Tudod, az a GIRo-szenzor, ami adja a jelet az ABS-nek, meg a riasztónak, amikor a felszállásnál az ECU kiszámítja a kerék dőlési, és tapadási értékét, nehogy kipörögjön. Miért a LEO-ban neked nincs ilyen?
Biztos, hogy morini? csak azért, mert tudtommal 2003. 07-ig gyártottak morinit, bár úgy emlékszem, valaki irta, hogy még 2004-ben is üritettek raktárat... Teflon gyűrűt van aki forró olajban melegítette, aztán húzta fel, az enyém zömítve lett egy kúpos szerszámmal, igy ment rá. Jó szórakozás a felrakása, bár nem olcsó játék...
A motor 2004-es évjáratú morini blokkos. Gondolom az utolsó morini blokkosok közül való.
A gyorsulásérzékelő megnevezés csak sztem a fordítás miatt lett így leírva. Az fordulatszám érzékelő akar lenni. Ez a gyári kezelési és karbantartási útmutatójában van benne.
A levegőinjektoron lévő teflongyűrű okozhat ilyen problémát? Ha igen akkor azt hogyan tudom kicserélni? Egyszer olvastam vhol, hogy fel kell melegíteni mikor felteszem.
A következő a gondom:
Egyik nap tökéletesen működött a motorom. Rendesen gyorsult meg minden. Aznap délután viszont már nem indult.
Az önindító teker, de nem gyullad be a motor. Szikra is van. Benzinpumpa működik, kompresszor ad levegőt bőven. Akksi, önindító is cserélve lett nemrég.
Valakinek van ötlete mi lehet a gond? Lehetséges az hogy állásában tönkremegy a injektor? Hogy tudom megnézni, hogy ad e benzint?
Előre is köszönöm a segítséget!
Én első körben a tűt nézném meg. Szeretik elbabrálni a pozícióját. Én is jártam már így, utána szuper jó lett. Persze jól kifújtam mindent levegővel, kapott féktisztítót bőven.
Pont az előző hozzászóló által belinkelt képen látható Piaggio blokkról akartam kérdezni én is. Voltaképpen ugyanazt, mint ő. Ezt a blokkot rakták a Gilera Runner 50-be is. Én még nem vettem, de ezzel a blokkal szerelt példányok mind úgy indulnak, mint egy csiga? Ha már gurul, akkor nagyon jól megy. Egy kis ideig volt Derbi GP1-em, abban is ez a blokk volt és olyan folyósan indult a motort. Csak húztam neki a gázt, pörgött ezerrel, aztán elindult. Utazóban bírja a 70-et simán, szép hangja is van, de az indulás?
Szóval a kérdés, hogy mikori évjárattól változott meg a motor karakterisztika? Én is inkább SR50-et vennék, karbisat.
Azt nem tudom, hogy milyen blokk van benne de vízhűtéses, berúgókaros és karbis.
Van a karbinál egy hőgomba érzékelő, az mért van, mit csinál?
Most cseréltem a motoron új görgőket (5,5g) szíjat, és hátul kuplungot (el volt kopva a ferodol) De a motorom mégse olyan ugrós. Az normális, hogy ezek az sr- ek nem olyan ugrósak?
Valamelyik nap mentem egy yamaha bw- vel és az marha jól ugrot, szinte ki akart ugrani egykerékre.
nem olvastam vissza, de ha ditech: nézd meg az üzemanyag nyomás szabályzót, mármint a szabályzott nyomást. Esetleg a gyertya hézag is lehet rossz, ez is lehet ok. LEvegőszűrő tiszta? Hidegen-melegen ezt csinálja? a hőgomba jól mér, tehát helyes hőfokot ad az ECU-nak?
A régi benzint érdemes lecserélni, hosszabb állás után nekem ilyen zöldes ragasztószerű trutyi maradt vissza, ami mindent eltömített, még az úszó is leragadt. Persze ez több hónap. Hűtővíz rendben van?
Nem volt. Bár tudom, hogy a szimering el tud öregedni, ettől függetlenül nem hiszem egy 5800(valós)Km-ert futott motorban cserélni kellene. Igazából még szinte minden gyári. Ezért sem akarom átalakítani karburátorosra. Szeretném megtartani a gyári állapotot, bár lehet h egyszer nekem is betelik a pohár
Szóval gyertyát kiveszem és megnézem milyen és megírom.
A gyári könyvben lévő kapcsolási rajzom gyorsulásérzékelő van feltüntetve. Gondolom ez akar lenne a gyújtás&fordulat jeladó. Esetleg megpróbálom megmérni oszcilloszkóppal, hogy ez milyen jelet ad a vezérlőnek.
A motort 3- napja vettem.
A motor jól megy, jól húz és jó erős, hidegen és melegen is önindítóvali is mara jól indul, ezzel nics is bajom.
Csak a gázt olyan hülyén veszi fel (mintha baromira sok benzint kapna) Megnézem majd a benzinszintet és a membránt is.
De az is baj lehet, hogy rossz, öreg lenne bennea benzin?
Majd azt is cserélek benne.
"Gázadásra fullad." A benzinszintet ellenőrizni, a keverékszabályzó csavart 1,5 fordulatra kitekerni, síbertűt középére rakni. Gyertyahézagot 0.6-0.7 körülire állítani. Ha továbbra sem megy, akkor kompresszió mérés, stb...
"A fordulatszám jeladó és a gyújtás jeladó egy és ugyanaz?" Igen. Jó lenne látni egy huzamosabb motorozás utáni gyertyaképet is, mert sokat elárulhat. A membrán lap és a ház között minimális fényrés lehet, semmi több. Volt már ebben a motorban főtengely szimering cserélve? Lehet hogy ideje lenne....
Csináltass hozzá egy kis kúpot, így nem szakad el a gyűrű.
Mi az a jeladó, milyen funkciója van a karbin?
A gyorsulásérzékelő megnevezés csak sztem a fordítás miatt lett így leírva. Az fordulatszám érzékelő akar lenni. Ez a gyári kezelési és karbantartási útmutatójában van benne.
A levegőinjektoron lévő teflongyűrű okozhat ilyen problémát? Ha igen akkor azt hogyan tudom kicserélni? Egyszer olvastam vhol, hogy fel kell melegíteni mikor felteszem.
Üdv!
A következő a gondom:
Egyik nap tökéletesen működött a motorom. Rendesen gyorsult meg minden. Aznap délután viszont már nem indult.
Az önindító teker, de nem gyullad be a motor. Szikra is van. Benzinpumpa működik, kompresszor ad levegőt bőven. Akksi, önindító is cserélve lett nemrég.
Valakinek van ötlete mi lehet a gond? Lehetséges az hogy állásában tönkremegy a injektor? Hogy tudom megnézni, hogy ad e benzint?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
Pont az előző hozzászóló által belinkelt képen látható Piaggio blokkról akartam kérdezni én is. Voltaképpen ugyanazt, mint ő. Ezt a blokkot rakták a Gilera Runner 50-be is. Én még nem vettem, de ezzel a blokkal szerelt példányok mind úgy indulnak, mint egy csiga? Ha már gurul, akkor nagyon jól megy. Egy kis ideig volt Derbi GP1-em, abban is ez a blokk volt és olyan folyósan indult a motort. Csak húztam neki a gázt, pörgött ezerrel, aztán elindult. Utazóban bírja a 70-et simán, szép hangja is van, de az indulás?
Szóval a kérdés, hogy mikori évjárattól változott meg a motor karakterisztika? Én is inkább SR50-et vennék, karbisat.
Üdv. mindenkinek!
Van a karbinál egy hőgomba érzékelő, az mért van, mit csinál?
Most cseréltem a motoron új görgőket (5,5g) szíjat, és hátul kuplungot (el volt kopva a ferodol) De a motorom mégse olyan ugrós. Az normális, hogy ezek az sr- ek nem olyan ugrósak?
Valamelyik nap mentem egy yamaha bw- vel és az marha jól ugrot, szinte ki akart ugrani egykerékre.
A régi benzint érdemes lecserélni, hosszabb állás után nekem ilyen zöldes ragasztószerű trutyi maradt vissza, ami mindent eltömített, még az úszó is leragadt. Persze ez több hónap. Hűtővíz rendben van?
Szóval gyertyát kiveszem és megnézem milyen és megírom.
A gyári könyvben lévő kapcsolási rajzom gyorsulásérzékelő van feltüntetve. Gondolom ez akar lenne a gyújtás&fordulat jeladó. Esetleg megpróbálom megmérni oszcilloszkóppal, hogy ez milyen jelet ad a vezérlőnek.
A motort 3- napja vettem.
A motor jól megy, jól húz és jó erős, hidegen és melegen is önindítóvali is mara jól indul, ezzel nics is bajom.
Csak a gázt olyan hülyén veszi fel (mintha baromira sok benzint kapna) Megnézem majd a benzinszintet és a membránt is.
De az is baj lehet, hogy rossz, öreg lenne bennea benzin?
Majd azt is cserélek benne.
De ettől függetlenül lehet, hogy nem jól ál, na majd megnézem.
Kösz!
50- es henger, gyári kipuff és gyári levegőszűrő.