Nekem is atom kemény volt, szinte féltem, mert ugy pattogott, aztán megzsíroztam, amit meg kellett, és puhább lett. Ha beton kemény, akkor lehet, hogy balesetes volt, vagy hajlott a villa, vagy a kenése nincs meg,igy szorulhat. Érdemes néha ránézni, hiszen azért a szilentek kopó alkatrészek, meg el is öregedhetnek. Ha állványon ki-be rugózik, nem kotyog, vagy szorul, akkor elvileg jó, ezt esetleg megnézheted, szétszedés nélkül. Ha jól emlékszem neked Karbis van és talán piaggo blokkos, ami elvileg "hálásabb tuningalany". Alapból a többiek korábban azt irták, gyári folytások nélküli hogy kb. óra szerinti 95-105 körül mehet, de ez nagyon motorfüggő. Ez reálisan kb 80-90 között lehet.
Kicsit mintha túl sportos és kemény lenne a futóműve a robogómnak. Ha egyszer lesz időm és energiám, meg ha nem lesz ilyen hideg akkor lehet, hogy majd foglalkozom a konfortal is.
A jövőhéten fog megérkezni a hátsó kuplung, már nagyon kivi vagyok a motoromra. Remélem ha felteszem akkor már induláskor egyből fog a kuplungom fogni, talán még ugrani is. Egy jó kis ugrós, jól motorozható motort szeretnék. Szerinted ha a kilométerórája pontosan mér a motornak, akkor mennyivel tud menni egy ilyen robogó? Persze minden gyári és nem tuningolt, ja 70- kilós vagyok.
Köszönöm az információt!
sem a lámpád sem a motor 'generátora' nem bír el nagyobb wattszámot mint amit a gyártó megad, ha viszont beleteszed előfordul hogy más égők haloványan fognak világítani
Úgy rémlik hogy műanyag a búra anyaga, én nem tennék bele nagyobb izzót. A 35W szépen világít. Ha mindenképpen "tuningolni" akarod, akkor inkább xenon-ban gondolkodj. Az is 35W körüli, de azért ahhoz már kicsit át kell "szabni" a motor elektronikáját....
Én inkább sportosan keménynek mondanám kis jóindulattal, de biztosan lehet vele játszani. Láttam már gázos, állitható hátsótelót, illetve gondolom elől is lehet progresszív rugót beépiteni, lecserélni a csillapító olajat, annak a mennyiségével játszani, igy változtatható a keménysége, esetleg lehet másfajta rugót beletenni. Én nem nyúltam hozzá, kezdem megszokni, eltekintve a gödröktől, használható sztem.
Ami állítólag jobb ebben a kategóriában az a scara, ugyanezzel a blokkal, ott a nagyobb kerékméret stabilabbá teszi a motort, főleg kátyútengerben. De ilyenem nem volt, vezetni sem vezettem, igy nyilatkozni a különbségről nem tudok...
Az sr- nek a futóművét nem lehetne valahogy tuningolni?
Nagyon megérzi a motor az úthibákat és a kátyúkat, gödröket.
Gondolom léteznek trükkök, praktikák, hogy a motor kényelmesebb legyen.
Köszönöm, már beszéltem is a dorogi csókával, holnap megyek megveszem.
Már csak 4-5 db van a polcon, és nem lesz többet, úgyhogy akit érdekel az ne habozzon!
Nincs mit. Egyébként a vatera oldala nem elérhető már, viszont ha akarod /később/ tuningolni, érdemesebb egy jobb kuplungba befektetni, használtan alig drágább a gyárinál.
Ha ennyire vállalkozó kedvű volt az előző gazdi, akkor nézd át a hajtást rendesen, kis hiba is okozhat nagy szívást, mint pl nekem, hogy nem húztam rá rendesen a főtengelyanyát, pedig azt hittem, lelazult, és elégette a szíjat ami előfordul, csak szar kb. 15 km-ről, amikor sietsz, hazatolni, vagy futóért rohangálni...
Most vettem a vaterán egy gyári kuplungot, remélem ez már jó lesz.
Mivel ez az első robogóm ezért elég érdekesnek látom ezt az egész variátoros szíjhajtást, a simsonomnál nem volt ilyen baj.
Ja, és az alkatrésztől nagyban függ a csere idótartam. Pl malossi szijak állitólag 10e felett is elmennek, noname 5-6000, de pl Kinternek, meg nekem is evett meg ilyen szijat párszáz km. alatt. Szóval itt azért talán elmondható, ha ésszel nézelődsz, a drágább jobb...
Ami saját tapasztalat: pl. malonak az erősített szíja kb. 3 mm-el hosszabb, mint a gyári, az x-spec. meg 3-al rövidebb. Úgy veszem észre, hogy végsebre a motor észreveszi.
Az erősebb rugó szerintem inkább árt, mint használ. Hiába dolgozna a motor, ha nm birja átvinni a nyomatékot, az csak benzinpocsékolás, meg nagyobb kopás. A tuningok szerintem 12-14.000.- fordulat körül mozognak, tehát ezért kell erősebb kuplung kisrugó, mert alatta fullad/hat. A rugókkal a játék arról szól, hogy megtaláld azt a fordulatot, ahol a motor a max. nyomatékot leadja, és ekkörül kellene dolgoznia. Ez mondjuk egy csomó szívással jár, ha rutintalan vagy... Ha vissza keresel, akkor szerintem találsz kezelési utasítást, de nyilván a felhasználási mód, illetve a gyártói anyagminőség nagyban befolyásolja az élettartamot. Hajtószíj max 1 mm-t kophat a szélességéből, vagyis ditechnél pl 18.4-1.0 mm, az, 17.4-nél cserés. Csereidőtartam talán 6000 km, de ha érdekel, nézz utána. Hűtővíz, fékolaj 2 év, váltóolaj 2 év, ellenőrzés 6000 km. átlagban.
Sziasztok!
Az sr- em vízhűtéses és karbis.
Tudom ez nem stihl fűrész csak kivi vagyok, hogy mennyit is foroghat egy széria motor.
Vagy legalábbis az én sr- em nem egy forgós masina, ahogy nézem a henger még az eredeti, és így nem igazán látom az erősebb kuplungrugók értelmét. Az biztos tudom, hogy baromi erősek ezek a piros rugók. Még egy csavarhúzóval is alig bírom megmozdítani a pofákat. Az a gyerek rakta bele az erősebb rugókat akitől a motort vettem. Azt már értem és tudom, hogy a görgők súlyával hogyan leget variálni a fordulat tartományt bejátszani. Csak ennek a hátsó erősebb kuplungrugónak nem igazán látom értelmét. Akkor már legalább azt értem, hogy mért nem akar ugrani álló helyből a motor. Azért mert nagyon erősek a rugók és baromira nagy fordulat kell hozzá, hogy azok a pofák kinyilallnak.
Most rendbe teszem a motorom hajtását, új görgő és új szíj, új ferodolpofák és új (vagy majd nézek bontottan) gyengébb rugókat. Szerintetek a görgőt és a szíjat milyen időnként, esetleg hány kilométerenként érdemes cserélni? Mennyit kophat a szíj a szélességéből? Mikor kell a görgőt és a szíjat cserélni?
"szerintetek megérné átalakítani levegősre?" Nem. Használj aluhoz való fagyállót, az keni a szimeringet is. Felújításkor Te voltál az aki nem cserélte ki a vízpumpa tengelyét, ugye? Én pedig szóltam......
Sziasztok.
Megint vízpumpa problémám van, szerintetek megérné átalakítani levegősre? vagy tud valaki ajánlani egy jó vízpumpát? légszíves segítsetek, már nagyon fel basz ez az úgy, minden éven 2x kell csinálnom :S old sr-em van, full gyári 50-es :) előre is kösz :)
A ditech nem egy stihl fűrész ,a karbisokból meg akár ki lehet hozni 11-13000et is egy aluhengerrel.Gyárilag is többet forog,de hülyeséget nem akarok mondani,hogy mennyit.Neked melyik van karbis vagy injektoros?
Kicsit mintha túl sportos és kemény lenne a futóműve a robogómnak. Ha egyszer lesz időm és energiám, meg ha nem lesz ilyen hideg akkor lehet, hogy majd foglalkozom a konfortal is.
A jövőhéten fog megérkezni a hátsó kuplung, már nagyon kivi vagyok a motoromra. Remélem ha felteszem akkor már induláskor egyből fog a kuplungom fogni, talán még ugrani is. Egy jó kis ugrós, jól motorozható motort szeretnék. Szerinted ha a kilométerórája pontosan mér a motornak, akkor mennyivel tud menni egy ilyen robogó? Persze minden gyári és nem tuningolt, ja 70- kilós vagyok.
Köszönöm az információt!
Még egy kérdés. Tökéletesen megfelel a benne lévő izzó, vagy érdemes tuningolni? Bírja-e a teste?
Nagyon köszi
Ami állítólag jobb ebben a kategóriában az a scara, ugyanezzel a blokkal, ott a nagyobb kerékméret stabilabbá teszi a motort, főleg kátyútengerben. De ilyenem nem volt, vezetni sem vezettem, igy nyilatkozni a különbségről nem tudok...
Az sr- nek a futóművét nem lehetne valahogy tuningolni?
Nagyon megérzi a motor az úthibákat és a kátyúkat, gödröket.
Gondolom léteznek trükkök, praktikák, hogy a motor kényelmesebb legyen.
Már csak 4-5 db van a polcon, és nem lesz többet, úgyhogy akit érdekel az ne habozzon!
ÜDV
Ha ennyire vállalkozó kedvű volt az előző gazdi, akkor nézd át a hajtást rendesen, kis hiba is okozhat nagy szívást, mint pl nekem, hogy nem húztam rá rendesen a főtengelyanyát, pedig azt hittem, lelazult, és elégette a szíjat ami előfordul, csak szar kb. 15 km-ről, amikor sietsz, hazatolni, vagy futóért rohangálni...
Most vettem a vaterán egy gyári kuplungot, remélem ez már jó lesz.
Mivel ez az első robogóm ezért elég érdekesnek látom ezt az egész variátoros szíjhajtást, a simsonomnál nem volt ilyen baj.
http://www.vatera.hu//aprilia_...
Ami saját tapasztalat: pl. malonak az erősített szíja kb. 3 mm-el hosszabb, mint a gyári, az x-spec. meg 3-al rövidebb. Úgy veszem észre, hogy végsebre a motor észreveszi.
http://motoroswebaruhaz.hu/spl...
Kinter kollega írta volt, hogy lecserélte a fényszórót ilyenre:
http://bolthely.hu/robogoalkat...
Kérem aki tud erről valamit, hogy bevált-e, érdemes-e cserélni jelezze! Vagy Kinter, ha olvasod írj!
Köszi Nektek.
Az sr- em vízhűtéses és karbis.
Tudom ez nem stihl fűrész csak kivi vagyok, hogy mennyit is foroghat egy széria motor.
Vagy legalábbis az én sr- em nem egy forgós masina, ahogy nézem a henger még az eredeti, és így nem igazán látom az erősebb kuplungrugók értelmét. Az biztos tudom, hogy baromi erősek ezek a piros rugók. Még egy csavarhúzóval is alig bírom megmozdítani a pofákat. Az a gyerek rakta bele az erősebb rugókat akitől a motort vettem. Azt már értem és tudom, hogy a görgők súlyával hogyan leget variálni a fordulat tartományt bejátszani. Csak ennek a hátsó erősebb kuplungrugónak nem igazán látom értelmét. Akkor már legalább azt értem, hogy mért nem akar ugrani álló helyből a motor. Azért mert nagyon erősek a rugók és baromira nagy fordulat kell hozzá, hogy azok a pofák kinyilallnak.
Most rendbe teszem a motorom hajtását, új görgő és új szíj, új ferodolpofák és új (vagy majd nézek bontottan) gyengébb rugókat. Szerintetek a görgőt és a szíjat milyen időnként, esetleg hány kilométerenként érdemes cserélni? Mennyit kophat a szíj a szélességéből? Mikor kell a görgőt és a szíjat cserélni?
KÖSZÖNÖM!
Megint vízpumpa problémám van, szerintetek megérné átalakítani levegősre? vagy tud valaki ajánlani egy jó vízpumpát? légszíves segítsetek, már nagyon fel basz ez az úgy, minden éven 2x kell csinálnom :S old sr-em van, full gyári 50-es :) előre is kösz :)