hali! a benzincsövem gondolt egyet és kijött a helyéről...pedig 20km óta nem öli meg a gyertyám :D ( ami már csoda, főtengely csere óta :( )
az a kérdésem hogy mennyire bonyolult visszatenni a helyére?
Az órám 40-45 km/h-ig jól mutat, a fölött 2-4 km/h-át csal (ennyivel mutat többet).
A robogó idei, eddig 5.500 km-t mentem vele. A beállítások, hajtás gyári eredeti, csak a szokott folytásokat vetettem ki.
A hanga 70-75 óra szerinti sebességnél teljesen jó.
A kérdésem inkább arra irányulna, hogy ez a sebesség, fordulat nem teszi-e idő előtt tönkre a motort, a hajtást, stb. Nem célom, hogy széthajtsam.
Még régebben te írtad, hogy a fordulatot ezek a hajtások már alacsonyabb sebességnél felveszik, aztán alig növekszik a sebesség növekedésekor.
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem!
Egy 97-es Aprilia Sr 50 Old Replica-hoz keresek idomot, konkrétan az óracsoport körül lévő idom ill. az első lámpa feletti idom érdekelne.
Ez még a régebbi dupla hűtőmaszkos kivitel.
Ha valaki tud ilyet kérem szóljon. Előre is thanks!
Próbálj meg egy másik trafót, mert lehet hogy megrepedt a szigetelése, és ilyen időben a pára és a víz nem tesz jót neki. De persze lehet ezer más baja is. Ha már leveszed a trafót, akkor tisztítsd meg az érintkezőket is, de nem csak a trafónál, hanem mindenhol. Persze érdemes az akkusarut levenni előtte.
Az attól függ, hogy a 70 az óra szerint volt-e, vagy a tényleges.... Az hogy meddig bírja a blokk, az nem a sebességtől függ, hanem a fordulatszámtól. Márpedig ez a kihajtás elemein, és a beállításon is múlik. Igazából hallani kell a motor hangján hogy melyik fordulatszámot szereti.
Kinter: "Ezzel már tudom tartani a folyamatos 80-90-es tempót is.
"
Egy karburátoros sr-rel járogattam nyáron Balatonra (cca. 190 km), és tarttam a kényelmes (hangra teljesen jó, gázkar félállásban, picivel talán felette) 70-es tempót, két rövid pihenővel.
Ezt bírja az 50-es sr?
Vízhőfok gomba műszerrel mérve tökéletesen működik. A vízhőmérséklet mérő mutatója ritkán megy fel, bár itt többen azt írták, hogy ezzel nem kell foglalkozni. A nyomásszabályzó cserélve lett, ezért tiszta. Ez inkább olyan, mintha a gyújtás hagyna ki, vagy esetleg vmelyik injektor nem nyit néha. Szokott gond lenni a trafóval vagy az alaplapon vmivel?
Az biztos hogy drága de mi nem az ebben a világban. Ill ha jót akarsz azt meg kell fizetni. És még szerencse ha az ember meg tudja csinálni mert egy kicsit ért hozzá. Ha nem ért hozzá na akkor az igazán drága mulatság lehet.
Véleményem az nincsen, de ahogy nézegettem, jó drága minden ezekhez a "maxi" robogókhoz. Én most vettem egy rendszámos Aprilia Leo 150 4T-t, de lassan a gatyám rámegy a felújításra. Ahogyan muterom mondaná: Jólvan fiam, neked kellett..... Én nagymotort nem szeretnék, de azt sem szeretném ha letaposnának az útról. Ezért vettem egy kicsit nagyobbat. Ezzel már tudom tartani a folyamatos 80-90-es tempót is.
"hidegen terhelés alatt rángat" Tehát kevés neki az üzemanyag. Vízhőfok mérő működik? Ha nem, akkor a hőgomba nagy eséllyel nem működik jól. Ilyenkor lenne jó a hőgomba helyett bekötött potméter. Azonnal mutatná magát. Azért én előtte kipucolnám az injektor nyomásszabályzó házát is, mert szokása összegyűlni benne a kakinak.
Mindezzel csak annyi a gáz, hogy haverom öccsének van egy ugyanilyen ditech-je és azzal semmi ehhez hasonló probléma nincs. Jah és van benne 20ezer Km.
Szóval lehet az lesz, hogy egyesével átrakom a dolgokat a sajátomra próbaként. Jobbat már nem tudok kitalálni. Vmiért kihagy, ami lehet gyújtás, injektor vagy vezérlő. Ebből vezérlőt már kizártam, ugyh marad injektor vagy gyújtás (gyertya szintén kizárva).
Sőt, nekem olyat is csinál, hogy bepöccen, ha azonnal gázt húzok leáll. Ha várok járó motorral 2-3 mp-t, akkor kicsit felpörög, és visszaejti a fordulatot, aztán gyííííí
karbitakarítás? Elektromos szivatós?,Nem az szivat, esetleg nem kap elegendő benzint? Vákumcső nem lyukas esetleg, márha ilyen csapos? Benzinszűrő tiszta? Ha nem indul, gyertya ki, pici benzin rá, vagy hengerbe, becsavar, ha indul, akkor ott a hiba. Ha igy sem, akkor gyujtás valószinűleg... tehát kontaktos stb...
Hy. Nekem is ezt csinálja, bár egy kicsit az alaphoz képest át van alakítva az enyém /polini70, maloECU, Zx, stb/. Valószinű sok a kaja, vagy nem jó a gyertyahézag. Nézd meg esetleg a levegőszűrőt. Én ezt olyan megoldással próbálom orvosolni, hogy letakartam a hűtőt, igy gyorsabban melegszik fel, és megszűnik a dadogás. Esetleg nézhetsz kompressziót is, vagy megoldás lehet esetleg a korábban emlegetett potméter, amivel csalni lehet a hőgombánál, igy melegebbnek érzi a motort a gomba, csökkenti az üzemanyag mennyiségét. Ez a mostani az első ditechem, de azt mondom, hogy ha szép a gyertyád, akkor ne piszkáld, szokd meg, az enyém is hasonló, bár gondolom ez nem vigasztal.Amugy Kinter korábban azt irta, hogy a ditech ellensége a hosszan tartott alapjárat, illetve 15 fok alatt ezek a mocik nem szeretik a használatot...
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem!
Egy 97-es Aprilia Sr 50 Old Replica-hoz keresek idomot, konkrétan az óracsoport körül lévő idom ill. az első lámpa feletti idom érdekelne.
Ez még a régebbi dupla hűtőmaszkos kivitel.
Ha valaki tud ilyet kérem szóljon. Előre is thanks!
Sziasztok!
Ha valaki tud mondani okosat a következőre azt megköszönném.
Sr ditech 2004-es morini blokkos. Üzemanyag és kompresszornyomás rendben, gyertya 3X cserélve, vezérlő egy próba erejéig cserélve. Ennek ellenére azt produkálja, hogy beindul, de hidegen terhelés alatt rángat. Olyan mintha kihagyna. Ha finoman megyek vele, akkor nem csinálja és ha bemelegszik, akkor meg szinte teljesen eltűnik a rángatás és csak néha rángat egyet-egyet. A rángatás/kihagyás kizárólag gyorsításkor jelentkezik. Alapjárat van de sztem az is lehetne egyenletesebb, bár mivel nincs viszonyítási alapon, ezért az lehet jó. Amúgy a motorban van erő és megy is normálisan. Gyújtással (trafó, alaplap, jeladó, stb.) szokott ditechnél gond lenni?
Ditech? Ha igen akkor lehetseges h pillango szelep, mas neven gazszenzor. Cimboramnal volt ezzel gond, viszot ott beindult a vas csak hiaba huzta a gazt, de a szenzor nem erzekelte. Remelem tudtam valamennyit segiteni.
Kipróbáltam a mai nap is, mentem vele 25 km-ert, de a semmit nem vettem észre a mocin:S indult pöccre stb.. bírta a terhelést is, 80al szaladgáltam a városba, de semmmi hiba. Mostmár teljesen nemértem mibaja lehet(ett):S
az a kérdésem hogy mennyire bonyolult visszatenni a helyére?