A motort nem olyan régen vettem. Az már tuti, hogy a rugók nem gyárik lehetnek, biztos az előző tulaj tette bele.
Még egy kérdés? Az sr- ek menyire forgós motorok, mennyire pörgős a blokkja? Az én motorom nem annyira pörgős,max olyan 7- 8- ezret foroghat.
Köszi!
A piros kuplungrugót erősen tuningolt robogókba szokták rakni,egy alapgépbe,vagy egy "midrace" gépbe is erős szerintem.Főleg egy utángyártott kuplungba,valószínűleg csúszik is.Főleg amíg nem kopik össze normálisan a haranggal.A gumik meg ahány fajta annyi féle.Én is találkoztam ezzel a problémával,volt olyan ami bele is ért a hátsó sárvédőbe,pedig gyári méretűt vettem.
Az biztos, hogy nekem piros rugóm van és baromira erős. (már így vettem a motort) Gondolom, meg már írtad is, hogy a rugók különböző színre vannak festve és ez jelentheti az erősséget.
Más... Aprilia sr 50- körlámpásnál, di tech.
A felniknek a szélességét megmértem de azok egyformának tűntek, és még is sokkal szélesebb az első gumim, pedig ugyan az a gumik mérete elöl és hátul. Mért szélesebb az első gumim?
az egün malo rugók vannak, fekete, piros, kék, illetve fehér,sárga, kékben is. De mindenesetre a piros szerintem szériába erős, de többiek javítanak.. elég lenne a fehér, max sárga, ha sportkipud van sztem.
ha jól tudom, a piros a legerősebb, emlékezetem szerint 6-7000 fordulatnál nyitnak. Valami olyasmi rémlik, hogy fehér a gyárinál kicsit erősebb, aztán sárga kb 5-5.500, piros még több....
Szerinted a hátsó kuplungnál, pontosabban a rugók szine számithat a rugó erejében? Megint szét szedtem a hátsó kuplungot és van a pofáknál hárum kicsi piros színű rugó, ami visszahúzza a pofákat. Ezek a rugók marhára erősek. Lehet, hogy ez a baj, túl erős a rugó?
Lehet, hogy ezt már valaki kicserélte és már nem gyári?
"A súbertű 1 rovátkája mekkora a főfúvókához mérve kb.?
Tehát ha eggyel lejjebb csúszik a súber, mennyivel kell nagyobb fúvóka, hogy ugyanazt a keveréket képezze? (pl.: 1 rovátka=0,2)"
Ez a kérdés értelmetlen így, mivel sokféle tű létezik....
Nem rég kapott a motor új görgőket (5- g) és egy vadi új szíjat, meg hátul a kuplungba új ferodol pofákat. Az a bajom vele, hogy nem akar a motor ugrani, olyan lomha az egész, a motor az pörög
és hiába húzom neki csak lassan gyorsul még a füvön sem bírom megkapartatni. A régi 5,5 es görgőkkel a motor nem pörgött annyira de azzal sem ugrott.
Végül csak beindult. A generátor kábele volt a hiba. Nem jól érintkezett. Nemrégiben elégett a kábele, mert hozzáért a kipufogóhoz és csokival lett összekötve. Valamiért nem érintkezett... de sikeresen beindult.
Köszönöm a segítségeket.
Még egy kérdés ezzel kapcsolatban :)
A súbertű 1 rovátkája mekkora a főfúvókához mérve kb.?
Tehát ha eggyel lejjebb csúszik a súber, mennyivel kell nagyobb fúvóka, hogy ugyanazt a keveréket képezze? (pl.: 1 rovátka=0,2)
Azért kérdem, hogy legyen viszonyítási alapom, mennyire jelentős a súber állása.
ez mechanikusan kap valami jelet amire tovább forog? lóg a műszerfal alatt egy csatlakozó: piros-zöld, narancs-fekete, kék színű vezetékek vannak benne. Nincs összedugva semmivel, az normális?
A súbertű középre rakását szerintem nem határozza meg a gyár, azért szoktuk középre rakni, mert így ha állítani kell valamin, akkor tudsz felfelé, meg lefelé is. A súbertű állását a főfúvóka mérete is befolyásolja, mint ahogy a karburátorban minden egyes "kütyü". Sőt, többek között a levegőszűrő állapota is, amit sokan szeretnek elfelejteni....
Értem,köszi. És az, hogy a súbertűt középre kell rakni az is gyárilag van úgy, vagy elég felülről a másodikba? Mert érezhető változás nincs.Súbertű állásnál az is számít, mekkora fúvóka van benne?
Darabokra szeded, és ellenőrzöd a fogaskereket szabad forgását és állapotát. Nagyon könnyen el lehet ilyenkor ba....i az órát, sőt lehet hogy valaki ezt már meg is tett helyetted....
mi a baj olyankor, ha a km-óra a sebességet mutatja, de a km-eket nem számolja? amikor vettem még kb egy 10km-ig számolt, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy azóta megállt... használtan vettem persze... gondolom, esetleg tekergetés áldozata lehet, van valami megoldás rá, hogy újra működőképes legyen?
A motort nem olyan régen vettem. Az már tuti, hogy a rugók nem gyárik lehetnek, biztos az előző tulaj tette bele.
Még egy kérdés? Az sr- ek menyire forgós motorok, mennyire pörgős a blokkja? Az én motorom nem annyira pörgős,max olyan 7- 8- ezret foroghat.
Köszi!