Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi a segitséget! Vettem végül is Rád hallgatva meg multivart, meg egy deltát, a kettő kijött 15-ből. Vettem hozzá 7 gr-os malossi görgőket, illetve a deltába betettem a sárga tolót, illetve betettem a sárga kuplungrugót, amin még kicsit feszitettem is egy rovátkát. Most úgy áll a helyzet, hogy sacc/kb. 9000-10000 körül adhatja le a nyomatékot, pörög, mint a fűnyíró, kb. 85-90 a végsebesség. Kicsivel érezheően jobban gyorsul, végre talán kevesebb. A variátor kitolja maxig a szijat. Azt nem tudom, hogy a kisrugó feszitéséből vegyek vissza, vagy görgő tömeget növeljek. AMugy olyan helyen, ahol ebbig kinlódva 30-al ment fel, most 60-al hasít...
A barátom az aeroxába vett egy hasonlót. 1 napot használta másnap indulnánk motoros találkozóra. Látjuk már lábbal lökdösi magát semmi hajtás a motor pörög. Lekapjuk a deknit és sehol a szíj. A dekni tele porral meg szösszel. A szíjból semmi nem maradt abszolult még a nyoma se. Szerintem eléghetett mert tényleg semmi csak egy kis por. :D
Egy ideje elég nehézkesen tudok elindulni a robogóval. A motor pörög, a kasztni alig mozdul. Ha sikerül felgyorsulnia 10 km/h-ra akkor érezhetően ránt egy picit, majd megindul. A végsebessége megvan. Levettem az oldaldeknit hogy meglessem mi a szitu. Meglepődve tapasztaltam hogy a variátor szíj lóg mint a lóf.... Megnyúlt a szíj. Alig van benne 1000 km. RMS szíj. Ilyet többet nem veszek az biztos. Egyáltalán hogyan nyúlhat meg egy szövettel átszőtt szíj?! Merthogy szakad, meg kopik az oldala, az egy dolog. Ennek a vastagsága még a gyári. Úgy látszik megint bevásároltam.....
Hali van eladóba 5,5g os görgőszettem+fehér nagy rugó+ piros kis rugó szettem!+ postaköltség!ha kell valakinek szóljon!
A mina-morini delta megegyezik.Piaggiosat ne vegyél,mert abban nagyobb átmérőjű rugó van,ha beleraksz egy morini rugót nem lesz központos mert az kisebb.
onnan ismered meg,hogy a piginek a "rugótartó alaplapja" teljesen kör alakú, a mina-morini-be valón vannak szűkítések.
A minásokra figyelni kell olyan szempontból,nehogy 105ös haranghoz való legyen.
Nem ismerem a motoforcét,így nem tudok róla nyilatkozni.Görgőket vettem anno motoforce-ot az elég jó minőségű volt,jobb mint az rms.
A malossi variátorhoz lehet erős lesz a sárga nyomórugó.Nekem volt itthon mind a 3 színből és eddig úgy néz ki,hogy a fehérrel a legjobb,holott mindenki azt mondta anno mindenféle fórumokon,hogy gyenge nem vált be...Szembeszélnél is 90fölött tudok vele menni a light 95kilómmal
Persze ez egyénfüggő,kompromisszumot kell kötni mi a fontos nagy végsebesség-nagyon jó gyorsulás,vagy mindkettő valamennyire legyen jó
A 7gr-os görgővel kéne kezdeni mindenképpen,az ad egy támpontot,hogy kevés vagy sok neki.Azután ízlés szerint behangolod.
A kuplung csúszását egy elsőfék,nagy gáz kombinációjával le tudod ellenőrizni,ha nem tolja el a motort és nem is pörög ki a hátsó kerék akkor bizony csúszik.
Ritka hülye megoldás, semmi ellenőrzési lehetőség. Majd akkor derül ki ha rossz ha megáll alattam.
Sziasztok!
Lehet hülye kérdést teszek fel,de azért megkérdezem:)
Sr Factoryba hol van az önindító?:) Lehetséges,hogy a lendkereket is le kell szednem ahhoz,hogy hozzáférjek az önindítóhoz?
Tegnap még benéztem a blokk alá is,és a sztender mögött van vmi henger alaku biz basz.....esetleg az lenne az?
Ha úgy gondolod hogy nem tömít megfelelően, akkor inkább tekerj még rá teflonszalagot. A hengerfejet az injektor felől elsősorban a teflongyűrű tömíti. A teflon hőálló, de ha mellette kifúj a motor...... Úgyis tudod....
Helló!
Az injektort mennyire nehéz betolni a helyére? Tegnap megjött az új és összerakáskor kicsit nagyobb macerára számítottam. Gyanúsan egyszerű volt. A hengerfejet alaposan lemostam letisztítottam a kormot, az injektor o gyűrűit a teflongyűrűt bekentem egy pici olajjal és nagyon könnyen becsúszott az utolsó fél centinél éreztem talán ellenállást. Ez ilyen? Összeraktam 1 re indul jó az alapjárat jól megy egyenlőre minden oké csak most már kicsit parázok nehogy megint ugyanúgy járjak.
Csak a megmaradt bekevert benzint akarja elhasználni...
Nem tudjátok APRILIA SCARABEO 50 4T-be van KATALIZÁTOR?
2005-ös gyártmány

Köszönöm az eddigi válaszokat!
szerintem hülyeség lenne belerakni 4t-be 2t olajat,habár van egy-két régi ember azt mondja nem árt neki. de manapság én teljesen fölöslegesnek tartom,főleg arol 2t-t ami esetleg babettaba ajánlható...
mármint mina, vagy morini, bocs
malossi deltánál jól tudom, hogy nem mindegy, hogy pigis, vagy morinis? tehát nem kompatibilisek egymással?
Üdv! Fly újonnan 13. körül van, motoforce-t, ami állitható, alig használtan kb. 8-ért tudok szerezni. a MF szerinted felejtős? Nem ismerem egyiket sem, ezért kérdezem, mindenesetre a gyárin lassan cserélni kellene a pofákat, mert kb. 1.5-2 mm a ferrodol rajta, elképzelhető, hogy azért csúszik. sztm. Azt nem irtam, hogy malo sárga kotraszt, meg sárga kisrugó van betéve most, ez igy jónak tűnne, ha átvinné a nyomatékot, és nem akarna szétpörögni 80-85-nél.
A hengerem ugyan használt, nem új, de még elvilg alig kopott, szereinted akkor a 7-est próbáljam meg görgőből? ahogy néztem,7-7.5-8-as a cuccos súlya.
Semmi baja nem lesz, ha csak nem katalizátoros.
Kompresszor nyomást kell mérni. Ha ez stimmel, akkor az injektor nyomásszabályzóját kell ellenőrizni, hogy nem szakadt-e át a membrán.
A 6.5 nagyon pörgős volt,a 7es most a nyerő,a 7.5öt is próbáltam(valakinek az lett jó),de ahhoz már kopott a hengerem.
Mondjuk,ha hosszabb távon használnám csak és nem városban akkor a nehezebbet használnám.Sokan beleesnek abba a hibába (én is)Hogy összeraknak egy konfigot,aztán folyamatosan cserélgetik a görgőket stb,mert nem jó.Nekem sem volt jó először azzal a kombinációval amivel most jól működik.össze kellett kopnia az alkatrészeknek kicsit.A kuplungba kicsit erősebb rugókat kell majd raknod,mert a gyári nagyon gyenge,kis fordulaton már kapcsolni fog,Nem tudom mennyit akarsz rákölteni,a deltát használtan olyan 10körül meg lehet kapni és az örök élet
a fly is jó minőségű ,csak nem állítható kb 7-8ezer a használt ára.
Sziasztok!

Ha 4t APRILIAmba rakok 1:240 arányban MOL Arol 2T motorolajat, lehet bármi baja?

Maradt a régi motoromból egy kis kevert benzinem és gondoltam felhígítva elpöfögöm :)

Köszi
várj csak, mielött beszart ment 70-et, mert kérdeztem ma a tulajtól. ost indítózik,de be sem röffen,hiába fújtam bele hidegindítót is. tehát ezek szerint beköpi a gyertyát a gép.. mit lehet kezdeni....
Hy!
Hiretelen nem emlékszem, hogy mekkora görgőket használsz/tál a malo varióba, 6,5 vagy 7g-st? nálam maradt a polini70+maloECU+ZX, bár lehet, hogy még egy motoforce kuplungot beáldozok, aztán itt a tunying vége.
a mlaossi hengerszethez járt 2 db memránlapocska ezt h kell feltenni?:D
Azt írtad hogy nem indul, most meg azt hogy megy 70-et is. Az a gyertya márpedig kormos, tehát vagy elhasználódott, vagy a motor köpi be. Ditech-nél első körben gyertyát kell cserélni, mert ez a fajta gyertya minimális koromtól is üzemképtelenné válik. Egyébként ha nem akarsz, ne cserélj gyertyát. A Te motorod, engem nem érdekel....
mint kiderült a gyertya új,van benne kb 10 km.. tehát nem veszek bele újat (egy ismerősömé a motor)

amúgy a motorja jól hú,70et is viszi