Heló végül kireszeltem...! A végsebesség ugyanannyi maradt egy km/h val sem lassult.. de jobban gyorsul eőteljesebben indulmeg...:) lényegében roszat tán nem tettem :D:D
Heló 50es henger gondolom...:D am az enyémnek most órálya szeint 90 a vége...de ugyebáraz csal valóságba ijen 85km/h :):) de am mennyibe vesztegeted? :D
Sziasztok! A ditech kiufogóban lehet folytás a könyökcső végén? A haverom lényegesen erősebbnek tűnik és ércesebb hangja van mint az enyémnek a kipufogóján látszik hogy heggesztve volt a könyökcső végén ahol a rezó tágulni kezd el volt vágva. Lehetséges hogy onnan folytás lett kivágva belőle?
Én egy 125 4T-t nézegettem. Messziről nem sokban különbözik egy 50-es 2T-től. A kipu az nem 50-es, az látszik. Ezek karbisok, ugye?
Menet tulajdonságai, gondolom a jóval az 50 2T fölött van. Mennyit fogyaszt egy ilyen városban? Megbízhatóság? Csak az a rendszám...
Megjött az új fenevad. Rendszámos(!) Aprilia Leonardo 4T 150 ccm. Kicsit darabos, kicsit mintha szelephangja lenne, de az enyém! Holnap ügyintézés, eredetvizsga, stb. Aztán bejelentkezés "A" jogsira. Míg folyik a vizsga, addig szépen szétszedem a kicsikét, átnézem mi cserés benne, helyrepofozom a dolgokat, és tavasszal GO LEONARDO! Addig meg szépen eljárok az 50-essel. "Vén" fejjel ilyenbe kezdeni.....
90% hogy szart veszel és megszívod.
100% hogy csak idő kérdése, és ígyis-úgyis megszívod a ditech-el. Akinek van egy kis sütnivalója, az irtózik a ditech-től, mint a tűztől. Akinek van sok türelme hogy hazatolja a lerobbant motorját, és van idegrendszere hogy reggelente munkába előtt földig szopassa egy robogó, esetleg van sok pénze hogy a hibákat orvosolja, az vegyen ditech-et. Szerintem felesleges egy nyűgöt a nyakadba venni, és hallgass azokra akik már szoptak ilyennel. Bár én ezt itt hiába mondom el, úgyis saját kárán tanul az ember......
Most készülök venni egy Aprilia SR Di-tech motort.
Tudom sokan nem preferálják a Di-tech-et de most valahogy ilyet szeretnék, lehet hogy megszívom de az az én bajom.
Állítólag 3 fajta blokkal szerelték, valamikor találtam is képek mindegyikről, de most nem találom mikor kellene.
persze, hogy a boltos azt mondja, h bírni fogja.. fingja se volt róla szerintem, hogy milyen motorról van szó, és hogy ennél típushiba a fos első lámpa..
de részben te is hibás vagy, mert nem hittél a tapasztaltaknak, akik előre megmondták, hogy meg fog olvadni :)
na mindegy, saját kárán tanul az ember.
én mindenesetre ha a lámpával valamit csinálni fogok, akkor követem kinter példáját, és veszek bele popcorn első lámpát, emezt meg eladom, és lehet, h még egy kis plusz is kijön belőle... :D ha meg nem, akkor áránál vagyok, viszont jobb a fényerő.. max nem olyan szép :)
Hétvégén megnéztem mi lehet vele. Kiderült amit modtál, egy picit megolvasztotta a lámpabúrát :( Egy picit annyira, hogy az egyik izzóra ráolvadt, az azért nem égett, szerencsére a másik pedig kb 2 órát bírt. Visszamentem a boltba, ahol azt mondta a srác h. nyugodtan vigyek 25W-os izzót, bírja és semmi baja nem lesz. Majdnem ráborítottam az asztalt.
Szerencsére annyit tudtam csinálni, hogy sikerült megmelegíteni a búrát és kiegyengetni. Nem szakadt át, így most így marad. Nincs kedvem ( anyagi ) másik búrát venni, de azért közönöm a tippet.
Vettem bele 15w-os izzót. Az a lényeg h. világít, mi lesz a sötétben majd kiderül
Üdv
hát igen.. eléggé szélsőségben gondolkodsz :D
nekem van egy ismerősöm.. 180-as runnert használt 50-esként, megállították, rendőr levágta, aztán elvitték kpm-re, bevizsgálták...
jogsija ugrott fél évre + bírságot kapott, de a motort visszaadták.
azt gondolom, hogy egy tuning henger olcsóbb, mintha elkezdesz reszelgetni. ha szélesitesz, akkor beakadhat a gyűrű, eltörik, letörik, motorgenerál. Ha felfelé reszelsz akkor később zár, hamarabb nyit, gázvesztés van, szóval teljesitmény csökkenés a vége. Itt 10-ed millikről van szó, főleg egy olyan motornál, ami 12000-et foroghat.
Szóval summa summárum inkább vegyél kész tuning szettet, ami megtervezett, kipróbált, és bevált igy "olcsóbban megúszod".
A reszelgetés a babettás-simsonos csúcskorszakban volt divat, amikor igy oldották meg, hogy ne fogyasszon, illetve 40-et menjen a motor max, mert ezt anno vámon ad-hoc tesztelték.
Egyébként a művelet komoly gázlengés-számításokat igényel, szóval szerintem szerszám-tapasztalat nélkül ne kezdj neki. SZERINTEM.
ütem, és kipuff kérdése. Ha magamból indulnék ki, azt mondanám,hogy inkább a motor felépítése/hátsó lábtartó, két ülés, robosztusabb felépítés, tovább számozott óra, nagyobb vízhűtő, erősebb váz stb. ami gyanút keltene bennem, főleg ha van rajta 125-150-es felirat, vagy olyan a moci, amiból nincs 50-es, csak nagy, illetve látszik az előző rendszám helye. Nem beszélve arról, hogy régi időben még a magyarországon forgalomba helyezett smkp-k vázába beütötték KPM-ileg az 50ccm feliratot, igy igazolva a "kismotorságot".
Némethonban már a másik feltétel megállapításán agyalnak, vagyis megállnak gimik körül, mész haza a gépsárkánnyal, kiállitanak, van egy fékpad, moci rá, lepadlózzák, és ha 40-nél többet megy, már ugrott is a moci, vagy jön a birság. és persze ezt tachográffal rögzitik. Ez viszonylag olcsó megoldás a szerv részéről, de ha azt nézzük hatékony. És már nem is kell szórakozni a ccm kérdéssel. Szerintem ezen már nálunk is agyalnak.
Egyébként nyilván egy kismoci pörgősebb, visítósabb, a nagyobb meg öblösebb, de ez tipusfüggő, meg fülé.
az enyémen 95 km/h volt a vége! nem tudom most mennyit megy a tiéd most ?
Menet tulajdonságai, gondolom a jóval az 50 2T fölött van. Mennyit fogyaszt egy ilyen városban? Megbízhatóság? Csak az a rendszám...
3346
Hello, haveré esetleg ha valakit érdekel lesse meg
100% hogy csak idő kérdése, és ígyis-úgyis megszívod a ditech-el. Akinek van egy kis sütnivalója, az irtózik a ditech-től, mint a tűztől. Akinek van sok türelme hogy hazatolja a lerobbant motorját, és van idegrendszere hogy reggelente munkába előtt földig szopassa egy robogó, esetleg van sok pénze hogy a hibákat orvosolja, az vegyen ditech-et. Szerintem felesleges egy nyűgöt a nyakadba venni, és hallgass azokra akik már szoptak ilyennel. Bár én ezt itt hiába mondom el, úgyis saját kárán tanul az ember......
A di-tec motorokat csak két féle blokkal szerelték, morini és piaggio. A minarelli nincs di-techben, csak karbisban.
Igen ez az.
piaggio blokkosak.
mellékelve a kép, amit kerestél :)
Most készülök venni egy Aprilia SR Di-tech motort.
Tudom sokan nem preferálják a Di-tech-et de most valahogy ilyet szeretnék, lehet hogy megszívom de az az én bajom.
Állítólag 3 fajta blokkal szerelték, valamikor találtam is képek mindegyikről, de most nem találom mikor kellene.
Szerintetek melyik motorral érdemes venni ?
Köszi.
de részben te is hibás vagy, mert nem hittél a tapasztaltaknak, akik előre megmondták, hogy meg fog olvadni :)
na mindegy, saját kárán tanul az ember.
én mindenesetre ha a lámpával valamit csinálni fogok, akkor követem kinter példáját, és veszek bele popcorn első lámpát, emezt meg eladom, és lehet, h még egy kis plusz is kijön belőle... :D ha meg nem, akkor áránál vagyok, viszont jobb a fényerő.. max nem olyan szép :)
Hétvégén megnéztem mi lehet vele. Kiderült amit modtál, egy picit megolvasztotta a lámpabúrát :( Egy picit annyira, hogy az egyik izzóra ráolvadt, az azért nem égett, szerencsére a másik pedig kb 2 órát bírt. Visszamentem a boltba, ahol azt mondta a srác h. nyugodtan vigyek 25W-os izzót, bírja és semmi baja nem lesz. Majdnem ráborítottam az asztalt.
Szerencsére annyit tudtam csinálni, hogy sikerült megmelegíteni a búrát és kiegyengetni. Nem szakadt át, így most így marad. Nincs kedvem ( anyagi ) másik búrát venni, de azért közönöm a tippet.
Vettem bele 15w-os izzót. Az a lényeg h. világít, mi lesz a sötétben majd kiderül
Üdv
tomi
nekem van egy ismerősöm.. 180-as runnert használt 50-esként, megállították, rendőr levágta, aztán elvitték kpm-re, bevizsgálták...
jogsija ugrott fél évre + bírságot kapott, de a motort visszaadták.
Szóval summa summárum inkább vegyél kész tuning szettet, ami megtervezett, kipróbált, és bevált igy "olcsóbban megúszod".
A reszelgetés a babettás-simsonos csúcskorszakban volt divat, amikor igy oldották meg, hogy ne fogyasszon, illetve 40-et menjen a motor max, mert ezt anno vámon ad-hoc tesztelték.
Egyébként a művelet komoly gázlengés-számításokat igényel, szóval szerintem szerszám-tapasztalat nélkül ne kezdj neki. SZERINTEM.
Némethonban már a másik feltétel megállapításán agyalnak, vagyis megállnak gimik körül, mész haza a gépsárkánnyal, kiállitanak, van egy fékpad, moci rá, lepadlózzák, és ha 40-nél többet megy, már ugrott is a moci, vagy jön a birság. és persze ezt tachográffal rögzitik. Ez viszonylag olcsó megoldás a szerv részéről, de ha azt nézzük hatékony. És már nem is kell szórakozni a ccm kérdéssel. Szerintem ezen már nálunk is agyalnak.
Egyébként nyilván egy kismoci pörgősebb, visítósabb, a nagyobb meg öblösebb, de ez tipusfüggő, meg fülé.