Lehet róla szó, de én mostanában inkább karbisra átalakításokat vállalok. Egy lepukkant injektoros ditech-ből sosem lehet tudni hogy mi lesz a végén, a karbisra alakított verzió viszont mindig üzembiztosan fog működni....
Bejáratni óvatosan kell, a teljes gázt kerülve. Folyton változtatni kell a fordulatszámot, és lehetőleg nem a hegyekben kell a motort gyilkolni az első 500-1000 km-ig. Lehet gyorsítani, de nem hülyegyerek módjára....
Jókor kapcsolódok be, úgy látom. Nekem most 120 km van benne, de dombon felfelé rá kellett húzni csutka gázra, hogy tartsa a 40-et óra szerint. Utána egyenesben kis lejtőn viszont a 45-50 eléréséhez alig kellett húzni a gázt. Bár akkor ráhúztam még, de akkor sem ment gyorsabban. Valahol olvastam, hogy a "brutál bejáratás" sem árt, sőt... Na akkor mi is az igazság...
sziasztok.
tavaly vettem egy sr ditechet nyáron nem volt vele gondom,de hidegbe nem akar indulni.ha el is indul akkor egyenletlen az alapjáratom.melegen jó.
nem tudtok-e segíteni ebben.
előre is köszi.
Szívesen. Várunk vissza majd a későbbi tapasztalataiddal Van itt a fórumon más is aki szintén a 200. km körül jár ő is egy új karbis motort vett, igaz neki sajnos van egy kis gondja vele.
A mai gyári precíz illesztésű motoroknak már nem árt a pörgetés sem. Ezért sincs a fordulatszám lekorlátozva. A teljesítménye máshogy alakul majd, ha kiveszik a fojtást, mert ennek a váltóját ne úgy képzeld el, mint a kocsiét. Azt a példát csak arra mondtam, hogy mintha, nem lenne több sebesség. Egyébként fokozatmentes a váltója és majd meglátod, hogy szinte mindig minden sebességnél közel azonos fordulatszám tartományban dolgozik a motor és pontosan ott, ahol a legtöbb az ereje. Szerintem most olyan 40 körül vagy indulásnál nem forog sokkal kevesebbet, mint 50-nél, tehát nyugodtan lehet olyan 250 km után megterhelni egy kicsit jobban is, sőt kell is. A bejáratás már ezeknél a motoroknál leginkább a futómű a fékek és gumik megmozgatására, bekoptatására szolgál.
Az én motorom például induláskor felszalad 9 ezerig, majd visszaesik 8 ezer körülire és onnan megy felfele szépen lassan, míg 80 körül ismét eléri a 9 ezret és onnan már csak lassan elkúszik 9200-300-ig, de az már tényleg a vége olyan 89 km/h körül, de akkor már be kell feküdni és szélcsend sem árt. Szembe szélben jó, ha eléri a 80-at Ja és hozzáteszem, hogy mikor kivette 500 után a fojtást (plusz rakott bele sport programot), akkor fenn volt sztenderen a motor és a szervizes fogta és kopp gázt húzott. A 12 ezres fordulatszámmérő kiakadt és vissza sem ment. Le kellett venni a gyújtást, majd vissza és akkor állt be a helyére Tehát terhelés nélkül azért bírnak még ezek forogni, mint az őrült és a 8-9 ezer koránt sem a vége. Na de az alapjárat is kerek 2000.
Ha jól értem, akkor valahol 50-nél van a mostani csúcsebesség (ezt nem akarom kipróbálni 450 km előtt), de ezt a sebességet magas fordulaton éri el a gép.
500 után, amikor kiszerelik a különféle fojtásokat, állítanak a szervízben a karburátoron, akkor ugyanekkora fordulaton magasabb sebességet lehet elérni. Így van?
Illetve még tovább lépve, ugyanakkora sebesség esetén alacsonyabb fordulatszámon lecsökken a teljesítmény (mint az autóban, ha 50-es sebességről pl. 3. fokozat helyett 4. vagy 5. fokozatban akarnék gyorsítani).
Ez tényleg érdekes, mert a józan paraszti eszem azt mondja, hogy egy bejáratós motort inkább alacsonyabb fordulaton kellene járatni a mechanikai alkatrészek összekopása miatt.
Más oldalról viszont gyorsuláskor kevésbé terhelem le a motort.
Jól értettem?
Ez egy érdekes dolog, mert nekem pl fojtás kivétel előtt többet pörgött a motor, mint kivétel után (az enyém ford. szám mérős injektoros ezért láttam). Fojtás mechanikai van benne méghozzá a variátor tárcsák közé van betéve egy hézagoló, ami nem engedi összezárni, így kisebb áttételt biztosít és csak 49-50 a végsebessége. Úgy képzeld el, mintha az autódban csak 3.-ik tudnál felkapcsolni és a 4-5. (esetleg 6.) sebesség hiányozna belőle. 500 km után ezeket távolítják el és a karbit is áthangolják egy picit, ha jól tudom.
Továbbá nem tudom, hogy van-e a levegőszűrő és a karbi között fojtás, de ott is láttam már és a kipufogón van egy un. vakcső, amit le szoktak vágni és behegeszteni a helyét. Egyes kínai vackok még a gyújtásba is tesznek, de az Aprilia esetében nincs ha jól tudom.
Sziasztok!
Olvasva a hozzászólásokat, látszik, hogy sok "öreg" motoros van a hozzászólók között, akinek a véleményére kíváncsi vagyok.
Néhány hete vettem egy SR50-et (karburátoros), közel 200 km-t futottam vele a mai napig.
Úgy tudom, hogy valami folytás (mechanikus és elektronikus is?) nem engedi túlhajtani a gépet a bejáratás alatt, amit aztán az első szervíznél ki lehet vetetni.
Kérdezem, hogy normális-e, ha nem érzékelem a folytás jelenlétét. Jól gyorsul, éppen csak húzom a gázt és így is megyek 40-el - érzésre bőven menne tovább is, ha csutkára húznám.
Mikor kell jelentkeznie ennek a folytásnak?
Hát látod,sokat költött rá valami takony gyerek,és mégsem vigyázott rá! Én is utálom az ilyet,de csak nevelés kérdése. Viszont most néztem,hogy a kormány alatti idom az még sincs hozzá,meg köszönném ha lenne
Szia,igen minden meg van hozzá,az összes idom,sárvédő,indexek /működnek/,hátsó lámpa. A két kék vezeték az olaj pumpa melett,ami el van szaggatva,az pedig a hátsó lámpához tartozik,mert van benne kettő olyan lexus csík világítás,annak a vezetékei.
Ha valami esetleg eszedbe jut,ami még kell akkor szólj,van a srácnál elvileg mindenféle bontott cucc.Konkrétan a kormány alatti idom,(ami takarja a hűtőtartályt) tűnt fel,hogy pl az sincs rajta.
lemértem a szíj szélességét 16.3mm, az új az 18.4 Nem tudom ki rakta bele,de ez új korában sem lehetett sokkal szélesebb...valószínűleg ezért csúszott a variátoron mikor megforgattam.Amit hoztál kosarat teli cummóval,találtam benne egy malossi dugattyúnak a dobozát,ami túlméretes,meg látszik,hogy külön rendelés,nem a hengerszetthez volt,mert italmondós matrica van rajta,szóval már volt fúrva a henger,ettől függetlenül,szerintem elég kevés benne a kompresszió.
jöhetsz holnap és a lábán el is tudod...tolni
Nem reménytelen,csak bosszantó.Holnap megyek a "bontósomhoz",szerzek fogaskoszorút,csavarokat,lehet lesz kompresszorhoz is cucca.Aztán nekiesek megint.Hátsó sárvédő ,indexek voltak rajta?Működtek is?
Nyugalom. Én naponta látok olyanokat hogy mikor leülünk a haverokkal megosztani az "élményeket" szinte tekergőzünk a röhögéstől. Legutolsó élményeim közül kettő: 1. A srác szerint "nem kell a léghűtéses motorra a hengert körülvevő légterelő, mert úgyis hűti a menetszél". Jah persze hogy hűti, mikor az idomok teljesen körülveszik a motort. Ehhez hozzátartozik hogy "megmagyarázhatatlan okokból" már 5-ször fúratták a hengert egymás után... 2. Pár napos totál szívás után jöttem rá egy SR blokk egyik hibájára. Az előző "mester" nem húzta össze a két blokkfelet. Na ezen majdnem befostam.....
16.50-re értünk vissza a futóval,volt ahol 110-120 körül mentünk olyan úton ahol csak egy autó fér el. Volt mikor a futó nem is érte a földet. Kár,hogy nem tudtam tovább maradni. Holnap mehetek a mociért?
Jókor kapcsolódok be, úgy látom. Nekem most 120 km van benne, de dombon felfelé rá kellett húzni csutka gázra, hogy tartsa a 40-et óra szerint. Utána egyenesben kis lejtőn viszont a 45-50 eléréséhez alig kellett húzni a gázt. Bár akkor ráhúztam még, de akkor sem ment gyorsabban. Valahol olvastam, hogy a "brutál bejáratás" sem árt, sőt... Na akkor mi is az igazság...
tavaly vettem egy sr ditechet nyáron nem volt vele gondom,de hidegbe nem akar indulni.ha el is indul akkor egyenletlen az alapjáratom.melegen jó.
nem tudtok-e segíteni ebben.
előre is köszi.
Köszi a segítséget.
Az én motorom például induláskor felszalad 9 ezerig, majd visszaesik 8 ezer körülire és onnan megy felfele szépen lassan, míg 80 körül ismét eléri a 9 ezret és onnan már csak lassan elkúszik 9200-300-ig, de az már tényleg a vége olyan 89 km/h körül, de akkor már be kell feküdni és szélcsend sem árt. Szembe szélben jó, ha eléri a 80-at Ja és hozzáteszem, hogy mikor kivette 500 után a fojtást (plusz rakott bele sport programot), akkor fenn volt sztenderen a motor és a szervizes fogta és kopp gázt húzott. A 12 ezres fordulatszámmérő kiakadt és vissza sem ment. Le kellett venni a gyújtást, majd vissza és akkor állt be a helyére Tehát terhelés nélkül azért bírnak még ezek forogni, mint az őrült és a 8-9 ezer koránt sem a vége. Na de az alapjárat is kerek 2000.
500 után, amikor kiszerelik a különféle fojtásokat, állítanak a szervízben a karburátoron, akkor ugyanekkora fordulaton magasabb sebességet lehet elérni. Így van?
Illetve még tovább lépve, ugyanakkora sebesség esetén alacsonyabb fordulatszámon lecsökken a teljesítmény (mint az autóban, ha 50-es sebességről pl. 3. fokozat helyett 4. vagy 5. fokozatban akarnék gyorsítani).
Ez tényleg érdekes, mert a józan paraszti eszem azt mondja, hogy egy bejáratós motort inkább alacsonyabb fordulaton kellene járatni a mechanikai alkatrészek összekopása miatt.
Más oldalról viszont gyorsuláskor kevésbé terhelem le a motort.
Jól értettem?
Továbbá nem tudom, hogy van-e a levegőszűrő és a karbi között fojtás, de ott is láttam már és a kipufogón van egy un. vakcső, amit le szoktak vágni és behegeszteni a helyét. Egyes kínai vackok még a gyújtásba is tesznek, de az Aprilia esetében nincs ha jól tudom.
Olvasva a hozzászólásokat, látszik, hogy sok "öreg" motoros van a hozzászólók között, akinek a véleményére kíváncsi vagyok.
Néhány hete vettem egy SR50-et (karburátoros), közel 200 km-t futottam vele a mai napig.
Úgy tudom, hogy valami folytás (mechanikus és elektronikus is?) nem engedi túlhajtani a gépet a bejáratás alatt, amit aztán az első szervíznél ki lehet vetetni.
Kérdezem, hogy normális-e, ha nem érzékelem a folytás jelenlétét. Jól gyorsul, éppen csak húzom a gázt és így is megyek 40-el - érzésre bőven menne tovább is, ha csutkára húznám.
Mikor kell jelentkeznie ennek a folytásnak?
Nem reménytelen,csak bosszantó.Holnap megyek a "bontósomhoz",szerzek fogaskoszorút,csavarokat,lehet lesz kompresszorhoz is cucca.Aztán nekiesek megint.Hátsó sárvédő ,indexek voltak rajta?Működtek is?