Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Fék téma: Ugyanaz a vélaményem mint Bluononak. \"Xar\".
Voltam benn tegnap a Mille-nél, puhatolóztam a fék témában... A munkafelvevő srác megkérdezte, hogy mikori a mocim, mondom neki 07-es, erre mondja, hogy az már \"jó\", azzal nem tudnak mit csinálni... Látom ezt is magunknak kell kijárni... Beszélgettek erről sokat az AF1-en is, majd megpróbálok kihámozni belőle valamit. Illetve már nézegettem is, amiből az derült ki számomra, hogy először is érdemes magasabb \"forráspontú\" fékolajat önteni, majd tisztességesen légteleníteni, úgy, hogy a féktuskót le kell szerelni, és a légtelenítő csapot - értelemszerüen - a felfele állítva légteleníteni. Ahogy azt \"Joe\" is ajánlja: http://www.joe250.com/motorcyc...
Mindenesetre ezt majd kipróbálom...

Üres téma: Tapasztalat ugyanaz... Az elején kicsit meg voltam ilyedve, de hozzá lehet szokni... Az biztos, hogy lehellet finom pöckölést igényel... Én úgy szoktam segíteni a dolgon, hogy még mozgás közben - tehát míg gurul a moci, de az utolsó pillanatokban - kipöccintem üresbe. Ilyenkor "még" gond nélkül beugrik...

Kuplung folyadék: Nekem 2000Km körül van most benne, és már most elsötétedett az olaj... Azt írják itt-ott, hogy nem kell vele foglalkozni... de azért nézzünk utána ennek is...
Szia Pitar!

Fék téma:
Nekem nem fog rá folyamatosan, viszont semmi ereje! A horvát túrán vizes úton megpróbáltam olyat rálépni, hogy megcsússzon a kerék, de még ilyen taknyos aszfalton sem sikerült! Katasztrófálisan xar!

Kuplung és üres:
Erre a "kopp"-ig behúzásra már én is rájöttem, de az enyémnél túlzás, hogy ekkor úgy menne üresbe mint a vaj, csak kicsit előbb sikerül. Nem 5-6x rugdosom fel-le mire sikerül, hanem csak 2-3x

Sűrűn sötétedő kuplung folyadék:
Szerintem nem "megég" a folyadék, hanem a dugattyú ahogy dörzsölődik a hüvely falához, a fém portól szineződik el sötétre. Nem ilyen hamar, de a Fazer-é is sötétebb lett, egyik haverom DL-jén is cseréltem már és egy másik VL 1500-ös chopperes havernak is. Én fültisztítóval ki szoktam tisztítani a tartály aljáról a fekete dzsuvát, mielőtt az új fékolajat bele töltöm.

Hőmérséklet:
Írtad, hogy tavaly nyáron láttál 107-et is. Ilyenkor nem párolog el belőle kis víz? Nem kellett még desztvizet utána töltened soha?
Procam!

Szerintem megér egy utat, nekem tényleg nagyon jó lett. Nem nagyon árulták el, hogy mit is cseréltek benne, csak annyit, hogy azzal az alkatrésszel van baj, ami visszaengedi a fékfolyadékot a kiegyenlítő tartályba, ezért gondoltam a karmantyúra, mert az még a dugattyút is visszahúzza és a betétek elvávolodnak a tárcsáról. Nekem ugye az volt a baj, hogy folyamatosan hozzáért egy kicsit a betét a tárcsához és felhevítette a fékfolyadékot, de az nem tudott visszafolyni a tartályba. Ergo: satu!

Igen, a szerszámkészlet kipótlásra szorul!

Akárhányszor eddig a Millénél jártam kicserélték a kupplung folyadékát, mert hamar elszíneződik sötétre, gondolom megég. Nektek is sötét színűre vált pár ezer km után?

A szervízben fogalmuk sincs arról, hogy mit jelent az ST felirat a gyújtás ráadásakor. Keresgéltem én is, semmi info. Ötlet? SporTuono?

Téma volt az üresbe tétel lámpánál, én találtam rá egy megoldást, ami nekem müxik! Általában 2 ujjal kuplungolok, de ha tudom, hogy üresbe kell tennem mind a 4 ujjammal behúzom a kart ütközésig, hogy hozzáérjen a kar amarkolathoz és akkor vajpuhán veszi az üreset. Valószínüleg nem emel ki rendesen, ha eltartjuk a kart az ottmaradó 2 ujjunkal. Remélem valamennyire érthető...

Üdv
Peti
ok, értem. Nekem az a darab kell, ami ennek a tetejére jön
Bocsi nem volt egyértelmű!Gumi légszűrőház!
Itt mit takar a szívócsonk? A légszűrőházban lévő műanyag szűkítő csövet, vagy az alu öntvényt, amiből hengerenként 1 van? A műanyag része érdekelne, mivel az enyémből valami kókler kitörte, légszűrőcserekor vettem észre. Képet tudsz róla mutatni?
Régebbi Tuono-hoz gumi nyitott szivocsonk 5000 ha kell valakinek!
Himba (kutyacsont) egyes verzióban volt aluból szerintem csak az törhetett el rozsdamentesből
szerintem kizárt ha valakinek magasságproblémája van ültettem a gépen tudok segiteni!
igen télleg nincs benne 10-es kulcs, énkis káromkodtam a múltkor ottnon szét akartam szedni
de már raktam a szerszámok közé kicsit hiányos a szerszámkészletük, a régi millémben minden volt!
Nem semmi ez a hátsófékes sztori! Több helyen olvastam, hogy a hátsó fék nem OK, de az inkább arra vonatkozott, hogy szarul fog... Mellesleg én sem vagyok tőle elragadtatva - a motorfék sokkal jobban fogja a hátsót, mint amit a fékkel tudsz produkálni. Simán fékkel szinte lehetetlen megcsúsztatni a hátulját. Legalábbis az enyémen. Erősen gondolkodom valami megoldáson én is!
Peti! Akkor azt mondod, hogy létezhet ehhez valami "javító" karmantyú, amitől jobb lesz? Egy visszahívást megérdemelne a cucc - szerintem.
Ma bemegyek a milehez, érdeklődöm ezután, és panaszkodok a hátsó fékre... hátha nekem is kicserélik...
Hátsó fék témakörhöz 1 kis sztori:

Mentünk Mátrázni és Eger környékén éreztem, hogy valami furcsa a motorral, nem megy úgy, ahogy szokott. Kikuplungoltam, erre beblokkolt a hátsó kerék! Beragadt a fék, megfogta a betét a tárcsát és komoly szaga is volt! Pedált nem lehetett lenyomni, kiegyenlítő tartály félig tele, tárcsa elszíneződve! Szerszámkészlet elő, erre nincs 10-es kulcs! Guta utött meg. Suzukistól kellett 10-es kulcsot kérnem, lelazítottam a fékrudazatot, el is engedte a tárcsát. Semmi maradandó kár. Hála Istennek nem a szerpentínen történt mindez!
Másnap Mille, tágra nyílt szemek. Szétszedték, betét, folyadékcsere. Elhoztam, nulla fékhatás. Visszavittem, asztalcsapkodás finoman, kiderült, hogy valami karmantyút kell cserélni, amit a Brembo küldött ehhez a széria hátsó fékhez. Azóta nagyon jó, adagolható, finom, ha kell blokkol.

Na, csak ennyi lett volna!

Üdv
Peti
Igen, elég komoly az árrés, de valamiből meg kell élni, nem? Láttam az AF1-en a bukógombáimat és magasított pleximet, csak az árát nem lett volna szabad megnéznem. Mindegy, mást úgyse veszek a motorra, mert folyamatosan kéri az új gumikat meg a szervízelést. Legyen neki ennyi elég! Most lesz a csapágycsere meg ott a berepedt lámpa is. Tuningra így nem jut, mondjuk épp ezért vettem a Tuonot és nem egy SV1000-t. Arról minden hiányzik, ami az Aprilián rajta van gyárilag. Hungaroringen beszélgettem egy ürgével, sárga SV1000 tuning minden (futómű elöl-hátul, fék, kormánylengéscsill., radiális ezaz, stb). Mutattam neki a Tuonomon minden fent van, leesett az álla!

Lehet, hogy most haragudni fogtok rám, de nekem nem tetszik a kék kerék a motoromon! (Matt fekete-szürke) Télen szívesen átfestetném/porszóratnám/szinterezném valamilyen sötétebb szürke/grafit színre. Valaki már csinált ilyet? Az új 2008-as Tuonokon/Shiveren láttam ilyen gyönyörű felniket!
Nagy meló? Nincs első emelőm!

Üdv
Peti
Hát tényleg jó az AF1! Kár hogy nem Európában van! Ahogy már egyszer említettem, gyakorlatilag minden raktáron van nekik, "azonnal" tudják küldeni. Most rendeltem matricákat az üléshelyettesítő púpra, azt írták, holnap feladják.. A milenél 3 hétre jött meg egy "púp", amiről csak megérkezés után derült ki, hogy nem komplett ((pedig komp akart lenni )) hanem csak a fekete alapszínű héj - 38000-ért! Persze, hogy nem hoztam el... Tegnap lőttem eBay-en (Angliából) egy fekete-ezüstöt 18000-ért kompletten, ehhez kellenek az új matricák.
Vigyázni kell ezzel a nézgelődéssel, mert hamar elszalad a ló! Én sajnos nem bírok ellenállni semminek... pedig nem fenékig tejfel nekem sem... de hát ez van. A szerencsém, hogy a feleségem partner benne...
Nézegetem ezt az AF1-et, csorog a nyálam! Megtaláltam az alkatrészt, tényleg strapabíróbbnak néz ki. De mi minden van itt...nem szabad belekezdenem...nem szabad...

Én úgy tudtam kutyacsont a szakzsargon, de lehet, hogy tévedek!

Peti
Peti!
Kicsit rágódtam a kutyacsonton mire rájöttem mire gondolsz!
Ezek az összekötő háromszögek teljesen megegyeznek a gyárival, csak "jobban bírják a strapát", nincsenek középen "kikönnyítve". (a fotó "torzít" egy kicsit, valóban úgy néz ki rajta mintha más lenne a mérete...) Rendeltem néhány alkatrészt az AF1-től, és úgy döntöttem, ezeket is lecserélem...
Procam!

A fotón a kutyacsontnál az mi a vihar? Emelted vagy süllyesztetted a gépet? Ha egyátalán arra való!?

Rendszám király!

Peti
9000 Ft, de legalább nem köthetnek bele a garanciába, mondjuk kiderül valami jövőre és a fejemhez vágják, hogy nem gyári alkatrész...bla bla bla, nem hiányozna!
Így is 5000 km-ként viszem olajcserére, ezen már nem múlhat.

Üdv
Peti
Millétől alkatrészt? Amúgy mennyiért adják? Nekem kormánycsapágyat kellett cserélnem, 5000 körül volt SKF, Millénél ugyanez 30ropi fölött. Na az még egy idegesítő dolog, hogy golyóscsapágy van benne, mint az MZ-ben.
Én az ÖMV-nél szoktam általában tankolni, ott le se szarják, ha nem veszem le a bukóm, amikor bemegyek fizetni! Miért nem mondtad nekik, hogy rakjanak kamerát hátulra is, ott úgyis 'még kötelezőbb' a rendszám...gondolok itt a 'sportautós'-okra!

Én is voltam kint az Aprilia napon, a fő szerelővel megnézettem a hátsó csapágyat, nem ajánlotta a ringezést, haza is jöttem.Ahogy a kolléga írta a sok hiéna mindenféle pályaidomos motorral a -6000 Ft miatt lecsapott a helyekre! Csapágy megrendelve a Millénél, elvileg a jövő héten megjön...

A hűtő hőmérsékletével nem kell foglalkozni, volt tavaly nyáron nekem 107 fokos is, szépen visszahűlt, viszont ilyenkor farmerban nem nagyon ajánlatos ücsörögni a kandallón! Főleg, amikor a ventillátorok oldalra elkezdik okádni a meleget!

Kérdés:
Nektek az Akrák nem érnek hozzá a lengővillához a bal oldalon? (Pop szegecs) Nekem szépen kivájt egy csíkot az aluból és láttam most a ringen is Tuonot hasonló nyomokkal?

Üdv
Peti
Sziasztok,
Ma teljesen kiakadtam .
Az M3 gödöllői felhajtója után lévő JET kútnál szerettem volna tankolni (Budapest felé vezető oldalon).
Megálltam, levettem a sisakot, letámasztottam a motort, leveszem a pisztolyt, nem működik... próbálom újra, nem megy... Na mindegy, nem sokan voltak, hátragurultam a hátsó kúthoz. Próbálom, nem megy... Átgurultam egy harmadik kútfejhez... semmi. Már éppen kezdett leesni a tantusz, hogy nyilván egyik sem működik, amikor megjelent egy kutas csaj a shop ajtajában, és félvárról odakiabált, hogy FORDÍTSAM MEG A MOTORT, HOGY LÁSSA A KAMERA A RENDSZÁMOT, MERT ADDIG NEM ENGEDNEK TANKOLNI... Mondanom sem kell, hogy elküldtem őket a ku.va annyukba, és továbbmentem a következő kúthoz. Így megalázva már régen éreztem magam... Hallottatok már ilyet? Én megértem, lehet hogy lépett már le tőlük - motorosnak nem nevezhető - motorral közlekedő bunkó, de ezt akkor is kikérem magamnak! De legalábbis hamár ehhez a módszerhez folyamodnak, akkor vegye a fáradtságot és jöjjön ki szólni időben, vagy egyszerűen írja ki, hogy motorosokat nem szolgálunk ki...
NE TANKOLJATOK ITT!
a biztonság kedvéért volt a duplázás köszi a válaszokat, írtam vissza mailben!
Írtál a céges emailre is, most válaszoltam. A lényeg, hogy az aprilia nem rakja ülés alá a színkódot, mint pl a BMW. 1 hónap alatt a gyár válaszolna is, ha beküldöm neki az alvázszámot Viszont vannak ilyen színkártyák, amit hozzánézek a motorhoz és fél óra alatt megvan. 2 rendszer között nézegethetek, ebből az egyik olasz festék és amúgy az aprilia gyári beszállítója. Ha nem lesz meg a festékboltban, told el hozzám a motort, én biztos megtalálom.
Hello mindenki! zoner, olvastam h te fenyezökent dolgozol, bar nem vag teljesen temaba, de aprilia, '04es RS125 poggiali színkódjahoz honnan lehetne hozzajutni? (fekete és fehér) köszi barkinek aki tud segíteni.
Sziasztok

Nincs valakinek még esetleg kép a nyíltnapról, erről a 14:45ös menetről?
Én voltam az amtőr túrista Tuono-s , a hátizsákkal, aki kóválygott a pályán

Üdv.:TOmi
Korábban felvetettem én is ezt a hőmérséklet témát, nekem is ugyanaz a tapasztalatom, mint a tiéd Bluono, és ugynezt kérdeztem én is : mi lesz, ha meleg lesz? De a rutinos tuonosok megnyugtattak, hogy ez normális. Na majd meglátjuk nyáron! Én azért biztos vagyok benne, hogy az apriliánál nem követnek el olyen hibát, hogy csak télen használható motort építenek!
Nekem van egy 65 fokos termosztátom Falco-ból, azt hiszem jó az új tuono-ra is, de meg kellene nézni. Ez ilyen tuning dolog meleg éghajlati viszonyokra. Én lecserélem gyárira, mert épp az idegesít, hogy nem melegszik eléggé.