Sikerült szereznem egy multimétert. Az egyik ágon 14,4 V, a másikon meg 22 v körülit mutatott. Az ellenállást nem sikerült megmérni, össze vissza irt ki értékeket. A sárga kábelen egyer 295-t mutatott hosszabb ideig. Lehet a műszer nem tökéletes.
A hiba viszont még fennáll. Teker teker de nem indul. Van olyan mikor pöccre beindul. Végignéztem mindent és minden jó. Most már hibakódot sem ír. Lehetséges, hogy az ECU-val van a gond?
Dugóból tudom ajánlani a Meteor-t. Csapágyakat én általában SKF, vagy NTN-t használok. Hengerfúrás előtt fel szoktam írni a kapható túlméretes dugó méreteit. Ezután elviszem a hengert és a dugó méreteket a fúróshoz, hogy mérje meg mit tud kihozni a hengerből. Amelyik méretet mondja azt kell megvenni, ha nincs akkor egyel nagyobbat. Ezután ha megvan a dugó, akkor lehet vinni a hengert dugóval együtt és ő megoldja a többit. Fontos dolog, ha elhozod tőle a frissen fúrt hengert, akkor az átömlő csatornák éleit le kell sorjázni, mert az új gyűrűk felakadhatnak benne, és lehet kezdeni előről. Ha ez megvan, akkor benzinnel alaposan át kell mosni minden csatornát, hogy ne maradjon benne fémpor. Majd ha megszáradt, akkor érdemes kompresszorral is átfújkálni.
Itt a környéken egy motor szerviz 15ért csinálná meg. Fúrás + új alkatrészek...
Ezeknél az alkatrészeknél( dugó, stb.) milyen márkát ajánlasz?
Gondolom van minőségbeli különbség. Mert ha lehet akkor inkább saját magam szerzem be netről, minthogy valami rossz minőségű kerüljön bele.
Köszönöm a segítséget. Tudom, hogy nem szakszerű ahogy néztem, de most hirtelen így tudtam "tesztelni". A többi majd szerviz dolga, mert mást is cseréltetek. Mivel már 12 éves a motor, ezért cseréltetek szimeringet, meg dugattyúgyűrűt (30ezer km van a motorban) is. Gondolom csapágyakat is érdemes ilyenkor cseréltetni?
Fogsz egy multimétert, ellenállás mérésre kapcsolod. Széthúzod a generátor felfelé jövő kábelét. Egy citrom és egy narancssárga kábel. Ezen jön fel a töltés és a világítás árama. A citrom és a narancssárga kábel között 265 ohm-ot kell hogy mérj. A narancssárga és a test (generátor fémteste) között pedig 395 ohm-ot. Ha sokkal eltér akkor generátor kuka.
Na igen, de a generátort váltófeszt ad le, a LED meg egyenfeszt kíván. Amit csináltál nem ér semmit. Ezt nem tesztelésnek hívják, hanem időtöltésnek....
Az már biztos, hogy a generátor meg tönkre. A vezetékére rákötöttem egy led lámpát(kb 20 db leddel) csak felét világította meg. És persze a motor egyáltalán nem indult. Autóról bikázva pöccre indul.
Egy új/bontott generátor mennyibe kerül? Körülbelül?
És hol kell megbontani? Házilag ez mennyire nehéz művelet?
Fordulattól és terheléstől függ. Igen, a generátor tönkremehet a túlterheléstől, erre utal a megbarnult/feketedett tekercselés. Ilyen túlterhelés esetén általában a fesszabályzó is sérül.
Indítózáskor a generátornak mekkora feszültséget kell leadnia? 12 vagy 14körül?
Ha nagyon le van terhelve, tönkremehet a generátor?
Köszi a válaszokat!
Szia és köszi a választ!
Igen a neten láttam, hogy van görgő minden méretben, minden tuning cucc ami a szem szájnak ingere az egész csak pénz kérdése.
A variátornak a belsejében van egy bronz persely ami csúszkál
ide -oda egy cromos perselyen, na ebbe a bronz perselybe kell tenni egy kicsi zsírt? Vagy az csak szárazon csúszkál jobbra és balra.?
Hivatalosan nem kell kenni,de én szoktam egy minimálisat tenni rá és a görgőkre is,de tényleg csak picit.Van erre a célra spec zsír.Persze van értelme, lehet kevesebb mint fél grammonként is hangolni,de ott már olyan pici különbségek vannak,hogy nagyon nem észrevehető.kéne hozzá egy fordulatszámmérő,meg mérni egy adott távolságon az időt,hogy melyikkel a legkevesebb.Utcai használatnál sokat nem nyersz vele.
Ha bekopik az új szíj,meg a kuplung akkor valószínűleg még hangolni kell majd rajta.
A hiba viszont még fennáll. Teker teker de nem indul. Van olyan mikor pöccre beindul. Végignéztem mindent és minden jó. Most már hibakódot sem ír. Lehetséges, hogy az ECU-val van a gond?
http://motoroswebaruhaz.hu/sct...
Ezeknél az alkatrészeknél( dugó, stb.) milyen márkát ajánlasz?
Gondolom van minőségbeli különbség. Mert ha lehet akkor inkább saját magam szerzem be netről, minthogy valami rossz minőségű kerüljön bele.
Egy új/bontott generátor mennyibe kerül? Körülbelül?
És hol kell megbontani? Házilag ez mennyire nehéz művelet?
Ha nagyon le van terhelve, tönkremehet a generátor?
Köszi a válaszokat!
Igen a neten láttam, hogy van görgő minden méretben, minden tuning cucc ami a szem szájnak ingere az egész csak pénz kérdése.
A variátornak a belsejében van egy bronz persely ami csúszkál
ide -oda egy cromos perselyen, na ebbe a bronz perselybe kell tenni egy kicsi zsírt? Vagy az csak szárazon csúszkál jobbra és balra.?
Ha bekopik az új szíj,meg a kuplung akkor valószínűleg még hangolni kell majd rajta.
Így igaz.