a szelet. A tankra hasalva pöpec
Procam! Írtad és linkelted azt a törött hátsó futómű alkatrész. Szerintem a gyerek simán elfékezte majd eldobta a gépet és ahogy beesett a susnyásba az ütéstől eltört a cucc. Érdekes lenne, hogy pont féktávon (amikor elkönnyül a gép segge) tört el a cucc...
Én is megriadtam amikor ráleltem erre a dologra kb. 2 hónapja, de semmi hasonlót nem találsz a neten akárhogy keresed! Próbáld csak ki! Pedig azért gurulgat egypár Mille/Tuono ezzel a cuccal a nagyvilágban és nem egyet nem kettőt jól odacsapnak stoppie-ból a földre, de nem találtam több töréses sztorira. Valamint ha ez tényleg törésre hajlamos lenne, akkor lenne visszahívás is, de erről sincs hír... Amúgy még az is érdekes, hogy az ebay-en árulja a srác az erősített cuccokat ezekkel az \"elrettentő\" képekkel...Gondolom te is ott rendelted meg Rád hatott a negatív reklám
Még pár szó a térképekről. Többen írták, hogy többféle térkép is van. Igen, konkrétan 2 A gyári ami benne van és az Akrákhoz való. Sok kereskedésben azt mondják, hogy bejáratós térkép van a gépen és 1000-nél lesz \"megnyitva\" (még a Millében is pedig ott kéne a legjobban tudniuk (valószínűleg tudják is )). 100LE-t mondanak (legalábis nekem ezt mondták) a bejáratós térképre. Az Akra oldalán van adat, namármost a gyári térképpel 122LE-t nyom hátsó kerékre, az Akra térképpel 125LE-t. Középtartományban tesz rá a legtöbbet, ott olyan 6LE-t. Amikor nyaggattam a kereskedő srácot az alsó fordulaton jelentkező rángatással, akkor már olyanokat mondott, hogy 4 térkép van A bejáratós, a nyitott, az Akra dobos és az Akra komplett rendszeres. Amikor az 1000-es szervíz előtt amikor kicsit állítottak a gépen, mert panaszkodtam a rángatásra, akkor kértem a srácot, hogy nyissa meg a gépet, mert a kereskedő srác azt mondta, hogy a bejáratós térkép nagyon el van szegényítve és valószínüleg azért rángat a gép, mert keveset kap. Erre a szervízes srác nézett rám, mint a hülyére, hogy nincs folytva a gép! Ezek után amikor a 4 térképről kérdeztem csak mosolygott és azt mondta, hogy a kereskedők szeretnek nagyot mondani... Akkor homályosított fel, hogy van a gyári (amivel jön a gép) és az Akrákhoz való térkép. Azt annyi!
A neten találtam olyat, hogy az első új Tuono-k gázreakciójával volt egy kis gond és van javított térkép, de ezek a 2006-os első gépek voltak, a mostani 2007/2008-asok valószínűleg már a javított térképpel jönnek.
Fokozat kijelző: Ha jól rémlik (de ez nem biztos ) a blokk jobb oldalán abban a "gumi harangban" van (amiben több csatlakozó is van) a hátsó kerékről jövő fordulat érzékelő csatlakozása. Itt kéne megnézni, hogy milyen színekkel megy tovább a gyári kötegbe és ezeket a vezeték színeket keresni az ECU 2db csatlakozójában! A fordulatszám mérővel ugyan így.
Én a TPS-t (Throttle Position Senzor, (fojtó szelep szögállás potija)) mértem így ki az ECU csatlakozóján. Erre gyanakodtam az alsó tartomány rángatása miatt . Amilyen színű volt a vezeték a potinál az ugyan olyan színűn az ECU-nál tök jól tudtam mérni a feszt. A csatlakozó "fedelén" két oldalon ki kell pattintani 2 rögzítő bütyköt és az ellentétes oldalra fel lehet nyitni, így simán látni a csatlakozóban a vezetékek színeit és jól bele lehet mérni bármelyik pontra!
Szevasztok!
Az április 29.-i nyílt napra megy innen valaki a Hungaroringre pályázni? Esetleg Csongrád megyéből, vagy a környékről? Szívesen becsatlakoznék bárhol ha nem zavarok, még nem voltam csak az eringen, a hungaroringet (és a környékét) egyáltalán nem ismerem, és az odaút is élvezetesebb lenne. Előre is köszi, ha kapok választ valakitől, aki szintén tervezi a pályázást akkor.
A fokozatkijelzőre kíváncsi leszek, tudom, hogy nem egyszerű a beépítés, lehet nem marad más, mint Gyöngyösön beépítettni, ha nem boldogul vele senki...
Ma megvolt az ezres szerviz. Ezzel együtt: Akrapovic, MAP2, KN szűrő, 15/42 áttétel... Hasít!
Néhány infó, hátha vakakit érinthet...
A gyári áttétellel (16/40) 5 ezres fordulaton 142-őt ment (óra szerint) az új rövidebb attétellel 5 ezres fordulaton 127 -et megy. A végsebességet még nem volt alkalmam megnézni, de igazán nem is izgat...
A lényeg az, hogy egyértelműen kevesebb kuplungcsúsztatással "sportosabban" lehet elindulni, valamint a lassú autók közti "lavírozás" is kiegyensúlyozottabb, s nekem ez tetszik... A gyári lánccal szinte ugyanoda kerül a hátsó tengely, mint a gyári áttétellel.
A fokozatkijelzővel első körben nem boldogultam, bár igazán nem foglalkoztam vele sokat... De ahogy mondtam, nem adom fel! Starlane típussal próbálkozom én is, jól tudod Jürgen! És a KN szűrőt is a Janáéktól vettem Gyöngyösön, 16300-ért. Raktáron volt nekik, úgy ahogy a kijelző is. Itt a telefonszámuk, hogy esetleg ne kelljen keresnetek: 20 - 9413036
most látom Te is megrendelted a starlane-os fokozatkijelzőt, én is . Kaptam egy nevet telószámot, felhívtam, azt mondta, ha a listában szerepel a gép akkor jó rá, namármost ott a 2004évjárattól szerepel a tonyo, szal rendeltem, gondolom holnap megjön és a héten felrakatom, ha én nem boldogulok vele leírás alapján (gyanítom nem fogok...) az integrált indexes (motrax) tükörrel még elboldogultam (csak kis átkötést igényelt), megjegyzem nagyon tuti, hogy nem a könyököm látom a tükörben, hanem teljes képet látok a mögöttes forgalomból, és nekem még tetszik is a normál index nélküli kinézet.
ha jobban megnézed, a forrás szót idézőjelbe tettem azaz ("forrás") nem szó szeritni forrásra gondoltam, hanem melegedésre, ezért nem is adtam hangot az izgulásomnak, csupán leírtam egy új tonyo tulajnak (amilyen én is voltam fél éve), hogy ez normális dolog, és nincs gáz de azért köszi az észrevételt
kíváncsi vagyok a fok.kijelzőre, várom a tapasztalatodat
"normális" dolog a tonyonál a hőfok álló lámpánál való "forrása". Nekem 99 fokig megy fel a ventillátor ellenére is, onnan kezd csökkeni 92 fokig. Először én is dobtam egy hátast...., de nem kell megijedni
Bukógombát az LSL gyártmányt rendeltem az X-Bike-nál, ez van a másik motoromon is, igaz, hogy elég drága, de szerintem nagyom komoly a kialakítás, úgy értem maszzív, ránézésre is arra való amire kitalálták, és igényes a megjelenése... már ha ez fontos... http://www.lsl-motorradtechnik... http://www.x-bi
ke.hu/termeklsl...
Még egy kérdés: használ valaki BAGSTER tankbőrt? http://www.bagster.com/en/show...
Ha igen, mi a tapasztalat?
Tanktáska felfogatásra is alkalmasnak tűnik, és ami tetszik benne, hogy "ugyanolyan" a szine és mintázata mint az eredeti.
Fokozatkijelző ügyben sajnos nem jutottam előre. Beszéltem a sráccal, aki fokozatkijezővel hirdeti a motort, de az a helyzet, hogy fokozatkijelzője van, csak még nincs rászerelve a motorra... Ez egyenlőre zsákutca.. Bár azt mondta, hogy jövőhéten megpróbálják bekötni... Csak az lesz a legjobb, ha veszek egyet, s megpróbálom én is... Előbbutóbb sikerülni fog, nem adom fel a dolgokat könnyen. Amint sikerül jelzem! KÉRDÉS! Ahogy beérek a városba és megállok egy két lámpánál, a vízhőfok azonnal felszökik 97-98 fokra, s indulnak a ventillátorok. (Még bejáratós üzemmódban van, 400 km. Feljebb nem megy a hőfok.) Ez minden Tuonora jellemző? Mi lesz, ha 35 fok meleg lesz? Gondolom semmi, de azért szeretném tudni, hogy ez normális-e?
Nem félre értettem, csak leírtam, hogy nekem mi jött le a képeken látottakból
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem gondolkoztam el rajta, hogy én is kicseréljem, de aztán mint írtam rengeteget bújtam emiatt a netet, de mivel több esetet nem találtam, ezért letettem róla.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy valaki fogyasztotta már fullra ki a tankot?;) Mindenhol 18L-t, ebből 3,5-4L tartalékot írnak. Amikor felvillan a tartalék jelző, akkor ha a következő kútra bemegyek, akkor mindig 12L körül tudok bele tankolni. Tehát még kéne benne lennie 6L-nek. Nem merem kipróbálni, hogy hány literes is pontosan a tankja, nem szeretném tologatni, inkább a tapasztalataitokból tanulnék
Üdv