Szia!
Na sikerült megoldanom a problémát.
Tegnap megjött az a gyári hátsó kuplung amit a vaterán vettem, feltettem és elkezdtem a görgőket cserélgetni, de semmi, olyan volt mintha csúszott volna a kuplung. Ma ismét szétkaptam mindent és akkor láttam, hogy abból a kuplungból amit a vaterán vettem, szóval a bontott, gyáriból a kontraszt rugóból le van vágva flexel, de mind a két végéből. Aztán a két kuplungból csináltam egyet. Összemértem a két kontrasztrugót és amelyikből levágtak az 1,5cm kisebb a gyárinál. Aztán úgy raktam össze a kuplungot, hogy az én kontrasztrugómat tettem bele, meg azt a 3- kicsi kuplungrugót amit a vaterán a kuplunggal együtt vettem.
Most 5,5- ös görgőkkel megy a motor mint a fene, nem pörög túl és nyomatékos mint az állat. Ugrani nem igazán akar, de ha odahúzom neki akkor a vizes betonon már elkapar és húzza a csíkot. Tettem fel arról a kontrasztrugóroll képet amiből valaki levágott.
Mikor megvettem a motort akkor csak úgy tudtam vele menni, nagyon pörgetni kellett ahoz, hogy elinduljon. Ha már elindult akkor marha jól ment laposon és emelkedőn is egyaránt, még két személlyel is ment mint a fene, és nem pörögte szét az agyát. Levettem a deklit és volt benne hátul egy kopott kuplung ferodol, piros kicsi rugókkal (a rugók baromi erősek voltak) A variárorban elöl volt 3- db 3,4g- os és volt 3-db 4,5g- os. A szíj pedig 2 mm-t volt megkopva.
Vettem bele azóta új szíjat és 6 db 5,5 g-os görgőt és hátulra gyári (bontott) kuplungot gyári rugókkal. Most azt csinálja a motor, az 5,5 g-os görgőkkel laposon nagyon jól megy de partnak gyenge, az 5,2 -es görgőkkel nagyon pörög, szinte túlpörgi magát (kicsit jobban pörög mint amennyire halad). Viszont laposon és partnak is nagyon jól megy. Ugrani nem ugrik, mintha csúszna a kuplung. Utána néztem és állítólag a gyári adatok ezek, Aprilia sr morini blokkos:
első variátor 38 mm, hátsó tárcsa 130 mm, 7g-os görgőkkel. A szíj mérete 18,4 . 758.
Elméletileg az én motoromban minden gyári, de a 7 g-os görgőkkel el sem bírna indulni. Lehet, hogy a kompresszióval van a baj?
Köszönöm!
Nincs is addig gond vele, amíg tökéletes a keverék és az égés. Mikor valamiért felborul az egyensúly, és egy kis többlet benzint kap, akkor szépen belesül a korom, és onnantól nincs visszaút. Ez a gondom vele. Ilyenkor már hiba pucolom ki, kuka......
Mondom..............3x2-t bányásztam ki a sövöből.
Átlagos barna lerakódás..................ment volna töbetis de gépkönyv szerint mennie kellett.
Most CR9ek van benn...............avval sincs gond.
Bár hamisítják a kínaiak.
Ebben a témában nem fogsz meggyőzni. Lehet hogy eddig csak én fogtam ki szar minőségű NGK-t, bár máshol is olvastam hogy nem csak nekem vannak vele gondjaim. Maradok a Denso-nál...
Az attól függ hogy amúgy milyen állapotban van a motor. Nem olcsó mulatság, de legalább üzembiztos gépet kapsz cserébe. Az átalakítás költsége 50-60 eFt. Ez az ár persze függ a blokk állapotától is.
Ha köpi a gyertyát, akkor kopott lehet a kompresszor. Felújítani nem, csak cserélni érdemes. Ezen kívül szakadt lehet nyomásszabályzó membránja is. Emellett a ditech-nél minden összefügg mindennel, és mire mindent kicseréltél, a végén lehet hogy rájössz hogy az egész semmit nem ért, mert a vezérlő (ECU) a hibás. Ekkor még mindig van egy lehetőség: karburátort rá....
Sajnos a 150-es Leó-ban is egy a fos gyertya van. NGK CR8E. Mikor megláttam, a hányinger kerülgetett.... Kerestem bele egy jobb fajtát. Denso U24ESR-N.
Üdv!
Valaki irta, hogy meg kellene nézni a kontrasztot, illetve kérdés, hogy cserélted már a piros kisrugókat?
Szerintem a ferrodolnak kell egy kis idő, mig bekopik, tehát addig nem tapad tökéletesen.
Megmondom őszintén az enyém már nem gyári, ráadásul ditech, igy nem is akartam, hogy ugráljon, inkább arra mentem, hogy fentebb is nyomatékos legyen, de állitólag ekkora tuninggal már javába Soprontól Záhonyig egykeréken kellene tolni, de nem teszi, igaz nem is szórakáztam ennyit a görgősúlyokkal... Szóval hiteles tanácsot nem tudok adni...
Mint már többször leírtam (de most tényleg utoljára), ez a gyertya a ditech-ben csak egyszer használatos. Ha egyszer beköpi, akkor akármit csinálsz vele, nem lesz jó többé. Az meg végképp semmit sem jelent hogy kint ad szikrát....
sziasztok!
Leállt illetve nem indul az sr-em, és nem tudom, hogy álljak neki megtalálni a hibáját...
2003-as ditechről van szó.
Az előzményekről annyi, rendesen beindult mielőtt elindultam volna vele, mentem vele kb. 4-5 km-t és egyszer csak hördült egyet és leállt. Újra beindítani nem tudtam. Az önindító teker, benzin van benne.. :D... Mi lehet a gond?
Megérkezett a kuplung.
Nem igazán boldogulok az aprilia sr- el.
Vettem új görgőket új szijat, új ferodolos kuplung pofákat de nem üzemel rendesen.
Először próbáltam 6g- os görgőt, a motor nem pörgött és nehezen vette fel a fordulatot, a végsebessége csak 60- 70- volt. Emelkedőn nagyon gyenge volt a motor,nem is bírt menni. Aztán próbáltam 5,5g- görgőt, a motor jól gyorsult jól pörgött és nem pörgött túl, jó nyomatékos volt. 80- 90- volt a végsebessége de emelkedőn már nem akart menni csak 60- at és nem is bírt a motor pörögni rendesen, két személlyel meg egyáltalán nem ment.
Utána tettem bele 5,2g- görgőt, a motor jól gyorsul talán nem annyira mit az előzővel(5,5-el)
de a motor túl is pörgött de jól ment, 80- 90- et simán vitte, és emelkedőn is 70- et ment, de pörgött mint a barom. Kétszemélynél kicsit pislogott de ment, és ugrani, egykerekezni, kaprni nem akart. Utána raktam bele 4g- os görgőt, na ezzel nem csinált semmit csak pörgött de nem haladt. Nem értem, mért nem akar aa motor rendesen ugrani? Olyan mintha csúszna a hátsó kuplung. Szerinted melyik lehet a legideálisabb görgő választás? Esetleg hol lehet a hiba a gépezetben?
Sziasztok!
Érdeklődnék meg tudná e mondani valaki mekkora az sr hátsó lámpáinak átmérője? A hátul dupla körlámpásra gondolok.
Motort épitek át ahhoz kellene hátha passzol.
Köszönöm!
Lenne egy kis gondom az SR-m világításával, remélem tudok segíteni. A műszerfal világítás, és a hátsó helyzetjelző nem világít, az első lámpa viszont igen. Izzók jók mindenhol. A világítás kapcsolóval lehet valami, vagy egészen máshol keressem a hibát?
Na sikerült megoldanom a problémát.
Tegnap megjött az a gyári hátsó kuplung amit a vaterán vettem, feltettem és elkezdtem a görgőket cserélgetni, de semmi, olyan volt mintha csúszott volna a kuplung. Ma ismét szétkaptam mindent és akkor láttam, hogy abból a kuplungból amit a vaterán vettem, szóval a bontott, gyáriból a kontraszt rugóból le van vágva flexel, de mind a két végéből. Aztán a két kuplungból csináltam egyet. Összemértem a két kontrasztrugót és amelyikből levágtak az 1,5cm kisebb a gyárinál. Aztán úgy raktam össze a kuplungot, hogy az én kontrasztrugómat tettem bele, meg azt a 3- kicsi kuplungrugót amit a vaterán a kuplunggal együtt vettem.
Most 5,5- ös görgőkkel megy a motor mint a fene, nem pörög túl és nyomatékos mint az állat. Ugrani nem igazán akar, de ha odahúzom neki akkor a vizes betonon már elkapar és húzza a csíkot. Tettem fel arról a kontrasztrugóroll képet amiből valaki levágott.
Köszönöm a segítségeteket!